UNTRR: Timpii mari de aşteptare a camioanelor la frontierele României blochează activitatea transportatorilor români şi perturbă economia naţională
Camioanele aşteaptă 36 ore pentru a intra în România din Bulgaria, peste 5 zile pentru a intra din Moldova şi până la 11 zile pentru a intra din Ucraina iar aceşti timpi mari de aşteptare blochează activitatea transportatorilor români şi perturbă economia naţională, se arată într-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Potrivit sursei citate, s-au creat cozi de camioane de până la 20 km care blochează activitatea transportatorilor români în prag de sărbători, generând întârzieri în livrarea alimentelor, produselor şi mărfurilor care afectează clienţii, cetăţenii şi întreaga economie.
"La intrarea în România, transportatorii sunt forţaţi să aştepte zile şi ore în şir pentru a putea trece frontiera, timp în care şoferii români nu au acces la facilităţi de hrană şi instalaţii sanitare adecvate. (...) Dacă astăzi România ar fi fost în spaţiul Schengen, s-ar fi eliminat mai multe probleme şi timpii de aşteptare a transportatorilor români la frontierele interne s-ar reduce semnificativ, iar dacă autorităţile vamale ar acorda prioritate camioanelor cu documente vamale procesate - TIR/TIR-EPD la frontierele externe UE aşa cum UNTRR a solicitat în repetate rânduri, numărul zilnic de camioane care pot trece frontiera României cu Ucraina şi Republica Moldova poate creşte de 2-3 ori în 24 de ore", se arată în comunicatul organizaţiei.
În ultimii ani, UNTRR a solicitat constant Guvernului României măsuri urgente pentru reducerea timpilor foarte mari de aşteptare la frontiere, semnalând faptul că sunt frecvent cozi kilometrice atât la frontierele interne UE, precum Giurgiu, Borş, Nădlac (Romania nefiind în spaţiul Schengen), cât şi la frontierele externe UE, precum Siret Porubne (infrastructură învechită).
Potrivit sursei citate, în lipsa unor măsuri prioritare din partea autorităţilor române, problema timpilor mari de aşteptare la frontiere s-a agravat, perturbând semnificativ operaţiunile internaţionale ale transportatorilor români.
În aceste condiţii, transportatorii solicită intervenţii urgente şi coordonate ale autorităţilor române pentru reducerea timpilor foarte mari de aşteptare la frontierele României cu ţările vecine.
"UNTRR face apel la intervenţia urgentă a Ministerului Afacerilor Interne - MAI pentru fluidizarea traficului de frontieră prin implementarea fără întârziere a măsurilor solicitate constant în ultimii ani: acordarea de prioritate la frontierele externe UE ale României pentru camioanele cu documente vamale procesate - TIR/TIR EPD care determină reducerea la minimum a sarcinilor administrative pentru transportatori şi autorităţile vamale; utilizarea dedicată a unor puncte de trecere a frontierei strict pentru camioane cu documente procesate vamal TIR/tranzit şi camioane goale, care ar putea duce la creşterea capacităţii actuale de trecere a frontierei (pentru frontiera cu Ucraina, UNTRR a identificat două puncte de trecere a frontierei care pot fi dedicate pentru transport TIR/ TIR-EPD: Vama Vicovul de Sus- Krasnoilsk (UA), pentru frontiera cu Rep. Moldova Bumbăta - Leova (MD); modernizarea infrastructurii la punctele de trecere a frontierelor cu ţările UE şi non-UE pentru creşterea fluxului şi fluidizarea traficului, prin extinderea numărului de benzi de control pentru fiecare sens de circulaţie şi realizarea unor spaţii de parcare corespunzătoare; dimensionarea corectă a personalului vamal şi a procedurilor de lucru", se arată în document.
Transportatorii rutieri se plâng că personalul vamal nu lucrează în intervalul orar 7:00-10:00 dimineaţa şi nici în intervalul 19:00-20:00 seara şi că se aşteaptă cu orele pentru prelucrarea documentelor vamale, timp care se adaugă la zilele de aşteptare pentru trecerea frontierei.
