Studiu Storia: Nivelul de încredere în agenții și dezvoltatorii imobiliari este de 2,5 din 5. Cum își propun profesioniștii să îl crească?

Storia, platforma de imobiliare lansată de OLX, a derulat în perioada mai-iunie 2025 un nou studiu dedicat înțelegerii relației dintre potențialii clienți și profesioniștii din domeniul imobiliar. Concluziile sondajului arată că, deși nivelul de încredere rămâne scăzut, există o tendință de ușoară creștere, înregistrată după o perioadă de doar 6 luni. În paralel, profesioniștii din imobiliare par conștienți de imaginea pe care o au în rândul clienților și își doresc să o îmbunătățească prin soluții concrete.
„Deși scorurile de încredere nu au înregistrat salturi spectaculoase față de finalul anului trecut, creșterile constante și asumarea responsabilității de către profesioniștii din domeniu indică o direcție pozitivă. Încrederea este una dintre cele mai importante monede de schimb pe piața imobiliară. Prin acest studiu recurent ne dorim să oferim profesioniștilor un barometru real al percepției publice și să susținem eforturile lor de a construi o relație mai solidă și transparentă cu potențialii clienți”, a declarat Monica Dudău, Head of Marketing Real Estate Europe OLX Group (Storia și OLX Imobiliare).
Evoluție ușor pozitivă a încrederii în profesioniștii imobiliari, după doar 6 luni
Potrivit scorurilor medii acordate de respondenții interesați de achiziționarea unei locuințe, pe o scală de la 1 la 5, în 2025 notarii publici continuă să se bucure de cel mai ridicat nivel de încredere, cu un scor de 3,44 – în ușoară creștere față de 3,43, scor obținut în decembrie 2024. Avocații specializați în domeniul imobiliar au obținut un scor mediu de 3,08 din 5, în creștere cu 0,04 puncte față de scorul obținut anul trecut (3,04), în urmă cu doar șase luni. Reprezentanții băncilor se mențin la un nivel constant de încredere, cu 2,91 în ambele ediții ale acestui sondaj. Evaluatorii imobiliari au înregistrat o creștere ușoară, de la 2,85 în decembrie 2024 la 2,88 în iunie 2025.
În ceea ce privește încrederea pe care o au respondenții în agenții imobiliari, scorul obținut anul acesta este de 2,67 din 5, cu 0,03 puncte mai mare decât în decembrie 2024, când a fost de 2,64. Încrederea în brokerii de credite se află ușor în scădere, cu un scor de 2,51 în 2025 față de 2,52 în 2024. La finalul clasamentului se regăsesc dezvoltatorii imobiliari, care înregistrează totuși o ușoară creștere a scorului de încredere în ultimele 6 luni – de la 2,35 în decembrie 2024 la 2,39 în iunie 2025.
În rândul respondenților interesați de închirierea unei locuințe, nivelul de încredere acordat agenților imobiliari a înregistrat o ușoară scădere în ultimele șase luni – de la 2,73 puncte în decembrie 2024 la 2,72 puncte în iunie 2025. Deși variația este minimă, ea indică o stagnare a încrederii în acest segment și arată că există încă spațiu pentru îmbunătățirea relației dintre agenți și potențialii chiriași.
În paralel, profesioniștii din domeniul imobiliar au fost invitați să evalueze modul în care cred că sunt percepuți de către clienți. Media generală a răspunsurilor a fost de 3,5 puncte în iunie 2025, în ușoară creștere față de 3,4 puncte înregistrate în decembrie 2024. Deși diferența este modestă, ea reflectă o încredere tot mai mare a specialiștilor în capacitatea lor de a construi relații solide și de a transmite profesionalism.
