Nhood România: România, în fața țărilor europene în ceea ce privește oferta de entertainment din centrele comerciale

Nhood România: România, în fața țărilor europene în ceea ce privește oferta de entertainment din centrele comerciale
- România are potențialul să devină trendsetter în sectorul de entertainment din centrele comerciale, la nivel european
- Centrele comerciale - destinațiile preferate pentru cumpărături și petrecerea timpului liber, în România
București, aprilie 2025 – Centrele comerciale din România sunt principalele destinații pentru petrecerea timpului liber, depășind multe dintre piețele europene în ceea ce privește oferta de entertainment, potrivit unei analize realizate de Nhood România, companie de servicii și soluții de real estate integrate.
Datele analizate de Nhood asupra a peste 30 de centre comerciale din România arată că deși piața locală are o ofertă limitată și există în continuare un mare potențial de diversificare, mall-urile din țară sunt mai bine poziționate în acest segment comparativ cu cele din Germania, Italia sau Austria.
"România are un avantaj considerabil în ceea ce privește percepția consumatorilor asupra centrelor comerciale drept destinații de entertainment, în contrast cu piețele europene mature. Acest context creează o oportunitate reală pentru dezvoltatorii și operatorii de centre comerciale, care pot valorifica tendințele actuale printr-o strategie coerentă de entertainment diversificat”, a declarat Bogdan Aldea, Head of Business Development, Nhood România.
Cu toate acestea, românii alocă un buget mai mic, față de alți europeni. Conform datelor INSSE, românii au alocat, în medie, 3.1% din bugetul de consum al gospodăriilor pentru recreere, cultură și sport în 2023, ceea ce echivalează cu aproximativ 120 RON pe lună. Ponderea cheltuielilor variază semnificativ în funcție de venituri, ajungând la 5.9% în cazul celor cu cele mai mari venituri. Deși aceste cifre sunt promițătoare, România rămâne sub nivelul altor piețe europene, unde ponderea cheltuielilor pentru acest segment atinge 5.1% în Spania, 7% în Franța și 9% în Germania.
Majoritatea mall-urilor din țară includ spații de joacă pentru copii și arcade (prezente în 40-50% dintre mall-uri), în timp ce facilități precum realitate virtuală (VR), bowling, laser tag, escape rooms sau parcuri de trambuline se regăsesc în mai puțin de 10% dintre centrele analizate. Mai mult, doar 41% dintre mall-uri oferă mai mult de un tip de divertisment, de obicei o combinație între spații de joacă pentru copii și arcade.
Comparativ cu piețele europene însă, shopping mall-urile din România au o rată mai mare de prezență a componentelor de divertisment, de 79%, față de Germania – 57% ori Italia, cu doar 45%. Această diferență este explicată de preferințele consumatorilor români de a-și petrece timpul liber în centrele comerciale, de reacția întârziată a altor piețe europene la schimbările de comportament ale consumatorilor, dar și de strategiile diferite ale proprietarilor de mall-uri și operatorilor de divertisment.
"Pentru a transforma mall-urile în hub-uri de lifestyle competitive la nivel european, este esențială diversificarea ofertei de entertainment. Implementarea unor concepte inovatoare, bazate pe complementaritatea atracțiilor, poate genera un impact major asupra retenției clienților și asupra creșterii traficului”, a adăugat Gabriela Piștalu, Head of Property & Asset Services Nhood Romania.
Compania are în prezent în cele 23 de active de retail pe care le gestionează, peste 7.000 mp de spații de divertisment implementate. Și urmează încă peste 4.100 mp în implementare în diverse etape.
Retailul din România continuă să evolueze rapid, iar centrele comerciale rămân destinațiile preferate pentru cumpărături și petrecerea timpului liber. Prin dezvoltarea unui ecosistem de entertainment coerent și adaptat la cerințele pieței, România are șansa de a deveni un reper european în transformarea centrelor comerciale în destinații complete de petrecere a timpului liber.
Despre NHOOD SERVICES ROMÂNIA:
Nhood Services România este o companie de servicii integrate de real estate, specializată în operarea și comercializarea proiectelor mixte, gestionarea activelor și dezvoltarea de proiecte sustenabile si de regenerare urbană. Acționând în numele proprietarilor de active, Nhood oferă o gamă largă de servicii destinate spațiilor de retail, rezidențial, birouri și huburi comunitare, cu scopul de a transforma spațiile existente în locuri vibrante și atractive, cu impact pozitiv în mediu, societate și economie.
