logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

ANCOM: Peste 4.200 de reclamații primite în 2024

Image

Un număr de 4.123 de reclamații au fost primite, în 2024, de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) din partea utilizatorilor serviciilor de comunicații electronice și poștale, 63% dintre acestea fiind legate de sectorul comunicațiilor electronice și 30% de serviciile poștale.

Potrivit unui comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES, anul trecut s-au mai primit, totodată, circa 80 de reclamații privind serviciile digitale.

În sectorul comunicațiilor electronice, o mare parte dintre reclamații au vizat portabilitatea numerelor (29% din totalul reclamațiilor din acest domeniu), în special neprocesarea anulării portării, în contextul în care furnizorii au dat dovadă de flexibilitate în crearea ofertelor de retenție a clienților lor, adaptate la nevoile de comunicare și la puterea de cumpărare a acestora.

Alte nemulțumiri ale utilizatorilor au fost legate de încetarea contractelor (16%), facturarea serviciilor de comunicații electronice (10%), încheierea contractelor la distanță (10%), gradul de acoperire cu servicii de telefonie și internet mobile (8%) și modificarea unilaterală a contractelor (7%). Serviciul de roaming (6%) a fost un alt subiect reclamat de utilizatorii finali, în special cu referire la condițiile de utilizare în Spațiul Economic European (Roam like at home) evidențiind că, deși există provocări, piața serviciilor de comunicații electronice se dezvoltă continuu, iar utilizatorii se bucură de servicii tot mai bine reglementate și adaptate nevoilor acestora.

Conform datelor ANCOM, în anul 2024, Vodafone Romania S.A. a înregistrat cel mai mare număr de reclamații, respectiv 38% dintre cele referitoare la serviciile de comunicații electronice, fiind urmat de Orange România S.A. cu 26% și Digi Romania S.A. cu 16%. Telekom Mobile Communications S.A. a acumulat 7% din totalul reclamațiilor privind serviciile de comunicații electronice. Aceste statistici reflectă un climat concurențial activ pe piața serviciilor de comunicații electronice din România, unde toți operatorii se confruntă cu provocări în satisfacerea cerințelor utilizatorilor.

Din totalul reclamațiilor primite de ANCOM pe parcursul anului trecut, 30% au vizat serviciile poștale, cu 6% mai multe decât în anul 2023, în contextul în care tot mai multe persoane fac achiziții online. Principalele probleme semnalate au fost nelivrarea trimiterilor poștale (31% din totalul reclamațiilor privind acest sector), condițiile de predare (16%), nerespectarea termenului de livrare (15%), deteriorarea trimiterilor poștale (13%), respectiv pierderea/furtul acestora (11%).

Pe baza numărului de reclamații privind serviciile poștale transmise către ANCOM, cei mai reclamați furnizori au fost Fan Courier, cu un procent de 31% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale, urmat de Cargus (29%), Dynamic Parcel Distribution (12%) și Delivery Solutions - Sameday (9%).

Având în vedere reglementările europene din domeniul serviciilor digitale, ANCOM a primit, în anul 2024, 79 de sesizări referitoare la acest domeniu. Dintre acestea, 68 au avut ca obiect conținutul ilegal online, iar 11 plângeri au vizat o posibilă nerespectare a Regulamentului privind serviciile digitale.

În cazul comunicațiilor electronice, ANCOM face precizarea că intervine atunci când furnizorii nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu respectă legislația din acest domeniu, nu includ informațiile obligatorii în contracte, nu respectă condițiile de încheiere a contractelor la distanță sau nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming. În situațiile în care un furnizor de servicii de comunicații electronice nu respectă prevederile din contractele încheiate cu utilizatorii finali, consumatorii se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care are competența de a sancționa furnizorul. În același timp, atât consumatorii, cât și persoanele juridice pot apela la instanțele de judecată competente pentru soluționarea unor eventuale litigii legate de executarea contractelor încheiate pentru furnizarea de servicii de comunicații electronice.

