logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Peste 30 de Trenuri ale Soarelui vor lega zilnic întreaga ţară de litoral, începând de vineri

Imagine din galeria Agerpres

Peste 30 de Trenuri ale Soarelui vor lega zilnic întreaga ţară de litoralul Mării Negre şi Delta Dunării, începând de vineri până la jumătatea lunii septembrie.

"Sunt 32 de trenuri care leagă ţara cu litoralul, sunt 38 de trenuri care leagă Bucureştiul cu litoralul, incluzându-le pe cele care vin din ţară şi trec prin Bucureşti. Nu sunt mai puţine anul acesta, dar parte din cele de anul trecut care au circulat au rămas în programul permanent de circulaţie şi atunci nu au mai fost evidenţiate ca special pentru acest program (Trenurile Soarelui - n. r.). Ceea ce a fost evidenţiat sunt trenurile care au fost luate şi modificate special pentru acest program. Practic, nu rămâne niciun colţ din ţară nelegat cu litoralul - şi nu numai cu litoralul, ci şi cu zonele turistice cele mai importante, fiindcă cererea de transport a crescut şi pe celelalte zone turistice. Dar este adevărat, centrul de greutate este şi va fi litoralul în această vară", a declarat Adrian Vlaicu, şef serviciu Marketing, CFR Călători.

CFR Călători a dat startul programului de transport estival ''Trenurile Soarelui'', iar toate regiunile ţării vor fi conectate în perioada verii cu destinaţiile de vacanţă cele mai căutate de pe litoralul românesc. Astfel, CFR Călători oferă tuturor posibilitatea de a călători fie cu trenurile directe dinspre Arad, Deva, Timişoara Nord, Reşiţa Nord, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Cluj Napoca, Târgu Mureş, Braşov, Suceava, Iaşi, Galaţi, Buzău, fie prin asigurarea unei conexiuni rapide din Bucureşti Nord, prin intermediul trenurilor care circulă într-un orar cadenţat (la 1-2 ore) pe ruta Bucureşti Nord - Constanţa şi retur.

"Marea majoritate a trenurilor care vin din ţară, a trenurilor lungi, care fac 10-12 ore, merg la Mangalia, deci călătorul nu coboară din tren decât în staţiunea unde are biletul de tratament sau unde vrea să ajungă. De asemenea, marea majoritate a acestor trenuri, care parcurg distanţe lungi, sunt prevăzute să aibă vagon bar. Este adevărat că mare parte din vagoanele bar şi restaurant sunt încă în procesul de reparaţie, dar cele existente în acest moment asigură deservirea trenurilor de lungă distanţă către litoral. Acolo publicul este tentat să îşi ia ceva să consume, are nevoie de o apă, o cafea. Şi trenurile care pleacă din Bucureşti încercăm să fie dotate cu vagoane care să permită alimentaţia publică în limita parcului disponibil, pentru că unele sunt în reparaţii, şi, pe măsură ce ies, imediat vor intra în compunerea trenurilor de călători. În plus, marea majoritate a trenurilor care fac mai mult de 12 ore până la destinaţie sunt dotate cu vagoane de dormit", a menţionat Vlaicu.

Oficialul CFR Călători a dat asigurări că au fost luate şi măsuri în caz de temperaturi ridicate, care să asigure pe cât posibil confortul pasagerilor.

