logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Drulă: Cei 1.000 de kilometri din programul de guvernare includ şi proiecte în derulare; nu vor fi finalizaţi toţi în 4 ani

Imagine din galeria Agerpres

Cei 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres prevăzuţi în programul de guvernare a fi realizaţi în perioada 2021 - 2024 includ proiectele aflate în derulare şi nu vor fi finalizaţi toţi în patru ani, a afirmat, joi, noul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă, la preluarea mandatului.

"Ar fi foarte frumos (să îi putem face - n. r.), dar n-avem 1.000 încă la 30 de ani după Revoluţie, ca în 4 ani să-i avem. Cei 1.000 de kilometri, ca să clarific asta, din programul de guvernare includ proiecte care sunt în derulare, proiecte care au contracte semnate, dar sunt în fază de proiectare, proiecte care sunt în licitaţie şi nu au încă un contract semnat şi proiecte care vor fi semnate şi contractate. Nu sunt 1.000 de kilometri care vor fi finalizaţi până în 2024 toţi. O parte, da", a spus Drulă.

El a precizat că experienţa proiectelor de infrastructură care au fost implementate până în prezent arată faptul că foarte important este să existe managerii şi specialiştii care sunt capabili să ducă aceste proiecte la capăt.

"Acum ştim că pe cele care sunt în execuţie de multe ori apar cauze care le întârzie. De exemplu, lotul care va fi inaugurat anul acesta, Sebeş-Turda lotul 2, este început în 2013. Nu intrăm în detalii de ce a durat 8 ani în loc de 18 luni. Nu e nici vina mea, nici vina domnului ministru Bode, dacă vă uitaţi că sunt 6 ani înainte. Dar, dincolo de acest lucru, că este acest sport al kilometrilor de autostradă de care eu cel puţin din partea cealaltă privind m-am săturat până peste cap, important este să avem managerii şi oamenii care să ducă aceste proiecte, să se gândească la toate etapele, de expropriere, de relocări de utilităţi, să avem proiecte tehnic bine puse la punct sau dacă a fost un proiect mai slab la început pe care am licitat (...), ca să facem totuşi ceva în ţara asta că ar dura prea mult, să avem flexibilitatea în derulare, să acceptăm că nu e perfect proiectul nostru şi să acceptăm modificările care vin. Punând lucrurile astea cap la cap, lucrând cu autorităţile care de multe ori la mediu sau în alte părţi întârzie cu unele avize, să le putem derula în timp. E simplu de spus că lucrurile vor merge perfect", a afirmat Drulă.

Potrivit acestuia, trei sunt esenţiale pentru realizarea programului de guvernare pe partea de transporturi, şi anume: finanţarea, capacitatea administrativă şi priorităţile strategice.

"Îmi doresc, pentru asta o să mă lupt, nu pot să garantez acum, dar în programul de guvernare noi avem o viziune pe 10 ani şi avem o declaraţie de intenţie pe proiecte, pentru că am spus că sunt trei lucruri care sunt esenţiale ca să putem realiza acest program, acest salt în dezvoltarea infrastructurii din România: banii - dacă n-ar fi banii nu se pot plăti facturile şi nu putem face şi acesta este, sper, în momentul de faţă, sigur cu PNRR, cu fondurile europene. În al doilea rând, capacitatea administrativă. Degeaba semnez 30 de contracte dacă nu am echipa care să poată să le deruleze - şi aici ne vom concentra foarte mult în perioada următoare, este obiectivul nr. 1 pentru mine. Şi în al treilea rând, priorităţile strategice, planul pe care-l avem. El s-a schimbat de foarte multe ori. Din fericire, în ultimii ani, miniştrii transporturilor au înţeles - şi eu înţeleg la fel - să nu mai schimbe priorităţi sau nu schimbăm că autostrada se face pe aici sau pe dincolo, iar în programul de guvernare exact aceste priorităţi sunt prinse: trecerile carpatice, autostrăzile Moldovei, care pentru mine reprezintă un proiect foarte important şi mă bucur că s-a deschis un sector din Autostrada A7, cel care prezintă Varianta de Ocolire Bacău, dar trebuie să o facem pe toată de la sud la nord; Autostrada Transilvania, centurile Bucureştiului, Autostrada A0", a arătat Cătălin Drulă.

Noul şef de la Transporturi a subliniat că doreşte o dezvoltare echilibrată a întregii ţări din punct de vedere al infrastructurii, iar de multe ori proiectele mici au un impact foarte mare.

