logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Peste 79% dintre români intenţionează să îşi petreacă Sărbătorile Pascale în familie; 16% îşi doresc să călătorească (studiu)

Imagine din galeria Agerpres

Peste 79% dintre români intenţionează să îşi petreacă Sărbătorile Pascale acasă, în familie, iar 75% vor să participe la slujba de Înviere din acest an, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research.

De asemenea, 32% dintre români consideră că Paştele este mai mult despre conexiunea şi comunicarea cu cei dragi, în timp ce 31% se concentrează mai mult pe tradiţii şi obiceiuri. Peste 67% dintre români intenţionează să cumpere cadouri cu ocazia Paştelui, în special copiilor (64%) sau partenere/ului de viaţă (60%), iar procentul celor care doresc să călătorească în timpul Sărbătorilor Pascale a crescut de la 11% în 2023 la 16% în 2024.

Studiul derulat de Reveal Marketing Research şi-a propus să afle mai multe detalii despre cum se pregătesc românii în aşteptarea sărbătorilor de Paşte şi în ce măsură comportamentele şi nevoile acestora s-au schimbat comparativ cu studiul similar desfăşurat anul trecut. Acesta a arătat că 44% dintre români au observat transformări în sărbătorirea Paştelui în ultimii ani.

"Ca o tendinţă notabilă, observăm o creştere semnificativă în procentul celor care doresc să călătorească, în ţară sau în străinătate, cu ocazia Sărbătorilor Pascale, de la 11% (2023) la 16% (2024). De asemenea, se remarcă faptul că cei cu vârste cuprinse între 35-44 de ani sunt cei mai dornici să aleagă astfel de experienţe (21%). În ceea ce priveşte persoanele în compania cărora se va petrece ziua de Paşte, tradiţia se păstrează, cei mai mulţi români alegând să petreacă această sărbătoare în familie, alături de partenerul de viaţă (67%), copii (51%) sau părinţi (46%). Totodată, tinerii cu vârste cuprinse între 18-24 de ani sunt cei care menţionează în măsură semnificativ mai mare petrecerea sărbătorii alături de grupul de prieteni (41% vs. 27% total eşantion)", se menţionează în studiul Reveal Marketing Research.

Referitor la însemnătatea Paştelui pentru români, 32% dintre aceştia pun accentul pe conexiunea şi comunicarea cu cei dragi, în timp ce 31% se concentrează mai mult pe tradiţii şi obiceiuri. Interesant este că pentru 27% dintre respondenţi, Paştele înseamnă o combinaţie echilibrată între legăturile interpersonale şi tradiţii.

Paştele este despre conexiuni interpersonale, 66% dintre respondenţi menţionând că există persoane dragi în viaţa lor care locuiesc în afara localităţii, cu care şi-ar dori să petreacă Sărbătorile Pascale. Astfel că, cei mai mulţi vor folosi tehnologia pentru a se simţi mai aproape de cei dragi care sunt departe, transmiţându-le urări de Paşte prin mesaje text (62%) sau optând pentru apeluri telefonice sau video (59%).

"Simbolistica tradiţiilor pascale este percepută diferit în rândul românilor, cei mai mulţi (41%) considerând că acestea reprezintă o ancoră în trecut şi o conexiune profundă cu familia şi valorile fundamentale, în timp ce pentru 32% aceste tradiţii reprezintă o oază de linişte şi tradiţie într-o lume modernă tehnologizată excesiv. În aceeaşi ordine de idei, 18% susţin că tradiţiile pascale s-au estompat în timp, din dorinţa de a le adapta stilului de viaţă actual, atitudine mai des întâlnită în rândul celor cu vârste cuprinse între 35-44 ani (24%)", relevă sursa citată.

În general, românii se simt confortabil să participe la activităţile pascale şi să sărbătorească în mod tradiţional (58%), acest sentiment de confort fiind mai pronunţat în rândul persoanelor mature, peste 55 de ani, în cazul cărora procentul ajunge la 65%.

Pe de altă parte, reprezentanţii generaţiei tinere, cu vârste între 18 şi 34 de ani, declară într-o mai mare măsură că se simt presaţi să participe la anumite activităţi pascale, chiar dacă îşi menţin propriile preferinţe (38% vs. 22% total eşantion), iar 11% dintre români simt că trebuie să facă compromisuri în ceea ce priveşte modul de sărbătorire a Paştelui.

Potrivit cercetării, 44% dintre români au observat schimbări în modul în care sărbătoresc Paştele în ultimii ani, cu o creştere semnificativă în cazul tinerilor cu vârste cuprinse între 18-34 de ani (58%) şi o rată mai mică în rândul persoanelor mature peste 55 de ani (32%).

