Franchwise: Piața de francize din România, în creștere. 8 idei de afaceri la cheie din HoReCa de interes pentru antreprenorii români


Franchwise: Piața de francize din România, în creștere. 8 idei de afaceri la cheie din HoReCa de interes pentru antreprenorii români
București, 29 iulie 2024 – Afacerile în HoReCa devin tot mai atractive pentru antreprenorii români, mai ales în sistem de francize, potrivit Franchwise, cea mai mare companie de consultanță specializată în domeniul francizelor din România.
Datorită cadrului structurat, suportului oferit de consultanți pe tot parcursul business-ului, dar și resurselor necesare bine calculate încă de la început și a riscurilor asociate cu start-up-urile tradiționale mult mai reduse, francizele au atras atenția românilor care își doresc să treacă la antreprenoriat.
"Francizele reprezintă o oportunitate excelentă pentru antreprenorii români de a intra în lumea afacerilor cu un risc redus și cu suport constant. La Franchwise, ne mândrim cu faptul că am ajutat peste 60 companii să se extindă prin sistemul de franciză și am dezvoltat peste 300 de proiecte de franciză. Suntem dedicați să sprijinim antreprenorii în fiecare pas al călătoriei lor de afaceri. Vedem un interes tot mai mare pentru industria HoReCa, unde anual se deschid 200 de noi franzice," a declarat Raluca Voicu, Brand Ambassador Franchwise.
Cele mai atractive 8 idei de francize HoReCa printre antreprenorii români sunt:
- Ted’s Coffee Co. – Un coffee shop de tip "on-the-go" care necesită o investiție de aproximativ 40.000-50.000 de euro. Ted’s Coffee Co. oferă o varietate de sortimente de cafea și o atmosferă prietenoasă, ideală pentru socializare.
- Fruitisimo – Cel mai mare lanț de fresh juice bar din Europa de Est, care poate fi adus pe piața românească cu o investiție între 150.000 și 200.000 de euro. Suma acoperă taxa de exclusivitate pentru România și primele trei unități Fruitisimo, care vor marca debutul partenerului masterfrancizat.
- Treevi Pizza – una dintre cele mai extinse francize locale, necesită o investiție de la 70.000 de euro. Suma acoperă toate cheltuielile, de la amenajare, dotare cu echipamente, cu mobilier și asigurarea stocului inițial de materii prime, până la taxa de franciză, garanțiile la proprietar pentru închirierea spațiului, costul cu trainingul inițial al personalului și al francizatului și capitalul circulant de lucru necesar în primele luni operaționale.
- Maia Pizza – Prima franciză de pizza exclusiv delivery din România, cu o investiție între 45.000 și 65.000 de euro. Maia Pizza este potrivită pentru orașele cu peste 150.000 de locuitori și oferă două formate: Delivery sau Cloud Kitchen. Viitorul francizat are nevoie de un spațiu cu o suprafață cuprinsă între 25 de metri pătrați și 45 de metri pătrați, în funcție de modelul de franciză ales.
- Harry’s Ramsden’s – un brand britanic foarte popular la nivel internațional, bazat pe Fish & Chips, necesită o investiție de 300.000 de lire sterline. Cifra de afaceri potențială este evaluată între 500.000 și 1.100.000 de lire sterline.
- Leonidas – Furnizor de praline belgiene, ce oferă peste 120 de varietăți de praline belgiene din ciocolată de cea mai înaltă calitate. Costurile pentru deschiderea unei astfel de francize sunt cuprinse între 25.000 euro și 65.000 de euro, calculate după specificul fiecărei locații. Viitorul partener francizat are posibilitatea să aleagă între trei tipuri de formate de magazin, adaptate specificului pieței și locului unde va deschide.
- Bubble Waffles – O franciză în continuă extindere, potrivită pentru orașele medii și mari, presupune o investiție de aproximativ 40.000-50.000 de euro, care acoperă tot ce este nevoie pentru a deschide o locație funcțională. Bubble Waffles a început în Costinești și s-a extins rapid în alte orașe din România.
- Simigeria Petru – un business care se adaptează oricărei perioade, acest concept necesită o investiție cuprinsă între 80.000 de euro și 90.000 de euro, în funcție de mărimea locației și de stadiul dotărilor tehnice la momentul preluării. Suma include atât cheltuielile cu amenajarea și cele cu dotarea de echipamente și mobilier, cât și cheltuielile cu partea de software, cu stocul inițial de materii prime și cu garanțiile de închiriere a spațiului și cele cu capitalul circulant de lucru pentru primele luni operaționale.
