ANCOM: Peste 4.200 de reclamații primite în 2024
Un număr de 4.123 de reclamații au fost primite, în 2024, de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) din partea utilizatorilor serviciilor de comunicații electronice și poștale, 63% dintre acestea fiind legate de sectorul comunicațiilor electronice și 30% de serviciile poștale.
Potrivit unui comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES, anul trecut s-au mai primit, totodată, circa 80 de reclamații privind serviciile digitale.
În sectorul comunicațiilor electronice, o mare parte dintre reclamații au vizat portabilitatea numerelor (29% din totalul reclamațiilor din acest domeniu), în special neprocesarea anulării portării, în contextul în care furnizorii au dat dovadă de flexibilitate în crearea ofertelor de retenție a clienților lor, adaptate la nevoile de comunicare și la puterea de cumpărare a acestora.
Alte nemulțumiri ale utilizatorilor au fost legate de încetarea contractelor (16%), facturarea serviciilor de comunicații electronice (10%), încheierea contractelor la distanță (10%), gradul de acoperire cu servicii de telefonie și internet mobile (8%) și modificarea unilaterală a contractelor (7%). Serviciul de roaming (6%) a fost un alt subiect reclamat de utilizatorii finali, în special cu referire la condițiile de utilizare în Spațiul Economic European (Roam like at home) evidențiind că, deși există provocări, piața serviciilor de comunicații electronice se dezvoltă continuu, iar utilizatorii se bucură de servicii tot mai bine reglementate și adaptate nevoilor acestora.
Conform datelor ANCOM, în anul 2024, Vodafone Romania S.A. a înregistrat cel mai mare număr de reclamații, respectiv 38% dintre cele referitoare la serviciile de comunicații electronice, fiind urmat de Orange România S.A. cu 26% și Digi Romania S.A. cu 16%. Telekom Mobile Communications S.A. a acumulat 7% din totalul reclamațiilor privind serviciile de comunicații electronice. Aceste statistici reflectă un climat concurențial activ pe piața serviciilor de comunicații electronice din România, unde toți operatorii se confruntă cu provocări în satisfacerea cerințelor utilizatorilor.
Din totalul reclamațiilor primite de ANCOM pe parcursul anului trecut, 30% au vizat serviciile poștale, cu 6% mai multe decât în anul 2023, în contextul în care tot mai multe persoane fac achiziții online. Principalele probleme semnalate au fost nelivrarea trimiterilor poștale (31% din totalul reclamațiilor privind acest sector), condițiile de predare (16%), nerespectarea termenului de livrare (15%), deteriorarea trimiterilor poștale (13%), respectiv pierderea/furtul acestora (11%).
Pe baza numărului de reclamații privind serviciile poștale transmise către ANCOM, cei mai reclamați furnizori au fost Fan Courier, cu un procent de 31% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale, urmat de Cargus (29%), Dynamic Parcel Distribution (12%) și Delivery Solutions - Sameday (9%).
Având în vedere reglementările europene din domeniul serviciilor digitale, ANCOM a primit, în anul 2024, 79 de sesizări referitoare la acest domeniu. Dintre acestea, 68 au avut ca obiect conținutul ilegal online, iar 11 plângeri au vizat o posibilă nerespectare a Regulamentului privind serviciile digitale.
În cazul comunicațiilor electronice, ANCOM face precizarea că intervine atunci când furnizorii nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu respectă legislația din acest domeniu, nu includ informațiile obligatorii în contracte, nu respectă condițiile de încheiere a contractelor la distanță sau nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming. În situațiile în care un furnizor de servicii de comunicații electronice nu respectă prevederile din contractele încheiate cu utilizatorii finali, consumatorii se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care are competența de a sancționa furnizorul. În același timp, atât consumatorii, cât și persoanele juridice pot apela la instanțele de judecată competente pentru soluționarea unor eventuale litigii legate de executarea contractelor încheiate pentru furnizarea de servicii de comunicații electronice.