Nhood operează pe trei linii de business: Property & Asset Services, Resources & Fund Investment și Development, fiind parte din ecosistemul Ceetrus și Nodi. În România, administrează 25 de mandate pentru spații de retail și birouri (inclusiv leasing), un parc de afaceri – Coresi Business Campus, un proiect rezidențial – Coresi AvantGarden, și 23 de locații de retail la nivel național - centrele comerciale Auchan, inclusiv Coresi Shopping Resort. Compania colaborează cu peste 15 clienți (printre care Ceetrus și Auchan) și gestionează Cartierul Coresi, cel mai mare proiect de regenerare urbană din România.
Nhood reunește expertiza și cunoștințele de real estate a peste 1.300 de profesioniști din 11 țări, pentru a regenera și transforma un portofoliu inițial de aproape 300 de centre comerciale din Europa, cu un potențial de dezvoltare de 30.000 de unități locative în cadrul a 40 de proiecte imobiliare. Activele gestionate de Nhood sunt evaluate la peste 8 miliarde de euro.
***********************
Nhood Romania: Romania ahead of other European countries in shopping center entertainment offerings
- Romania has the potential to become a trendsetter in the European shopping center entertainment sector
- Shopping centers – the preferred destinations for shopping and leisure time in Romania
Bucharest, April 2025 – Shopping centers in Romania are the primary destinations for leisure activities, surpassing many European markets in terms of entertainment offerings, according to an analysis conducted by Nhood Romania, an integrated real estate services and solutions company.
Nhood's analysis of over 30 shopping centers in Romania reveals that while the local market has a limited range and there is still significant potential for diversification, the country's malls are better positioned in this sector compared to those in Germany, Italy, or Austria.
"Romania has a considerable advantage in terms of consumer perception of shopping centers as entertainment destinations, in contrast to mature European markets. This context creates a real opportunity for shopping center developers and operators, who can capitalize on current trends through a coherent strategy of diversified entertainment," stated Bogdan Aldea, Head of Business Development, Nhood Romania.
However, Romanians allocate a smaller budget compared to other Europeans. According to INSSE data, Romanians allocated an average of 3.1% of their household consumption budget to recreation, culture, and sports in 2023, equivalent to approximately 120 RON per month. The share of these expenses varies significantly depending on income, reaching 5.9% for those with the highest incomes. Although these figures are promising, Romania remains below the level of other European markets, where the share of spending for this segment reaches 5.1% in Spain, 7% in France, and 9% in Germany.
The majority of malls in the country include children's play areas and arcades (present in 40-50% of malls), while facilities such as virtual reality (VR), bowling, laser tag, escape rooms, or trampoline parks are found in less than 10% of the analyzed centers. Furthermore, only 41% of malls offer more than one type of entertainment, usually a combination of children's play areas and arcades.
Compared to European markets, however, shopping malls in Romania have a higher rate of entertainment component presence, at 79%, compared to Germany - 57% or Italy, with only 45%. This difference is explained by Romanian consumers' preference for spending their leisure time in shopping centers, the delayed reaction of other European markets to adapt to the changing consumers behavior, as well as the different strategies of mall owners and entertainment operators.
"To transform malls into competitive lifestyle hubs at a European level, it is essential to diversify the entertainment offering. Implementing innovative concepts based on the complementarity of attractions can generate a major impact on customer retention and traffic growth," added Gabriela Piștalu, Head of Property & Asset Services Nhood Romania.
Currently, the company has over 7,000 sqm of implemented entertainment spaces in the 23 retail assets it manages, with an additional 4,100 sqm in various stages of implementation.
Romania's retail sector continues to evolve rapidly, and shopping centers remain the preferred destinations for shopping and leisure. By developing a coherent entertainment ecosystem adapted to market demands, Romania has the chance to become a European benchmark in transforming shopping centers into complete leisure destinations.
About NHOOD SERVICES ROMÂNIA:
Nhood Services Romania is a dynamic real estate services company specializing in community engagement, mixed-use project operations and commercialization, asset management, and the development of sustainable and urban regeneration projects. Acting on behalf of asset owners, it offers a comprehensive range of services from retail and residential to office spaces and community hubs, with the goal of transforming existing spaces into vibrant and attractive places with a positive impact on the environment, society, and economy.
