Drumarii ies joi în stradă; membrii Sindicatului 'Elie Radu' amenință cu blocarea activității

Sindicaliștii din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) vor protesta joi, 20 februarie, pe motiv că desființarea Agențiilor de Control și Încasare (ACI), lipsa unui control al vehiculelor care nu respectă masele și dimensiunile maxime admise, distrugerea negocierilor colective și încălcarea drepturilor salariaților sunt atacuri directe la siguranța infrastructurii rutiere și la angajații care o întrețin.
'Guvernanți, opriți distrugerea drumurilor și atacul asupra angajaților CNAIR! Pe 20 februarie, protestăm masiv! Suntem în pragul unui dezastru rutier și social! Desființarea Agențiilor de Control și Încasare (ACI), lipsa unui control al vehiculelor care nu respectă masele și dimensiunile maxime admise, distrugerea negocierilor colective și încălcarea drepturilor salariaților sunt atacuri directe la siguranța infrastructurii rutiere și la angajații care o întrețin! CNAIR este sabotată din interior, iar noi nu vom sta cu mâinile în sân! Pe 20 februarie, angajații CNAIR SA ies în stradă! Dacă guvernanții nu iau măsuri rapide, vom bloca activitatea și vom protesta în toată țara! Nu vom permite ca drumurile României să fie distruse, iar angajații care le întrețin să fie transformați în sclavi! Legea nr. 296/2023, OUG 156/2024 și lipsa modificării legislației specifice după intrarea în Schengen sunt doar parte din problemă!', se arată într-un comunicat al Sindicatului 'Elie Radu', remis marți AGERPRES.
Sindicaliștii reclamă lipsa adaptării legislației specifice după intrarea în Schengen și disponibilizările de personal care urmează să aibă loc după desființarea Agențiilor de Control și Încasări (ACI).
'Deși am intrat în Schengen și ar fi trebuit ca guvernanții noștri să fi adaptat deja legislația la noile realități, nu se întâmplă nimic! Mai bine spus, nu se întâmplă nimic în sens pozitiv: în loc să ne reorganizăm și să ne adaptăm controlul vehiculelor care nu respectă masele și dimensiunile maxim admise, CNAIR SA a înțeles să desființeze Agențiile de Control și Încasări (ACI) unde se făcea acest control, iar salariați urmează a fi disponibilizați. Ca întotdeauna, vecinii noștri se descurcă mult mai bine: de ex, compania similară maghiară știe să facă control, să încaseze taxe, amenzi (Kozut Nonprofit Zrt). Noi, la o lună și jumătate de la intrarea în Schenghen, încă nu știm ce vrem să facem, dar să mai și acționăm: Ministerul Transporturilor tace - degeaba am încercat să ne întâlnim cu reprezentanții lor, nu și-au făcut timp și pentru noi, la CNAIR SA încercam de 2 ani degeaba - nicio problemă importantă nu se supune dialogului social. ISCTR pare că e singura instituție, subdimensionată, nedotată, nici tehnic și nici la nivel de angajați, care din când în când mai face un control. Însă, cu așa controale, vai și amar de drumurile noastre!', transmite sindicatul.
Potrivit sursei citate, CNAIR, în calitate de administrator de infrastructură rutieră, are obligația legală de a menține integritatea drumurilor și siguranța participanților la trafic. Asigurarea conformității vehiculelor cu standardele de masă și gabarit contribuie la creșterea siguranței rutiere (vehiculele care depășesc limitele pot crea situații periculoase), protecția infrastructurii, reducând costurile de întreținere și reparație a drumurilor.
'Totuși, aceasta nu vrea să mai presteze o astfel de activitate, ci preferă să desființeze ACI-urile, cu consecința concedierii colective a salariaților săi și a diminuării veniturilor sale și la bugetul de stat! De ce nu vrem să mai controlăm vehiculele și să mai încasăm venituri? Este o întrebare la care fiecare poate să dea un răspuns! Poate fi vorba de încercarea de distrugere a acestei companii? De distrugere a infrastructurii rutiere? De protejarea transportatorilor? Sau de pierderea forței de muncă calificată? Degeaba semnăm contracte pentru noi sectoare minuscule, fie de autostrăzi, fie de drumuri naționale, dacă distrugem masiv ceea ce avem! Niciodată nu vom reuși să ținem pasul cu reparațiile la structura existentă, mai ales dacă aceasta se degradează într-un ritm mult mai rapid din cauza nerespectării condițiilor privind masele și dimensiunile maxim admise!', se arată în comunicat.
