Rețeaua de francize Sophia vizează extinderea rețelei la 100 de francize prin diaspora, până în 2026 și lansează un configurator inovator

- Prezentă în România, Spania și SUA, cu o rețea de 30 de magazine, compania a ajuns la afaceri de 7 milioane de euro în 2024
București, 17 februarie 2025 - Sophia, retailerul românesc specializat în decorațiuni textile personalizate, a atins în 2024 o cifră de afaceri cumulată de 7 milioane de euro în rețeaua sa de 30 de magazine, dintre care 5 proprii și 25 în sistem de franciză, în România, Spania și SUA. Obiectivul central al companiei pentru următorii ani este extinderea la 100 de francize până la finele lui 2026, miza principală fiind dezvoltarea în diaspora.
„Planurile noastre de dezvoltare vizează extinderea rețelei la 100 de francize până la sfârșitul anului 2026, prin diaspora, consolidându-ne astfel prezența la nivel internațional. Anul acesta, în cadrul Conferinței Naționale a Francizelor Sophia, am lansat și un configurator software inovator la care lucrăm de 5 ani. Acesta ne va ajuta să economisim timp, bani și să facem viața mai ușoară atât clienților, cât și colegilor din vânzări”, a declarat Anamaria Ștefan Georgescu, fondatoarea Sophia.
Prezentă deja în 15 județe din România – cu puncte forte în București, Iași și Cluj-Napoca, orașe dinamizate de sectorul imobiliar – Sophia operează și o franciză de succes în Miami (SUA), activă de peste 2 ani. În perioada imediat următoare, compania se pregătește să deschidă un magazin și în Mallorca, Spania. Potențialul diasporei românești este uriaș, având în vedere că este estimat la peste 6 milioane de persoane.
Diaspora, motor creștere
"Francizele reprezintă un pilon strategic al dezvoltării noastre. Ne dorim parteneri, care să împărtășească valorile și viziunea noastră. Oferim francizaților tot suportul necesar: training, marketing, producție, colecții noi, stocuri din depozitul din Iași, consultanță și acces tehnologiile noastre inovatoare. La rândul lor, francizații se ocupă de relația cu clienții - consultanță la domiciliu, montaje și promovare locală. Credem în potențialul antreprenorilor români de pretutindeni și în produsele Made in România”, a declarat Andrei Osolinschi, director de francize Sophia.
Rezultate locale de excepție
Performanțele rețelei sunt vizibile și pe piața internă. O antreprenoare din Cluj-Napoca, care deține două francize Sophia (în Cluj și Baia Mare), a înregistrat în 2024 o cifră de afaceri de 600.000 de euro și un profit de 100.000 de euro.
"Ne bucurăm de susținerea unui brand național puternic, de know-how-ul și o imagine solidă, care ne ajută să atragem și să fidelizăm clienții. Prin lansarea configuratorului software cred că Sophia se poate extinde și mai rapid pe noi piețe”, a declarat Simona Zubașcu, antreprenoarea cu două francize Sophia.
Lansarea configuratorului software și sprijinul partenerilor
Sophia a marcat un nou capitol de creștere la Conferința Națională a Francizelor Sophia, desfășurată la Muzeul Recordurilor Românești și la Hotelul Sheraton din București. Evenimentul a reunit lideri din diverse domenii – de la antreprenori și specialiști în francize, până la reprezentanți ai sectorului HoReCa, care susțin modelul de business Sophia. Printre invitați s-au numărat:
- Marius Bostan, antreprenor și fondator Repatriot, care a subliniat potențialul brandului Sophia pentru românii cu spirit de inițiativă din diaspora;
- Raluca Voicu, co-fondator Franchwise România, care a evidențiat creșterea popularității francizei ca model de business;
- Felix Pătrășcanu (Fan Courier), Radu Savopol (5 to go), Andu Mărginean (Arthitek), Mara Gojgar (Confident Agency), Dora Morhan (Hotel Pleiada Iași), Cristina Huzum (Sheraton), care au împărtășit experiențe și idei de dezvoltare pentru partenerii rețelei.
Compania are în prezent 95 de angajați, dintre care 60 lucrează în atelierele de producție din Iași, unde sunt realizate produse custom made – perdele, draperii, fețe de pernă, cuverturi și lenjerii. Principalii clienți provin atât din sectorul rezidențial, cât și din HoReCa, muzee și castele din țară și străinătate. Sophia oferă soluții complete, de la designul țesăturilor și producție până la montaj și întreținere.
