Voinopol (sindicat aeroport): Este greu să găsim personal specializat în aviaţie; puţini tineri sunt atraşi de acest domeniu

Personalul specializat în aviaţie este foarte greu de găsit, puţini tineri sunt atraşi de acest domeniu, iar pregătirea în acest sens este foarte riguroasă, costisitoare şi presupune un angajament puternic al organizaţiei, a declarat luni Mircea Voinopol, preşedinte al Sindicatului Aeroportuar Henri Coandă.
Totodată, el a subliniat că organizaţia pe care o conduce este preocupată de reconversia profesională, care se impune a fi gândită şi implementată din perspectiva protecţiei sociale, pentru ca "oamenii să fie confortabili cu ideea că după o experienţă de zeci de ani în aeroport, în aviaţie, nu vor fi aruncaţi, daţi la o parte, ca şi personal auxiliar de care nu mai este nevoie".
"La nivelul aeroportului, dacă vorbim de îmbătrânire, există categorii de personal a căror vârstă este înaintată, au o experienţă mare în aeroport. Pentru noi, îmbătrânirea nu înseamnă efectiv o pierdere a abilităţilor şi competenţelor dar, într-adevăr, constituie o provocare în sensul în care ne interesează protecţia socială", a menţionat Voinopol, prezent la Conferinţa Aviaţia Civilă în România şi Italia.
Potrivit acestuia, un angajat lucrează între 20 şi 40 de ani într-un aeroport, pe platformă, în condiţii de muncă destul de grele, unde vara sunt 60-80 de grade Celsius, în anumite momente critice, iar iarna sunt "foarte multe grade cu minus", motiv pentru care aceste condiţii "îşi pun amprenta" pe durata unei cariere de zeci de ani.
"De aceea, noi, ca şi organizaţie sindicală, avem o preocupare cu privire la reconversia profesională. Reconversia profesională se impune a fi gândită şi implementată din perspectiva protecţiei sociale, adică oamenii să ştie, să cunoască, să fie confortabili cu ideea că după o experienţă de zeci de ani în aeroport, în aviaţie, nu vor fi aruncaţi, daţi la o parte, ca şi personal auxiliar de care nu mai avem nevoie. Nici cu cei care nu sunt angrenaţi operativ în activităţile de aviaţie civilă nu ne permitem să facem acelaşi lucru. Pentru noi este foarte important, indiferent unde lucrezi, fie că în operaţiuni, cum au spus cei de la TAROM, fie că lucrezi la aeroport, ca personal aeronautic, pentru noi reconversia este importantă", a mai spus Mircea Voinopol.
El a subliniat că este greu de găsit oameni tineri, deşi percepţia angajatorilor este că se pot găsi.
"Acea sintagmă pe care am auzit-o cu toţii: avem 10 la uşă ca tine, avem 20 la poartă. În aviaţie este falsă, pentru că în aviaţie există nişte standarde. Pregătirea personalului din aviaţie este foarte riguroasă, foarte costisitoare şi presupune un angajament puternic al organizaţiei. Este foarte greu să găsim personal specializat în aviaţie. Acesta este al doilea motiv pentru care ne interesează reconversia. Un motiv este pentru oameni şi al doilea este pentru organizaţie. Dacă nu are personal specializat, organizaţia nu poate funcţiona la standardele impuse de Uniunea Europeană", a mai spus preşedintele Sindicatului Aeroportuar Henri Coandă.
Totodată, el a menţionat că nivelul de salarizare din aviaţie ar trebui adus la nivelul altor ţări din Uniunea Europeană.
"Sunt două curente de opinie. Un curent de opinie este acela că, în momentul de faţă, nivelul salarial din aviaţie este oarecum inferior în raport cu munca prestată, cu exigenţele acestui tip de activitate şi în raport cu salariile din alte industrii, chiar aeronautică, dar din statele membre UE. Pe de altă parte, raportat la cealaltă parte a societăţii, un curent de opinie este că, în aviaţie salariile sunt relativ pe un palier ridicat, de la mijloc în sus. Realitatea este următoarea: şi nu aş comenta din punct de vedere al generaţiilor de tineri, aş comenta din punct de vedere al dorinţei de a face aviaţie. Aviaţia înseamnă şi dorinţă, aviaţia înseamnă şi pasiune. Mulţi dintre tineri nu sunt atraşi de acest domeniu, nu participă la concursurile care sunt deschise în domeniul aviaţiei", a mai spus Voinopol.
