Stocklosa (CCIB): România are oportunitatea de a deveni un jucător interesant în materie de lanțuri de aprovizionare și rute comerciale

România are oportunitatea de a deveni un jucător interesant în materie de lanțuri de aprovizionare și rute comerciale, însă trebuie să finalizeze la termen obiectivele majore de infrastructură aflate în diverse faze și să abordeze infrastructura ca pe un proiect integrat, a declarat, vineri, președintele Camerei de Comerț și Industrie București, Iuliu Stocklosa, la un eveniment dedicat transporturilor.
'Infrastructura este necesară pentru dezvoltare, iar oamenii de afaceri, deocamdată, o consideră un punct slab. Într-adevăr, dezvoltarea infrastructurii în ultima perioadă este impresionantă din punctul nostru de vedere și sperăm ca programele care sunt de viitor să se dezvolte conform planurilor pe care Ministerul Transporturilor le-a programat. (...) Prin poziția sa geostrategică, România are avantaje competitive semnificative, atât în Uniunea Europeană, cât și în NATO, ceea ce implică o responsabilitate deosebită pentru asigurarea rezilienței economiei la crizele succesive pe care le traversăm astăzi. În contextul actual, România are oportunitatea de a deveni un jucător interesant în materie de lanțuri de aprovizionare și rute comerciale, ținând cont de două condiții: trebuie să finalizăm la termenele asumate obiectivele majore de infrastructură aflate în diverse faze și să abordăm infrastructura ca pe un proiect integrat, care să implice totalitatea facilităților de transport - rutier, feroviar, maritim, fluvial și aerian', a spus Stocklosa, în deschiderea Forumului de Infrastructură, Transporturi și Logistică, ediția a IV-a.
În acest context, președintele CCIB a punctat 'potențialul excepțional' al Dunării și al porturilor românești fluviale și maritime.
'Prin susținerea instituțională pe toate palierele, la nivel central și local, acestea pot contribui semnificativ la dezvoltarea infrastructurii în ansamblul ei. Este de notorietate că transportul pe apă este cel mai puțin poluant și mai ieftin. În acest context, apreciem că trebuie acordată atenția cuvenită investițiilor pentru amenajarea Dunării pentru navigație pe tot parcursul anului. Sunt proiecte care, fără îndoială, vor contribui la dezvoltarea durabilă a economiei românești, cu atât mai mult cu cât, începând de la 1 ianuarie, am intrat cu drepturi depline în spațiul Schengen', a menționat acesta.
Stocklosa a precizat că există interes pentru deschiderea de noi căi de navigație, iar România se află în discuții cu Turcia, pentru proiecte comune ce vor contribui la creșterea gradului de eficiență al transportului de mărfuri neperisabile și la stimularea schimburilor comerciale între cele două țări.
'Concret, am identificat interes pentru deschiderea de noi căi de navigație și suntem în discuții cu Turcia să dezvoltăm proiecte comune în acest sens, pentru dezvoltarea parteneriatului comercial dintre România și țările din centrul și vestul Uniunii Europene, iar implementarea acestui proiect va contribui la creșterea eficienței transportului de mărfuri neperisabile, extinderea colaborării în domeniul logistic și la stimularea schimburilor comerciale între România și Turcia, care este cel mai mare partener al României din afara Uniunii Europene. Având în vedere impactul economic al proiectului, acesta a fost prezentat de noi în luna februarie, chiar zilele trecute, la Viena, în cadrul Adunării Generale a Federației Camerelor de Comerț Dunărene, organizație al cărei membru fondator este Camera bucureșteană. Acesta este un exemplu de dezvoltare durabilă viitoare, dar nu este singurul', a susținut șeful CCIB.
În altă ordine de idei, Iuliu Stocklosa a transmis membrilor CCIB să insereze clauza arbitrară în contracte lor comerciale, întrucât 'avantajele arbitrajului sunt incontestabile'.
'Înainte de a încheia, aș vrea să mai punctez o facilitate a produselor camerale și anume posibilitatea soluționării litigiilor, inclusiv a celor privind transportul prin arbitraj, aici, la Curtea de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerț București. Litigiile sunt inerente, așa că vă invit să fiți pregătiți. Cum? Prin inserarea clauzei arbitrare în contractele dumneavoastră. Fac această sugestie pentru că avantajele arbitrajului sunt incontestabile: ședințele nu sunt publice, dosarul este confidențial, fiind evitate astfel eventuale prejudicii de imagine și pierderi, pierderi financiare deloc de neglijat ce derivă din aceasta. În plus, perioada de timp necesară pentru soluționarea litigiilor și costurile sunt incomparabil mai reduse decât în cazul în care se apelează la instanță', a subliniat el. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Mariana Nica, editor online: Irina Giurgiu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
CFR: Transbordare auto între stațiile Craiova - Piatra Olt și retur, în perioada 3 martie - 30 aprilie 2025
Circulația feroviară va fi închisă între stațiile Balș - Robănești, în perioada 3 martie - 30 aprilie 2025, în intervalul orar 8:50 - 16:50, fără zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale, în vederea efectuării sudurilor la linia CF montată în cadrul lucrărilor de tip Quick Wins aferente loturilor 24 și 25.
