Chipăilă (APT): Dacă nu sunt bani la buget, e și pentru că nu investim suficient în promovarea României, pentru a atrage turiști străini

Faptul că nu investim suficient în promovarea României pentru a convinge mai mult de 2,3 milioane de turiști străini să vină să aducă bani în țară este una dintre cauzele pentru care nu sunt bani la bugetul de stat, în condițiile în care Albania, de exemplu, înregistrează 14 milioane de turiști străini, deci de șase ori și ceva mai mult decât noi, a afirmat, joi, Alin Chipăilă, Alianța pentru Turism.
'Dacă stăm să ne uităm care este bugetul de promovare al României și faptul că nu reușim să mobilizăm, într-adevăr, o strategie coerentă de marketing la nivel național vedem motivul pentru care am ajuns în situația în care BNR prognozează pentru anul 2024 un deficit al balanței comerciale în turism de 5 miliarde de euro. Deci, în momentul în care vorbim că nu sunt bani la buget e și pentru faptul că nu investim suficient în promovarea României pentru a convinge mai mult de 2,3 milioane de turiști străini să vină să aducă bani în România, pentru că, până la urmă, acesta este un export clar de servicii. Ne uităm la țări, la Albania, spre exemplu, care are 14 milioane de turiști străini, deci de șase ori și ceva mai mult decât România. Este incredibil!', a afirmat Chipăilă, la un eveniment de specialitate.
El a atras atenția că și Bucureștiul, care e principala destinație a României, aproape că nu există 'în momentul în care ne prezentăm în afară'. În acest context, el a subliniat că înființarea Organizației de Management al Destinației la nivel de capitală 'trenează din motive care efectiv încep să scape logicii'.
'Pornind de la nivel național, într-adevăr, avem o legislație, dar, din păcate, observăm că lucrurile nu se mișcă. Tot acolo unde au existat niște inițiative și unde oamenii au înțeles că numai împreună, lucrând mână-n mână, cu autoritatea publică locală care are fonduri și care își propune să dezvolte o destinație, împreună cu actorii privați, numai așa, lucrând împreună, lucrurile se pot dezvolta. Și am exemplu aici de la Oradea, de la Timișoara, de la Sibiu. Mi-ar plăcea să avem cât de curând exemple pozitive și din București, unde crearea acestei organizații la nivel de destinație (OMD - n. r.) durează de prea mult timp și trenează din motive care efectiv încep să scape logicii, pentru că e totuși principala destinație a României Bucureștiul și, în momentul în care ne prezentăm în afară, aproape că nu există. În campanii de comunicare București nu există, în campanii de participare la târguri, atragere de influenceri sau altceva, la fel, nu există. Bine, nu că am sta mai bine la nivel de țară. Și aici lucrurile se întâmplă foarte disparat și dificil și cu investiții minime', a susținut acesta.
Potrivit sursei citate, Alianța pentru Turism încearcă să 'coaguleze ceea ce ar trebui să fie Organizația de Management al Destinației România'.
'Laud implicarea FIHR-ului în toate structurile asociative și faptul că împreună am creat ONG-ul Alianța pentru Turism, pentru că este modelul care trebuie replicat în țară, în sensul în care să avem autoritățile publice locale - primării, consilii județene - care să lucreze cu filialele teritoriale, cu organizațiile de la nivel local ale industriei hoteliere în ansamblu, fie că vorbim de hotelieri, de restaurante, de furnizorii de servicii. La nivel național, Alianța pentru Turism, prin forma de organizare și prin modul în care este structurată, din 2020 încoace, încercăm să coagulăm ceea ce ar trebui să fie Organizația de Management al Destinației România. Și cred că fiecare dintre noi trebuie să fim ambasadorii implicării actorilor privați în aceste structuri patronale, profesionale și asociative, pentru că nu e nimeni mai în măsură să apere drepturile și să promoveze interesele decât aceste structuri. (...) Avem o dorință foarte mare, și anume aceea ca, prin legislație, să reușim să consfințim organizarea acestui OMD național. Sperăm să se întâmple într-un orizont de timp rezonabil și care să nu ne mai pună în situația de a participa sau de a avea prezențe pe scena internațională nepregătite, nesusținute, pe niște piețe care nu sunt studiate, fără un profil al turiștilor și fără rezultate cuantificabile. Toți știm că în business ne trebuie rezultate. Am investit atâția bani în promovare, cât mi s-a întors înapoi?', a transmis Chipăilă.
El a subliniat că acele destinații în care au existat OMD-uri sau precursori ai OMD-urilor și-au revenit mai ușor din pandemie, au lucrat inclusiv în timpul pandemiei pentru a încerca să diminueze și să atenueze efectele asupra industriei.