Nhood operates across three business lines: Property & Asset Services, Resources & Fund Investment, and Development, as part of the Ceetrus and Nodi ecosystem. In Romania, the company manages 25 mandates for retail and office spaces (including leasing), a business park – Coresi Business Campus, a residential project – Coresi AvantGarden, and 23 retail locations nationwide, all Auchan shopping centers, including Coresi Shopping Resort. Nhood collaborates with over 15 clients, including Ceetrus and Auchan, and oversees Cartierul Coresi, the largest urban regeneration project in Romania.
Nhood brings together the real estate expertise of over 1,300 professionals across 11 countries to regenerate and transform an initial portfolio of nearly 300 shopping centers across Europe, with a potential for 30,000 housing units within 40 real estate projects. The assets under Nhood’s management are valued at over 8 billion euros.
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.
Business OTS
Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!
România a câștigat Euro Cup Media de la Chișinău
Naționala de fotbal a jurnaliștilor români a câștigat Euro Cup Media din Chișinău (R. Moldova), după ce a învins în finală, scor 7-4, selecționata similară a Georgiei. Tricolorii jurnaliști au învins în meciul de deschidere Armenia, scor 6-5, la Arena FMF din parcul La Izvor, din Chișinău. Apoi, au câștigt scor 6-0, cu R. Moldova și 4-3, cu Polonia. În cealaltă grupă au evo
Aqua Carpatica, lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online la categoria “Top expresii” pentru luna aprilie
Aqua Carpatican este lider în topul celor mai vizibile branduri de apă în online, la categoria “Top expresii, aşa cum rezultǎ din graficele de mai jos. Topul acoperǎ brandurile prezente ȋn online, ȋn 31 de categorii.
Păsările migratoare, apa şi un spaţiu prietenos prin #focustogreenecolife
Acţiunile de informare şi de conştientizare asupra mediului, cu ocazia zilelor dedicate Păsărilor migratoare, continuă în cadrul evenimentului “Focus to Green-Eco-life”, susținut de AQUA Carpatica, prin care sprijinim mediul înconjurător şi viaţa verde a planetei. Vom celebra Ziua Mondială a Păsărilor Migratoare pe 10 mai, tema anului 2025 fiind „Crearea de orașe și comunități prietenoase cu păsările”, cu scopul de a marca importanţa pasarilor migratoare. Natura ciclică a migraţiei păsărilor ne însoţeşte în fiecare an, între emisferele nordice şi sudice ale Terrei.
Axis lansează D6210 și D6310, primele sale modele de senzori de mediu
Senzori pentru calitatea aerului interior, concepuți pentru monitorizare și gestionare eficientă din punct de vedere al costurilor, cu funcție de detectare a fumatului și a utilizării țigărilor electronice (vaping). București, 6 mai 2025 – Axis Communications a anunțat lansarea senzorilor de calitate a aerului AXIS D6210 și AXIS D6310, primii senzori de mediu dezvoltați de companie. Noii senzori se integrează perfect cu soluțiile existente Axis pentru a monitoriza mai mulți parametri a
Avocat Cluj: Rolul fundamental al avocatului într-un oraș în continuă dezvoltare
În inima Transilvaniei, Cluj-Napoca se distinge nu doar prin bogăția sa culturală, ritmul său alert de dezvoltare economică și universitățile de prestigiu, ci și prin dinamismul mediului juridic. Într-un astfel de context, figura avocatului devine esențială, nu doar ca reprezentant al legii, ci ca veritabil partener în procesul de apărare a drepturilor cetățenilor și în dezvoltarea comunității. Avocatul din Cluj are un profil complex, adaptat specificului unei societăți aflate într-o continuă transformare, iar această realitate conferă profesiei o dimensiune aparte, distinctă de cea regăsită în alte orașe din România. Clujul a devenit, în ultimele două decenii, un centru economic efervescent. Companiile din domenii prec
Rombat lansează o aplicație digitală care simplifică gestionarea garanțiilor pentru bateriile de autoturisme și autocamioane
Compania estimează că 70% dintre clienți vor opta pentru certificatul digital de garanție până la finalul acestui an Aplicația include și o hartă a centrelor partenere Rombat Soluția a fost dezvoltată cu obiectivul central de a răspunde nevoilor clienților de pe piața din România. Rombat Bistrița, singurul producător integrat de baterii auto din România, lansează prima aplicație cu scanare QR prin intermediul căreia digitalizează procesul de generare și gestionare a garanțiilor pentru bateriile auto și H
