Rețeaua de francize Sophia vizează extinderea rețelei la 100 de francize prin diaspora, până în 2026 și lansează un configurator inovator

- Prezentă în România, Spania și SUA, cu o rețea de 30 de magazine, compania a ajuns la afaceri de 7 milioane de euro în 2024
București, 17 februarie 2025 - Sophia, retailerul românesc specializat în decorațiuni textile personalizate, a atins în 2024 o cifră de afaceri cumulată de 7 milioane de euro în rețeaua sa de 30 de magazine, dintre care 5 proprii și 25 în sistem de franciză, în România, Spania și SUA. Obiectivul central al companiei pentru următorii ani este extinderea la 100 de francize până la finele lui 2026, miza principală fiind dezvoltarea în diaspora.
„Planurile noastre de dezvoltare vizează extinderea rețelei la 100 de francize până la sfârșitul anului 2026, prin diaspora, consolidându-ne astfel prezența la nivel internațional. Anul acesta, în cadrul Conferinței Naționale a Francizelor Sophia, am lansat și un configurator software inovator la care lucrăm de 5 ani. Acesta ne va ajuta să economisim timp, bani și să facem viața mai ușoară atât clienților, cât și colegilor din vânzări”, a declarat Anamaria Ștefan Georgescu, fondatoarea Sophia.
Prezentă deja în 15 județe din România – cu puncte forte în București, Iași și Cluj-Napoca, orașe dinamizate de sectorul imobiliar – Sophia operează și o franciză de succes în Miami (SUA), activă de peste 2 ani. În perioada imediat următoare, compania se pregătește să deschidă un magazin și în Mallorca, Spania. Potențialul diasporei românești este uriaș, având în vedere că este estimat la peste 6 milioane de persoane.
Diaspora, motor creștere
"Francizele reprezintă un pilon strategic al dezvoltării noastre. Ne dorim parteneri, care să împărtășească valorile și viziunea noastră. Oferim francizaților tot suportul necesar: training, marketing, producție, colecții noi, stocuri din depozitul din Iași, consultanță și acces tehnologiile noastre inovatoare. La rândul lor, francizații se ocupă de relația cu clienții - consultanță la domiciliu, montaje și promovare locală. Credem în potențialul antreprenorilor români de pretutindeni și în produsele Made in România”, a declarat Andrei Osolinschi, director de francize Sophia.
Rezultate locale de excepție
Performanțele rețelei sunt vizibile și pe piața internă. O antreprenoare din Cluj-Napoca, care deține două francize Sophia (în Cluj și Baia Mare), a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 600.000 de euro și un profit de 100.000 de euro.
"Ne bucurăm de susținerea unui brand național puternic, de know-how-ul și o imagine solidă, care ne ajută să atragem și să fidelizăm clienții. Prin lansarea configuratorului software cred că Sophia se poate extinde și mai rapid pe noi piețe”, a declarat Simona Zubașcu, antreprenoarea cu două francize Sophia.
Lansarea configuratorului software și sprijinul partenerilor
Sophia a marcat un nou capitol de creștere la Conferința Națională a Francizelor Sophia, desfășurată la Muzeul Recordurilor Românești și la Hotelul Sheraton din București. Evenimentul a reunit lideri din diverse domenii – de la antreprenori și specialiști în francize, până la reprezentanți ai sectorului HoReCa, care susțin modelul de business Sophia. Printre invitați s-au numărat:
- Marius Bostan, antreprenor și fondator Repatriot, care a subliniat potențialul brandului Sophia pentru românii cu spirit de inițiativă din diaspora;
- Raluca Voicu, co-fondator Franchwise România, care a evidențiat creșterea popularității francizei ca model de business;
- Felix Pătrășcanu (Fan Courier), Radu Savopol (5 to go), Andu Mărginean (Arthitek), Mara Gojgar (Confident Agency), Dora Morhan (Hotel Pleiada Iași), Cristina Huzum (Sheraton), care au împărtășit experiențe și idei de dezvoltare pentru partenerii rețelei.