Factori care influențează încrederea: de la transparență la reputație și comportament etic
Respondenții interesați de cumpărarea sau închirierea imobilelor declară că nivelul de încredere pe care-l au în agenții imobiliari este influențat în primul rând de abilitatea acestora de a negocia în interesul lor (39%), un procentaj în scădere față de anul trecut (44%). De asemenea, transparența în furnizarea informațiilor despre proprietăți (35%) și lipsa comisioanelor ascunse (35%) sunt criterii care au scăzut în importanță comparativ cu anul trecut, când erau menționate de 41% dintre respondenți.
Modul realist de prezentare a proprietăților (32%) rămâne un criteriu important, dar și acesta este mai puțin menționat față de anul trecut (37%). Atitudinea respectuoasă și profesionistă a agentului se menține constantă (29%), în timp ce implicarea în soluționarea problemelor sau clarificarea detaliilor a scăzut ușor, de la 27% în 2024 la 26% în 2025. Se observă și o ușoară diminuare a importanței acordate disponibilității de a răspunde prompt întrebărilor (23% în 2025 față de 24% în 2024) și a accesului la o gamă variată de oferte relevante (20% față de 26%).
De asemenea, experiența profesională (16% în 2025 față de 24% în 2024) și gradul de personalizare al serviciilor oferite (13% față de 19%) sunt mai puțin valorizate în prezent. Recenziile și recomandările altor clienți înregistrează o scădere semnificativă, de la 27% în 2024 la 21% în 2025. Reputația generală pe piață rămâne relativ constantă (17% în 2025 față de 18% în 2024).
Nivelul de încredere al potențialilor cumpărători în dezvoltatorii imobiliari este determinat în principal de raportul calitate-preț în comparație cu alte proiecte similare (38%), urmat de existența unei documentații legale complete și transparente (35%) și de calitatea lucrărilor realizate în proiectele anterioare (34%). Alte aspecte importante sunt respectarea termenelor de livrare (34%), reputația generală pe piață (29%) și disponibilitatea garanțiilor post-livrare pentru eventuale reparații sau defecte (28%). Recenziile altor cumpărători (27%), comunicarea constantă despre stadiul proiectului (22%), experiența companiei (20%), flexibilitatea termenelor de plată (17%), implicarea în proiecte durabile (13%) și afilierea la organizații de profil (11%) sunt, de asemenea, relevante în ochii potențialilor clienți. Comparativ cu studiul anterior, observăm o scădere semnificativă a importanței acordate calității lucrărilor (de la 45% la 34%), dar și în cazul respectării termenelor de livrare (de la 40% la 34%). În schimb, documentația legală completă și transparentă a urcat pe locul 2 în topul importanței în rândul cumpărătorilor, semn că încrederea se bazează tot mai mult pe claritatea și corectitudinea informațiilor legale.
Profesioniștii imobiliari răspund provocărilor de încredere prin etică, transparență și relații construite pe termen lung
Profesioniștii din domeniu, agenți imobiliari și dezvoltatori, recunosc că se confruntă cu obstacole importante în efortul de a câștiga încrederea clienților. Cei mai mulți dintre aceștia (48%) indică percepția negativă generală asupra profesioniștilor din imobiliare ca fiind o barieră majoră, la fel ca lipsa unor reglementări clare în domeniu (48%) și ca experiențele anterioare negative ale clienților (48%). Un alt factor menționat este lipsa de transparență din partea clienților, indicată de 29% dintre respondenți (agenți imobiliari și dezvoltatori).
Întrebați cum cred că ar putea îmbunătăți nivelul de încredere al clienților față de ei, agenții și dezvoltatorii imobiliari au menționat în primul rând promovarea unei etici profesionale stricte și a unui cod de conduită clar (40%). Urmează oferirea de informații clare și complete despre proprietăți (37%) și implementarea unui sistem de certificare a profesioniștilor din domeniu (31%). Alte soluții includ transparența în procesul de negociere și comunicarea clară a acestuia (31%), dar și îmbunătățirea comunicării generale cu clienții (29%). Profesioniștii consideră importantă și construirea unei relații de încredere pe termen lung (29%), colaborarea cu instituții de reglementare pentru a crea un cadru legal clar (28%) și creșterea transparenței în ceea ce privește prețurile și comisioanele (28%). De asemenea, respectarea termenelor stabilite pentru întâlniri și livrarea documentelor (28%) și existența unui sistem de feedback și evaluare a serviciilor (19%) pot contribui la consolidarea relației cu clienții.