Scrioșteanu (MTI): România va avea primul tunel la nivel de autostradă în trafic; trebuie să ne pregătim,deoarece sunt infrastructuri ce pot general dezastre
România va avea anul viitor primul tunel adevărat la nivel de autostradă în trafic, pe secțiunea Curtea de Argeș - Tigveni, și trebuie să ne pregătim pentru gestionarea unei astfel de structuri, pentru că tunelurile sunt infrastructuri care pot genera dezastre, a declarat, vineri, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii I
Majoritatea chiriașilor anticipează, în 2025, majorări ale sumelor solicitate de proprietari pentru locuințele lor (studiu)
Aproximativ 65% dintre participanții unui studiu realizat de Imobiliare.ro și de compania de cercetare a pieței Unlock Market Research anticipează creșteri ale chiriilor în următoarea perioadă, proporție în creștere față de cea înregistrată în cadrul unei cercetări similare realizate în anul anterior. În sch
Autoritatea de Supraveghere Financiară continuă demersurile pentru dezvoltarea pieței de capital în 2025
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) are ca prioritate în 2025 continuarea implementării obiectivelor strategice incluse în Strategia ASF pentru dezvoltarea pieței de capital 2023-2026, aprobată prin Hotărâre de Guvern. 'Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) își reafirmă angajamentul pentru dezvoltare
Scrioșteanu (MTI): Cred că în 2-3 luni ar putea să se închidă lucrările la lotul 3 A0 și se va putea circula pe tot semi-inelul sudic
Lotul 3 Bragadiru - Joița al autostrăzii A0 Sud are un stadiu de execuție de aproape 90% și cred că în 2-3 luni ar putea să se închidă lucrările și să se circule pe tot semi-inelul sudic al Capitalei, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Ionel Scrioșteanu.
Românii vor cumpăra flori de peste 32,5 milioane de euro, în perioada 1 - 8 martie (analiză)
Zilele de 1-8 martie reprezintă vârful vânzărilor pentru majoritatea florarilor din România, iar pentru acest an sunt estimate vânzări de peste 32,5 milioane de euro, potrivit unei analize realizate de compania de consultanță Frames. 'La un preț mediu de 80 de lei, dacă măcar jumătate dintre doamne și domnișoare vor
Profitul net consolidat al Romgaz a crescut cu aproape 15% în 2024, la 3,2 miliarde lei
Romgaz a înregistrat în 2024 un profit net consolidat de 3,219 miliarde lei, mai mare cu aproape 15%, respectiv 407,32 milioane lei, față de cel din anului anterior, conform unui raport transmis, vineri, Bursei de Valori București. În 2023, compania înregistrase un profit net consolidat de 2,812 miliarde lei.
Ministerul Finanțelor a atras, vineri, 75 milioane lei de la bănci, suplimentar la licitația de joi
Ministerul Finanțelor a atras, vineri, 75 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitația de joi, când a împrumutat 500 milioane de lei printr-o emisiune de obligațiuni de stat de tip benchmark cu o maturitate reziduală la 122 luni, la un randament mediu de 7,33% pe an. Valoarea nominală a emisiunii suplimentare a fost de 75
Grupul Transgaz a înregistrat în 2024 un profit net de 391,42 milioane lei, dublu față de anul anterior
Grupul Transgaz a încheiat anul 2024 cu un profit net consolidat de 391,42 milioane lei, aproape dublu față de cel obținut în anul anterior, de 198,534 milioane lei, conform datelor preliminare transmise, vineri, Bursei de Valori București. Din Grupul Transgaz fac parte Societatea Națională de Transport al Gazelor Naturale Transgaz
Transelectrica a încheiat anul 2024 cu un profit net de 597 milioane lei
Compania Națională de Transport al Energiei Electrice Transelectrica a înregistrat în 2024 un profit net de 597 milioane lei, cu 180% mai mare față de cel obținut în anul anterior, conform datelor preliminare transmise vineri Bursei de Valori București. 'Rezultatul brut, influențat cu impozitul pe profit în valoare
BNR lansează o monedă din aur cu tema 375 de ani de la nașterea Sfântului Ierarh Antim Ivireanul
Banca Națională a României lansează în circuitul numismatic, începând cu data de 3 martie 2025, o monedă din aur cu tema 375 de ani de la nașterea Sfântului Ierarh Antim Ivireanul, conform unui comunicat de presă. Aversul monedei prezintă un detaliu al ușii de la intrarea în biserica mănăstirii Antim, inscri
Profitul Nuclearelectrica a scăzut cu aproape 32% în 2024
Societatea Națională Nuclearelectrica a încheiat anul 2024 cu un profit net de 1,708 miliarde lei, în scădere cu 31,9% comparativ cu anul anterior, conform datelor financiare preliminare transmise, miercuri, Bursei de Valori București. Veniturile din exploatare au totalizat 4,79 miliarde lei (minus 36,9%), iar cele din vânzar
Bursa de la București a deschis cu scăderi pe majoritatea indicilor ședința de tranzacționare de vineri
Bursa de Valori București (BVB) a deschis cu scăderi pe majoritatea indicii ședința de vineri, iar rulajul se cifra la 8,7 milioane de lei (1,7 milioane euro), după 30 de minute de la debutul tranzacțiilor. Indicele principal BET, care arată evoluția celor mai lichide 20 de companii, înregistra o depreciere de 0,02%, iar indicele BET-Plu
Burduja: Centrala de la Petromidia aduce autonomie energetică rafinăriei și contribuie la creșterea stabilității Sistemului Energetic Național
Centrala de cogenerare de pe platforma rafinăriei Petromidia, care a intrat în faza testelor operaționale, aduce autonomie energetică pentru cea mai mare rafinărie din țară, dar contribuie și la creșterea stabilității Sistemului Energetic Național, potrivit ministrului Energiei, Sebastian Burduja. 'Investiții, investiții, investiții.