Sorin Cîmpeanu: Peste 280.000 de teste au fost susţinute în Programul pilot naţional de testare standardizată

Peste 280.000 de teste au fost susţinute la Limba română, Matematică şi Istorie în cadrul Programului pilot naţional de testare standardizată a elevilor, informează vineri ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu.
Potrivit ministrului, pilotarea evaluării standardizate la finalul anului şcolar 2021-2022, derulată de Ministerul Educaţiei, prin inspectoratele şcolare judeţene şi în parteneriat cu Brio, platformă ed-tech de măsurare a performanţei educaţionale, s-a încheiat cu succes.
Prima etapă a acestui Program-Pilot Naţional de Testare Standardizată s-a desfăşurat în intervalul 30 mai - 10 iunie (elevii claselor I-VII), respectiv 30 mai - 8 iunie (elevii claselor IX-XI), în câte 7 unităţi de învăţământ, inclusiv unităţi de învăţământ cu profil pedagogic, din fiecare judeţ/sector al municipiului Bucureşti.
"Obiectivul urmărit a fost testarea unei modalităţi digitale de evaluare pentru determinarea nivelului de competenţe atins de elevi la finalul unui an şcolar, la disciplinele Limba română, Matematică şi Istorie. (...) În total, au fost susţinute 280.237 de teste (85% din totalul testelor programate pentru elevii claselor I-VII şi IX-XI), la câte două materii şcolare - Limba română, respectiv Matematică sau Istorie. 80% dintre elevii participanţi au apreciat această metodă de evaluare, iar 71% au exprimat o preferinţă clară pentru testarea în mediu digital. În privinţa nivelului de dificultate, 75% au considerat că subiectele de la Limba română au fost simple şi medii, 59% susţinând acelaşi lucru pentru testele de Matematică şi Istorie", afirmă ministrul, într-un comunicat remis presei.
Aproape 150.000 de elevi din 329 de unităţi de învăţământ cu personalitate juridică şi structuri arondate (526 de şcoli, în total) au luat parte la acest program-pilot.
În medie, elevii din clasele I-IV au petrecut câte 24 de minute la efectuarea testelor de Matematică şi 19 minute la cele de Limba română, timpul dedicat fiind de câte 30 minute pentru fiecare dintre ele. Elevii de gimnaziu şi cei de liceu au avut nevoie, în medie, de 34 de minute pentru a finaliza testele de Matematică sau Istorie şi de 24 de minute pentru cele de Limba română, timpul prevăzut fiind de 60 de minute pentru fiecare disciplină.
Testele administrate în cadrul programului au fost "prietenoase", fiind însă capabile să măsoare precis, obiectiv şi în profunzime competenţele elevilor.
"Testarea oferă atât un scor personalizat (de tip centilă), cât şi un raport descriptiv - evaluare ce arată nivelul la care se află elevul. Rezultatele acestor teste vor putea fi utilizate deopotrivă pentru definirea unor parcursuri de învăţare personalizate şi pentru evaluarea nivelului educaţional la nivel colectiv, ca instrument de fundamentare a deciziilor", arată ministrul Educaţiei.
Rapoartele vor fi disponibile etapizat, în perioada următoare, astfel: elevii vor putea accesa rapoartele individuale începând cu data de 15 iunie pe platforma Brio, folosind acelaşi cod unic de conectare ca în cazul testării. Unităţile de învăţământ vor primi rapoartele agregate până la data de 30 iunie. Raportul agregat la nivel naţional va fi disponibil în data de 15 iulie.
Totodată, rapoartele descriptive de evaluare nu se transformă în calificative/note acordate elevilor şi nu vor fi utilizate în eventuale ierarhizări ale elevilor, profesorilor sau şcolilor.
Testele standardizate dezvoltate de Brio şi utilizate în cadrul Programului-Pilot Naţional de Testare Standardizată, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei din România, furnizează o evaluare a performanţei şcolare a elevilor bazată pe date şi tehnologie statistică actuală - Item Response Theory.