În fața unei percepții publice reticente, mulți profesioniști din domeniul imobiliar spun că își adaptează strategiile de lucru. Astfel, 56% dintre aceștia afirmă că le oferă clienților cât mai multe informații detaliate despre procesul de tranzacționare și despre proprietățile disponibile. Alți 52% declară că încearcă să construiască o relație personală, bazată pe înțelegerea reală a nevoilor clientului, iar 48% susțin că le oferă acestora timp și spațiu pentru a lua decizii fără presiuni. O treime dintre profesioniști (33%) insistă pe o comunicare constantă și clară, iar 26% aduc în discuție exemple concrete din colaborările anterioare pentru a câștiga încrederea potențialilor cumpărători.
Chestionarul sondajului a fost publicat online, pe Storia și OLX Imobiliare, în perioada mai-iunie 2025, iar răspunsurile au fost colectate de la 1160 respondenți, la nivel național.
***
Despre Storia
Storia e platforma de imobiliare lansată de OLX care își propune să aducă mai multă claritate pe piața imobiliară. E locul unde mii de proprietari, agenți imobiliari și dezvoltatori își prezintă ofertele. Storia își propune să îi sprijine pe cei care caută locuința potrivită, oferind instrumente și informații valoroase despre piața imobiliară, cu scopul de a-i ajuta să ia decizii informate. În 2022, Storia a lansat un instrument care analizează calitatea vieții în cartierele din România. Indexul Storia (inițial T.R.A.I.) oferă un scor de la 0 la 100 pentru fiecare cartier, pe baza a 17 criterii importante pentru români. Acestea includ atât date obiective – precum traficul, calitatea aerului sau prețul locuințelor – cât și percepții subiective, colectate printr-un studiu aflat în desfășurare, la care au răspuns peste 100.000 de persoane. Printre aspectele evaluate se numără siguranța, curățenia, liniștea sau accesul la piste de biciclete. Scopul este ca oamenii să aibă o imagine mai clară asupra cartierelor în care trăiesc sau în care se gândesc să se mute.
CONTACT PENTRU PRESĂ:
Alexandra Croitoru | [email protected] | 0752 751 065
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.
Business OTS
Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!
Industria jocurilor de noroc online în România în 2025
Industria jocurilor de noroc online din România a cunoscut o creștere semnificativă în ultimii ani, devenind un pilon important al economiei naționale. În 2025, industria jocurilor de noroc din România generează venituri importante dar în același timp putem spune că influențează și dezvoltarea tehnologiei dar ajută și la crearea unor locuri noi de muncă, oferind în același timp un mediu sigur și bine reglementat atât pentru jucători cât și pentru operatori. Evoluția reglementărilor în România
ELKO Romania anunță lansarea de către Axis Communications a patru noi camere tip dome cu AI
București, 26 iunie 2025 – ELKO Romania, parte a ELKO Group, unul dintre cei mai importanți distribuitori de produse, soluții și servicii IT de pe piața locală, anunță lansarea de către Axis Communications a patru noi camere tip dome echipate cu inteligență artificială și senzor de până la 8 MP. Construite pe platforma ARTPEC-9, aceste modele oferă performanțe ridicate, pot rula aplicații analitice avansate direct la marginea rețelei (edge) și asigură o calitate excepțională a imagini
Legătura dintre alergii și sinuzită: ce poți face pentru a reduce simptomele
Alergiile și sinuzita sunt adesea interconectate, provocând disconfort și afectând calitatea vieții. Dacă te confrunți cu aceste probleme, devine esențial să înțelegi cum se influențează reciproc și ce măsuri poți lua pentru a-ți ameliora starea. În acest articol, vei descoperi principalele cauze care stau la baza acestei relații complexe și vei primi sfaturi practice pentru reducerea simptomelor. Indiferent dacă te lupți cu congestia nazală, durerile de cap sau alte manifestări neplăcute, informat fiind, vei putea face pași importanți spre o stare de bine.
