Industria auto din Europa va pierde 500.000 de locuri de muncă, în urma trecerii la vehiculele electrice

Trecerea la utilizarea exclusivă a vehiculelor electrice şi renunţarea la cele cu combustie internă ar duce la pierderea a jumătate de milion de locuri de muncă la nivel european, arată un studiu efectuat la solicitarea Asociaţiei Europene a Furnizorilor de Automobile (CLEPA), remis AGERPRES.
Studiul, realizat de PwC Strategy, are ca scop evaluarea impactului a trei scenarii de politică Green Deal asupra ocupării forţei de muncă şi a valorii adăugate în rândul furnizorilor de automobile din Europa în perioada 2020-2040.
Scenariile reprezintă o abordare tehnologică mixtă, actuală numai pentru vehicule electrice propusă în pachetul Fit for 55 şi un scenariu radical de accelerare a vehiculelor electrice. Toate cele trei scenarii presupun o electrificare accelerată pentru a îndeplini obiectivele climatice, cu o cotă mare de piaţă pentru vehiculele electrice până în 2030 de peste 50%, aproape 80% şi, respectiv, de aproximativ 100%.
Sectorul producţiei de automobile este responsabil pentru mai mult de 5% din totalul angajărilor în 13 state membre ale UE, peste 60% din lucrători fiind angajaţi de furnizorii de automobile. Prin urmare, studiul oferă o evaluare foarte necesară la nivel european şi identifică riscurile şi oportunităţile oferite celor şapte ţări majore de producţie pentru componente auto (Germania, Spania, Franţa, Italia, Cehia, Polonia şi România).
Studiul este, de asemenea, primul de acest gen care evaluează impactul diferitelor scenarii de politică pentru atingerea obiectivelor Green Deal, cu accent pe furnizorii de automobile.
În timp ce producătorii de autovehicule au o capacitate mai mare de a cesiona sau de a prelua activităţi pentru a compensa o pierdere de activitate în domeniul propulsorului electric, furnizorii de automobile pot reacţiona cu mult mai puţină agilitate, deoarece sunt legaţi de contracte pe termen lung cu producătorii de vehicule.
Studiul estimează că, în scenariul vehiculelor electrice exclusiv, 70% din impactul asupra ocupării forţei de muncă va fi resimţit deja în perioada 2030-2035 şi arată că oportunităţile vehiculelor electrice depind de stabilirea unui lanţ profund de aprovizionare cu baterii în UE, de sincronizare şi probabilitate, aspecte încă incerte.
Ţările din Europa de Vest par cel mai bine plasate pentru a deveni fortăreţele producţiei de propulsoare electrice, în timp ce locurile de muncă din ţările Central şi Est Europene vor rămâne dependente de motorul cu ardere internă.
Henning Rennert, partener la PwC Strategy& Germania, a declarat: "În timp ce electrificarea pune în pericol angajarea în sistemul propulsorului electric, pe de o parte, alte abilităţi ale forţei de muncă în domenii precum software-ul sau infrastructura vor fi necesare în viitor. Valoare adăugată şi crearea de locuri de muncă în tehnologiile de propulsie depind de producţia locală
de baterii în Europa".
La rândul său, secretarul general CLEPA, Sigrid de Vries, a arătat că studiul evidenţiază riscurile vehiculelor electrice destinate existenţei a sute de mii de oameni care lucrează din greu pentru a oferi soluţii tehnologice în scopul mobilităţii durabile.
Potrivit acestuia, furnizorii de automobile sunt responsabili pentru cea mai mare parte a locurilor de muncă din industria de automobile.
"Inovaţiile furnizorilor de automobile au făcut ca mobilitatea electrică să fie din ce în ce mai accesibilă pentru consumatori şi un instrument esenţial pentru îndeplinirea obiectivelor de reducere a emisiilor. Dar nevoile societăţii sunt mult prea diverse pentru o abordare universală. Un cadru de reglementare care este deschis tuturor soluţiilor disponibile, cum ar fi utilizarea tehnologiilor hibride, hidrogenul verde şi combustibilii durabili din surse regenerabile, va permite inovarea pe măsură ce redefinim mobilitatea în următoarele decenii", a afirmat Vries.