Referitor la serviciile poștale, în cazul nerespectării termenului de livrare, consumatorii pot înainta o sesizare către ANPC, care are autoritatea legală de a sancționa furnizorii pentru încălcarea contractelor sau a Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale. În situații precum pierderea, furtul, distrugerea totală sau parțială, ori deteriorarea trimiterilor poștale, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, furnizorului de servicii poștale. Dacă în termen de trei luni nu primesc un răspuns sau sunt nemulțumiți de răspunsul primit, aceștia pot sesiza ANCOM, cu condiția să facă dovada că au urmat procedura reclamației prealabile. ANCOM mai spune că nu poate stabili cuantumul despăgubirilor și nu poate obliga furnizorii la plata acestora, aceste competențe revenind instanțelor de judecată.

În ceea ce privește soluționarea plângerilor legate de serviciile digitale, orice persoană, organizație sau asociație împuternicită să apere drepturile consumatorilor conform Regulamentul privind serviciile digitale, are dreptul de a depune o plângere la ANCOM, utilizând formularul online dedicat, pentru a semnala o posibilă încălcare a prevederilor Regulamentului de către furnizorii de servicii intermediare. În calitate de coordonator al serviciilor digitale în România, Autoritatea poate verifica respectarea obligațiilor ce cad în sarcina furnizorilor de servicii intermediare, fără să se pronunțe însă asupra legalității unui conținut publicat online, ce nu intră în sfera sa de competență. AGERPRES/(AS - autor: Cristian Anghelache, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea) 

* Sursa foto: ANCOM / Facebook.com 

Afisari: 236

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 04-06-2025 20:05

Comisia a arătat un cartonaș galben dar este posibil să ne dea un cartonaș roșu din perspectivă economică (consultant)

O eventuală suspendare a fondurilor europene va însemna un vot de blam pentru guvernarea de la București, fapt care ar crește și mai mult îngrijorările investitorilor în privința României și, totodată, ar putea determina o accentuare a imaginii negative, susține consultantul economic Adrian Negrescu. 'Comisia Europeană ne-a arătat u

Economic 04-06-2025 19:50

Constantinescu (FIHR): O creștere a fiscalității în turism ar fi o lovitură devastatoare pentru un sector deja subfinanțat

O eventuală creștere a fiscalității în turism ar fi o lovitură devastatoare pentru un sector deja subfinanțat și subpromovat prin politici publice, consideră Simona Constantinescu, președintele Federației Industriei Hoteliere din România (FIHR). 'O nouă creștere a taxelor fără un studiu de impact? Ar fi o eroare fatală, o lovitură sub centură c

Economic 04-06-2025 18:48

Dăianu: Lipsa de realism, neînțelegerea situației în care ne aflăm, după mine este cutremurătoare

Piețele financiare nu au răbdare cu România iar lipsa de realism și neînțelegerea situației în care ne aflăm este cutremurătoare, susține președintele Consiliului Fiscal, Daniel Dăianu. 'Noi trebuie să tăiem acest deficit bugetar și nu avem timp. Repet, acest discurs, 'să colectăm mai bine', 'facem reforma sta

Economic 04-06-2025 18:39

VIDEO Fechet: Cei vinovați pentru ceea ce s-a întâmplat la Praid vor fi trași la răspundere, nu am niciun dubiu

Chestiunea de la Praid trebuie tranșată rapid, iar cei vinovați pentru ceea ce s-a întâmplat acolo vor fi trași la răspundere, nu am niciun dubiu în legătură cu acest fapt, a declarat, miercuri, la finalul ședinței de Guvern, ministrul interimar al Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet.

Economic 04-06-2025 17:17

Furnizorii de telefonie vor putea bloca apelurile din afara României, ce afișează numere naționale false

Furnizorii de servicii de comunicații electronice care asigură legături de interconectare cu rețelele din afara teritoriului național vor putea bloca apelurile inițiate din afara teritoriului României, care afișează în mod fals anumite numere naționale, preponderent de telefonie fixă, sau numere naționale, fixe și mobile, incorecte sau incomplete, a decis

Economic 04-06-2025 16:49

Lazea: În spațiul public circulă o grămadă de idei eronate; una, ca ajustarea să se facă numai pe partea de cheltuieli

În spațiul public circulă o grămadă de idei eronate, una dintre acestea fiind aceea că ajustarea bugetară s-ar putea face numai pe partea de cheltuieli, susține economistul-șef al Băncii Naționale a României (BNR), Valentin Lazea. 'Astăzi, când se vorbește despre buget, în spațiul public circulă o grămadă de idei er