El a subliniat că nivelul salarial este, în medie, de 6.000 - 7.000 lei brut, în timp ce în Italia, un lucrător "Ground Operations" are un salariu de 2.500 euro brut.
"Suntem la o întâlnire cu Federazione Nazionale UGL Trasporto Aereo, cea mai mare confederaţie din Italia, şi chiar am întrebat ce salariu mediu are un lucrător "Ground Operations" - şi au spus 2.500 de euro brut. Acolo vrem să ajungem şi noi, salariaţii noştri, să aibă un salariu brut de minimum 2.500 euro. (...) Pe noi ne interesează stabilitatea locurilor de muncă, ne interesează să negociem contractul colectiv de muncă care expiră anul acesta. Ne interesează să dezvolte aviaţia pe Băneasa, astfel încât să securizăm locurile de muncă pentru colegii noştri de la Băneasa şi să creăm oportunităţi", a mai spus preşedintele Sindicatului Aeroportuar Henri Coandă.
Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti administrează cele două aeroporturi principale ale României: Aeroportul Internaţional Henri Coandă şi Aeroportul Internaţional Aurel Vlaicu.
Conferinţa Aviaţia Civilă în România şi Italia a fost organizată de Federazione Nazionale U.G.L Trasporto Aereo, alături de organizaţii sindicale din aeroporturi afiliate la Confederaţia Meridian, Federaţia Sindicatelor Personalului Aeroportuar din Romania, Sindicatul Aeroportuar Henri Coandă şi Sindicatul Unit TAROM (SUT). AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
Alte știri din categorie
Nazare: România are nevoie de măsuri ferme și urgente pentru a-și păstra credibilitatea internațională și stabilitatea economică
Deficitul bugetar continuă să crească, ceea ce creează o presiune tot mai mare asupra finanțelor publice, iar România are nevoie de măsuri ferme și urgente pentru a-și păstra credibilitatea internațională și stabilitatea economică, transmite ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare. 'Deficitul bugetar continuă să crească. Nu am o misiu
Circulația feroviară a fost reluată în condiții de siguranță pe secțiunea Valea Albă- Balota-Șimian, începând cu ora 21:07
Circulația feroviară pe secțiunea Valea Albă - Balota - Șimian a fost reluată în condiții de siguranță, linia de contact fiind repusă sub tensiune începând cu ora 21:07, informează CFR SA. 'Începând cu ora 21:07, linia de contact a fost repusă sub tensiune, iar circulația feroviară a fost reluată în cond
Memorandum de înțelegere între Transgaz și JP Srbijagas, din Republica Serbia
Societatea Națională de Transport al Gazelor Naturale Transgaz și JP Srbijagas, din Republica Serbia, au semnat vineri un Memorandum de Înțelegere, care conturează cadrul și principiile de bază pentru coordonarea activităților ce se vor realiza între cele două companii. Conform unui comunicat transmis Bursei de Valori București, Me
Bolojan, despre Rabla și Casa Verde: Vom analiza programele de mediu; susținere pentru exporturi
Premierul Ilie Bolojan a declarat, vineri, referitor la programele Rabla și Casa Verde, că vor fi analizate, în câteva zile, toate programele care țin de componenta de mediu și vor fi luate decizii, menționând că, personal, consideră că nu mai există capacitatea financiară pentru susținerea tuturor programelor. 'Nu există
Ministrul Transporturilor a solicitat instituțiilor și companiilor din subordine proiecte de eficientizare și reorganizare
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian-Constantin Șerban, a dat dispoziție, vineri, instituțiilor și companiilor din subordinea ministerului să pregătească proiecte de eficientizare și reorganizare (dacă este cazul). 'Astăzi am dat o dispoziție către toate instituțiile și companiile din subordinea Ministerului Transporturilo
Wizz Air: Interdicția facturării bagajelor de mână ar face zborurile mai scumpe
Călătoria cu avionul va fi mai scumpă în cazul în care s-ar adopta propunerea eurodeputaților cu privire la introducerea unei interdicții pentru companiile aeriene de a factura bagajele mici de mână. 'Ne opunem ferm propunerii Parlamentului European, care ar distruge actuala libertate comercială și ar face zborurile mai s