ANUNT începerea implementării proiectului „Digitalizarea societății BEAUTY SPOT MEDICAL S.R.L”
Comunicat de presă „PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” Anunț începere implementare proiect Beneficiar: BEA
Eltra Logis - noul sistem de taxare TollRO poate fi un catalizator pentru înnoirea parcului auto
Eltra Logis - noul sistem de taxare TollRO poate fi un catalizator pentru înnoirea parcului auto București, 26 iunie, 2025. Începând cu 1 ianuarie 2026, în România va intra în vigoare o nouă reformă privind taxarea rutieră (TollRO). Aceasta va impune tarife pentru camioane în funcție de distanța parcursă și nivelul de emisii generate. Aliniată la noile cerințe europene prevăzute de Directiva Eurovignette, schimbarea va avea un impact semnificativ asupra sectorului de transport. În acest context, Eltra L
Studiu Storia: Nivelul de încredere în agenții și dezvoltatorii imobiliari este de 2,5 din 5. Cum își propun profesioniștii să îl crească?
Storia, platforma de imobiliare lansată de OLX, a derulat în perioada mai-iunie 2025 un nou studiu dedicat înțelegerii relației dintre potențialii clienți și profesioniștii din domeniul imobiliar. Concluziile sondajului arată că, deși nivelul de încredere rămâne scăzut, există o tendință de ușoară creștere, înregistrată după o perioadă de doar 6 luni. În paralel, profesioniștii din imobiliare par conștienți de imaginea pe care o au în rândul clienților și își doresc să o îmbunătățească prin soluții concrete. „Deși scorurile de încredere nu au înregistrat salturi spectaculoase față de finalul anului trecut, creșter
Trebuie să încerci măcar o dată în viață unul din vinurile premiate de la Pietroasa
Vinurile se numără cu miile, iar etichetele se întrec în design și promisiuni. Prin tot aceast areal de alegeri, există o cramă care nu doar că face vinuri, ci creează moșteniri și îți permite să guști istoria. Vorbim despre Stațiunea de Cercetare Pietroasa, un loc cu peste un secol de istorie, aflat în inima dealurilor buzoiene, acolo unde știința se întâlnește cu pământul, iar tradiția cu inovația. Pentru oricine iubește vinul sau este doar în căutarea unei experiențe autentice, măcar o dată în viață trebuie să guste unul dintre vinurile premia
Bucharest Tech Week 2025 a atras peste 31.000 de vizitatori
Bucharest Tech Week, cel mai amplu festival de tehnologie și inovație din România, a atras, în ediția din acest an, aproximativ 31.000 de vizitatori. Evenimentul își consolidează astfel poziția de reper central pentru conectarea ecosistemului tech – de la lideri globali și companii de tehnologie, la profesioniști și publicul larg interesat de soluții tech. Structurat în două componente majore, Bucharest Tech Week a debutat cu Tech Expo, cel mai mare eveniment B2C de tehnologie din România, desfășurat în weekendul 14–15 iunie la Romexpo, Pavilion B1
Esenzio: Designul interior a devenit un criteriu tot mai important în deciziile de investiție imobiliară
București, 26 iunie 2025 – Esenzio, compania cu cel mai complex portofoliu de radiatoare decorative italiene din România, fondată de antreprenorul Dragoș Antonache, a înregistrat o creștere a cererii pentru soluțiile sale de încălzire decorative, pe fondul unui interes tot mai mare pentru designul interior în rândul investitorilor imobiliari. „Tot mai mulți clienți aleg radiatoare decorative nu doar pentru funcționalitatea lor, ci și pentru impactul estetic asupra spațiului. Cererea pentru produse personalizabile este în creștere: clienții doresc control total asupra culorii, finisajului, dimensiunii sau tipului de energie folosit. În portofoliul nostru,