DESPRE SOPHIA
Sophia este specializată în perdele și draperii la comandă, din gama medium și premium, fețe de pernă, cuverturi, pleduri, lenjerii, sisteme de prindere (șine și galerii), mobilier tapițat la comandă. Compania are 3 centre de producție, cu expertiză în personalizarea decorațiunilor textile. În prezent, Sophia a ajuns la o rețea de 30 de magazine la nivel național, plus francize în România, SUA (Miami). În prezent, din portofoliul companiei fac parte peste 50.000 de locuințe, 15 muzee și zeci de hoteluri. Printre clienții de referință ai Sophia se numără: Hotel Opera (Mamaia), Hotel Marriott, Ibis, Golden Tulip, Hotel Pleiada, Teatrul Național „Vasile Alecsandri” din Iași, Muzeul Unirii din Iași, etc.
*********************
Sophia franchise network aims to expand its network to 100 franchises within the diaspora by 2026 and is launching an innovative configurator
- With a network of 30 stores across Romania, Spain, and the USA, the company achieved a turnover of 7 million euros in 2024
Bucharest, 17 February 2025 - Sophia, the Romanian retailer specializing in personalized textile decorations, reached a cumulative turnover of 7 million euros in 2024, across its 30 stores (5 company-owned, 25 franchised) in Romania, Spain, and the USA. The company's primary objective is to expand to 100 franchises by the end of 2026, focusing mainly on diaspora communities.
„Our development plan is to expand our network to 100 franchises within the diaspora by the end of 2026, strengthening our international presence. This year, at the Sophia National Franchise Conference, we launched an innovative software configurator, the result of five years of development. This tool will save time and money while streamlining the process for both customers and our sales team," stated Anamaria Ștefan Georgescu, Founder of Sophia.
Sophia also has a presence in 15 Romanian counties – with Bucharest, Iași, and Cluj-Napoca as main drivers, cities with thriving real estate sectors – and has a successful franchise in Miami, USA, operating for over two years. The company plans to open a store in Mallorca, Spain, soon, recognizing the significant potential of the Romanian diaspora, estimated at over 6 million people.
„Franchises are a strategic pillar of our growth. We seek partners who share our values and vision. We provide franchisees with comprehensive support: training, marketing resources, production capabilities, new collections, inventory from our Iași warehouse, consulting, and access to our innovative technologies. Franchisees, in turn, focus on customer relations – in-home consultations, installations, and local promotion. We believe in the potential of Romanian entrepreneurs worldwide and products made in Romania,” said Andrei Osolinschi, Franchise Director at Sophia.
Strong local results
The network's strong performance is visible domestically as well. A Cluj-Napoca entrepreneur, who owns two Sophia franchises (in Cluj and Baia Mare), generated a turnover of 600,000 euros and a profit of 100,000 euros in 2024.
"We benefit from the support of a strong national brand, its know-how, and solid reputation, which help us attract and retain customers. With the launch of the software configurator, I believe Sophia is poised for even faster expansion into new markets," said Simona Zubașcu, the entrepreneur with two Sophia franchises.
Launching the software configurator and strengthening partner support
Sophia marked a new chapter of growth at its National Franchise Conference, held at the Romanian Records Museum and the Sheraton Hotel in Bucharest. The event gathered leaders from diverse fields – entrepreneurs, franchise specialists, and representatives from the HoReCa sector, all of them supporting Sophia's business model. Notable attendees included
- Marius Bostan, entrepreneur and founder of Repatriot, highlighted the potential of the Sophia brand for enterprising Romanians in the diaspora;
- Raluca Voicu, co-founder of Franchwise Romania, highlighted the growing popularity of the franchise as a business model;
- Felix Pătrășcanu (Fan Courier), Radu Savopol (5 to go), Andu Mărginean (Arthitek), Mara Gojgar (Confident Agency), Dora Morhan (Hotel Pleiada Iași), Cristina Huzum (Sheraton), who shared experiences and development ideas for the network’s partners.
The company currently has 95 employees, 60 of whom work in the production workshops in Iași, where custom-made products are made - curtains, drapes, pillowcases, blankets and linens. The main customers come from both the residential sector and HoReCa, museums, and castles in the country and abroad. Sophia offers complete solutions, from design and production to installation and maintenance.