Referitor la serviciile poștale, în cazul nerespectării termenului de livrare, consumatorii pot înainta o sesizare către ANPC, care are autoritatea legală de a sancționa furnizorii pentru încălcarea contractelor sau a Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale. În situații precum pierderea, furtul, distrugerea totală sau parțială, ori deteriorarea trimiterilor poștale, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, furnizorului de servicii poștale. Dacă în termen de trei luni nu primesc un răspuns sau sunt nemulțumiți de răspunsul primit, aceștia pot sesiza ANCOM, cu condiția să facă dovada că au urmat procedura reclamației prealabile. ANCOM mai spune că nu poate stabili cuantumul despăgubirilor și nu poate obliga furnizorii la plata acestora, aceste competențe revenind instanțelor de judecată.
În ceea ce privește soluționarea plângerilor legate de serviciile digitale, orice persoană, organizație sau asociație împuternicită să apere drepturile consumatorilor conform Regulamentul privind serviciile digitale, are dreptul de a depune o plângere la ANCOM, utilizând formularul online dedicat, pentru a semnala o posibilă încălcare a prevederilor Regulamentului de către furnizorii de servicii intermediare. În calitate de coordonator al serviciilor digitale în România, Autoritatea poate verifica respectarea obligațiilor ce cad în sarcina furnizorilor de servicii intermediare, fără să se pronunțe însă asupra legalității unui conținut publicat online, ce nu intră în sfera sa de competență. AGERPRES/(AS - autor: Cristian Anghelache, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)
* Sursa foto: ANCOM / Facebook.com
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Proiectul de buget pentru 2025 prevede o creștere de venituri de 50 de miliarde de lei, care permite încadrarea în deficitul de 7% (ministru)
Proiectul de buget pentru 2025 prevede o creștere de venituri de 50 de miliarde de lei față de 2024, sumă care permite încadrarea în deficitul de 7% din PIB, a anunțat joi seara, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna. 'În buget avem o creștere de venituri față de 2024 de 50 de miliarde de lei și este exact suma de care
Oportunități de investiții în domeniul sănătății în valoare de 130 milioane euro
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) a publicat joi trei oportunități de investiții în domeniul sănătății, în valoare totală de 130 de milioane de euro, a anunțat ministrul de resort, Marcel Boloș. 'În spatele fiecărei investiții în sănătate stă o poveste reală: o mamă care își ține copilul sănătos în
Angajatorii trebuie să transmită anual, până la 31 ianuarie, o situație centralizată a funcțiilor ocupate de persoanele cu dizabilități
Angajatorii trebuie să transmită anual, până la 31 ianuarie pentru anul anterior, o situație centralizată a funcțiilor ocupate de persoanele cu dizabilități angajate și un inventar al competențelor solicitate la angajare, potrivit unui Ordin publicat recent în Monitorul Oficial. 'Au fost aprobate și publicate procedurile, inclusiv formatul docu
VIDEO Boloș: România are suficiente angajamente cu Comisia Europeană; nu cred că este cazul unui acord cu FMI
România are suficiente angajamente cu Comisia Europeană, care duc spre disciplină fiscală și reducere de deficit bugetar, și nu cred că este cazul unui acord cu Fondul Monetar Internațional, a declarat, într-un interviu acordat AGERPRES, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș. 'Nu cred că este cazul unui
Burduja: Scenariul de bază rămâne prelungirea actualei scheme de compensare-plafonare pentru o perioadă determinată
Scenariul de bază rămâne prelungirea actualei scheme de compensare-plafonare pentru o perioadă determinată, în contextul regional instabil și al creșterii prețului gazului pe piețele internaționale, a precizat joi ministrul Energiei, Sebastian Burduja, într-o postare pe Facebook. 'Schema de compensare-plafonare pentru prețurile la energie