"Practic, pentru aceste trenuri, în toate punctele de formare şi în staţiile de pe parcurs personalul CFR Călători a fost suplimentat. S-au luat măsuri de verificare a tuturor locomotivelor, vagoanelor şi a instalaţiilor de aer condiţionat pentru a reduce la minimum defectele. Singura problemă rămâne în continuare secţia Constanţa - Mangalia din cauză că locomotivele Diesel nu pot duce la climatizare mai mult de 9-10 vagoane şi va rămâne în continuare problema trenurilor lungi. Este evident că această problemă va fi soluţionată imediat ce se va termina electrificarea pe secţia Constanţa - Mangalia de către colegii de la infrastructură. Atunci, nici nu vor mai fi timpii mai lungi de aşteptare în Constanţa pentru schimbarea locomotivei şi nici nu va mai exista inconvenientul acesta ca o parte din tren, la o anumită distanţă, să fie neclimatizată. Până la temperaturi de 38 de grade aparatele de climatizare pot funcţiona în parametri optimi, de aceea ca principală măsură luată a fost suplimentarea personalului tehnic şi acesta va fi prezent în tren în special până când instalaţia de climatizare îşi intră în regimul normal. Vorbim de probleme care apar doar în momentul pornirii trenului, când vagonul este foarte încins. După ce trenul circulă, iar caroseria începe să se răcească, deja instalaţia de climatizare este pusă în funcţie, iese din regimul de avarie şi nu mai sunt probleme. Au fost într-adevăr reclamaţii în cursul anului trecut exact în zona Mangalia spre Constanţa. Acolo au fost cele mai multe reclamaţii, pentru că instalaţiile de climatizare fie nu puteau fi suportate de locomotiva Diesel şi se proceda la o pornire în trepte în lungul trenului de către personal, fie trebuia să se aştepte puţin să iasă din regim de avarie după care porneau şi funcţionau normal până la capătul secţiei", a explicat Adrian Vlaicu.

El a sfătuit călătorii să îşi planifice din timp călătoria, ajutând astfel operatorul de transport să vadă care este gradul de utilizare a trenurilor, pentru a le putea optimiza, dar şi să îşi cumpere bilete dus-întors, pentru a obţine o reducere de 10%.

"Sfaturile mele, de fapt sunt rugăminţi: să-şi planifice din timp călătorie, să îşi ia biletul dus-întors, fiindcă este varianta care le oferă şi o reducere de 10% din costul total al călătoriei. De ce spun asta? Pentru că planificarea din timp a călătoriei şi rezervările din timp făcute ne oferă şi nouă un semnal asupra gradului de utilizare a trenurilor şi ne permit să facem suplimentări operative, astfel încât să încercăm să evităm pe cât posibil aglomeraţia. Este evident, circulăm cu întregul parc, nu mai avem rezerve în depou, am suplimentat întregul personal să poată interveni, astfel încât staţionările să fie reduse la minimum şi vagoanele, locomotivele să intre imediat în compunerea trenurilor. Deci, din punctul nostru de vedere, am luat toate măsurile operative posibile. Vă dau un exemplu cu trenul în care ne aflăm. Până ieri, trenul avea un grad de ocupare pentru 5 vagoane mai mult decât suficient. Astăzi, are 9", a susţinut Vlaicu.

În ceea ce priveşte faptul că încă nu a fost aprobat bugetul de venituri şi cheltuieli al companiei pentru anul în curs, reprezentantul CFR Călători a precizat că problemele deosebite sunt doar cele de asigurare a unor finanţări mai puternice pe parte de reparaţii şi modernizări.

"Dar trebuie subliniat faptul că toate proiectele prin PNRR sunt lansate şi toate reparaţiile deja stârnesc interes, ceea ce ne conferă şi nouă încredere că vom reuşi să cheltuim toţi banii alocaţi prin PNRR. Foarte important este faptul că suntem singurul operator feroviar care a solicitat fonduri din PNRR", a adăugat el.

Timp de trei luni, vor fi 32 de trenuri directe ale Soarelui (16 dus/16 întors, inclusiv ramurile aferente), din care 18 trenuri (9 dus/9 întors) au ca destinaţie/plecare Mangalia. De asemenea, 38 de trenuri (19 dus/19 întors) vor asigura legătura capitalei cu litoralul şi retur: 15 perechi din Bucureşti Nord (din care 9 perechi trec şi prin Bucureşti Băneasa), 3 perechi numai din Bucureşti Băneasa şi o pereche din Bucureşti Obor.

Pentru călătoria spre Delta Dunării, din 17 iunie 2023, trenurile IR 1981/ R 8653 şi R 8656/ IR 1982 vor asigura zilnic legătura directă Bucureşti Nord - Tulcea Oraş şi retur pe întreaga durată a sezonului. De asemenea, în Medgidia va fi asigurată zilnic conexiunea spre Tulcea Oraş şi retur cu trenuri dinspre Capitală sau Constanţa.

Durata călătoriei pe ruta Bucureşti - Constanţa este în medie de circa 2 ore şi 20 minute.