ABOUT SOPHIA
Sophia specializes in custom curtains and drapes, from the medium and premium range, pillowcases, blankets, throws, linens, fastening systems (rails and galleries), and custom upholstered furniture. The company has 3 production centers, with expertise in customizing textile decorations. Currently, Sophia has reached a network of 30 stores nationwide, plus franchises in Romania, the USA (Miami). Currently, the company's portfolio includes over 50,000 homes, 15 museums and dozens of hotels. Sophia's reference clients include: Hotel Opera (Mamaia), Hotel Marriott, Ibis, Golden Tulip, Hotel Pleiada, "Vasile Alecsandri" National Theater in Iași, the Unirii Museum in Iași, etc.
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.
Business OTS
Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!
Cum să împarți sarcinile în bucătărie pentru a economisi timp
În lumea rapidă în care trăim, timpul a devenit un lux pe care puțini și-l pot permite. Fie că este vorba despre carieră, responsabilități de familie sau momente de relaxare personală, fiecare minut contează. În acest context, gestionarea eficientă a sarcinilor în bucătărie poate face diferența între o zi stresantă și una de succes. Organizarea și repartizarea corectă a treburilor domestice în bucătărie nu doar că economisesc timp prețios, dar creează și o atmosferă plăcută, cooperativă. În continuarea acestui articol, vei descoperi sfaturi practice și strategii testate care te vor ajuta să împărți sarcinile culinare într-un mod echilibrat, maximizând eficiența și menținând armonia în familie. Fii gata să transformi haosul bucătăriei într-un spațiu bine coord
Soluții ecologice pentru gestionarea deșeurilor în grădină
Sursa foto: Pexels.com Gestionarea deșeurilor din grădină poate deveni o parte firească a unui stil de viață mai atent la natură. Există numeroase metode simple și eficiente prin care grădina poate deveni un spațiu mai curat și mai bine organizat, fără a pierde din farmecul personal. Compostarea resturilor organice, folosirea recipientelor reciclabile sau recondiționarea obiectelor vechi sunt doar câteva dintre opțiunile ușor de pus în practică. Reciclarea poate merge mână în mână cu un design plăcut, adaptat gusturilor fiecăruia. Chiar și grădinile mai mici pot beneficia de soluții practice,
Sfaturi utile care te vor ajuta să îți accelerezi smartphone-ul în câteva minute
Smartphone-urile au devenit o parte indispensabilă din viața noastră. Le folosim pentru muncă, comunicare, distracție, iar pe măsură ce le utilizăm, performanța poate scădea considerabil. Poți cumpăra un smartphone nou din Breezy sau poți încerca câteva metode simple și eficiente pentru a reda viteza și performanța unui telefon vechi. Curățarea cache-ului și a datelor aplicațiilor
Știai că există un abonament care nu îți ia, ci îți dă bani pentru facultatea copilului tău? Hai să afli despre ce este vorba!
Azi e o mogâldeață veselă și perfectă, care gângurește și descoperă lumea cu fiecare pas, iar mâine se pregătește să plece la facultate, să își urmeze visurile și să devină un adult responsabil. Părinții știu că timpul trece extraordinar de repede atunci când ai copii, așadar, a te pregăti financiar la 2,3,10 ani ai copilului pentru când va merge la facultate este doar o dovadă de înțelepciune. Cu abonamentul-asigurare de viață Renta Master de la Asirom pui bani deoparte lunar, iar la vârsta la care copilului tău va merge la facultate, ai banii necesari pregătiți.
Comunicat de presă – Unitatea Administrativ–Teritorială Judeţul Harghita, prin Consiliul Judeţean Harghita
Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Harghita prin Consiliul Județean Harghita, în calitate de Beneficiar, anunță derularea proiectului cu titlul „Renovarea energetică a Școlii Populare de Artă și Meserii a Județului Harghita”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C5/2/B.2.1/1, PNRR/2022/C5/B.2.2/1, componenta 5 — Valul renovării, axa 2 — Schema de granturi pentru eficiență energetică și reziliență în clădiri publice, aprobat prin Ordinul MDLPA nr. 441/2022, pentru care apoi a fost încheiat Contractul de finanțare nr. 9092/24.01.2023 între M
Coduri de reducere, vouchere și cupoane. Pe toate le găsești aici - CodCupon.ro
CodCupon.ro, platforma online dedicată accesării codurilor de reducere, voucherelor și ofertelor magazinelor online din România, își reafirmă angajamentul de a oferi coduri autentice și verificate pentru a ajuta vizitatorii să economisească la cumpărături. Lansată recent, platforma și-a câștigat deja încrederea utilizatorilor prin furnizarea de vouchere și coduri promoționale reale, eliminând astfel dezamăgirile generate de codurile ineficiente. Misiunea și valorile noastre Într-o piață în care promoțiile pot induce în eroare,
Ai fost raportat negativ la Biroul de Credit? Încă mai ai șanse la finanțare!