"Principalele motivaţii ce stau la baza acestor schimbări sunt dorinţa de a sărbători Paştele în afara agitaţiei comerciale, într-un mod mai autentic şi profund (39%), adoptarea unor obiceiuri mai simplificate şi eco-friendly în celebrarea Paştelui, pentru a evita consumul excesiv (30%), şi tranziţia de la o abordare tradiţională la una mai modernă în celebrarea acestei sărbători (22%). Aruncând o privire în trecut, românii păstrează cu afecţiune cele mai intense amintiri legate de Sărbătorile Pascale din copilărie. Acestea includ mersul la biserică în noaptea de Înviere (56%), bucuria de a vopsi ouă împreună cu familia (43%), şi momentele când familia se aduna în jurul mesei festive de Paşte (42%)", se explică în studiul citat motovaţiile transformările în sărbătorirea Paştelui din ultimii ani.

În acest an, 75% dintre români planifică să participe la slujba de Înviere, în mai mare măsură femeile (77%) comparativ cu bărbaţii (72%).

De asemenea, 67% dintre români intenţionează să cumpere cadouri cu ocazia Paştelui, în special copiilor (64%) sau partenerei/ului de viaţă (60%). În Săptămâna Mare, românii sunt în mod predominant entuziasmaţi, pregătirea pentru Paşte fiind o ocazie minunată de a petrece timpul în familie (44%) sau încântaţi deoarece perioada de pregătire pentru Paşte îi motivează să fie creativi (34%). De asemenea, există şi categoria celor care se simt relaxaţi şi liniştiţi, având încredere că partenerul de viaţă se ocupă de toate aspectele pregătirilor pentru Paşte, atitudine mai des întâlnită în rândul bărbaţilor (26% bărbaţi vs. 14% femei).

Tot din categoria pregătirilor pentru Paşte, 67% dintre români intenţionează să ofere cadouri în această perioadă, iar principalii destinatari vor fi copiii (64%), partenerul de viaţă (60%), părinţii (40%) şi prietenii (26%), neînregistrându-se schimbări semnificative în intenţiile de a face cadouri comparativ cu anul trecut.

Ca tendinţă, reprezentanţii Generaţiei Z (18-24 ani) sunt mai înclinaţi să ofere cadouri părinţilor (79%) sau prietenilor (46%), în timp ce persoanele de peste 45 de ani oferă în mod predominant cadouri copiilor (76%).

Pentru cei mai mulţi dintre români aspecte precum achiziţionarea de cadouri, decorarea şi prepararea mâncărurilor festive de Paşte aduc un plus de bucurie şi entuziasm acestei sărbători (33%). Pentru 28% aceste activităţi nu afectează în mod deosebit percepţia asupra autenticităţii sărbătorii, în timp ce 21% consideră că acestea adaugă un farmec suplimentar, dar şi că pot distruge autenticitatea sărbătorii.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online în perioada 18-24 aprilie 2024 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, utilizatori de internet, din mediul urban si rural. Mărimea eşantionului a fost de 1003 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development. AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Constantin Balaban, editor online: Adrian Dădârlat)

Afisari: 11

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 22-02-2025 15:30

Daraban (CCIR): Nu există niciun fel de implicare a mea într-un eventual dosar de corupție

Președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, care deține 10,38% din acțiunile SC Global Defense Logistics SRL, susține că nu este implicat în niciun fel într-un eventual dosar de corupție, după ce DNA a anunțat sâmbătă că firma și doi reprezentanți ai acesteia sunt urmăriți penal pentru dare de mită. 

Economic 22-02-2025 14:51

România își propune o absorbție de 47 de miliarde de lei prin PNRR în acest an (ministru)

România își propune o absorbție de 47 de miliarde de lei prin PNRR în acest an după ce a beneficiat deja de 32 de miliarde de lei din acest program, a anunțat duminică, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, pe pagina sa de Facebook. 'Fondurile PNRR sunt esențiale pentru România. Am beneficiat deja de 32 de miliarde de lei din

Economic 22-02-2025 12:56

INS: Producția de cărbune a scăzut cu 14,2% în 2024; importurile s-au redus cu 1%

Producția de cărbune a României a depășit, anul trecut, 1,924 milioane tone echivalent petrol (tep), fiind cu 14,2% mai mică (minus 319.700 tep) față de cea din 2023, conform datelor centralizate de Institutul Național de Statistică (INS). Importurile de cărbune au fost, în perioada menționată, de 195.600 tep, în scădere cu 1.900 tep (minus 1

Economic 22-02-2025 12:04

Cristian Popa: Europa trebuie să redevină competitivă; singura cale este prin mai mult liberalism

Europa trebuie să redevină competitivă, iar singura cale pentru a ajunge acolo este prin mai mult liberalism, mai multă ordine spontană și mai puține reglementări și birocrație, susține Cristian Popa, membru în Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR), într-un articol de opinie postat pe Linkedin. 'Europa va fi clăd

Economic 22-02-2025 11:47

România ar putea deveni cel mai puternic stat pe procesare din sud-estul Europei în următorii 4 ani (ministru)