Compania are în prezent 95 de angajați, dintre care 60 lucrează în atelierele de producție din Iași, unde sunt realizate produse custom made – perdele, draperii, fețe de pernă, cuverturi și lenjerii. Principalii clienți provin atât din sectorul rezidențial, cât și din HoReCa, muzee și castele din țară și străinătate. Sophia oferă soluții complete, de la designul țesăturilor și producție până la montaj și întreținere.
DESPRE SOPHIA
Sophia este specializată în perdele și draperii la comandă, din gama medium și premium, fețe de pernă, cuverturi, pleduri, lenjerii, sisteme de prindere (șine și galerii), mobilier tapițat la comandă. Compania are 3 centre de producție, cu expertiză în personalizarea decorațiunilor textile. În prezent, Sophia a ajuns la o rețea de 30 de magazine la nivel național, plus francize în România, SUA (Miami). În prezent, din portofoliul companiei fac parte peste 50.000 de locuințe, 15 muzee și zeci de hoteluri. Printre clienții de referință ai Sophia se numără: Hotel Opera (Mamaia), Hotel Marriott, Ibis, Golden Tulip, Hotel Pleiada, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din Iași, Muzeul Unirii din Iași, etc.
*********************
Sophia franchise network aims to expand its network to 100 franchises within the diaspora by 2026 and is launching an innovative configurator
- With a network of 30 stores across Romania, Spain, and the USA, the company achieved a turnover of 7 million euros in 2024
Bucharest, 17 February 2025 - Sophia, the Romanian retailer specializing in personalized textile decorations, reached a cumulative turnover of 7 million euros in 2024, across its 30 stores (5 company-owned, 25 franchised) in Romania, Spain, and the USA. The company's primary objective is to expand to 100 franchises by the end of 2026, focusing mainly on diaspora communities.
„Our development plan is to expand our network to 100 franchises within the diaspora by the end of 2026, strengthening our international presence. This year, at the Sophia National Franchise Conference, we launched an innovative software configurator, the result of five years of development. This tool will save time and money while streamlining the process for both customers and our sales team," stated Anamaria Ștefan Georgescu, Founder of Sophia.
Sophia also has a presence in 15 Romanian counties – with Bucharest, Iași, and Cluj-Napoca as main drivers, cities with thriving real estate sectors – and has a successful franchise in Miami, USA, operating for over two years. The company plans to open a store in Mallorca, Spain, soon, recognizing the significant potential of the Romanian diaspora, estimated at over 6 million people.
„Franchises are a strategic pillar of our growth. We seek partners who share our values and vision. We provide franchisees with comprehensive support: training, marketing resources, production capabilities, new collections, inventory from our Iași warehouse, consulting, and access to our innovative technologies. Franchisees, in turn, focus on customer relations – in-home consultations, installations, and local promotion. We believe in the potential of Romanian entrepreneurs worldwide and products made in Romania,” said Andrei Osolinschi, Franchise Director at Sophia.
Strong local results
The network's strong performance is visible domestically as well. A Cluj-Napoca entrepreneur, who owns two Sophia franchises (in Cluj and Baia Mare), generated a turnover of 600,000 euros and a profit of 100,000 euros in 2024.
"We benefit from the support of a strong national brand, its know-how, and solid reputation, which help us attract and retain customers. With the launch of the software configurator, I believe Sophia is poised for even faster expansion into new markets," said Simona Zubașcu, the entrepreneur with two Sophia franchises.