Totodată, pe lângă problemele de ordin organizatoric cu care se confrunta această companie, sindicaliștii susțin că statul lovește și prin emiterea de ordonanțe cu impact asupra negocierii colective și a contractelor colective de muncă deja încheiate. Astfel, după ce inițial s-a adoptat Legea nr. 296/2023 prin care au fost impuse norme de personal în mod aleatoriu, fără să se țină cont de nivelul companiei, structura sa teritorială, care au dus la anomalii în cadrul său, a fost adoptată și OUG 156/2024 care introduce derogări permanente de la Legea 367/2022, blocând negocierile libere la contractele colective de muncă.
'Astfel, statul intervine abuziv în relațiile de muncă, distrugând autonomia negocierilor! În acest context, salariile nu se mai pot adapta la inflație, afectând nivelul de trai, angajații pleacă în privat, iar calitatea serviciilor publice scade. În cadrul CNAIR SA există oricum un deficit acut de salariați calificați, ingineri, tehnicieni, mecanici de utilaje, șoferi etc. Aceștia preferă munca în domeniul privat unde salariile sunt mai mari. S-a ajuns în situația în care salariații existenți au concedii de odihnă de luat pe doi-trei ani și nu pot să plece în concedii. Acumularea excesivă de ore suplimentare se face în perioada de iarnă', atrage atenția 'Ellie Radu''.
Conform comunicatului, acest deficit de personal se regăsește în special la nivelul districtelor. De exemplu, în cadrul Districtului Feleac (din cadrul DRDP Cluj) sunt doar doi muncitori, ceea ce face imposibilă asigurarea permanenței și intervențiilor la accidente.
'Salariații sunt chemați la muncă suplimentară, deși acordarea de timp liber trebuie să se facă în termen de 60 de zile, acest lucru nu este posibil, nu sunt plătite aceste ore suplimentare, de multe ori fiind nevoiți să promovăm acțiuni în instanță. Muncitorii sunt expuși accidentelor din cauza lipsei de personal și de echipamente adecvate pentru semnalizare și protecție în zona drumului. Astfel, au fost situații în care salariații au fost spulberați de pe partea carosabilă în timp ce executau activitățile de serviciu, din cauza lipsei și dotărilor cu echipamente și utilaje de protecție a acestora (CIC Saliste 4 muncitori, DRDP Craiova - deces, DRDP București - deces etc ). Acestea sunt doar o parte din probleme. (...) Pe 20 februarie, ieșim în stradă! Nu ne mai lăsăm umiliți! Dacă guvernanții nu iau măsuri, vom protesta în fața CNAIR SA și a Ministerului Transporturilor și Ministerului Finanțelor! Guvernanților, opriți distrugerea CNAIR și a drumurilor României sau pregătiți-vă de proteste masive!', atenționează sindicatul. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Conferința AgroVest: Cele mai importante probleme ale fermierilor - instabilitatea vremii și gestionarea fluxului de cereale
Alexander Degeanski, fermier și consilier județean, a declarat joi, pentru AGERPFES, că problemele cele mai importante ale fermierilor de la noi din țară sunt instabilitatea politică, a vremii și infrastructura prin care se gestionează fluxul de cereale. 'Cele mai importante probleme ale oricărui fermier sunt instabilitatea politică, insta
DGJMB: Proteste și acțiune de strângere de semnături pentru alegerile prezidențiale - vineri și sâmbătă în Capitală
Direcția Generală de Jandarmi a Municipiului București (DGJMB) a anunțat că vineri și sâmbătă vor avea loc proteste în mai multe zone din Capitală, dar și o acțiune de strângere de semnături pentru alegerile prezidențiale. Potrivit unui comunicat al DGJMB transmis, joi, AGERPRES, pentru vineri există o intenție de protest &ic
MApN: Personalul militar beneficiază și în 2025 de plata orelor suplimentare și a activității desfășurate în zilele de repaus săptămânal
Personalul militar beneficiază și în 2025 de plata orelor suplimentare și a activității desfășurate în zilele de repaus săptămânal, sărbători legale și alte zile nelucrătoare, a informat joi Ministerul Apărării Naționale. Conform prevederilor unei ordonanțe de urgență adoptate de Guvern, personalul militar, polițiștii și poli
Vaslui: Stoparea lucrărilor de contrucție la sediul ISU și deficitul de personal, principalele probleme ale instituției
Stoparea lucrărilor de construcție la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Vaslui și deficitul de personal reprezintă principalele probleme cu care se confruntă instituția, a declarat, joi, în cadrul unei conferințe de presă, colonelul Ioan-Cătălin Oloeriu, șeful ISU. El a menționat că în cursul anului trecut a f
Vrancea: Crucea Roșie Română a donat 13 tone de apă potabilă îmbuteliată spitalului Dumitrești