"Cred într-o dezvoltare echilibrată pe toate zonele din ţară şi cu proiecte care sunt uneori mai mici, dar au impact foarte mare şi vă dau exemplu în Dobrogea, despre continuarea A4 spre sud, acea variantă de ocolire a litoralului, ca să nu mai avem acele cozi, o idee veche de 5 ani şi multe, multe altele. Chiar vreau să stăm de vorbă despre ele, chiar vreau să le detaliem pe toate, dar, repet, dincolo de declaraţii de intenţie, de declaraţiile unui manager politic, aşa cum sunt eu anul ăsta, vreau să formez echipele care chiar să le livreze. Asta ar asigura diferenţa dintre succes sau nu, şi aici mă voi concentra în perioada următoare", a susţinut Drulă.

 


Foto: (c) MIHAI POZIUMSCHI / AGERPRES FOTO


Noul Executiv îşi propune realizarea, în următorii patru ani, a unui număr de 1.000 de kilometri de autostrăzi şi drumuri expres, la care se adaugă 370 de kilometri de variante de ocolire - în valoare de 5,5 miliarde de lei, fără TVA, potrivit Programului de guvernare depus miercuri dimineaţa la Parlament de premierul desemnat, Florin Cîţu.

Astfel, în afară de proiectele deja demarate, noul program de guvernare vine şi cu propuneri de proiecte noi de investiţii prin programul de construcţie autostrăzi şi drumuri expres, în baza unor "documentaţii mature şi bine fundamentate, care vor stabili traseul optim şi valoarea de investiţie": Autostrada A8, Târgu Mureş - Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni (aproximativ 311 km) - 36 miliarde de lei, conform Master Planului General de Transport al României (MPGT); Autostrada A7, Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Paşcani - Suceava - Siret (421 km) - 8,2 miliarde de lei, fără TVA, conform analizei multicriteriale; Autostrada A13, Braşov - Bacău (160 km) - 8,8 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT; Autostrada A13, Sibiu - Braşov, în continuarea secţiunii Braşov - Bacău (125 km) - 7,1 miliarde de lei, fără TVA, conform MGPT; drum expres Craiova - Piteşti (loturile 3 şi 4) - 1,3 miliarde de lei, fără TVA, valoare de atribuire a contractelor; drumurile expres din zona Dobrogei, a căror rentabilitate economică impune cu prioritate realizarea lor - proiecte în valoare de 11 miliarde de lei, fără TVA (drumuri expres Buzău - Brăila, Focşani - Brăila, Brăila - Tulcea, Constanţa - Tulcea, Tişiţa - Albiţa), din care se vor finaliza drumurile expres Buzău - Brăila şi Focşani - Brăila, în valoare de 3,2 miliarde de lei, fără TVA; drum expres Calafat - Lugoj şi reabilitarea/reparaţia capitală a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesităţi urgente de intervenţie; drum expres Sfântu Gheorghe - Ditrău, respectiv Sovata - Miercurea Ciuc.

Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economică prin implementarea unui program de construcţie a unui număr de aproximativ 370 de km de variante de ocolire în perioada 2021-2024, în valoare de 5,5 miliarde de lei, fără TVA, este alt obiectiv cuprins în document. Aici sunt prevăzute, de exemplu, continuarea proiectelor de construcţie variante ocolitoare (VO, centuri ocolitoare): Drumul Naţional Centura Municipiului Bucureşti, cu intervenţiile la cele patru pasaje - Domneşti, Berceni, Olteniţa şi Mogoşoaia, VO Bârlad, VO Timişoara Sud, VO Zalău, VO Satu Mare, VO Târgu Jiu, VO Galaţi, VO Tecuci, VO Mihăileşti, VO Târgu Mureş; demararea unor proiecte noi - Centura Metropolitană Cluj-Napoca, VO Sighişoara, VO Vaslui, VO Giurgiu, VO Sf. Gheorghe, VO Piteşti Vest, VO Timişoara Vest, VO Râmnicu Vâlcea; implementarea în baza unor parteneriate cu autorităţile administraţiei publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaş, VO Salonta, VO Arad Est, precum şi alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susţine); proiectarea şi ulterior implementarea unui ansamblu de noduri rutiere care vor asigura conectivitatea la reţeaua de autostrăzi.