Datele Franchwise arată că recuperarea investiţiei în sectorul francizelor de HoReCa se face în general între 2,5-3 ani pentru locaţiile premium, iar atingerea pragului de rentabilitate, în 2-3 luni. Totuşi, pentru un bun management financiar al locaţiilor francizate, este recomandat să existe un fond de rezervă de 4-6 luni operaţionale.
În România, pe sectorul HoReCa francizele sunt foarte vizibile, atât prin business-uri locale care au crescut prin franciză, cât şi prin branduri mari internaţionale operate în regim de franciză, și încep să atragă tot mai mult interesul din partea antreprenorilor pentru modele de afaceri testate și suport continuu.
Anual se deschid circa 150-200 de noi francize în sectorul HoReCa, potrivit estimărilor companiei care preconizează că trendul ascendent se va menține. Franchwise este dedicat să sprijine antreprenorii români în identificarea și dezvoltarea oportunităților de franciză, contribuind la creșterea mediului de afaceri din România.
Despre Franchwise
Înființată în 2011, Franchwise este cea mai mare companie de consultanță specializată în domeniul francizelor din România, contribuind la dezvoltarea mediului antreprenorial românesc. Până în prezent, Franchwise a ajutat peste 60 de companii din România să se extindă prin sistemul de franciză și a dezvoltat în piață mai mult de 300 de proiecte de franciză, investiții totale de peste 22 de milioane de euro, sprijinind antreprenorii să investească în franciza potrivită și să se pună în valoare în mediul de business. Compania este implicată și în dezvoltarea de proiecte internaționale în România, cum ar fi Logiscool, TUI Travel, Ethan Allen, Sacoor Brothers. Mai mult, pentru a încuraja antreprenorii și viitorii antreprenori să-și crească afacerile, Franchwise a dezvoltat cursuri în vederea francizării, pentru francizori și francizați, la care au participat peste 100 de companii până în prezent. În plus, compania a continuat dezvoltarea ecosistemului de resurse și instrumente dedicate comunității de franciză din România - Franchwise fiind partener principal al proiectului STUP dedicat antreprenorilor, dezvoltat în parteneriat cu Banca Transilvania -, dar și dezvoltarea de instrumente de finanțare pentru susținerea francizei, fără garanții colaterale din partea francizaților, cei care investesc în businessurile de francize în România.
*********************
Franchwise: Romanian franchise market on the rise. 8 turnkey HoReCa business ideas of interest for Romanian entrepreneurs
Bucharest, July 29, 2024 - HoReCa businesses are becoming increasingly attractive for Romanian entrepreneurs, especially in the franchise system, according to Franchwise, the largest consulting company specialized in franchising in Romania.
Thanks to the structured framework, the support offered by consultants throughout the business, but also the well-calculated resources needed from the outset and the risks associated with traditional start-ups much lower, franchises have attracted the attention of Romanians who want to move into entrepreneurship.
"Franchising is an excellent opportunity for Romanian entrepreneurs to enter the business world with low risk and constant support. At Franchwise, we take pride in the fact that we have helped over 60 companies expand through the franchise system and have developed over 300 franchise projects. We are dedicated to supporting entrepreneurs every step of their business journey. We are seeing a growing interest in the HoReCa industry, where 200 new franchises open annually," said Raluca Voicu, Brand Ambassador Franchwise.
The 8 most attractive HoReCa franchise ideas among Romanian entrepreneurs are:
- Ted's Coffee Co. - An on-the-go coffee shop that requires an investment of around 40,000-50,000 euro. Ted's Coffee Co. offers a diverse selection of coffee varieties and a friendly atmosphere ideal for socializing.
- Fruitisimo - The largest fresh juice bar chain in Eastern Europe, which can be brought to the Romanian market with an investment of between €150,000 and €200,000. The amount covers the exclusivity fee for Romania and the first three Fruitisimo units, which will mark the debut of the master franchised partner.
- Treevi Pizza - one of the most extensive local franchises, requires an investment of €70,000. The amount covers everything from fitting out, supply of equipment, furnishing and securing the initial stock of raw materials, to the franchise fee, guarantees to the landlord for the lease of the space, the cost of initial training of staff and franchisee and the working capital required in the first months of operation.
- Maia Pizza - The first exclusively delivery pizza franchise in Romania, with an investment between 45.000 and 65.000 euro. Maia Pizza is suitable for cities with over 150,000 inhabitants and offers two formats: Delivery or Cloud Kitchen. The prospective franchisee needs a space between 25 square meters and 45 square meters, depending on the franchise model chosen.
- Harry's Ramsden's - an internationally popular British brand, based on Fish & Chips, requires an investment of £300,000. The potential turnover is estimated at between £500,000 and £1,100,000.