Launching the software configurator and strengthening partner support
Sophia marked a new chapter of growth at its National Franchise Conference, held at the Romanian Records Museum and the Sheraton Hotel in Bucharest. The event gathered leaders from diverse fields – entrepreneurs, franchise specialists, and representatives from the HoReCa sector, all of them supporting Sophia's business model. Notable attendees included
- Marius Bostan, entrepreneur and founder of Repatriot, highlighted the potential of the Sophia brand for enterprising Romanians in the diaspora;
- Raluca Voicu, co-founder of Franchwise Romania, highlighted the growing popularity of the franchise as a business model;
- Felix Pătrășcanu (Fan Courier), Radu Savopol (5 to go), Andu Mărginean (Arthitek), Mara Gojgar (Confident Agency), Dora Morhan (Hotel Pleiada Iași), Cristina Huzum (Sheraton), who shared experiences and development ideas for the network’s partners.
The company currently has 95 employees, 60 of whom work in the production workshops in Iași, where custom-made products are made - curtains, drapes, pillowcases, blankets and linens. The main customers come from both the residential sector and HoReCa, museums, and castles in the country and abroad. Sophia offers complete solutions, from design and production to installation and maintenance.
ABOUT SOPHIA
Sophia specializes in custom curtains and drapes, from the medium and premium range, pillowcases, blankets, throws, linens, fastening systems (rails and galleries), and custom upholstered furniture. The company has 3 production centers, with expertise in customizing textile decorations. Currently, Sophia has reached a network of 30 stores nationwide, plus franchises in Romania, the USA (Miami). Currently, the company's portfolio includes over 50,000 homes, 15 museums and dozens of hotels. Sophia's reference clients include: Hotel Opera (Mamaia), Hotel Marriott, Ibis, Golden Tulip, Hotel Pleiada, "Vasile Alecsandri" National Theater in Iași, the Unirii Museum in Iași, etc.
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.
Business OTS
Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!
OLX Group anunță vânzarea companiei KIWI Finance către Partners Financial Services
OLX Group anunță vânzarea companiei KIWI Finance, parte a portofoliului său, către Partners Financial Services, cea mai cunoscută companie de consultanţă financiară din Cehia. În perioada următoare, OLX își propune să își concentreze și mai mult resursele pe platformele sale principale de anunțuri, prin dezvoltarea continuă a platformelor OLX, Storia și Autovit.ro, active pe piața din România. Tranzacția este supusă aprobării autorităților de reglementare. KIWI Finance deține o cotă de piață de 10% în producția de credite ipotecare noi, a facilitat împrumuturi pentru sute de mii de clienți și are parteneriate strategice cu
Wagyu, cea mai apreciată carne de vită din lume
Vita Wagyu japoneză este astăzi sinonimă cu rafinamentul absolut în gastronomie. Gustul său delicat, textura fragedă și aspectul marmorat transformă fiecare fel de mâncare într-o experiență unică. Această carne specială, crescută exclusiv în fermele japoneze după reguli stricte transmise din generație în generație, a devenit unul dintre cele mai apreciate produse culinare din lume. Pentru pasionații de fine dining și carne de calitate excepțională, Wagyu nu este doar o alegere, ci un standard de referință. În România, acest produs rar poate fi comandat direct, în condiții de siguranță și autenticitate garantată, de pe platforma carneproaspata.ro . Ce înseamnă Wagyu?