Economic 04-06-2025 16:41

Ministrul Finanțelor, despre recomandările CE: Este clar că perioada de grație, până să fie propuse și sancțiuni, este scurtă

Măsurile prin care reducem cheltuielile statului și consolidăm veniturile trebuie adoptate cât mai curând pentru a reveni pe o traiectorie sustenabilă, corectând deficitul, altfel riscăm sancțiuni și decredibilizarea țării, a declarat, miercuri, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna. Reacția șefului de la Finanțe vine după ce C

Economic 04-06-2025 15:47

Volker Raffel a fost ales președinte al AHK România

Volker Raffel, CEO E.ON România, a fost ales în funcția de președinte al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane (AHK România), a anunțat miercuri instituția. Conform sursei citate, el îi succede în această funcție lui Andreas Lier (BASF). 'Decizia a fost luată în cadrul Consil

Economic 04-06-2025 15:43

Trei stații seismice au fost instalate la Salina Praid, pentru monitorizarea evoluției fenomenelor din subteran

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare pentru Fizica Pământului (INCDFP) a instalat trei stații seismice în jurul perimetrului afectat de ape la Salina Praid, pentru a ajuta la evaluarea riscurilor și a urmări evoluția fenomenelor din subteran. Potrivit unei postări pe pagina de Facebook a INCDFP, aceste stații seismice vor pe

Economic 04-06-2025 15:36

Burduja: Curtea de Apel Cluj-Napoca a decis suspendarea acordului de mediu pentru Amenajarea Hidroenergetică Răstolița

Curtea de Apel Cluj-Napoca a decis, miercuri, suspendarea acordului de mediu pentru Amenajarea Hidroenergetică Răstolița, un proiect finalizat în proporție de peste 90% și în grafic să fie pus în funcțiune în noiembrie anul acesta, a scris pe pagina sa socializare, ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'Astăzi, Cur

Economic 04-06-2025 15:29

UE trimite o echipă de experți în protecția civilă pentru a sprijini România în eforturile de redresare după inundațiile de la Praid

O echipă de opt experți europeni va fi desfășurată timp de o săptămână pentru a ajuta la analiza situației pe teren la Salina Praid, după ce autoritățile române au activat Mecanismul UE de Protecție Civilă, solicitând experți specializați în mecanica rocilor și mine de sare, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

Economic 04-06-2025 15:25

Ionuț Dumitru: Ideea că plătim taxe mari se bazează pe o percepție subiectivă fundamentată pe calitatea proastă a serviciilor publice

Ideea că plătim taxe mari se bazează pe o percepție subiectivă fundamentată pe calitatea proastă a serviciilor publice, dar dacă ne uităm pe cifre nu putem concluziona că în România se plătesc taxe mari, consideră Ionuț Dumitru, economist șef Raiffeisen Bank. 'Deci e greșit să spui că noi plătim taxe pe muncă mari, că în

Economic 04-06-2025 14:24

Comisia Europeană a hotărât că România nu a luat măsuri eficiente pentru corectarea deficitului excesiv

Creșterea cheltuielilor nete ale României este cu mult peste plafonul stabilit de traiectoria sa corectivă, prezentând riscuri clare pentru corectarea deficitului său excesiv până în 2030 și, în consecință, Comisia Europeană recomandă Consiliului să adopte o decizie prin care să constate că România nu a luat măsuri eficiente pentru

Economic 04-06-2025 14:14

O fabrică elvețiană de tehnologii pentru industria electronicelor a fost inaugurată în Arad

O fabrică elvețiană care produce tehnologii de înaltă precizie pentru industria electronicelor, precum piese pentru microcipuri sau pentru sistemele fotovoltaice, a fost inaugurată la marginea municipiului Arad, după o investiție de aproximativ 30 de milioane de euro doar în halele de producție. Directorul de comunicare al Consiliului Județean (CJ)

Economic 04-06-2025 14:11

Lazea: A nu trăi peste mijloacele disponibile ar fi trebuit să însemne a avea un buget echilibrat

Unul dintre principiile prudenței fiscale, de a nu trăi peste mijloacele disponibile, ar fi trebuit să însemne a avea un buget echilibrat sau cu deficit zero în anii de creștere economică, dar a fost încălcat prin normalizarea în discursul public a două false aserțiuni, susține economistul-șef al Băncii Naționale a României (BNR), Valent