Comunicat de presă - Compania de Teatru Concordia
Vine vacanța! Dar … nu pentru toată lumea. Sunt încă mulți oameni care lucrează în București și care așteaptă, ca și noi, vacanța în luna august. Pentru ei cât și pentru tinerii adolescenți care au scăpat de examene și abia au intrat în vacanță venim cu câteva seri de relaxare și destindere la teatru, serile Companiei de Teatru Concordia. În gazdă la Teatrul Național București la sala Studio la începutul lunii iulie vom avea trei comedii extraordinare care au bucurat până acum mulți spectatori în toată țara. • 8 Iulie - Sala Studio, TNB - “Sistemul Perfect” cu Aurelian Temișan, Silvi
The SCO Energy Ministers Meeting to be held in Ningbo
Ningbo, China - The Shanghai Cooperation Organization (SCO) Energy Ministers Meeting and supporting activities will be held on June 26 and 27 in Ningbo, Zhejiang. Ningbo’s green practice will provide a “China’s Solution” for the global energy transformation. As a top-level energy sector’s side meeting of this year’s SCO Summit, it is also one of largest diplomatic events hosted by China’s energy industry in 2025. With a theme of “Integrate Innovation for Energy Future”, it leverages China’s SCO rotating presidency to build on consensus among all parties, and advance energy coopera
Spune Adio Schimbului Anual! Descoperă Anvelopele All Season 185/65 R15
Pentru șoferii care doresc să simplifice întreținerea autoturismului și să evite stresul schimbului sezonier de anvelope, o soluție inteligentă o reprezintă anvelopele all season 185 65 R15. Aceste anvelope au câștigat popularitate datorită versatilității și a capacității de a face față unei game variate de condiții meteorologice, oferind un echilibru ideal între performanță, confort și siguranță. Alegerea unei anvelope potrivite este esențială pentru siguranța pe drum, consumul eficient de combustibil și durata de viață a mașinii. Deși legislația impune utilizarea anvelopelor de iarnă în sezonul rece, anvelopele all season 185 6
Cel mai mare brand de bijuterii din lume își mută biroul din România în Business Garden Bucharest
Vastint România, parte a grupului internațional VASTINT, o companie cu peste 35 de ani de experiență în domeniul imobiliar, a încheiat un nou contract de închiriere cu Pandora, cel mai mare brand de bijuterii din lume, care își relochează biroul în Business Garden Bucharest. Pandora este cel mai mare brand de bijuterii din lume, specializat în designul, fabricarea și comercializarea bijuteriilor de lux accesibile, realizate din materiale de înaltă calitate. Bijuteriile Pandora sunt vândute în peste 100 de țări, prin 6.80
Echipamente Exhaustare: Solutii Profesionale si Performante de la ALWO
ALWO este un brand care si-a consolidat pozitia de lider incontestabil pe piata echipamentelor industriale din Romania, fiind recunoscut drept producatorul numarul 1 de sisteme de exhaustare, instalatii si echipamente. Cu o experienta de peste 25 de ani, ALWO se remarca prin inovatie, expertiza tehnica si capacitatea de a oferi solutii complete, realizate in fabrica proprie. Prin profesionalismul si seriozitatea echipei sale, compania a devenit un reper nu doar in Romania, ci si in numeroase tari din Uniunea Europeana, unde calitatea si performanta echipamentelor sale sunt apreciate si cautate. Alegerea ALWO inseamna alegerea unui partener de incredere, care intelege nevoile industriei moderne si ofera raspunsuri tehnice avansate, adaptate fiecarei aplicatii. In contextul industrial actual, marcat de accelerarea progr
Pregătirea pentru operația de cataractă – ce teste sunt necesare?