Nu în ultimul rând, programul de guvernare prevede continuarea proiectelor în execuţie şi finalizarea acestora, respectiv: A3, Autostrada Transilvania (circa 155 de km) - 4,2 miliarde de lei, fără TVA - pregătirea implementării tronsonului Târgu Mureş - Braşov; A1, Autostrada Sibiu - Piteşti: accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu - Piteşti, pe toate cele 5 secţiuni ale proiectului, fiind asigurată finanţarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanţare de către Comisia Europeană - total investiţie 13,7 miliarde de lei, fără TVA - din care 2,3 miliarde de lei, fără TVA, pentru secţiunile 1 şi 5, pregătirea proiectului - legătura DN7C Curtea de Argeş - A1 (Secţiunea 5 Sibiu - Piteşti) - Râmnicu Vâlcea; A0, Autostrada de Centură a Municipiului Bucureşti (circa 100 km) - aproximativ 5 miliarde de lei, fără TVA; A10, Autostrada Sebeş - Turda - lotul 2 - 550 de milioane de lei, fără TVA (total loturile 1 şi 2 - 1,9 miliarde de lei, fără TVA); DX12, Drum expres Craiova - Piteşti (121 km) - 3,2 miliarde de lei, fără TVA; Drum expres Brăila - Galaţi (12 km) - 530 de milioane de lei, fără TVA; podul suspendat peste Dunăre de la Brăila - 1,9 miliarde de lei, fără TVA.

Totodată, prin document se asumă creşterea mobilităţii în zona Valea Prahovei prin finalizarea proiectării şi licitarea execuţiei lucrărilor pentru construcţia Autostrăzii Ploieşti - Braşov (6,5 miliarde de lei, fără TVA, conform studiului de fezabilitate din 2010); creşterea capacităţii administrative a CNAIR, pentru buna implementare a Autostrăzii Ploieşti - Braşov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) şi realizarea unor investiţii, în scopul fluidizării traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces). AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Mariana Nica, editor online: Adrian Dădârlat)

 

Citeşte şi:

 

Drulă: Cei 1.000 de kilometri din programul de guvernare includ şi proiecte în derulare; nu vor fi finalizaţi toţi în 4 ani

 

Drulă: Voi analiza situaţia actuală a CFR Marfă

 

Bode: Mâine va sosi în Vama Nădlac prima tranşă de vaccinuri împotriva COVID-19 alocată României

 

VIDEO Membrii Guvernului Cîţu au depus jurământul de învestitură 

 

LIVE UPDATE VIDEO Plen reunit al Parlamentului pentru învestirea Guvernului Florin Cîţu 

 

LIVE UPDATE Miercuri - proceduri de învestitură pentru guvernul condus de premierul desemnat Florin Cîţu

 

Cătălin Drulă, propus ministru al Transporturilor (fişă biografică)

Afisari: 22

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 19-02-2025 20:52

Tanczos Barna, despre voucherele de vacanță: Dacă cineva dorește să beneficieze de un sprijin, este normal să aibă și o contribuție personală

Decizia de a nu anula complet voucherele de vacanță a fost una bună, pentru că ar fi fost o lovitură pentru industria HoReCa, și, în același timp, dacă cineva dorește să beneficieze de un sprijin este normal să aibă și o contribuție proprie, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna. Acesta

Economic 19-02-2025 20:31

FIC va colabora cu guvernul pentru a identifica măsurile cele mai sănătoase pentru economia României

Consiliul Investitorilor Străini (FIC) și-a reafirmat angajamentul de a colabora cu guvernul pentru a identifica măsurile cele mai sănătoase pentru economia României, însă a subliniat că taxele pe investiții vor avea efecte negative asupra economiei pe termen mediu-lung, și în final, asupra contribuțiilor la bugetul de stat.

Economic 19-02-2025 20:17

ANPC: 17 operatori economici din AFI Cotroceni, sancționați pentru nereguli grave ce pun în pericol sănătatea consumatorilor

Comisarii pentru Protecția Consumatorilor au descoperit nereguli grave la 17 operatori economici din AFI Cotroceni, care activează în domeniul alimentației publice, în urma unui control desfășurat miercuri în incinta acest centru comercial din sectorul 6 al Capitalei, informează Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Economic 19-02-2025 18:52

CFR SA: Investigațiile în zona deraierii de la Radomirești continuă

Investigațiile desfășurate de către Agenția de Investigare Feroviară Română (AGIFER) continuă la această oră la locul deraierii produse pe secția de circulație feroviară Mihăești - Radomirești, în vederea stabilirii cauzelor producerii accidentului feroviar, a anunțat, miercuri, Compania Națională de Căi Ferate 'CFR' SA. Po

Economic 19-02-2025 16:48

Accesarea fondurilor europene și guvernamentale pentru IMM-uri, de interes pentru antreprenori, manageri și consultanți de afaceri

O sumă de 374,6 milioane de euro este alocată pentru proiecte dedicate creșterii competitivității prin inovare, digitalizare și întreprinderi dinamice, din cei 1,47 miliarde de euro pe care Agenția pentru Dezvoltare-Regională București-Ilfov (ADRBI) îi gestionează în calitate de Autoritate de Management a Programului Regional București-Ilfov 2021-20

