Trei din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarketurilor şi hypermarketurilor în weekend (studiu)

Doar 3 din 10 români ar fi de acord cu închiderea supermarketurilor şi hypermarketurilor în weekend, arată cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research, care şi-a propus să identifice atitudinile şi percepţiile românilor cu privire la propunerea micilor comercianţi privind închiderea marilor magazine la sfârşit de săptămână.
Conform sursei citate, 90% dintre români declară că obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile din supermarketuri şi hypermarketuri. În topul preferinţelor consumatorilor se regăsesc pieţele (51%) şi magazinele de cartier/ din proximitate (42%). Ca tendinţă, se poate observa că atât persoanele mature peste 55 ani (66%), cât şi bărbaţii (56% bărbaţi versus 47% femei), preferă într-o măsură semnificativ mai mare să îşi facă cumpărăturile mergând la piaţă, acest aspect putând fi influenţat de obiceiurile tradiţionale de cumpărare şi de dorinţa de a achiziţiona produse proaspete şi locale.
Pe de altă parte, doar un procent de 14% dintre români obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile plasând comenzi online, în special cei cu venituri mari de peste 8.000 lei (20%).
Referitor la comportamentele românilor care obişnuiesc să îşi facă cumpărăturile din supermarket sau hypermarket, studiul arată că 36% dintre aceştia îşi fac cumpărăturile atunci când au nevoie de produse, indiferent de ziua săptămânii. În acelaşi timp, 33% dintre aceştia optează mai degrabă pentru zilele lucrătoare, iar 31% preferă să facă achiziţii în weekend.
"Este remarcabil să constatăm că, în pofida creşterii popularităţii cumpărăturilor online, supermarketurile şi hypermarketurile rămân principalele alegeri pentru cumpărăturile de produse destinate uzului casnic, oferind experienţe de cumpărături considerate a fi cele mai de încredere. De asemenea, datele studiului relevă şi faptul că românilor le place flexibilitatea când vine vorba de procesul de achiziţie, cei mai mulţi declarând că preferă să îşi facă cumpărăturile atunci când au nevoie, indiferent de ziua săptămânii. Această nevoie de flexibilitate şi adaptabilitate poate fi un răspuns la ritmul de viaţă alert şi la nevoile diverse ale consumatorilor, reflectând dorinţa acestora de a-şi gestiona timpul eficient şi de a avea acces rapid la produsele necesare", a menţiona Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, într-un comunicat transmis marţi.
În prezent, 85% dintre români declară că au auzit de propunerea micilor comercianţi de a închide marile magazine în weekend sau de a stabili un program redus până la prânz, bărbaţii fiind în mai mare măsură familiarizaţi cu subiectul (89% bărbaţi vs. 82% femei).
Pe de altă parte, un sfert dintre tinerii cu vârste între 18-24 ani (26%) declară că nu au auzit de această propunere, comparativ cu procentul de 15% înregistrat la nivelul întregului eşantion.
Măsurând percepţiile românilor referitoare la acest subiect, 41% îşi manifestă mai degrabă dezacordul referitor la această iniţiativă, în special bărbaţii (45% bărbaţi vs. 36% femei) şi cei cu venituri mari, peste 8.000 lei (45%).
Doar 33% dintre români declară că ar fi de acord cu această iniţiativă, iar persoanele cu vârste între 35-44 ani (39%) se diferenţiază ca fiind cele mai dispuse să sprijine o astfel de schimbare. În acelaşi timp, 26% din respondenţi sunt nehotărâţi în privinţa iniţiativei, înregistrându-se o pondere semnificativ mai mare în rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 (40%).
În scenariul în care supermarketurile şi hypermarketurile ar fi închise în weekend, cei mai mulţi dintre români declară că s-ar adapta şi ar fi atenţi să achiziţioneze din timpul săptămânii tot ce au nevoie (64%), în special cei cu vârste peste 55 ani (70%). 28% declară că ar merge la un magazin deschis din proximitate, în mai mare măsură cei între 18-24 ani (45%), categorie de vârstă recunoscută pentru dorinţa de a avea acces imediat la soluţii rapide, adaptate la ritmul lor de viaţă activ.