Operația de cataractă este una dintre cele mai frecvente intervenții oftalmologice, cu o rată de succes ridicată și cu beneficii semnificative pentru calitatea vieții pacienților. Totuși, pentru ca această procedură să decurgă în condiții optime, este esențială o pregătire atentă, care implică o serie de investigații și analize preoperatorii [1]. În acest articol, vom detalia ce teste sunt necesare înainte de operația de cataractă și de ce fiecare dintre acestea are un rol important în stabilirea planului chirurgical. Investigații oftalmologice necesare înainte de operația de cataractă Ca parte a procesului de
Reductoare melcate vs pendulare: 3 scenarii industriale și soluția optimă pentru fiecare
În orice instalație industrială, fiabilitatea transmisiei mecanice este un factor critic. Reductoarele – fie ele melcate sau pendulare – transformă cuplul și viteza de rotație pentru a asigura funcționarea corectă a echipamentelor. Alegerea nepotrivită a tipului de reductor poate duce la pierderi de energie și randament scăzut, uzură prematură sau defecte mecanice și costuri ridicate de întreținere. Trebuie să iei în calcul obiectivele de lucru, fluxul de activități și nu în ultimul rând așteptările în materie de productivitate. Așadar, în rândurile următoare, vei afla care sunt avantajele pe care le oferă gama de
Cabine de duș fără cadita: avantaje si dezavantaje
Ai o baie mică sau îți dorești un spațiu de duș mai deschis? Cabina de duș fără cădiță pare o alegere ideală. Însă, înainte de a renunța la modelul clasic, trebuie să știi în ce condiții această opțiune funcționează bine. Avantaje cabine de dus walk in Acces facil și fără bariere Cabina walk-in este ușor de utilizat. Lipsa cădiței înseamnă că nu trebuie să urci un prag. Acest lucru este util pentru persoanele în vârstă sau cele cu mobilitate redusă. Intrarea se face direct, fără obstacole. În plus, o astfel de cabină
Movieplex Cinema, primul cinematograf care a adus tehnologia 3D în România, împlinește 20 de ani
Peste 12 milioane de bilete vândute de la deschidere și până în prezent Investiții susținute în tehnologie și infrastructură O capacitate totală de 2.500 de locuri în 11 săli București, 25 iunie 2025 – Cinematograful Movieplex, aflat în centrul comercial Plaza România din portofoliul Anchor Grup, aniversează 20 de ani de la deschiderea oficială, consolidându-și poziția de top pe segmentul cinematografelor urbane și de referință
Endava și SideFX: Parteneriatul care accelerează și perfecționează AI cu ajutorul datelor sintetice pentru creatorii vizuali
București, 25 iunie, 2025 – Endava (NYSE: DAVA), furnizor global de soluții pentru transformare digitală, anunță parteneriatul strategic cu SideFX, creatorii din spatele Houdini, software-ul pentru efecte vizuale și animație 3D. Astfel, soluția de date sintetice dezvoltată de Endava devine accesibilă publicului prin intermediul Houdini Labs, oferind echipelor de inteligență artificială (AI) și învățare automată (ML) posibilitatea de a accelera dezvoltarea modelelor de viziune computerizată cu acuratețe excepțională.
Radiațiile din investigațiile imagistice: ce este sigur, ce e mit și când trebuie să-ți faci griji?
De câte ori nu ai auzit: „Ai grijă, nu-ți face prea multe radiografii, că radiațiile sunt periculoase”? Sau „Mamografia iradiază prea mult, mai bine o evit”? În cazul investigațiilor imagistice – radiografii, mamografii, tomografii – e important să facem diferența între riscuri reale și mituri alimentate de lipsa de informație. Radiografiile, CT-urile și mamografiile folosesc radiații X – un tip de radiație ionizantă care trece prin țesuturi pentru a genera imagini detaliate ale interiorului corpului. Da, vorbim de radiație, dar NU de radiație periculoasă dacă investigația e făcută corect și doar atunci când este necesar.