Potrivit sursei citate, actuala propunere Fit-for-55 pentru standardele de emisii de CO2 pentru maşini şi camionete se uită doar la emisiile provenite de la ţeava de eşapament a vehiculului, ignorând emisiile legate de producţia vehiculelor sau combustibilii pe care îi folosesc, inclusiv modul în care este generată electricitatea.
"Pentru a stimula tehnologiile cu cea mai scăzută amprentă totală de carbon, emisiile de la vehicule ar trebui, în mod ideal, să fie reglementate pe baza ciclului de viaţă, cu o abordare Well-to-Wheel (WtW) ca prim pas, care ia în considerare producţia şi distribuţia combustibilului/electricităţii folosite pentru a alimenta un
vehicul", recomandă responsabilii CLEPA.
Reducerile emisiilor producţiei de carburanţi / energie ar trebui recunoscute atunci când se determină conformitatea cu standardele de CO2, de exemplu prin introducerea unui mecanism de creditare voluntar, care permite producătorilor de automobile o opţiune suplimentară de a îndeplini obiectivele la nivelul întregii flote cu un volum suplimentar de combustibili regenerabili.
"O abordare deschisă a tehnologiei ar trebui să includă electrificare rapidă cu energie curată şi regenerabilă, completată de tehnologie de ardere curată cu combustibili regenerabili şi durabili. Există mai multe opţiuni pe lângă zero emisii pe ţeava de eşapament şi trebuie să recunoaştem rolul pe care carburanţii neutri din punct de vedere climatic îl pot juca în reducerea emisiilor,
menţinerea opţiunii consumatorilor, accesibilitatea şi menţinerea competitivităţii globale a Europei. Tehnologia nu este inamicul, ci mai degrabă combustibilii fosili, iar deschiderea tehnologică va fi esenţială pentru a asigura o tranziţie justă", a mai spus Vries.
CLEPA, Asociaţia Europeană a Furnizorilor de Automobile, cu sediul la Bruxelles, reprezintă peste 3.000 de companii, de la multinaţionale la IMM-uri.
Furnizorii de automobile din Europa angajează direct 1,7 milioane de oameni în UE. AGERPRES/(Autor: Florentina Cernat, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
ANPC: Amenzi de 485.000 lei în unități de alimentație publică din incinta spitalelor și la chioșcuri din apropierea acestora
Comisarii de la Protecția Consumatorilor au dat amenzi de 485.000 de lei, până în acest moment, în mai multe unități de alimentație publică din incinta spitalelor și la chioșcuri din apropierea acestora. 'În cadrul acțiunii naționale de control, demarată sub coordonarea președintelui Autorității Naționale pentru Pro
Ordin al șefului ANPC pentru controale la cantinele din spitale în perioada 24 - 26 februarie
Președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, Cristian Popescu Piedone, a emis luni un Ordin potrivit căruia, în perioada 24 - 26 februarie, se vor realiza controale la operatorii economici cu activitate în domeniul cantinelor în spitalele publice și private. 'În vederea verificării respectării
Valentin Ștefan: Vom continua să colaborăm cu partenerii ucraineni pentru a aduce ajutor concret, cât va fi necesar
Poșta Română a fost și va rămâne un partener de încredere al colegilor noștri din Ucraina și vom continua să colaborăm pentru a aduce ajutor concret, atâta vreme cât va fi necesar, a declarat directorul general al Poștei Române, Valentin Ștefan. 'Poșta Română, prin solidaritatea angajaților săi, a fost și va răm&ac
Salarizarea personalului și administrarea taxelor locale, printre deficiențele identificate în misiunile de audit la nivelul comunelor
Salarizarea personalului, modul de atribuire și de administrare al contractelor de prestări servicii și achiziții publice și administrarea impozitelor și taxelor locale se numără printre principalele deficiențe identificate în misiunile de audit desfășurate la nivelul comunelor, potrivit președintelui Curții de Conturi, Mihai Busuioc. Ac
UCRAINA-TREI ANI DE RÃZBOI/Păun: România este afectată în măsura în care vecinătatea cu zona de conflict ridică îngrijorare investitorilor
România este afectată de războiul din Ucraina în măsura în care acesta stârnește îngrijorarea investitorilor și agențiilor de rating, care nu văd întotdeauna cu ochi buni vecinătatea cu zonele de conflict, susține Cristian Păun, profesor universitar de economie. 'Acest război ne afectează î
Reportul la categoria I la Loto 6/49 a depășit patru milioane de euro
Reportul la categoria I la Loto 6/49 a ajuns la peste 20,25 milioane de lei (peste 4,06 milioane de euro), la Noroc este în joc un report cumulat de peste 12,75 milioane de lei (peste 2,56 milioane de euro), iar la Joker, la categoria I, se înregistrează un report de peste 11,83 milioane de lei (peste 2,37 milioane de euro), a anunțat, luni, Loteria Română.