"Acest tip de evaluare oferă profesorilor posibilitatea de a folosi un instrument suplimentar, obiectiv, de evaluare, alături de alte instrumente tradiţionale de evaluare formativă şi sumativă, astfel încât să cunoască exact nevoile personale de învăţare şi dezvoltare ale fiecărui elev. Ministerul Educaţiei a selectat Brio ca partener pentru acest program-pilot, deoarece, după ştiinţa părţilor, în acest moment nu există în România un alt posibil partener public sau privat, specializat şi cu experienţă în ed-tech şi psihometrie avansată (măsurarea performanţei elevilor) care să fi dezvoltat un instrument de testare standardizată la Matematică, Limba română şi Istorie. Ministerul Educaţiei apreciază parteneriatul cu Brio - care nu a primit fonduri pentru acest program-pilot şi nu a colectat datele personale ale elevilor ce au luat parte la testarea standardizată. Brio a decis să ofere pro bono acest proiect pentru că misiunea companiei constă în îmbunătăţirea performanţei şcolare a elevilor şi a instituţiilor implicate în actul educaţional", susţine ministrul.
Ministerul Educaţiei va analiza rezultatele procesului de pilotare şi le va folosi pentru a realiza, în termen de doi ani, propria platformă de evaluare standardizată, ca parte a PNRR. Evaluarea standardizată va avea la bază standarde curriculare şi standarde de evaluare care vor fi dezvoltate până în anul 2024, în cadrul unui proiect cu finanţare europeană. AGERPRES/(AS-autor: Roberto Stan, editor: Mihai Simionescu, editor online: Anda Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Prezidențiale2025/ Inspectoratul Școlar București: Toate unitățile de învățământ vor desfășura luni cursuri cu prezență fizică
Toate unitățile de învățământ din București vor desfășura luni activitate cu prezență fizică, însă în anumite situații, acolo unde se organizează secții de votare, clasele vor avea programul decalat cu o oră sau două, a declarat, pentru AGERPRES, inspectorul general al Inspectoratului Școlar al Municipiului București, Florian Lixandru.
Elevii intră miercuri, după cursuri, în minivacanța de 1 Mai
Elevii vor intra de miercuri, după finalizarea cursurilor, într-o minivacanță de patru zile, cu prilejul zilei de 1 Mai, urmând să se întoarcă la școală luni, 5 mai. Vacanța de vară va începe pe 20 iunie, după terminarea cursurilor. Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni
Ministerul Educației a pus în consultare un proiect privind bursele în străinătate
Ministerul Educației a lansat în consultare publică un proiect de Hotărâre de Guvern care asigură cadrul legislativ pentru acordarea burselor de studii în străinătate pentru cetățenii români, conform prevederilor Legii învățământului superior. Potrivit proiectului, se vor acorda: * burse &icir
Ministrul Educației, despre sistemul de educație din ultimii 30 de ani: Mi se pare că treptat ne-am pierdut viziunea
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a afirmat, marți, cu privire la sistemul educațional din România, că elevii care termină școala trebuie să fie 'buni specialiști, buni cetățeni și oameni mulțumiți cu propria viață'. Întrebat, în cadrul Conferinței educaționale V.R.E.M. de la Târgu Jiu, care consi
Ministrul Educației, despre problema drogurilor și a violenței în școli: Trebuie făcută curățenie
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat, marți, în ceea ce privește situația drogurilor și a violenței în școli, că trebuie acționat pe mai multe niveluri și că în jurul școlilor 'trebuie făcută curățenie'. El a menționat că profesorii trebuie să fie antrenați mai bine în a detecta primele se
Echipa României s-a clasat pe primul loc la Olimpiada Balcanică de Matematică
Echipa României s-a clasat pe locul întâi, cu patru medalii de aur și două de argint, la Olimpiada Balcanică de Matematică (BMO), care se desfășoară în perioada 25-30 aprilie, la Sarajevo, în Bosnia și Herțegovina, a informat, luni seara, Ministerul Educației și Cercetării. Elevii Emanuel Mazăre d