Potrivit CFR Călători, toate trenurile InterRegio estivale au în compunere vagoane clasa climatizate, dotate cu prize electrice pentru încărcarea bateriei laptopului sau a telefonului mobil, toalete ecologice, uşi de acces şi intermediare semiautomate. Majoritatea vagoanelor sunt modernizate (reconstruite integral) în ultimii 13 ani. De asemenea, trenurile cu parcurs lung au în compunere vagoane cuşetă, unele având şi vagoane de dormit climatizate, iar trenurile IR 1941 şi IR 1942 Satu Mare/ Baia Mare/Cluj Napoca/ Târgu Mureş - Mangalia şi retur au în compunere şi vagoane prevăzute cu spaţiu amenajat pentru activitatea de bar.

Tariful pentru o călătorie cu loc rezervat pe ruta Bucureşti Nord - Constanţa la clasa a 2-a, la tren IC este 82,00 lei, la tren IR este 72,00 lei şi la tren Regio este 37,00 lei. De asemenea, călătorii pot beneficia de reduceri precum: 10% reducere din tariful de transport la cumpărarea unui bilet cu oferta dus-întors; o reducere de până la 10% din tariful de transport la cumpărarea cu anticipaţie, 25% la cumpărarea în baza cardului TrenPlus. Elevii beneficiază de gratuitate, iar studenţii de 50% reducere la călătoria în vagoanele clasa a 2-a. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu , editor online: Anda Badea)

Afisari: 5

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 11-02-2025 16:06

Ministrul Energiei: Ne-am propus să trecem iarna cu gazul din producția proprie

Ne-am propus să trecem iarna cu gazul din producția proprie care înseamnă 25 de milioane de metri cubi zilnic plus ceea ce se extrage din depozite, iar românii trebuie să stea liniștiți, pentru că nu rămâne nimeni fără gaz și sunt protejați prin schema de compensare-plafonare, a declarat, marți, ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'Ne-

Economic 11-02-2025 15:15

Burduja: Anul trecut a fost cel mai secetos pentru producția hidro din ultimul deceniu

Anul trecut a fost cel mai secetos din ultimul deceniu pentru producția hidro, aceasta fiind cu un sfert mai mică față de cea din 2023, iar seceta continuă, a declarat, marți, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, la finalul întâlnirii pe care a avut-o cu miniștrii Agriculturii și Mediului. 'Apa, hrana și energia sunt elemente pe care le conec

Economic 11-02-2025 15:03

Barbu: Sistemul de irigații din România se va extinde anul acesta

Sistemul de irigații din România se va extinde anul acesta, iar planul nostru este ca, până în 2027, să ajungem la 2,7 milioane de hectare irigate prin infrastructura principală de irigații, a declarat, marți, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin Barbu. 'Am avut o întâlnire foarte bună cu formele asociative din

Economic 11-02-2025 14:55

Petrescu (ASF): Există perspectiva să devenim membri OCDE în trimestrul III - IV din 2026; diferite tipuri de reglementări vor fi implementate

România ar putea deveni membru cu drepturi depline a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) în trimestrul III - IV din 2026, astfel că vor fi implementate diferite tipuri de reglementări, simplificând multe lucruri care, în prezent, sunt reclamate de diferite entități listate, a declarat marți, la un eveniment de specialitate, pr

Economic 11-02-2025 14:22

Metrorex: Trenurile de metrou circulă la un interval de 5 minute la orele de vârf pe Magistrala 2

Circulația trenurilor pe Magistrala 2 se desfășoară la un interval de 5 minute la orele cu vârf de trafic, față de intervalul de 4 minute prevăzut în programul de circulație aprobat, informează, marți, Metrorex. Potrivit unei informări postate pe site-ul companiei, 'la acest moment, două trenuri din cele 18 care operează în mod uzual pe a

Economic 11-02-2025 14:06

Congresul Dunărenilor 2025: Ministerul Mediului va finanța programe care vizează reducerea poluării apelor din România

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) are în plan, pentru acest an, finanțarea unui program care să facă apele României mai curate, iar printre beneficiari se vor afla inclusiv comunitățile dunărene, a anunțat ministrul de resort, Mircea Fechet, în cadrul celei de-a treia ediții a evenimentului 'Congresul Dunărenilor', organizat marți.