"Totodată, UNTRR face apel la intervenţia Ministerului Afacerilor Externe - MAE şi a eurodeputaţilor români pentru eliminarea discriminării transportatorilor rutieri români din parcările de camioane de la Ruse cu atât mai mult cu cât pe surse se pare că acelaşi investitor va realiza o parcare similară la Vidin. La Ruse situaţia s-a înrăutăţit, timpul de aşteptare a crescut la peste 36 ore pentru camioane, pentru a trece o frontieră internă a UE, din care 3 ore pentru a intra în parcările obligatorii, 26-30 ore aşteptare în parcări, 5-6 ore în coadă pentru a trece frontiera, iar vara şi timpii de aşteptare sunt de 2-3 zile pentru camioane. În ciuda tuturor intervenţiilor realizate la nivel bilateral şi european, continuă discriminarea transportatorilor rutieri români la Ruse, unde firmele de transport din România plătesc în continuare 25 euro faţă de transportatorii bulgari care plătesc 7 euro. Dacă MAE şi România sunt în imposibilitatea tranşării unor astfel de aspecte, solicităm MAE şi eurodeputaţilor români să considere decuplarea de ipocrizia Bulgariei în aderarea la Schengen, având în vedere că acţiunile întreprinse de autorităţile bulgare sunt în flagrantă contradicţie cu discursul lor public pentru aderarea la Schengen", subliniază UNTRR.
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) are peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi
interne şi internaţionale de marfă şi persoane. AGERPRES/(AS - editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Artimon (USLM): Luni vom avea o întâlnire la Ministerul Transporturilor; am prezentat la Guvern un plan de rentabilizare a Metrorexului
Sindicaliștii de la metrou se vor întâlni luni, în jurul prânzului, cu secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionuț Săvoiu, pentru a găsi soluții la problemele ridicate de aceștia, după ce miercuri au fost primiți la Guvern de un consilier al premierului. USLM a organizat miercuri un pichet de protest &i
Ministrul Agriculturii a discutat cu reprezentanții sectoarelor pescăresc, suin și vegetal despre măsuri de sprijin
Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin-Ionuț Barbu, a avut miercuri o serie de întâlniri de lucru cu reprezentanții asociațiilor și federațiilor de fermieri din sectoarele pescăresc, suin și vegetal pentru a stabili împreună măsuri de sprijin și soluții pentru provocările cu care aceștia se confruntă. Conform un
Bogdan (ASFR):Continuăm activitățile de asanare a reglementărilor din domeniul feroviar; nu se pune în acest moment problema infringementului
Autoritatea de Siguranță Feroviară Română continuă în ritm susținut activitățile de asanare a reglementărilor din domeniul feroviar, urmând să fie păstrate toate prevederile din legislația actuală care țin de siguranța circulației, dar și de exploatarea căii ferate, cu condiția să nu fie caduce, învechite și, mai ales, să nu fie contrare sau s
Peste 33.400 de locuri de muncă vacante la nivel național, prin ANOFM
Un număr de 33.419 de locuri de muncă vacante la nivel național sunt disponibile în evidențele Agenției Naționale pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM), pe baza datelor furnizate de agenții economici. Potrivit unui comunicat al ANOFM, cele mai multe locuri de muncă sunt oferite pentru: agent de securitate (2.591); curier (1.970); munci
ANPM: Particulele de praf din București, Timișoara și Brașov vor fi măsurate de roboți de mare precizie
Roboți de mare precizie vor cântări particulele de praf din Brașov, Timișoara și București și vor determina cu exactitate, fără intervenție umană, cantitățile de particule în suspensie PM10 sau PM 2,5 de pe filtrele colectate din stațiile de măsurare a calității aerului, a anunțat Agenția Națională pentru Protecția Mediului (ANPM), într-un comunicat
ANPIS: Peste 1,2 miliarde lei, valoarea alocațiilor de stat pentru copii plătite în decembrie 2024