România ar putea deveni, în următorii 3-4 ani, cel mai puternic stat din sud-estul Europei pe procesarea alimentelor, după finalizarea proiectelor de peste 1,7 miliarde de euro contractate pe Investalim și prin Planul Strategic 2023-2027, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Agriculturii, Florin Barbu. 'Am semnat pe programul

Economic 22-02-2025 11:24

Ministrul Finanțelor: Ratingul României va depinde, în mare măsură, de capacitatea de a ne respecta angajamentele

Agenția Fitch a dat un semnal clar că România trebuie să continue măsurile de consolidare fiscală și de restabilire a echilibrului bugetar pentru a întări credibilitatea fiscală a țării iar ratingul va depinde, în mare măsură, de capacitatea noastră de a ne respecta angajamentele, susține ministrul Finanțelor, Tanczos Barna. Reacția șefului d

Economic 22-02-2025 10:38

Reduceri de până la 65% la vacanțe, la Târgul de Turism al României

Vacanțe tradiționale, sejururi la mare și la munte, în țară și străinătate sau city break-uri în marile capitale europene pot fi găsite în aceste zile la Târgul de Turism al României, ediția de primăvară, cu prețuri mai mici chiar și cu 65% pe durata evenimentului. Un număr de 193 de expozanți, mai mult de jumătate dintre ei veniț

Economic 22-02-2025 08:45

Fitch a confirmat ratingul României la 'BBB minus', cu perspectivă negativă

Fitch Ratings a confirmat vineri ratingul României pe termen lung în valută la 'BBB minus', cu perspectivă negativă, se arată într-un comunicat al agenției de evaluare financiară. Ratingul României pe termen lung 'BBB minus' este sprijinit de apartenența la UE și intrările de capital conexe care sprijină convergența veni

Economic 21-02-2025 21:43

Ministerul Energiei a publicat proiectul de OUG privind prelungirea plafonării prețurilor la energie

Ministerul Energiei a publicat, vineri seara, proiectul de Ordonanță de Urgență privind prelungirea plafonării prețurilor la energie electrică până la 30 iunie 2025 și a celor la gaze naturale până la 31 martie 2026. 'Prezentul act normativ are drept scop instituirea următoarelor măsuri temporare: acordarea unor măsuri de sprij

Economic 21-02-2025 18:33

Bursa de la București a închis în scădere ultima ședință a săptămânii

Bursa de la București a închis în scădere ultima ședință a săptămânii, cu un rulaj de 37,33 milioane de lei (7,5 milioane de euro), din care tranzacțiile cu acțiuni au totalizat 24,43 milioane de lei (4,91 milioane de euro), iar cele cu obligațiuni - 8,59 milioane de lei (1,72 milioane de euro). Principalul indice, BET, care

Economic 21-02-2025 17:45

Ministrul Agriculturii: Mecanismele de acordare a subvențiilor în Uniunea Europeană ar trebui regândite

Mecanismele de acordare a subvențiilor în Uniunea Europeană ar trebui regândite, iar măsurile care pun presiune pe fermierii români, legate de Green Deal, să fie ridicate, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin Barbu. 'Mecanismele de acordare a subvențiilor în UE ar trebui

Economic 21-02-2025 17:10

CFR SA: Traficul feroviar a fost reluat parțial pe secția de circulație Mihăești - Radomirești

Traficul feroviar a fost reluat parțial vineri pe secția de circulație Mihăești - Radomirești, pe Firul II, după închiderea circulației, miercuri, între stațiile Măldăieni - Drăgănești Olt, pe secția Roșiori Nord - Caracal, ca urmare a deraierii unui tren de marfă. Potrivit unui comunicat al Compania Națională de Căi Ferate 'CF

Economic 21-02-2025 16:16

ANPC: Amenzi de 70.000 de lei la Rompetrol Downstream SRL, Zola Food International SRL și Petrom-OMV

Comisarii pentru Protecția Consumatorilor au amendat cu 70.000 de lei trei operatori economici, pentru o serie nereguli privind reglementările în vigoare și au oprit de la comercializare mai multe produse alimentare, a anunțat, vineri, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Astfel, în cadrul controlului efect

Economic 21-02-2025 14:35

APIA a autorizat la plată de la începutul lui decembrie peste 637,9 milioane euro, pentru 677.761 fermieri

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a autorizat la plată, în perioada 2 decembrie 2024 - 21 februarie 2025, suma totală de 637,928 milioane euro (3,173 miliarde lei), reprezentând plăți finale aferente anului de cerere 2024 pentru un număr de 677.761 fermieri, a anunțat vineri agenția. Conform sursei citate, a

Economic 21-02-2025 14:02

Voican: Prin modul în care se dorește acordarea voucherelor de vacanță, posibil să constatăm că se reduce la un sfert impactul lor în economie

România este o țară Schengen și granițele sunt deschise pentru turiștii străini să intre în România mai ușor, dar și pentru români să plece în destinațiile externe puternic promovate pe media românească, deci ar trebui să fie mai tare stimulat turismul autohton și nu mai puțin, a declarat, pentru AGERPRES, vicepreședintele Asociați