'Și acolo unde acestea, din motive politice, din motive de schimbări, din varii motive nu mai există, se vede clar că promovarea scade și destinația începe să dispară de pe hartă. Mă gândesc aici la colegii noștri de la Asociația de Management al Destinației Delta Dunării, care era activă, prezentă. (...) Așteptăm să-i vedem, pentru că în ultimii doi ani nu au mai fost prezenți nici la târguri, nu au mai fost prezenți nici în mediul online cu promovare, pentru o zonă care merită tot interesul nostru și care este un ambasador al României pe plan internațional', a adăugat reprezentantul APT.
Alin Chipăilă i-a îndemnat pe membrii FIHR, prezenți la eveniment, să se implice în structurile asociative, pentru a participa la modificarea legislației secundare în interesul industriei.
'Implicați-vă în structurile asociative, nu doar prin adeziune și prezența la întâlniri, pentru că FIHR-ul, APT-ul și celelalte au grupuri de lucru cu care discutăm cu ministerul despre legislație. Ne chinuim acum împreună să provocăm transformarea legislației pentru a include în sfârșit și la noi partea de digitalizare în ceea ce privește raportarea turiștilor, monitorizarea fluxului turiștilor și, pentru fiecare grup de lucru - că vorbim de legislație, că vorbim de marketing -, este nevoie de specialiști, este nevoie de voi toți. Altfel, autoritățile noastre sunt foarte reactive în cel mai bun caz. Nu sunt neapărat competențe, ministerele se schimbă, am trecut de la un minister la celălalt, le-am comasat, politicienii se schimbă. Noi trebuie să fim coloana vertebrală a ceea ce prezintă susținerea și interesul industriei. Noi suntem aceia care trebuie să fie interlocutori permanenți și strategici pentru autorități și care să le ceară să promoveze interesele industriei, pentru că noi aducem bani în România', a mai spus el.
Federația Industriei Hoteliere din România a organizat, joi, conferința 'Transformarea industriei hoteliere: creșterea competitivității în noul context strategic din turism', marcând 35 de ani de activitate a organizației.
La eveniment, profesioniști relevanți din România și din alte țări și-au prezentat opiniile despre schimbările și reglementările locale și europene, direcțiile strategice pentru turism la nivel de Europa, politicile publice locale necesare pentru turism, dar și tendințele din zona investițională. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Finanțare de 300 milioane de euro pentru creșterea eficienței energetice pentru 14.800 de gospodării
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a admis la finanțare 28 de proiecte depuse de operatorii economici, în valoare de aproximativ 300 milioane euro, prin care va fi asigurată creșterea eficienței energetice pentru 14.800 de gospodării. 'Vin astăzi cu o veste bună pentru cei care așteaptă voucherele pentru repararea locuințelor: colegii a
ANM vrea să devină hub regional de pregătire profesională în domeniul schimbărilor climatice pentru Europa
Administrația Națională de Meteorologie vrea să devină hub regional de pregătire profesională în domeniul schimbărilor climatice pentru Europa, având deja finalizat Centrul European de Agrometeorologie, care va deveni operațional în această toamnă, a declarat, joi, directorul general al Administrației Naționale de Meteorologie, Elena Mateescu, la Forumul Na
Alexandru Nazare: Autostrăzile se reflectă ca și cheltuială și în datoria publică și în deficit, de aceea sunt blocaje pe Autostrada Moldovei astăzi
Autostrăzile se reflectă ca și cheltuială atât în datoria publică, cât și în deficit, iar dacă erau gestionate prin Banca de Dezvoltare, prin bănci sau prin alte structuri nu mai erau o presiune în plus pentru stat, a afirmat, joi, fostul ministru al Finanțelor Alexandru Nazare, în prezent membru al Consiliului de Administrație al BNR.