INRO Business Summit 2025: România intră într-o nouă ligă economică alături de India, la un summit cu miză strategică globală
România face un pas decisiv spre consolidarea poziției sale economice internaționale, alături de unul dintre cei mai dinamici parteneri ai momentului: India. INRO Business Summit 2025, desfășurat în inima capitalei indiene, a depășit așteptările și a demonstrat că parteneriatul româno-indian nu mai este doar o oportunitate pe hârtie, ci o direcție strategică în plină construcție. Organizat de The Union of Bilateral Chambers of Commerce from Romania in India, evenimentul s-a remarcat printr-un mix rar întâlnit în astfel de contexte: prezență instituțională de prim rang, participare solidă a mediului privat și un cadru clar orientat spre acțiune, nu formalități diplomati
Ziua Independenței Republicii Azerbaidjan a fost marcată în România
La București, a avut loc un eveniment dedicat zilei de 28 mai, Ziua Independenței Republicii Azerbaidjan, organizat de Ambasada Azerbaidjanului. La ceremonie au fost prezenți 800 de invitați, oficiali români, reprezentanți ai Guvernului, deputați și senatori, personalități publice și politice, printre care ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale al României, Simona Bucura-Oprescu, secretarul de stat pentru Culte al României, Ciprian Olinici, șefi de misiuni diplomatice acreditate în România, reprezentanți ai mass-media, ai intituțiilor culturale și științifice, numeroși membri a
Axis Communications lansează două camere multidirecționale cu vedere 360° și integrare PTZ
Axis Communications, liderul global în domeniul supravegherii video, lansează 2 camere multidirecționale proiectate pentru a funcționa împreună cu camerele PTZ Axis. Aceste camere pot monitoriza 4 zone diferite, 24/7, chiar și în condiții dificile de iluminare. Aceste camere panoramice dispun de 4 senzori de 5 MP și oferă o vedere de ansamblu de 360°, asigurând o conștientizare completă a situației. Cu 4 senzori de ½”, ele oferă imagini clare și luminoase, gestionând mai bine umbrele, chiar și &ici
Clinica Pasindora – zâmbetul care schimbă vieți, construit din empatie, inovație și curaj
În spatele brandului Pasindora se află o poveste de viață puternică, umană și profund inspirațională. Fondatoarea clinicii, dr. Dana Deaconu, fostă sportivă de performanță, a transformat o experiență personală marcată de complexe legate de dantură într-o misiune profesională: aceea de a reda zâmbetul și încrederea celor care au pierdut-o. De la sportiv de performanță la medic vizionar Dana Deaconu a practicat handbalul la nivel înalt până în al doilea an de facultate la medicină. A renunțat cu gre
SGS promovează TransitNet la Transport Logistic München 2025
În perioada 2-4 iunie 2025, Tudor Suciu - Business Manager în cadrul SGS România, și Gabriel Kerekes - TransitNet Operations Coordinator SGS România, au participat la evenimentul Transport Logistic München, unul dintre cele mai importante târguri internaționale dedicate logisticii, mobilității și managementului lanțului de aprovizionare. Ei s-au alăturat colegilor din rețeaua internațională SGS pentru a promova TransitNet, soluția digitală de tranzit vamal, recunoscută pentru eficiența și conformitatea pe care o oferă operatorilor de transport și logistică din întreaga lume.
Cum să îți creezi o rutină zilnică de administrare a suplimentelor pentru articulații
În lumea agitată de astăzi, menținerea sănătății articulațiilor este esențială pentru un stil de viață activ și fără dureri. Administrarea suplimentelor pentru articulații poate juca un rol important în protejarea și susținerea mobilității tale pe termen lung. Totuși, cu atât de multe opțiuni disponibile, poate fi copleșitor să știi de unde să începi. Acest ghid te va ajuta să îți creezi o rutină zilnică eficientă pentru administrarea suplimentelor, oferindu-ți sfaturi practice și informații relevante pentru a te asigura că primești beneficiile maxime pentru sănătatea articulațiilor tale. Indiferent dacă abia ești la început sau cauți modalități de optimizare a regimului existent, vei găsi aici tot ce ai nevoie pentru a face alegeri informate și benefice pentru starea ta de bine.