Economic 11-02-2025 13:47

ADR anunță că platformele pe care le administrează vor deveni funcționale 'în cel mai scurt timp'

Funcționalitatea platformelor online administrate de Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) va fi restabilită în cel mai scurt timp, a anunțat, marți, instituția. 'În contextul întreruperilor în furnizarea energiei electrice din cursul dimineții de astăzi, care au dus la afectarea serviciilor platform

Economic 11-02-2025 13:22

Prețul aurului a depășit pragul de 450 lei/gram; leul s-a depreciat față de euro și dolar

Gramul de aur s-a scumpit marți cu 0,8966 lei (0,19%), ajungând la o cotație de 450,2987 lei, de la 449,4021 lei, cât anunțase luni Banca Națională a României (BNR), înregistrând o nouă valoare record. Moneda națională s-a depreciat în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Națională a României

Economic 11-02-2025 13:09

Bitdefender: Hackerii vizează companii printr-o înșelătorie de recrutare pe LinkedIn

Bitdefender a depistat o nouă metodă de atac asupra companiilor, prin intermediul ofertelor false de angajare postate pe platforma LinkedIn, după ce atacatorii au contactat tocmai un cercetător al companiei, astfel fiind descoperit rapid planul fraudulos. Potrivit unui comunicat de presă, transmis marți AGERPRES, totul începe cu un mesaj

Economic 11-02-2025 12:44

Mai mult de 8 din 10 adolescenți care au TikTok accesează zilnic platforma (sondaj)

Peste 84% dintre adolescenții cu vârste între 14 și 19 ani care au cont de TikTok accesează platforma zilnic, iar peste jumătate dintre aceștia (53,4%) o fac de mai mult de patru ori pe zi, ei petrecând, în medie, în jur de două ore jumătate pe platformă, relevă un sondaj realizat de World Vision România, cu prilejul Zilei Siguranț

Economic 11-02-2025 12:32

Circa două treimi dintre români resimt o creștere a costurilor asociate locuinței (cercetare)

Aproape două treimi dintre români (64%) resimt o creștere a costurilor lunare asociate locuinței, în condițiile în care România rămâne pe primul loc în topul țărilor cu cel mai mare număr de proprietari de locuințe (84%), arată rezultatele studiului European Housing Trend Report, realizat de Re/Max Europe în 2024.

Economic 11-02-2025 12:23

UNCSV: Strategii de marketing și branding pentru managerii cooperativelor agricole în cadrul unui proiect Erasmus

Marketingul, brandingul și antreprenoriatul strategic pentru managerii și membrii consiliilor de administrație ai cooperativelor agricole din România au fost temele abordate în cadrul celui de-al doilea proiect Erasmus, derulat de Uniunea de Ramură Națională a Cooperativelor din Sectorul Vegetal (UNCSV), la Dalum Academy of Agricultural Business din Odens

Economic 11-02-2025 12:12

Rolul Guvernului este să promoveze profesionalizarea meseriei de expert contabil și auditor pe partea de sustenabilitate (secretar de stat)

Rolul Guvernului este să promoveze profesionalizarea meseriei de expert contabil și auditor pe partea de sustenabilitate, context în care a fost înființat Departamentul de Dezvoltare Durabilă, la nivelul Guvernului, pentru a încerca o anumită standardizare a raportării nefinanciare, a declarat, marți, într-o conferință de specialitate, Mihai P

Economic 11-02-2025 12:07

Ministerul Finanțelor a atras, marți, 90 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitația de luni

Ministerul Finanțelor a atras, marți, 90 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitația de luni, când a împrumutat 1,028 miliarde de lei printr-o emisiune de obligațiuni de stat de tip benchmark cu o maturitate reziduală la 66 luni, la un randament mediu de 7,39% pe an. Valoarea nominală a emisiunii suplimentare a fost de 90

Economic 11-02-2025 11:47

ANCOM a aplicat sancțiuni de peste 2,57 milioane de lei pe piața comunicațiilor electronice și a serviciilor poștale, în 2024

Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) aplicat sancțiuni de peste 2,57 milioane de lei, în urma celor 4.241 de controale derulate pe parcursul anului 2024 în domeniul comunicațiilor electronice și al serviciilor poștale. Potrivit unui comunicat de presă al instituției, transmis marți