Economic 19-02-2025 16:16

ANOFM: Angajatorii din România oferă 33.708 posturi; 292 de locuri de muncă prin Eures

Agenții economici din România oferă, în această perioadă, 33.708 locuri de muncă, în timp ce angajatorii europeni pun la dispoziția lucrătorilor români 292 de posturi prin rețeaua Eures, arată datele centralizate de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM). Potrivit sursei citate, la nivel național, cel

Economic 19-02-2025 15:30

MIPE a prelungit termenul de depunere a dosarelor pentru voucherele destinate reabilitării locuinței și instalarea de panouri solare

Termenul de depunere a dosarelor în programul ce oferă persoanelor vulnerabile care dețin o locuință unifamilială vouchere pentru reabilitarea locuințelor și montarea panourilor solare se prelungește până pe data de 3 martie, a anunțat, miercuri, Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). Potrivit unui comunicat al MI

Economic 19-02-2025 14:13

ASF: Ședință comună de lucru, pe 6 martie, pentru clarificarea aspectelor semnalate de service-urile auto privind despăgubirile RCA

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) va organiza, pe data de 6 martie 2025, o ședință comună de lucru cu toate părțile implicate pentru clarificarea tuturor aspectelor sesizate de operatorii de service auto în legătură cu plata despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA și pentru identificarea unor soluții, au declarat reprezentanții ASF, la solicit

Economic 19-02-2025 13:08

Consiliul Concurenței investighează trei companii de pe piața serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de construcții de locuințe

Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața lucrărilor de construcții de locuințe, indiciile fiind că trei companii și-au coordonat comportamentul cu scopul de a împărți piața serviciilor de proiectare și execuție în județul Arad, în cadrul licitației organizate de Agenția Națională pentru Locuințe. 'Autorit

Economic 19-02-2025 12:50

Tranzacțiile cu autoturisme de lux, în vizorul ANAF

Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF), din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a demarat verificări ce vizează tranzacții cu autovehicule de lux achiziționate din Uniunea Europeană, aplicând 11 sancțiuni contravenționale de circa 450.000 lei. Potrivit unui comunicat al ANAF, într-o primă etapă au fost se

Economic 19-02-2025 11:57

Jumătate dintre români nu au încredere în etichetele ecologice (studiu)

Jumătate dintre români nu mai au încredere în etichetele ecologice, suspectând că multe dintre acestea sunt doar strategii de marketing, relevă studiul 'Consumatorul Etic din România 2025', dat miercuri publicității. Potrivit sursei citate, 'greenwashing'-ul, utilizarea excesivă a termenilor 'natural' și &#

Economic 19-02-2025 09:49

CNAB: Trafic aerian în condiții de iarnă; aeronavele aterizează și decolează în siguranță

Traficul aerian se desfășoară în condiții de iarnă pe Aeroportul Internațional Henri Coandă și Aeroportul Internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu, iar zborurile pot înregistra întârzieri generate de necesitatea degivrării aeronavelor, care se efectuează după îmbarcarea pasagerilor. Potrivit unei informări a

Economic 19-02-2025 09:48

Patronatul Operatorilor de Service Auto cere ASF să intervină pe piața asigurărilor RCA

Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) reclamă comportamentul 'inacceptabil' al unor companii de asigurări care refuză în mod deliberat să respecte prevederile legale în ceea ce privește plata despăgubirilor aferente dosarelor de daună RCA, arată POSA într-o scrisoare deschisă adresată, miercuri, conducerii Autorității de Supraveghere Financ

Economic 19-02-2025 09:30

INS: Numărul locurilor de muncă vacante, în creștere în T4 din 2024 față de perioada similară din 2023

Numărul locurilor de muncă vacante în România a fost, în ultimul trimestru al anului anterior, de 34.300, în creștere cu 1.000 față de aceeași perioadă din 2023, dar în scădere cu 5.600 de locuri de muncă față de trimestrul III din 2024, arată datele publicate, miercuri, de Institutul Național de Statistică (INS). Potrivit sursei

Economic 19-02-2025 09:26

Daniel Dăianu: Este în interesul României și al celorlalte țări europene ca Uniunea să fie mai coezivă

Președintele Consiliului Fiscal, Daniel Dăianu, susține că este în interesul României și al celorlalte țări europene ca Uniunea să fie mai coezivă și să își dezvolte capacitatea proprie de apărare, iar NATO să nu slăbească. 'România a alocat pentru apărare anul trecut puțin peste 2% din PIB, la un deficit bugetar de