Valoarea alocațiilor de stat pentru copii achitate în luna decembrie 2024 a fost de 1,203 miliarde de lei, iar suma medie plătită a scăzut ușor, de la 336,18 lei în noiembrie, la 335,95 lei pe beneficiar, conform datelor centralizate de Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS). În luna decembrie 2024, au be
BEI, dispusă să finanțeze până la 75% din costul capitalului eligibil pentru eficiență energetică
Banca Europeană de Investiții (BEI) este dispusă să finanțeze până la 75% din costul capitalului eligibil pentru fiecare proiect de eficiență energetică în condițiile în care finanțează nu mai mult de 50% din valoarea unui proiect, a declarat miercuri Marius Cara, șef al biroului Grupului BEI în România, la o conferință de specialitate d
Boersch (Deloitte): Economia României ar putea crește cu aproape 3% în 2025
Economia României ar putea crește cu aproape 3% în 2025, potrivit unei prezentări realizate de Alexander Boersch, economist-șef și coordonator al Diviziei de Cercetare Deloitte Germania, în cadrul unei conferințe de specialitate. 'Per ansamblu, economia globală a crescut cu o rată ușor mai mare de 3% în 2024 și se p
Ștefănuță: Criza locuințelor trebuie discutată împreună cu problema sărăciei energetice
Criza locuințelor trebuie discutată împreună cu problema sărăciei energetice, a declarat miercuri europarlamentarul independent Nicu Ștefănuță, vicepreședinte al Parlamentului European, într-o intervenție video la o conferință despre implicarea comunităților în tranziția verde. 'Văd lucrurile acestea împreună, criza
Prețul aurului a atins un nou maxim istoric, de 422,4014 lei/gram; leul s-a depreciat față de euro
Gramul de aur s-a scumpit miercuri cu 2,0595 lei (0,49%), până la o cotație de 422,4014 lei, de la 420,3419 lei, cât anunțase marți Banca Națională a României (BNR), înregistrând din nou o valoare record. Moneda națională s-a depreciat, miercuri, în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Națională a României (BN
(P) Descoperă consumabilele din hârtie igienice: prosoape pliate, hârtie igienică și role de prosop hârtie
Într-o lume în care igiena și curățenia sunt priorități esențiale, alegerea consumabilelor de hârtie corecte este crucială. Indiferent dacă sunteți proprietar de afacere sau administator de spații comerciale, cunoașterea diferitelor tipuri de produse de hârtie vă va ajuta să faceți cele mai bune alegeri.
ANAR: Coeficient de umplere de 62% în lacurile de acumulare, cea mai scăzută valoare din ultimii 8 ani
Coeficientul de umplere al celor mai importante 40 de lacuri de acumulare din România este de 62%, la momentul actual, cel mai scăzut din ultimii opt ani, conform informațiilor publicate, miercuri, de Administrația Națională 'Apele Române' (ANAR), pe pagina oficială de Facebook a instituției. 'Coeficientul de umplere actual al celor mai
Fiecare comunitate din România este afectată de sărăcia energetică (specialist)
Fiecare comunitate din România este afectată într-un fel sau altul de sărăcia energetică sau de o dimensiune a acesteia, a declarat miercuri George Jiglău, lector universitar la Universitatea Babeș-Bolyai, la o conferință de specialitate despre implicarea comunităților în tranziția verde. Cercetător la think-tank-ul Centrul pentru Studiul Dem
Căprariu (Deloitte): Directorii financiari români, mai puțin optimiști în privința perspectivelor financiare ale companiilor lor
Directorii financiari români sunt, în general, mai puțin optimiști în privința perspectivelor financiare ale companiilor lor în anul următor, ceea ce este de înțeles în contextul geopolitic actual, a declarat miercuri Zeno Căprariu, partener Audit, Deloitte România, coordonatorul CFO Program în România, în cadrul un
2025, un an al provocărilor în imobiliare, dar și al oportunităților susținute de investițiile în infrastructură și de tendința de revenire a românilor în țară (raport)
Anul 2025 va fi unul al provocărilor, dar și al oportunităților susținute de investițiile în infrastructură și de tendința de revenire a românilor din străinătate, consideră consultanții Colliers, în raportul 'Top 10 previziuni pentru piața imobiliară din România în 2025'. Economia României și piața imobiliară intră