Cinci din șase atacuri cibernetice majore exploatează aplicații legitime deja instalate (analiză)
Circa 84% dintre atacurile informatice se folosesc de programe sau aplicații legitime, deja instalate pe dispozitive, arată o analiză a 700.000 de incidente de securitate efectuată de către cercetătorii Bitdefender. Potrivit unui comunicat remis, joi, AGERPRES, atacatorii nu mai instalează programe periculoase noi, ci folosesc aceleași instrumente pe c
Alexandru Nazare: Ne așteaptă minimum 18 luni, dacă nu mai mult, de perioadă dificilă sau foarte dificilă
Rezolvarea problemelor de deficit trebuie să fie parte a unui plan de relansare economică a României și ne așteaptă minimum 18 luni, dacă nu mai mult, de perioadă dificilă, ca să nu zic că poate să fie foarte dificilă, a afirmat, joi, fostul ministru al Finanțelor Alexandru Nazare, în prezent membru al Consiliului de Administrație al BNR. 'Ne a
Scădere de 3,2% a înmatriculărilor de autoturisme ecologice, în luna mai (APIA)
Înmatriculările de autoturisme ecologice (full electrice, mild-hibrid și full hibrid) au scăzut cu 3,2% în luna mai a acestui an față de perioada similară din 2024, arată datele Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), citate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Cota de piață a acestei c
Barbu: Nu am fost mulțumit de modul în care sistemul bancar din România a finanțat fermierii în 2024
În calitate de ministru al Agriculturii încă nu am înțeles de ce fermierii români nu au fost finanțați de sistemul bancar, pentru că toate creditele din România care au intrat în agricultură - vorbim de vegetal, zootehnie și procesare - au fost garantate de stat, a declarat, joi, ministrul de resort, Florin Barbu, la un eveniment de specia
DNSC a identificat o tentativă de fraudă, propagată printr-o pagină de Facebook cu milioane de urmăritori
Specialiștii Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC) au identificat, recent, o tentativă de fraudă ce se propagă prin intermediul unei pagini de Facebook, cu milioane de urmăritori, prin care sunt lansate anunțuri sponsorizate scrise în diverse limbi europene. 'În contextul digital actual, atacurile cibernetice devin din ce &ic
Gala 'Women in Economy' se extinde la nivel european
Gala 'Women in Economy' se extinde la nivel european, prima ediție internațională urmând a avea loc pe 6 iunie 2025, la Viena, sub Înaltul Patronaj al Ambasadei României în Republica Austria, conform unui comunicat al Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF). 'De la București la Viena, de la inițiativă n
Șase organizații din societatea civilă au transmis Președinției un apel la transformarea digitală a României
Șase organizații din societatea civilă au transmis, joi, Administrației Prezidențiale un 'apel pentru transformarea digitală a României' și și-au arătat disponibilitatea de a contribui activ, cu toată expertiza echipelor, la transpunerea obiectivelor strategice în realitate și la reconstruirea încrederii românilor în stat.
FPIOR: Un Minister al Turismului separat, cu o viziune clară, ar putea fi esențial în accelerarea progresului în acest sector
Un Minister al Turismului separat, cu un mandat ferm și cu o viziune clară, ar putea fi un pas esențial pentru accelerarea progresului în acest sector, susține Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR), într-un comunicat de presă transmis, joi, AGERPRES. 'Pentru România, cred că a venit momentul să ne de
Cioloș: În multe țări UE cu agricultură dezvoltată mediul de business asigură strategia, nu statul; miniștrii și premierii se schimbă
În multe state membre al Uniunii Europene cu agricultură și sector agroalimentar foarte dezvoltate mediul profesional și de business este responsabil de predictibilitatea și continuitatea unei viziuni de dezvoltare a sectorului, și nu statul, pentru că în politică suntem într-o logică de termen scurt, a afirmat, joi, fostul comisar european al agriculturii,
Spirits România: Creșterea accizei la alcool va duce la reducerea încasărilor la buget și la proliferarea pieței negre a băuturilor spirtoase
Asociația patronală Spirits România atrage atenția că majorarea accizei pentru alcool nu va duce la creșterea veniturilor la bugetul de stat ci va determina creșterea pieței negre, nefiscalizate, cu efecte deosebit de grave, atât economice cât și sociale. Conform unui comunicat remis, joi, AGERPRES, în trecut, majorarea
Cioloș: Piața se schimbă, modelul de consum alimentar se diversifică, iar eu n-am impresia că ne gândim dacă producem ce se cere
Piața se schimbă, evoluează, iar eu n-am impresia că atunci când decidem anumite investiții, mai ales cu fonduri europene, ne gândim dacă producem ceea ce se cere, ci în general producem ceea ce putem și apoi vedem când și cum vindem, a transmis, fostul comisar european pentru Agricultură Dacian Cioloș, la Forumul Național ''Viitorul A
Ciolacu (CFR): O problemă nu poate fi rezolvată cu aceeași gândire cu care am creat-o; propunem un model de dezvoltare integrată a ecosistemului agroalimentar
Clubul Fermierilor Români (CFR) propune un nou model de dezvoltare integrată a ecosistemului agroalimentar, cu programe de formare de tineri lideri și de antreprenori, cu un cadru legal predictibil și cu un program de înnoire generațională, o creștere a influenței României în negocierile europene pe politică agricolă europeană la nivelul cel m