Timiș: UVT a premiat echipa CSH Timișoara care a ocupat locul III la Campionatul Mondial de Robotică
Universitatea de Vest Timișoara (UVT) a premiat, luni, echipa de robotică Team CSH a Colegiului Național Pedagogic ''Carmen Sylva'' din Timișoara, pentru rezultatele excepționale obținute la FIRST Championship Houston 2025 - Campionatul Mondial de Robotică FTC, unde s-a clasat pe locul III mondial. Profesorul coordonator al tin
Ministerul Educației a pus în consultare un proiect privind Cadrul Național al Calificărilor
Ministerul Educației și Cercetării a pus în consultare publică un proiect de Hotărâre de Guvern privind aprobarea Cadrului Național al Calificărilor (CNC), care are scopul de a îmbunătăți transparența, comparabilitatea și recunoașterea calificărilor cetățenilor care doresc să aibă acces pe piața muncii europeană. Modificarea
Tulcea: O elevă din Sibiu a câștigat marele premiu al Olimpiadei naționale de limba engleză
Ana Sofia Greavu, elevă în clasa a VII-a la Colegiul Național 'Gheorghe Lazăr' din Sibiu a câștigat, luni, marele premiu al Olimpiadei naționale de limba engleză care constă într-o tabără de studiu în Oxford, Marea Britanie, după ce a obținut cel mai mare punctaj al concursului. Olimpiada națională de limba engleză a reunit la T
Constanța: Universitatea Ovidius lansează proiectul de antreprenoriat studențesc PILDAS, finanțat de Ministerul Educației
Universitatea Ovidius din Constanța lansează pe 29 aprilie proiectul de antreprenoriat studențesc PILDAS, în valoare de 237.000 de lei, finanțat prin Fondul de Dezvoltare Instituțională 2025 al Ministerului Educației și Cercetării. Proiectul face parte din viziunea instituției academice constănțene de a deveni o universitate antreprenorială și un motor d
Mureș: Rectorul Azamfirei (UMFST) - viitorul e al universităților comprehensive, conectate, agile, nu al celor izolate în turnuri de fildeș
Rectorul Universității de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie (UMFST) din Târgu Mureș, Leonard Azamfirei, a declarat, vineri, în cadrul ceremoniei organizate la împlinirea a șapte ani de la decizia fuziunii Universității de Medicină și Farmacie (UMF) cu Universitatea 'Petru Maior' (UPM), că la acel moment al unificării celor două insit
Studiu UBB: De la aderarea la UE, salariile s-au triplat, dar creșterea nu este resimțită de toți românii
Un studiu al Universității 'Babeș-Bolyai' (UBB) din Cluj-Napoca relevă faptul că de la aderarea României la UE, salariul mediu net s-a triplat, dar această creștere nu este resimțită de toți românii, din cauza inegalităților economice. 'De la momentul aderării României la Uniunea Europeană, dar în special &i
Elevii se întorc luni la cursuri
Elevii se vor întoarce luni la cursuri din vacanța prilejuită de Sărbătorile Pascale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării. Vacanța de vară va începe pe 20 iunie, după terminarea cursurilor. Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data d
Ministerul Educației: Înscrierile la concursul național 'Școală Europeană' - până pe 9 mai
Școlile se pot înscrie până pe 9 mai la concursul național 'Școală Europeană', a anunțat joi Ministerul Educației și Cercetării. Potrivit sursei citate, în premieră în acest an școlar, candidaturile vor fi transmise în format electronic către Ministerul Educației. 'Informațiile privind depunerea candidat
David: Guvernul a aprobat specializările și programele de studii universitare din toamnă; sunt câteva noi
Guvernul a aprobat, joi, domeniile de licență, master, doctorat, precum și specializările și programele de studii pentru anul universitar următor, a anunțat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David. 'Prin hotărâri de Guvern am stabilit domeniile de licență, domeniile de masterat, domeniile de doctorat și, foarte important, specializările și pr