Guvernul a aprobat proiectul privind acordarea tichetului electronic de energie pentru consumatorii vulnerabili
Executivul a aprobat în ședința de vineri inițiativa elaborată de Ministerul Muncii Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale și Ministerul Energiei prin care persoanele aflate în risc de sărăcie energetică vor primi ajutoare pentru plata facturilor. Astfel, începând cu 1 iulie 2025, consumatorii eligibili vor pute
Nazare: Numărul membrilor Comitetului Interministerial al Exim Banca Românească a fost redus la 5 membri; indemnizația, diminuată la 5.000 lei
Numărul membrilor membrilor Comitetului Interministerial care coordonează activitatea Exim Banca Românească a fost redus, prin Hotărâre de Guvern, la 5 membri, iar indemnizațiile acestora au fost diminuate la 5.000 lei, a anunțat, vineri, ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare. 'Astăzi, prin Hotărâre de Guvern, am redus n
VIDEO Bolojan: TVA va fi reașezată, foarte probabil, la două praguri
Premierul Ilie Bolojan a declarat, vineri, că foarte probabil vor exista două praguri de TVA și a arătat că o decizie în acest sens va fi luată săptămâna viitoare.
CES a scos, vineri, de pe ordinea de zi a ședinței plenului proiectul de Ordonanță privind plafonarea sporului pentru condiții vătămătoare
Consiliul Economic și Social (CES) a retras vineri de pe ordinea de zi a ședinței Plenului proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului pentru stabilirea unor măsuri privind personalul plătit din fonduri publice, proiect ce prevede plafonarea sporului pentru condiții periculoase sau vătămătoare până la 300 lei brut lunar, conform unei adrese trimise inițiator
Plafonarea adaosului comercial pentru alimentele de bază a fost prelungită până la 30 septembrie 2025
Guvernul a prelungit vineri, cu trei luni, termenul de aplicare a OUG nr. 67/2023, care vizează limitarea temporară a adaosului comercial la produse alimentare de bază, până la 30 septembrie 2025. Potrivit unui comunicat al Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), măsura are ca scop combaterea creșterii excesive a prețuril
Românii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor (studiu)
Peste trei sferturi dintre români (76%) văd în Inteligența Artificială (AI) o oportunitate pentru economie și societate, deși jumătate dintre aceștia recunosc și riscuri, adoptând o poziție echilibrată în ceea ce privește dezvoltarea acestui tip de tehnologie. Potrivit unui studiu recent referitor la percepția româ
CES a avizat favorabil proiectul de OUG privind tichetul electronic de energie și a făcut recomandări de completare
Consiliul Economic și Social a avizat, vineri, favorabil proiectul de Ordonanță de urgență a Guvernului privind introducerea unui mecanism de sprijin pentru consumatorii casnici de energie electrică aflați în situația de sărăcie energetică, sub forma unui tichet electronic, și a formulat o serie de recomandări de completare. 'Consili
Buzoianu: Există măsuri ce pot fi luate acum pentru a preveni sau atenua efectele avertizărilor meteorologice și hidrologice
Planurile detaliate de apărare împotriva inundațiilor trebuie analizate de urgență și implementate fără întârziere toate măsurile care nu sunt încă aplicate oriunde apar situații critice, a afirmat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu, cu ocazia Comitetului ministerial pentru situații de urgență (CMSU), întrunit vineri
Burlacu (BNS): Greva - reacție la ajustările drastice privind veniturile salariaților; cu siguranță vor fi și disponibilizări
Blocul Național Sindical (BNS) nu exclude declanșarea grevei ca răspuns la preconizatele ajustări salariale ale angajaților din sectorul public și la posibilele disponibilizări din sectorul bugetar, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, Mircea Burlacu, vicepreședintele cu atribuții executive - juridic și relații de muncă din cadrul confederației sindicale.