5 trucuri care vă va ajuta să câștigați mai mult pe marketplace-ul Vendigo.ro
Vânzările pe marketplace reprezintă o oportunitate convenabilă de a lucra cu o infrastructură deja pregătită și un flux constant de cumpărători. Însă există o diferență esențială între un vânzător obișnuit și unul care are cu adevărat succes — modul în care își gestionează magazinul. Dacă deja vindeți sau doar vă pregătiți să lansați afacerea pe Vendigo.ro, iată cinci metode simple, dar eficiente, de a vă crește profitul. 1. Folosiți titlur
Timpul petrecut cu copilul tău: ce înseamnă cu adevărat și cum îl transformi în ceva care contează
Într-o lume care ne presează constant cu urgențe, e ușor să pierdem din vedere ce este cu adevărat important. Copilul tău nu are nevoie de un părinte perfect. Are nevoie de un părinte prezent. De ce contează timpul petrecut cu copilul? Timpul petrecut împreună este fundamentul relației emoționale dintre tine și copilul tău. Nu doar că îi modelează încrederea în sine și capacitatea de a-și regla emoțiile, dar are un impact profund asupra sănătății sale mintale pe termen lung. Calitatea acestui timp este mai importantă decât cantitatea. Copiii simt imediat când suntem prezenți doar fizic. Un copil care se simte văzut, ascultat și acceptat va deveni un adult mai stabil, mai empatic și mai echilibrat. Mitul părintelui ocupat: „Nu am timp” Este adevărat, pro
Masa de seară – de ce este problematică și cum renunți la ea fără frustrare
Ce înseamnă „masa de seară” și de ce e problematică? Pentru mulți români, masa de seară este: cea mai consistentă a zilei singura luată în familie și adesea încărcată de alimente greu digerabile: carne, cartofi, pâine, desert. Din păcate, exact acest tip de cină este asociat cu: tulburări de somn, digestie lentă, creștere în greutate, dezechilibre hormonale (cortizol, insulină),
Exerciții pentru a păstra vederea ageră
De ce avem nevoie de exerciții pentru ochi? În era ecranelor, vederea noastră este supusă zilnic la efort intens. Fie că lucrezi de la birou, ești student sau petreci mult timp pe telefon, mușchii oculari devin încordați, iar circulația la nivelul retinei este afectată. Acest lucru duce la oboseală, înroșirea ochilor, vedere încețoșată sau chiar dureri de cap. Exerciții recomandate pentru menținerea vederii: 1. Regula 20-20-20 La fiecare 20 de minute, privește un obiect aflat la 20 de metri distanță timp de 20 de secunde. Ajută la relaxarea musculaturii și previne uscăciunea oculară. 2. Focalizare alternativă Ține un pix la 15 cm de ochi și alternează privirea între vârful pixului și un obiect aflat în depărtare. Repetă de 10 ori. 3. Clipitul conștient Clipim de până la 5 ori mai puțin când stăm mult și privim un ecran. Clipitul c
Soluții naturiste pentru eliberarea din dependențe
Dependențele nu sunt o problemă de voință. Sunt dezechilibre complexe – chimice, emoționale și energetice – care afectează mintea, corpul și relația cu sinele. Din fericire, abordările naturiste pot completa intervențiile psihologice sau medicale și pot oferi un sprijin real în procesul de eliberare. Fie că este vorba despre fumat, alcool, zahăr, cafeină sau dependențe emoționale, natura oferă resurse valoroase. Acest articol nu promite soluții miraculoase, ci propune pași simpli, curați și sustenabili, care pot însoți procesul de transformare. 1. Plante adaptogene – resetare nervoasă blândă Plantele adaptogene sunt recunoscute pentru capacitatea lor de a echilibra reacțiile organismului la stres. Ele contribuie la reducerea anxietății și a poftelor compulsiv
Ceaiul negru – un „medicament național” cu gust de tradiție