Crucea Roșie Română a donat, joi, 13 tone de apă potabilă îmbuteliată spitalului Dumbrăveni, secția externă a Spitalului de Psihiatrie Cronici Dumbrăveni, după ce unitatea medicală a sistat alimentarea cu apă de la rețeaua publică în urma unor analize neconforme. 'Astăzi, Crucea Roșie Română, la solicitarea Crucii R
Vicepreședinte CJ Brașov: Salariile nesimțite de la Compania Apa trebuie să dispară; voi determina verificări
Salariile 'nesimțite' de la Compania Apa Brașov trebuie să dispară, iar noua conducere va trebui să vină cu o strategie care, pe de o parte să vizeze extinderea ei în cât mai multe zone din județ, iar pe de alta - realizarea unor investiții care să conducă la diminuarea pierderilor de pe rețea, a declarat, joi, președintele ADIDAJ (Asociația de De
Sector 2: Operatorul de salubritate, amendat cu 30.000 de lei pentru deficiențe în deszăpezire
Operatorul de salubritate a fost amendat cu 30.000 de lei de Primăria Sectorului 2 pentru 'deficiențele' în deszăpezire. Potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 2 transmis joi, operatorul de salubritate a fost sancționat pentru neîndeplinirea obligațiilor stabilite prin hotărârea CGMB nr. 345/2020 privind inte
Gorj: Târgu Jiu și Rânca s-au impus în topul destinațiilor turistice din România pentru 2025
Municipiul Târgu Jiu și zona montană Rânca s-au impus în topul destinațiilor turistice din România pentru anul 2025, se arată, joi, pe pagina de Facebook a Consiliului Județean (CJ) Gorj. Potrivit sursei citate, joi, la festivitatea de premiere a celor mai votate 'Destinații FIJET România' 2025, municipiul
MAI: Plata muncii prestate de polițiști în zilele libere și sărbători revine la nivelul din noiembrie 2024
Guvernul a aprobat joi o ordonanță de urgență propusă de Ministerul Afacerilor Interne, care prevede ca plata muncii efectuate în zilele de repaus săptămânal, sărbători legale și alte zile nelucrătoare să revină la nivelul din noiembrie 2024. Conform unui comunicat al MAI, în urma acestei decizii, personalul militar, polițișt
Autoritățile din București și Ilfov au luat măsuri pentru combaterea poleiului, deszăpezire și îndepărtarea țurțurilor
Autoritățile din București și Ilfov au luat măsuri pentru combaterea poleiului, deszăpezirea drumurilor, curților unităților de învățământ și pentru îndepărtarea țurțurilor de pe stâlpii de iluminat. Polițiștii locali din cadrul Direcției Generale de Poliție Locală și Control au verificat, în noaptea de miercuri s
Olt: Proiectele fostei administrații privind modernizarea sediului Primăriei Slatina și containerele de gunoi au fost sistate
Proiectele fostei administrații de la Primăria Slatina privind modernizarea și extinderea sediului instituției și containerele de gunoi îngropate au fost sistate temporar de noua administrație condusă de primarul Mario De Mezzo, care susține că acestea sunt neprioritare sau ineficiente și greu de implementat. Primarul Mario De Mezzo a de
Covasna: 2025 - declarat 'Anul copiilor' în județ
Consiliul Județean (CJ) Covasna a adoptat, joi, o decizie prin care a declarat anul 2025 ca fiind 'Anul copiilor în județul Covasna', sub acest generic urmând să fie organizate un număr considerabil de activități dedicate acestora. Președintele CJ Covasna, Tamas Sandor, a declarat, în cadrul unei conferințe de presă,
Neamț: Doi copii, salvați dintr-o casă care a luat foc în localitatea Brusturi
Doi copii au fost salvați de mama lor din casa care a luat foc, joi, în localitatea Brusturi, a informat Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Neamț. Pompierii sosiți la fața locului au constatat că cei doi copii au fost evacuați din locuință și nu necesită îngrijiri medicale. 'Incendiul se manifesta gen
Maramureș: Turiștii slovaci au fost recuperați din Munții Rodnei; unul este accidentat
Cei trei turiști slovaci aflați în Munții Rodnei care au solicitat ajutor, dintre care unul accidentat, au fost recuperați, joi, de salvamontiști, a informat, directorul Serviciului Public Județean Salvamont Maramureș, Dan Benga. 'Ajunși în timp extrem de scurt la locul în care se aflau cei trei cetățeni slovaci, care au
Bihor: Paul Pascar și Melani Bartosevic, medalie de bronz pentru România la Campionatul European U21 Latino
Dansul sportiv românesc a fost reprezentat cu cinste în acest sfârșit de săptămână pe scena internațională, prin perechea Paul Pascar & Melani Bartosevic, medaliați cu bronz la Campionatul European U21 Latino, unde au reprezentat România. Potrivit unui comunicat de presă al Clubului de Dans Sportiv Exclusive d