Jumătate dintre români nu au încredere în etichetele ecologice (studiu)

Jumătate dintre români nu mai au încredere în etichetele ecologice, suspectând că multe dintre acestea sunt doar strategii de marketing, relevă studiul 'Consumatorul Etic din România 2025', dat miercuri publicității.
Potrivit sursei citate, 'greenwashing'-ul, utilizarea excesivă a termenilor 'natural' și 'bio' și lipsa unor reglementări clare au amplificat această neîncredere. În acest context, consumatorii își doresc mai multă transparență din partea brandurilor și retailerilor, punând presiune pe companii să demonstreze autenticitatea produselor lor, se arată în studiul realizat de MKOR.
În ciuda scepticismului, interesul pentru sustenabilitate crește, arată sondajul. 43% dintre consumatori iau în calcul impactul ecologic al produselor atunci când cumpără, un procent în creștere față de anii anteriori. Totuși, acest interes nu se reflectă întotdeauna în alegerile de cumpărare din cauza prețului ridicat al produselor eco. Mai mult de jumătate dintre români (53%) spun că nu își permit să cumpere produse etice, ceea ce transformă sustenabilitatea într-un lux inaccesibil pentru mulți.
Totodată, 38% dintre români spun că nu știu exact ce înseamnă o certificare eco autentică, ceea ce indică, atât o lipsă de informare, cât și o nevoie crescută de claritate din partea brandurilor. În lipsa unor criterii transparente, consumatorii sunt mai predispuși să creadă că termenii 'natural' și 'organic' sunt folosiți abuziv pentru a justifica prețuri mai mari.
'Consumatorii nu mai acceptă promisiuni vagi despre sustenabilitate. Vor dovezi clare, acces la informații detaliate și standarde transparente. Brandurile care nu oferă această claritate riscă să piardă încrederea publicului și să fie percepute ca oportuniste. Pentru ca produsele sustenabile să fie cu adevărat apreciate, trebuie să fie însoțite de transparență reală, nu doar de etichete atrăgătoare', susține Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR.
Deși interesul pentru un stil de viață responsabil este în creștere, sustenabilitatea nu este încă un criteriu principal de achiziție pentru majoritatea românilor. Doar 43% dintre consumatori iau în considerare impactul ecologic al produselor, iar acest procent, deși în creștere cu 5% față de anul anterior, rămâne sub pragul la care ar putea determina o schimbare reală în industrie.
Factorii care împiedică un grad de adopție mai crescut rămân prețurile crescute, calitatea percepută și disponibilitatea produselor, ceea ce arată că, pentru mulți români, sustenabilitatea rămâne o preocupare secundară atunci când vine vorba de bugetul propriu.
De asemenea, 29% dintre respondenți spun că disponibilitatea redusă a produselor eco în magazine îi împiedică să le cumpere mai des. Produsele sustenabile sunt percepute ca fiind mai greu de găsit, iar în unele cazuri, diferența dintre produsele convenționale și cele 'eco' nu este clar comunicată, ceea ce face ca alegerea să fie dificilă pentru consumatori.
În acest context, companiile care vor să atragă mai mulți consumatori responsabili trebuie să pună un accent mai mare pe educație, transparență și accesibilitate.
Studiul MKOR Consumatorul Etic din România în 2025 a fost realizat pe o mie de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani. Caracteristicile eșantionului: reprezentativ la nivel național după gen, vârstă și distribuție geografică. Metoda de cercetare: sondaj de opinie (CAWI). AGERPRES/(AS - autor: Cristian Anghelache, editor: Oana Tilică, editor online: Andreea Lãzãroiu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
ANPC a controlat 24 de operatori economici din Sun Plaza și a oprit temporar activitatea la nouă dintre aceștia
Comisarii pentru Protecția Consumatorilor au sancționat nouă operatori economici din Sun Plaza cu oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea neconformităților, în urma unui control efectuat joi în acest centru comercial din sectorul 4, a anunțat Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). &
Ministrul Agriculturii: ''Tomata'', ''Usturoiul'', ''Rabla pentru tractoare'' vor continua și în 2025, însă vor suferi modificări
Programele ''Tomata'', ''Usturoiul'', ''Rabla pentru tractoare'' vor continua și în 2025, însă vor suferi modificări în ceea ce privește sistemul de finanțare sau de depunere, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin Barbu. ''Anul
Ministrul Finanțelor: La taxarea mijloacelor de transport poluante trebuie avute în vedere și gradul de suportabilitate și puterea de cumpărare
România a promis în 2021 prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) că va face o reformă și în ceea ce privește taxarea mijloacelor de transport care sunt poluante, iar lucrurile trebuie gândite astfel încât cei care poluează mai mult să plătească mai mult, dar trebuie avute în vedere și gradul de suportabilitate
VIDEO Tanczos: România trebuie să respecte angajamentele privind reorganizarea sistemului de guvernanță corporativă, atât față de Comisia Europeană, cât și de OCDE
România trebuie să-și respecte angajamentele privind reorganizarea sistemului de guvernanță corporativă atât față de Comisia Europeană, cât și față de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna.