Când auzi „ești în Biroul de Credit”, primul gând e că ușile băncilor ți se închid. Mulți clienți vin la noi convinși că dacă au avut o întârziere, fie și una singură, nu mai au nicio șansă la un credit. Însă realitatea este mult mai nuanțată. Faptul că ești raportat în Biroul de Credit nu înseamnă automat că ești „interzis” în sistemul bancar. Totul ține de context, detalii și… cunoașterea regulilor jocului. Un refuz nu înseamnă sfârșitul drumului. Cu un plan bun și o abordare corectă, poți obține creditul de care ai nevoie. Ce este și ce face Biroul de Credit? Biroul de Cr
Comunicat de presă – Unitatea Administrativ–Teritorială Judeţul Harghita, prin Consiliul Judeţean Harghita
Unitatea Administrativ - Teritorială Județul Harghita, prin Consiliul Județean Harghita, în calitate de Beneficiar, a început activitățile proiectului cu titlul „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a 83 unități de învățământ și conexe din județul Harghita”, în urma semnării contractului de finanțare UEFISCDI nr. 297DOT/2023, înregistrat la CJ Harghita cu nr. 131292/26.07.2023, depus în cadrul apelului PNRR\ Pilonul VI. Politici pentru noua generație\ Componenta C15: Educație\Reforma 4. Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior \Investiția 13.Echiparea laboratoarelor informatice din școlile de educație și formare profesională (EFP) și \Investiția 14. Echiparea atelie
COMUNICAT DE PRESĂ
Anca Macovei Vlăsceanu, Fondatoarea Mark Twain International School (MTIS) și CEO Romania Education Alliance (REA), desemnată „Arhitecta Educației Viitorului” La 30 de ani de la lansarea MTIS, Anca și Dan Macovei Vlăsceanu, alături de partenerii Morphosis Capital și Vybros Partners, au lansat Romania Education Alliance (REA) pentru integrarea și dezvoltarea prin know how a școlilor private de renume din România;
Helpship, parte a grupului euShipments.com a făcut un pas important în 2024 – investiții strategice pentru extindere regională
La un an de la intrarea în grupul euShipments.com, compania românească de fulfillment Helpship a marcat un 2024 plin de dezvoltare. Investiții majore în infrastructură, tehnologie și automatizare consolidează poziția Helpship pe piața din Europa de Est și oferă comercianților online români un avantaj competitiv real. Din mai 2023, Helpship este parte a grupului euShipments.com – un consorțiu de top în Europa Centrală și de Est, specializat în servicii cross-border și fulfillment pentru eCommerce.
Stil și confort în sezonul de primăvară-vară: descoperă noua colecție Seroussi
Primăvara este cel mai bun sezon de înnoire a garderobei masculine, fiind momentul ideal a aduce prospețime, culoare și eleganță în ținutele tale. Noua colecție de primăvară-vară de la Seroussi este exact ceea ce ai nevoie pentru a te bucura de ținute rafinate și confortabile în fiecare zi. Descoperă piese vestimentare ce impresionează prin eleganță și confort, oferind echilibrul perfect între clasic și modern. O colecție de piese vestimentare masculine croite pentru zile călduroase
Cum să alegi furnizorul ideal pentru tichetele de masă
Fiecare achiziție sau contract încheiat este precedat de căutări și documentare, astfel încât alegerea să fie, dacă se poate, cea mai bună. Regula se aplică și în cazul angajatorilor care decid să le ofere salariaților unul dintre cele mai apreciate beneficii extrasalariale – tichete de masă. Alegerea furnizorului potrivit pentru tichetele de masă este esențială pentru a asigura o experiență optimă atât pentru companie, cât și pentru angajați
Milestone Technology Day Romania 2025: Viitorul tehnologiei video – AI, Cloud, ROI și Securitate Responsabilă – în centrul discuțiilor la București
București, 16 aprilie 2025 – Evenimentul „Milestone Technology Day România 2025” s-a desfășurat astăzi, 16 aprilie 2025, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, reunind peste 150 de experți din industrie, lideri de tehnologici, parteneri integratori și clienți finali. Organizată de Milestone Systems, conferința a reprezentat o platformă vitală pentru explorarea celor mai recente inovații în managementul video (VMS), procesarea video inteligentă, soluțiile Cloud (VSaaS) și impactul tehnologiilor emergente precum Inteligența Artificială Generativă (GenAI) asupra industriei de securitate fizică.