Daraban (CCIR): România are nevoie de proiecte economice comune cu state aparținând G20
România are nevoie de proiecte economice comune cu state aparținând G20, a declarat, luni, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, la o întâlnire cu ambasadoarea Statelor Unite Mexicane în România, Amparo Erendira Anguiano Rodriguez. 'CCIR și-a exprimat în nenumărate r&ac
Hanga: Trebuie să ne gândim că vom avea și noi o cotă de contribuție la sumele pentru reconstrucția Ucrainei
Înainte de a ne gândi la ce beneficii ar putea avea România de pe urma participării la acțiunea de reconstrucție a Ucrainei va trebui să ne gândim că vom avea și noi o cotă de contribuție la sumele care se vor cheltui pentru reconstrucția acestei țări, a declarat, luni, președintele Bursei de Valori București, Radu Hanga, la un eveniment de specialita
Precup: Ne dorim să stăm la masă cu cele mai bogate țări din lume,fiind parte din OECD
Faptul că România a stat la masă cu cele mai bogate țări din Uniunea Europeană a fost un factor foarte pozitiv pentru țara noastră, care acum își dorește să stea la masă cu cele mai bogate țări din lume, fiind parte din OECD, a afirmat, luni, Mihai Precup, secretar de stat în Cancelaria prim-ministrului. 'Un an plin de provocări (2025 - n
UCRAINA-TREI ANI DE RÃZBOI/România poate deveni o platformă logistică uriașă de pe care să plece investiții către Ucraina (consultant)
Procesul de reconstrucție al Ucrainei va genera o afacere de peste 500 de miliarde de dolari, iar România poate deveni o platformă logistică uriașă de pe care să plece aceste investiții, însă avem nevoie de o legislație specială care să favorizeze dezvoltarea de parcuri industriale, să atragă capitalul străin și să impulsioneze mai ales zona logistică, susține co
Nanu (MF): Dobânzile sus la care ne împrumutăm sunt rezultatul unor politici bugetare super relaxate
Dobânzile ridicate la care se împrumută statul sunt rezultatul unor politici bugetare super relaxate, a declarat, luni, directorul general din Ministerul Finanțelor (MF), Ștefan Nanu, la 'Forumul investitorilor - 2025: Provocările și oportunitățile anului', eveniment organizat de Ziarul Bursa. 'Prețurile la care se împrumută statu
ASF: Activele totale ale sistemului de pensii private au depășit pragul de 9% din PIB în 2024
Piața pensiilor private din România a ajuns, la finalul lui 2024, la active totale de 156,4 miliarde de lei, în creștere cu 19% față de sfârșitul anului 2023, depășind pragul de 9% din PIB, a anunțat luni Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). 'Performanța consemnată de fondurile de pensii private confirmă solidita
Fondurile de pensii private obligatorii aveau active de 150,9 miliarde lei, în decembrie
Fondurile de pensii private obligatorii aveau active în valoare de 150,9 miliarde lei, la finalul lunii decembrie 2024, în creștere cu 19% față de nivelul înregistrat la aceeași dată din 2023, potrivit statisticii Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). 'Investițiile fondurilor de pensii administrate privat s-au rea
Fondurile de pensii facultative, creștere cu 17%, la nivelul lunii decembrie
Fondurile de pensii facultative aveau active în valoare de 5,55 miliarde de lei, la finalul lunii decembrie 2024, în creștere cu 17% comparativ cu nivelul înregistrat la aceeași dată a anului anterior, conform unui raport al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF). 'Cele mai multe investiții au fost efectuate local (
Bursa de la București evolua mixt după prima oră de tranzaționare
Bursa de Valori București (BVB) evolua mixt după prima oră de la debutul ședinței de luni, iar valoarea tranzacțiilor se cifra la 9,61 milioane de lei (1,93 milioane de euro). Indicele principal BET, care arată evoluția celor mai lichide 20 de companii, înregistra o apreciere de 0,11%, iar indicele BET-Plus, care arată evoluția celor mai