- Leonidas - Supplier of Belgian pralines, offering over 120 varieties of Belgian pralines made from the highest quality chocolate. The cost of opening such a franchise is between €25,000 and €65,000, depending on the specifics of each location. The future franchise partner can choose between three types of shop formats, adapted to the specific market and location.
- Bubble Waffles - An ever-expanding franchise, suitable for medium and large cities, it involves an investment of around €40,000-50,000, which covers everything needed to open a functional location. Bubble Waffles started in Costinești and quickly expanded to other cities in Romania.
- Simigeria Petru - a business that adapts to any period, this concept requires an investment of between €80,000 and €90,000, depending on the size of the location and the state of the technical equipment at the time of takeover. The amount includes both fit-out and equipment and furniture costs, as well as software, initial stock of raw materials and space rental guarantees, and working capital costs for the first months of operation.
Franchwise data shows that payback in the HoReCa franchising sector is generally between 2.5-3 years for premium locations and break-even in 2-3 months. However, for good financial management of franchised locations, it is recommended to have a reserve fund of 4-6 months operational.
In Romania, franchising is very visible in the HoReCa sector, both through local businesses that have grown through franchising and large international brands operating under franchising, and is starting to attract more and more interest from entrepreneurs for proven business models and continuous support.
About 150-200 new franchises are opened annually in the HoReCa sector, according to company estimates that the upward trend will continue. Franchwise is dedicated to supporting Romanian entrepreneurs in identifying and developing franchise opportunities, contributing to the growth of the Romanian business environment.
About Franchwise
Founded in 2011, Franchwise is the largest consulting company specialized in franchising in Romania, contributing to the development of the Romanian entrepreneurial environment. So far, Franchwise has helped over 60 companies in Romania to expand through the franchise system and has developed in the market more than 300 franchise projects, total investments of over 22 million euro, supporting entrepreneurs to invest in the right franchise and to enhance their value in the business environment. The company is also involved in developing international projects in Romania, such as Logiscool, TUI Travel, Ethan Allen, Sacoor Brothers. Furthermore, in order to encourage entrepreneurs and future entrepreneurs to grow their businesses, Franchwise has developed franchising courses for franchisors and franchisees, which have been attended by over 100 companies so far. In addition, the company has continued to develop the ecosystem of resources and tools dedicated to the Romanian franchising community - Franchwise being the main partner of the STUP project dedicated to entrepreneurs, developed in partnership with Banca Transilvania -, as well as the development of financing instruments to support franchising, without collateral guarantees from the franchisees, those who invest in franchise businesses in Romania.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Harghita: Pompierii intervin și pe timpul nopții la Salina Praid, unde s-au produs infiltrații în urma ploilor
Pompierii harghiteni continuă și pe timpul nopții intervenția la Salina Praid, unde s-au produs infiltrații în urma ploilor abundente, a informat Biroul de Presă al Inspectoratului pentru Situații de Urgență (ISU) Harghita. 'Pompierii Detașamentului Gheorgheni vor acționa și pe parcursul nopții pentru evacuarea apei, cu ajutorul moto
Vâlcea: Mocănița de pe valea Bistriței, propusă pentru un circuit turistic prin Oltenia de sub munte
Mocănița care aducea calcar de la Costești până pe platforma chimică din Râmnicu Vâlcea ar putea circula din nou, la inițiativa Asociației Kogayon, care vrea să o salveze și să o introducă într-un circuit turistic prin zona geoparcului aspirant UNESCO Oltenia de sub munte printr-un parteneriat pe care-l propune autorităților județului și celor
Timiș: Activitatea unei pensiuni/motel, oprită de Protecția Consumatorului, după nereguli depistate la control
Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Timiș a oprit temporar activitatea unei pensiuni/motel din localitatea Moșnița Nouă, limitrofă municipiului Timișoara, pentru neregulile depistate în urma unui control efectuat marți. Totodată, comisarii CJPC Timiș au dat o amendă contravențională de 5.000 lei, au oprit definitiv de
Sector 3: Primăria deschide, pe 12 mai, platforma online pentru înscrieri la școli și grădinițe de vară
Primăria Sectorului 3 deschide, pe 12 mai, pe www.primarie3.ro, platforma online pentru înscrieri la școlile și grădinițele participante la programele educaționale de vară, ce se vor derula, în perioada iulie-august, a căror finanțare este asigurată de autoritatea locală pentru aproximativ 7.000 de copii.