Em Sherif Café se lansează oficial în România, în cadrul Marketta Food Hall, printr-un parteneriat cu One United Properties, Tomcat Hospitality și 7 Management
București, 6 mai 2025 – Tomcat Hospitality și One United Properties, două companii românești care își unesc forțele pentru a transforma scena culinară a Bucureștiului într-una de talie internațională, anunță un nou proiect de anvergură: lansarea pe piața din România a brandului internațional libanez Em Sherif Café, originar din Beirut, odată cu deschiderea unui restaurant emblematic în cadrul Marketta Food Hall – cel mai mare food hall din Europa de Est. Această colaborare este posibilă datorită parteneriatului cu 7 Management, una din cele mai mari companii de HoReCa din Dubai, cu o echipă recunoscută internațional pentru concepte memorabile în domeniul ospitalită
3 motive să inviți la botezul copilului tău și ursitoarele
Botezul este unul dintre cele mai emoționante și așteptate momente din viața unei familii – o zi care marchează începutul spiritual al copilului și prima sa mare sărbătoare. Fiecare părinte își dorește ca acest eveniment să fie nu doar frumos organizat, ci cu adevărat special: să aibă emoție, profunzime și acel ceva care îl transformă într-o amintire vie. Ursitoarele sunt o alegere din ce în ce mai populară printre părinții care vor mai mult decât o petrecere: vor un basm în realitate. Cu prezența lor teatrală, mesajele pline de sens și magia momentului, ursitoarele reușesc să aducă un farmec aparte botezului și să-l transforme într-o poveste spusă cu inimă.
Axis Communications dezvăluie noi perspective ale industriei de supraveghere video privind inteligența artificială
Noul raport evidențiază oportunitățile cheie și tendințele viitoare legate de transformarea industriei de supraveghere prin AI. Bucuresti, 5 mai 2025 – Axis Communications, liderul global în domeniul supravegherii video, a publicat cel mai recent raport, „St
Comunicat de presă lansare proiect - Dotare cu echipamente hală de producție textile existentă de către ET SERVICES SRL
Comunicat de presă lansare proiect &n
Impactul mediului de somn asupra performanței zilnice – ce spune știința
Somnul reprezintă unul dintre pilonii fundamentali ai sănătății fizice și mentale. O odihnă de calitate nu doar că împreună refacerea organismului, dar influențează în mod direct performanța noastră zilnică, capacitatea de concentrare, productivitatea și starea emoțională. În ultimii ani, cercetările științifice au demonstrat că nu doar durata somnului contează, ci și mediul în care dormim. Un dormitor bine optimizat poate face diferența dintre o zi plină de energie și una marcată de oboseală, iritabilitate și performanțe scăzute. Așadar, haide să explorăm în detaliu cum influențează mediul de somn eficiența zilnică și ce recomandă specialiștii pentru un somn de calitate.
Comunicat de presă
Atelierele tbi #CLUJ 2025 – Evenimentul de networking al anului pentru profesioniștii din business Tbi Bank organizează cea de-a doua ediție a Atelierelor tbi #Cluj, un eveniment de networking dedicat comunității de profesioniști din mediul de business din Cluj și regiunea de Nord-Vest. Evenimentul va avea loc pe 13 mai 2025, începând cu ora 14:00, la Wonderland Cluj, sala Grande Vista (Str. Feleacu nr. 5A-H, Cluj, România).
Insecticidele agricole – de ce sunt esențiale și cum le folosim corect
Protejarea culturilor împotriva dăunătorilor este una dintre cele mai mari provocări pentru fermieri și grădinari. Fie că vorbim de legume, pomi fructiferi sau plante ornamentale, insectele pot cauza pierderi serioase dacă nu sunt ținute sub control. De aceea, insecticidele agricole joacă un rol important în menținerea sănătății plantelor și, implicit, în obținerea unei producții bune. Ce sunt mai exact insecticidele? Insecticidele sunt produse – fie chimice, fie de origine biologică – create pentru a combate insectele dăunătoare. Se folosesc în culturi agricole, livezi, viță de vie, dar și în grădini sau spații verzi. Practic, acolo unde există riscul ca plantele să fie atacate de dăunători, insecticidele pot fi o soluție eficientă.