ANSVSA: Unitățile românești de creștere și procesare a cărnii de pasăre pot exporta produse avicole în Cuba
Exportatorii români de carne de pasăre beneficiază de o nouă oportunitate pe piața internațională, odată cu acordarea certificatului sanitar-veterinar pentru exportul produselor avicole către Cuba, a anunțat, joi, Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). ''Decizia oficială a fost transmi
Dragoș Vlad (ADR): Statul trebuie să aibă mecanisme de a aduce inteligența artificială în folosul nostru
Autoritatea pentru Digitalizarea României a început implementarea unor proiecte strategice, primul referitor la cloud-ul guvernamental, iar al doilea privind un proiect negociat cu Comisia Europeană referitor la adopția de tehnologii avansate pentru administrația publică, a declarat, joi, președintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR),
Dragoș Vlad: ADR este pregătită cu un sistem care să răspundă unui ''disaster recovery''
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) este pregătită cu un sistem care să răspundă unui ''disaster recovery'', a declarat, joi, pentru AGERPRES, președintele Autorității pentru Digitalizarea României (ADR), Dragoș Cristian Vlad. Platformele Ghiseul.ro, Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), Punct
VIDEO Ministrul Finanțelor: Intrăm înapoi pe un trend pozitiv; începem să recâștigăm încrederea pierdută
România reintră pe un făgaș normal, începe să recâștige încrederea pierdută, ceea ce s-a văzut și în costurile de finanțare pe piețele internaționale, a declarat, pentru AGERPRES, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna.
ANPC a amendat cu peste 1,2 milioane lei unele magazine din lanțurile de retail, în trei zile
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a dat amenzi în valoare totală de peste 1,22 milioane lei și a retras de la comercializare 1.531 de kilograme de produse alimentare, în trei zile, în cadrul controalelor efectuate la mai multe rețele de magazine din domeniul retailului la nivel național, a anunțat joi instituția.
ACAROM: Ne dorim să nu mai avem ''Rabla Clasic'' și ''Rabla Plus'', ci un singur program ''Rabla''
Programul ''Rabla'' trebuie să fie unul singur, fără variantele ''Clasic'' și ''Plus'', iar la momentul actual suntem în discuții cu Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu pentru a ''desena'' noul program, a afirmat, joi, într-o dezbatere de specialitate, secretarul genera
ANOFM, apreciată la nivel european pentru digitalizare și modernizare
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) a fost apreciată de experți europeni pentru progresele în digitalizare și modernizarea serviciilor oferite, a anunțat joi instituția. Conform sursei citate, evaluarea activității instituției s-a desfășurat în această lună, în cadrul celui de-al patrulea ciclu de evalua
Daraban (CCIR): Poate nu ar strica să vedem un spot de promovare a turismului românesc; ne uităm cu jind la spoturile Bulgariei, Turciei
Președinții consiliilor județene au înțeles importanța Târgului de Turism al României și pot să vă spun că, în ultimii ani, acestea au devenit pilonii de bază ai expoziției, pentru că sunt singurele care au un interes real în a promova turismul intern, a declarat, joi, președintele Camerei de Comerț și Industrie a României, Mihai D
VIDEO INTERVIU Ministrul Finanțelor: Bugetul privind ajutorul pentru pensionari este de două miliarde de lei; o să apară și actul normativ
Bugetul pentru acordarea ajutorului de 800 de lei pentru pensionari este de două miliarde lei, sumele au fost bugetate și urmează să apară și actul normativ, decizia fiind luată în Coaliție, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna. Acesta a subliniat, de asemenea, că sumele pentru
Ivan: Ne așteptăm în 2025 la o creștere de cel puțin 5% a numărului de turiști, față de anul trecut
România se așteaptă la o creștere cu cel puțin 5% a numărului de turiști în 2025, după ce anul trecut a consemnat aproximativ 12,2 milioane, a afirmat, joi, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului, Bogdan Ivan. 'În momentul de față, estimarea datelor raportate la anul 2024 a fost de aproximati
Hanga (BVB): 2025 este al șaselea an în care derulăm programul Fidelis; am derulat peste 20 de runde de finanțare
Programul Fidelis se derulează de șase ani, perioadă în care au avut loc 20 de runde de finanțare prin intermediul cărora statul român a ridicat peste 9 miliarde de euro, a spus, joi, președintele Bursei de Valori București, Radu Hanga, la deschiderea oficiala a ședinței de tranzacționare a BVB cu ocazia listării titlurilor de stat Fidelis, emise de Minis