MApN: Deplasări de tehnică și trupe pe teritoriul României, în cadrul exercițiului multinațional Dacian Spring 2025
Ministerul Apărării Naționale (MApN) a transmis marți că până pe 23 mai au loc deplasări de tehnică și trupe pe teritoriul României, în cadrul exercițiului multinațional Dacian Spring 2025 (DASP 25). Astfel, arată sursa citată, în zilele de 16 și 17 mai sunt planificate mișcări ale unităților din cadrul Grupului de Luptă Înaintat
Seară dedicată Academiei Europaea și Academiei Române și concerte regale - printre evenimentele prilejuite de 10 Mai
O seară a Palatului Elisabeta dedicată Academiei Europaea și Academiei Române și două concerte regale se numără printre evenimentele care se regăsesc în programul sărbătorii naționale de 10 Mai, Ziua Coroanei Române și Ziua Independenței Naționale. Potrivit
IGPR: Concurs de fotografie cu tema 'Școală în siguranță' pentru elevii de gimnaziu, în perioada aprilie-mai
Direcția Siguranța Școlară din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) organizează, în perioada aprilie-mai, concursul de fotografie cu tema 'Școală în siguranță', prin care elevii din învățământul gimnazial sunt invitați să își exprime opiniile cu privire la importanța unui mediu școlar sigur, prin intermediul fot
Colonel Marian Bârsan: SEESOF 2025 va consolida și coagula structurile FOS din regiunea Mării Negre
Șeful de Stat Major la Comandamentul Forțelor pentru Operații Speciale, colonel Marian Bârsan, a declarat, marți, în cadrul conferinței de promovare a proiectului Southeast Europe Special Operations Forces Forum 2025 (SEESOF 2025), care va avea loc la Târgu Mureș, în 4-5 iunie, că această manifestare va consolida și coagula structurile FOS din regiune
Prahova: Operatorul regional de apă, amendat de Protecția Consumatorilor în cazul infestării apei de la Breaza
Operatorul regional de apă Hidro Prahova a fost amendat, cu 20.000 de lei, de către comisarii de la Protecția Consumatorilor în urma depistării bacteriei clostridium perfringens în apa livrată în oraș
Cluj: Crește frecvența zborurilor directe spre Istanbul de pe Aeroportul Internațional 'Avram Iancu'
Aeroportul Internațional 'Avram Iancu' din Cluj-Napoca anunță creșterea frecvenței de la 7 la 9 a zborurilor directe săptămânale spre Istanbul. 'Aeroportul Internațional 'Avram Iancu' Cluj, Consiliul Județean Cluj și compania aeriană Turkish Airlines anunță creșterea frecvenței zborurilor directe spre Istanbul începând din
Covasna: Festivalul SepsiRUN, precedat de conferințe motivaționale; campionul Virag Andras, printre invitați
Organizatorii SepsiRUN, cea mai mare competiție de alergare din municipiul Sfântu Gheorghe, vor susține mai multe conferințe motivaționale înaintea acestui eveniment programat în luna iunie, menite să ofere inspirație și sprijin mental participanților, iar publicului larg posibilitatea de a cunoaște sportivi cu performanțe deosebite. Printre
Timiș: Municipalitatea a alocat 25 milioane de lei către compania de termoficare Colterm, pentru pierderi tehnologice
Aleșii Consiliului Local Timișoara (CLT) au votat, în ședința de marți, alocarea a 25 de milioane de lei de la bugetul local companiei locale de termoficare Colterm, pentru acoperirea pierderilor tehnologice induse în anul 2023, apărute în transportul, distribuția și furnizarea energiei termice, în rețeaua sistemului centralizat de încălzire.
Sibiu: Transfăgărășanul se va deschide în următoarele două săptămâni
Drumul Național 7C - Transfăgărășan se va deschide în următoarele două săptămâni, cu aproape o lună și jumătate mai devreme față de termenul obișnuit care era 1 iulie, de la km 104+000 (Piscu Negru) până la km 130+800 (Bâlea Cascadă) a anunțat Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov pe pagina de Facebook. 'Datorită stratului
INHGA: Cod galben de inundații pe râuri din 24 de județe, până miercuri la prânz
Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor (INHGA) a emis, marți, o atenționare Cod galben de inundații, ce vizează râuri de pe raza a 24 de județe, până miercuri la prânz. Potrivit hidrologilor, în intervalul 6 mai, ora 13:00 - 7 mai, ora 12:00, se vor înregistra viituri, creșteri de debite și de n
IGSU: Voluntarii salvatori au participat la peste 53.700 de intervenții în sprijinul pompierilor, în anul 2024
Voluntarii salvatori din cadrul proiectului național ''Salvator din pasiune'', inițiat de Departamentul pentru Situații de Urgență, au participat, în 2024, la 53.700 de intervenții și la peste 6.000 de activități de informare și educare preventivă. ''Astăzi marcăm nouă ani de la lansarea proiectului național '