Sute de artiști români și străini, prezenți în zeci de expoziții, transformă Iașul într-un epicentru european al artei, la Romanian Creative Week
Iașul devine capitala europeană a artei și creativității, în cadrul Romanian Creative Week (RCW), ajunsă la a cincea ediție. În perioada 14–25 mai 2025, orașul va găzdui sute de artiști români și internaționali care vor expune în zeci de expoziții impresionante. Evenimentul reprezintă cel mai important moment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană. Locații istorice și spații moderne din Iași, precum Baia Turcească, Palatul Culturii, Muzeul Metropolitan (o premieră anul acesta pentru RCW), Grădinile Palas, precum și alte spații alternative, vor deveni scene pentru o celebrare vibrantă a artei contemporane.
Ai nevoie de uși termopan pentru interior și exterior? Găsești la Depozitul De Termopane din Suceava
A venit momentul să alegi uși pentru interiorul și exteriorul locuinței tale din Suceava? Vestea bună este că vei găsi modele de uși de termopan atât de aproape de tine, chiar la Depozitul De Termopane. Nu doar că acest magazin este aproape, dar are și produse de calitate. Dacă încă nu ești convins de unde să alegi ușile de termopan pentru acasă, citește în continuare și află aspectele care te-ar putea avantaja și pe tine. De ce să alegi uși termopan de la Depozitul De Termopane? Îți dorești ca atun
Top autori clasici și cărțile lor nemuritoare - recomandări de lectură
Prin frumusețea și complexitatea lor, operele clasice au avut un impact semnificativ asupra literaturii, dar și societății, în ansamblul ei, reflectând în mod unic valorile și normele vremii în care au fost scrise. Mai jos sunt doar o serie dintre capodoperele care continuă să rămână relevante și astăzi, indiferent de schimbările culturale și sociale. Aceste cărți nemuritoare abordează teme universale, care rezonează cu cititorii din toate timpurile, iar personajele impresionează prin forța caracterelor lor și a modului în care sunt evocate. Recomandări de lectură: autori clasici și operele lor nemuritoare
O seară de neuitat la lansarea dublă de carte a lui Florin Horvath
Editura IGHEMONICON a găzduit un moment emoționant, celebrând două noi opere ale scriitorului Florin Horvath – un adevărat poet al istoriei și păzitor al memoriei noastre. După cum a spus Pr. Daniel Smuc, Directorul Editurii IGHEMONICON: „Florin Horvath este un scriitor al sufletului, un poet al istoriei, un păzitor al memoriei.
Care sunt avantajele utilizării fibrei de polipropilenă pentru armarea podelelor?
Când vine vorba de construcții, podelele sunt elemente esențiale care trebuie să reziste la diverse solicitări. De aceea, armarea lor este crucială. Dar ce-ar fi dacă ți-aș spune că există o soluție modernă, eficientă și economică pentru a face asta? Vorbim despre fibra de polipropilenă, un material minune care transformă modul în care construim podele durabile și rezistente. Introducere Fibra de poliprop
O SEMNATURA SI 47.000 DE PACIENTII ISI POT CONTINUA VIATA
Așteptarea aprobării noilor medicamente pentru pacienții cu boli cronice și rare este un proces adesea lung și frustrant, dar esențial pentru siguranța și eficacitatea tratamentelor. În cazul acestor pacienți, timpul este adesea un factor critic, iar întârzierile pot însemna agravarea bolii sau chiar pierderea vieții. Poate că îi cunoașteți pe „Elena", „Ștefan”, „Alexandra”, „Radu”, doar câțiva din cei peste 47.000 de români care depind de o semnătură!
Cum să faci diferența dintre viață și moarte: noua serie Digipedia Știință dedicată primului ajutor
Pe 2, 3 și 4 mai, de la ora 20:30, trei ediții speciale Digipedia Știință dedicate primului ajutor ne poartă în culisele unor lecții esențiale pentru viață, dincolo de teorie, direct în mijlocul acțiunii, alături de realizatorul dr. Bogdan Ivănescu și invitatul său, dr. Alin Popescu. Cu fiecare episod, telespectatorii vor învăța să recunoască urgențele reale, să aplice manevre de resuscitare și să distingă între informații validate și mituri medicale frecvent răspândite. Seria aduce în prim-plan sesiuni de formare practică indispensabile în fața provocărilor cotidiene, unde reacția promptă poate înclina balanța între viață și moarte.