Comunicat de presă - SOFIS MOBILI SRL
Comunicat de presă “PNRR : Fonduri pentru România modernă şi reformată!” Data: 16.04.2025 Anunț începere implementare proiect: „DIGITALIZAREA ACTIVITATII SOCIETATII SOFIS MOBILI SRL”
Produsele bestseller de Paște de pe Notino.ro: Ce preferă românii în 2025
Cadourile bune se simt imediat. Nu trebuie să fie mari, scumpe sau teatrale, dar e obligatoriu să fie alese cu cap. Asta pare să fi înțeles deja mii de români care și-au făcut listele de Paște cu o eficiență demnă de sărbătorile de iarnă. În 2025, la Notino, lucrurile se mișcă rapid: parfumurile rămân vedete, dar tot mai mulți oameni pun în coș și produse de îngrijire, device-uri de beauty și seturi atent ambalate care nu mai au nevoie de nicio fundă. Adevărul e că atunci când găsești toate ideile de cadou într-un singur loc, timpul devine brusc un aliat, nu o amenințare. Ce ale
Comunicat de presă – Unitatea Administrativ–Teritorială Judeţul Harghita, prin Consiliul Judeţean Harghita
Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Harghita prin Consiliul Județean Harghita, în calitate de Beneficiar, anunță derularea proiectului cu titlul „Renovarea energetică a Școlii Populare de Artă și Meserii a Județului Harghita”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C5/2/B.2.1/1, PNRR/2022/C5/B.2.2/1, componenta 5 — Valul renovării, axa 2 — Schema de granturi pentru eficiență energetică și reziliență în clădiri publice, aprobat prin Ordinul MDLPA nr. 441/2022, pentru care apoi a fost încheiat Contractul de finanțare nr. 9092/24.01.2023 între M
Legătura nebănuită identificată de cercetători între somn și celulele stem. Cum ar putea acestea să ne scape de apnee în somn
Tratamentele pentru apnee, insomnie sau alte tulburări de somn ar putea veni sub forma unei injecții cu celule stem, nu prin pastile sau o mască, arată o cercetare nouă a unui grup de medici de la Institutul Royan pentru Biologie și Tehnologie a Celulelor Stem din Teheran, care au arătat că lipsa de somn nu doar ne face morocănoși, ci poate sabota chiar mecanismele interne de regenerare ale corpului. Studiul lor publicat în Stem Cell Research & Therapy aduce în prim-plan o conexiune surprinzătoare, dar esențială: somnul și celulele stem nu doar că se influențează reciproc, c
Exorigo-Upos: Etichetele digitale de preț (ESL) pot reduce costurile pentru retaileri, cu până la 70%
Industria ESL - estimată să ajungă la valoarea de 3,5 miliarde de dolari până în 2031 București, 16 aprilie 2025 – Pe măsură ce adoptarea tehnologiei la nivel global crește, piața etichetelor digitale de preț (ESL) este estimată să ajungă de la 1,2 miliarde de dolari în 2023, la 3,5 miliarde de dolari până în 2031. Această soluție poate reduce costurile de implementare pentru retail
VTEX, partener oficial al Manchester City pentru operațiunile de comerț digital
București, 16 aprilie 2025 — VTEX (NYSE: VTEX), platforma completă și composabilă de comerț digital pentru branduri și retaileri B2C și B2B de top, anunță lansarea unei colaborări globale cu campionii Premier League Manchester City, devenind partenerul oficial al clubului pentru operațiunile de comerț digital
Homplex accelerează investițiile în inovație și leadership pentru a livra soluții smart în infrastructură
Fondatorul Bogdan Panainte consolidează echipa de top management și recrutează un director comercial cu experiență de 20 de ani în companii mari Homplex, companie antreprenorială românească specializată în furnizarea de soluții inovatoare pentru siguranță, confort și eficiență energetică, își consolidează poziția pe piața de profil după ce a închis anul 2024 cu o cifră de afaceri de 44 milioane lei și bugetează pentru 2025 investiții în cercetare-dezvoltare de până la 5% din cifra de afaceri.