Ceaiul negru – un „medicament național” cu gust de tradiție Turcii îl beau în loc de apă. Englezii și l-au transformat într-un simbol cultural. Ceaiul negru este mai mult decât o băutură caldă: este un medicament popular, un gest de ospitalitate și o soluție naturală pentru unele dintre cele mai frecvente probleme de sănătate publică. Ceaiul negru în culturile turcă și britanică: obiceiuri cu valoare terapeutică Turcia: Este băutura națională, consumată zilnic, în cantități mari. Se servește din pahare mici, fără lapte, uneori cu zahăr. Este oferit gratuit în magazine, la birou sau la coafor – face parte integrantă din v
UTI CFM a modernizat instalațiile electrice ale Hidrocentralei Porțile de Fier I în cadrul unui proiect de 11,4 mil euro
UTI CONSTRUCTION AND FACILITY MANAGEMENT, companie membră a Grupului TIU, a participat la modernizarea instalatiilor electrice aferente echipamentelor hidromecanice și hidraulice pentru barajul deversor al Hidrocentralei Porțile de Fier I. Proiectul, al cărui beneficiar este Societatea de Producere a Energiei în Hidrocentrale “HIDROELECTRICA SA”, a fost adjudecat de compania noastră în asociere cu DSD NOELL GmbH. Valoarea proiectului a fost de aproximativ 11,4 milioane euro. Barajul deversor la care au exec
ALDEMO – Semințe pentru un viitor verde. Sol fertil, agricultură durabilă, natură protejată
ALDEMO TQM SRL este o companie românească ce activează în domeniul furnizării de semințe agricole și tehnice, cu aplicabilitate în agricultură convențională și ecologică, amenajări peisagistice, ecologizare industrială, silvicultură, viticultură, pomicultură, fonduri de vânătoare și proiecte de cercetare. Structura operațională și portofoliul de produse sunt construite astfel încât să deservească atât fermele mici și medii, cât și instituții publice sau companii implicate în infrastructură, reconversie ecologică ori conservare a biodiversității. Fundamentul companiei: expertiză în agricultură alternativă și adaptată schimbărilor climatice
Lansare oficială: Programul de Școlarizare și Specializare Sustenabilă „România–India” – cetățeni indieni vin în România pentru a se califica în meseria de bucătar
Uniunea Camerelor de Comerț Bilaterale din România în India, în parteneriat cu NEOPHRON INTERNATIONAL SRL și Centrul de Formare Profesională Eurodeal, anunță lansarea oficială a Programului de Școlarizare și Specializare Sustenabilă „România–India” — un proiect educațional de anvergură care oferă cetățenilor indieni posibilitatea de a obține o calificare profesională în România, în meserii esențiale pentru economia locală. În primă fază, programul vizează calificarea în meseria de bucătar
Electronice Online – Soluții complete pentru sistemele multimedia auto
Electronice Online este specializat în comercializarea și integrarea de echipamente auto multimedia, completând în mod profesionist o gamă diversă de produse dedicate confortului, siguranței și conectivității din mașină. Se adresează atât posesorilor de autoturisme uzuale, cât și pasionaților de mesagerie auto. 1. Navigații dedicat
Lumea după regulile copiilor: fără teme, patru zile de weekend, totul gratis și zero bullying. Ce s-a întâmplat la Veranda Mall de 1 Iunie
Dacă lumea ar fi condusă de copii, am avea cu toții mașini electrice, la școală s-ar preda o singură materie pe zi, weekendurile ar dura 4 zile, iar mall-urile ar fi pline de parcuri și realitate virtuală. De Ziua Copilului, Veranda Mall le-a oferit celor mici microfonul, într-un exercițiu de imaginație în care au fost invitați să spună ce ar schimba la școală, ce reguli ar introduce dacă ar conduce lumea și ce ar face dacă ar avea bani fără limită.
REALCONT & ADISAF – Parteneri strategici pentru succesul afacerii tale
REALCONT și ADISAF oferă o soluție completă, cu acoperire 360°, pentru orice antreprenor care își dorește un parcurs predictibil: de la constituirea juridică a firmei, până la administrarea contabilă și de personal ADISAF – Suport complet în înființarea și gestionarea structurii legale ADISAF este un partener specializat în înființarea de entități juridice (SRL, PFA, II, IF), modificări statutare, consultanță și servicii conexe, cu peste 30 de ani d