Pe de altă parte, 8% dintre români ar comanda online, în special tinerii între 25-35 ani (13%), care sunt adesea mai familiarizaţi şi cu utilizarea internetului şi a platformelor de comerţ electronic.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Studiul s-a desfăşurat online în perioada 22-27 martie 2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban. Mărimea eşantionului a fost de 1003 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3.1% la un nivel de încredere de 95%. AGERPRES/(AS - autor: George Bănciulea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dãdârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Bursa de la București a închis pe roșu prima ședință a săptămânii
Bursa de la București a închis în scădere pe aproape toți indicii ședința de luni, iar valoarea totală a tranzacțiilor a fost de 56,28 milioane de lei (11,30 milioane de euro). Acțiunile Banca Transilvania au fost cele mai lichide, generând schimburi de 9,25 milioane de lei pe Piața Reglementată, urmate de ti
Wizz Air a transportat o sută de milioane de pasageri, în 18 ani de activitate în România
Wizz Air a transportat, în cei 18 ani de activitate în România, o sută de milioane de pasageri, mai mult de cinci ori populația țării, a anunțat, luni, operatorul aerian. În prezent, compania are șapte baze la nivel național și oferă mai mult de 173 de rute de pe 13 aeroporturi din România, conectând pasager
Senat/ Moțiunea simplă - Burduja: Sectorul energetic e vital, pentru că o țară care are energie e o țară puternică, de care alții depind
O țară care are energie este o țară puternică, de care alții depind, de aceea toate investițiile sunt importante, a declarat, luni, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, în Plenul Senatului, la dezbaterea moțiunii simple împotriva sa. ''Nu pot să nu mă refer la dimensiunea geopolitică, geostrategică. Sectorul energetic est
Sebastian Burduja: Interesul este să nu fim vulnerabili în fața experților în șantaj energetic de la Est
Primul interes ar trebui să fie să livrăm românilor securitate energetică, să nu depindem de alții, să nu fim vulnerabili în fața celor care sunt experți în șantaj energetic de la Est, așa cum am fost ani de zile, a afirmat, luni, în plenul Senatului, ministrul Energiei, Sebastian Burduja. ''România are, a
Valentin Ștefan: Modernizarea Poștei Române depinde și de partenerii săi economici sau de instituțiile statului
Modernizarea Poștei Române nu depinde numai de companie, ci și de partenerii săi economici sau instituțiile statului, a declarat, luni, directorul general al Companiei Naționale Poșta Română (CNPR), Valentin Ștefan, la ''Conferința Tendințe Economice 2025'', aflată la a treia ediție, sub egida BNR. ''Moderni
Ministerul Finanțelor a atras, luni, 930,6 de milioane lei de la bănci
Ministerul Finanțelor (MF) a împrumutat, luni, 930,6 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligațiuni de stat de tip benchmark, cu o maturitate reziduală la 25 luni, la un randament mediu de 6,93% pe an, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Valoarea nominală a emisiunii de luni a fost de 500
Sterică Fudulea: Decizia politică se vede mai mult decât dialogul social din spatele acesteia
Decizia politică este aceea care se vede mai mult decât orice dialog social din spatele deciziei, noi neavând o cultură a dialogului social și civic privind implementarea și parcursul legislativ, a declarat, luni, președinte al Consiliului Economic și Social (CES), Sterică Fudulea, la Conferința ''Tendințe Economice 2025'', aflată la a tre
Tarifele vamale ale lui Trump apasă pedala de frână a industriei auto; tarife reciproce la orizont (analiză)
Anunțul de săptămâna trecută al președintelui Donald Trump privind introducerea, din data de 2 aprilie, a unor tarife vamale de 25% pentru automobilele și principalele componente importate a provocat o undă de șoc în industria mondială a automobilelor, cu posibile implicații grave pentru producătorii europeni, este de părere analistul eToro, Bogdan Maiore
Niculescu (ANRE): Prin scăderea birocrației și măsuri de eficientizare un anumit sector din domeniul energiei poate să se dezvolte sănătos
Prin scăderea birocrației și măsuri de eficientizare un anumit sector din domeniul energiei poate să se dezvolte sănătos, iar în perioada următoare Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) dorește simplificarea modalității prin care operatorii economici obțin autorizații de înființare și licențe, a afirmat, luni, președintel
România produce carne de pui în proporție de 100% față de nevoile naționale, cu posibilități de export (președinte companie)
România produce carne de pui, în ferme, în proporție de 100% față de nevoile naționale, având și posibilități de export, a afirmat luni Ioan Popa, președinte și fondator Transavia. ''Este singura zonă, mă refer la mâncare, la produse alimentare, în care producem în proporție de 100% față de nev
România poate exporta produse alimentare de origine vegetală proaspătă către Indonezia
Laboratorul de testare a siguranței alimentelor al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a obținut recunoașterea oficială din partea Autorității de Carantină din Indonezia și, în acest fel, România are posibilitatea să exporte produse alimentare de origine vegetală proaspătă (FFPO), în special grâu,
Apostol (FPE): Proiectul privind impozitul pe construcții speciale, așa cum e lansat în transparență, presupune ca această taxă să devină permanentă
Proiectul privind impozitul pe construcții speciale, așa cum este lansat în transparență decizională, presupune ca această taxă să devină una permanentă, ceea ce ar însemna o penalizare permanentă a proiectelor de investiții, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al Federației Patronale a Energiei (FPE), Daniel Apostol. &
Oprea: România are oportunitatea de a fi cel mai bun hub logistic pentru reconstrucția Ucrainei
România se pregătește pentru momentul reconstrucției Ucrainei, având oportunitatea de a fi cel mai bun hub din punct de vedere logistic pentru aceasta, a declarat, luni, șeful Cancelariei prim-ministrului, Ștefan Radu Oprea, la ''Conferința Tendințe Economice 2025'', aflată la a treia ediție, sub egida BNR. '
APIA a publicat Ghidul informativ pentru sprijinul financiar în sectorul apicol; cererile de plată se depun până la 31 iulie
Cererile pentru acordarea de sprijin financiar în sectorul apicol se pot depune până la data de 31 iulie 2025, iar Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a publicat Ghidul informativ dedicat acestui segment. Potrivit unui comunicat de presă al instituției, transmis luni AGERPRES, materialul de informare intitulat
Jianu: IMM-urile au început să investească în noile tehnologii, nu și în resursele umane
Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM) au început să investească mai mult în noile tehnologii, dar mai puțin în resursele umane, a afirmat, luni, senatorul PSD Florin Jianu, fost președinte al Consiliului Național al IMM-urilor, la