Plafonarea prețurilor la energie ar putea fi înlocuită cu o altă măsură retrânsă la un număr de cetățeni (președintele BNS)
Măsura plafonării prețurilor la energie nu se prelungește, ci se înlocuiește cu o altă măsură care va fi restrânsă la un număr de cetățeni-beneficiari, a declarat, joi, la finalul întâlnirii de la Guvern, președintele Blocului Național Sindical, Dumitru Costin. 'Întâlnirea de astăzi a fost o întâlnire de info
Ajustarea deficitului bugetar ar reduce deficitul de cont curent cu un coeficient de transmisie de peste 0,5 (studiu)
Ajustarea deficitului bugetar ar reduce deficitul de cont curent cu un coeficient de transmisie de peste 0,5, se arată în articolul 'Sindromul deficitelor gemene - cazul României', publicat de Banca Națională a României. 'Constatările din această analiză arată de ce deficitul bugetar trebuie să fie diminuat, mai ales că economia n
ANRE a avizat în ianuarie plata a 327 milioane de lei pentru furnizorii de energie
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a primit de la furnizorii de energie cereri de decontare pe schema de compensare-plafonare în valoare de aproximativ 4 miliarde de lei, iar în perioada decembrie 2024 - 23 ianuarie 2025 au fost verificate și trimise spre plată Ministerului Energiei și Ministerului Muncii - Agenția Naț
(P) Transilvania Investments obține scorul Vektor maxim pentru comunicarea cu investitorii
Transilvania Investments, unul dintre cele mai importante fonduri de investiții din România, a obținut scorul maxim (10/10) la evaluarea VEKTOR pentru anul 2024 realizată de Asociația Română pentru Relația cu Investitorii (ARIR). Rezultatul subliniază angajamentul fondului față de excelența în relațiile cu investitorii și adoptarea celor mai b
ANAR: O cantitate de 5,7 tone de deșeuri, colectată în ultimii doi ani de pe trei râuri
O cantitate de 5,7 tone de deșeuri, dintre care 3,33 tone de plastic, a fost colectată în ultimii doi ani cu ajutorul sistemului Log Boom, de pe trei cursuri de apă, a transmis Administrația Națională 'Apele Române' (ANAR), într-o
Prețul apartamentelor vândute în România a crescut de 13 ori, în ultimii 25 de ani (platformă imobiliară)
Prețul apartamentelor vândute în România a crescut de 13 ori în ultimii 25 de ani, iar chiriile nu au ținut pasul cu majorarea acestor prețuri, reiese dintr-o analiză de specialitate, publicată joi. În București, pentru a deveni proprietarii unui apartament cu două camere, cumpărătorii achitau, în medie, în urmă cu 25
Prețul aurului a atins un nou maxim istoric, de 427,4 lei/gram; leul s-a depreciat față de principalele valute
Gramul de aur s-a scumpit joi cu 3,2616 lei (0,76%), ajungând la o cotație de 427,4 lei, de la 424,1384 lei, cât anunțase miercuri Banca Națională a României (BNR), înregistrând din nou o valoare record. Moneda națională s-a depreciat, joi, în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Națională a Rom&aci
O campanie creativă dezvoltată de Golin pentru Asociația Română a Băncilor: ''Nu da spoliere cu datele de pe card''
Campania ''Nu da spoiler cu datele de pe card'' are ca scop creșterea gradului de conștientizare privind siguranța online, a protejării datelor bancare, fiind lansată de Asociația Română a Băncilor împreună cu Golin și Cinema City România, potrivit unui comunicat remis joi AGERPRES. ''Pentru a sublinia
Popa (BNR): Creșterea randamentelor titlurilor de stat americane antrenează, în lanț, scumpirea creditului în Europa
Piața capitalului este globală, iar creșterea randamentelor titlurilor de stat americane antrenează, în lanț, scumpirea creditului în Europa și în piețele emergente, susține Cristian Popa, membru în Consiliul de Administrație al Băncii Naționale a României (BNR), într-un articol de opinie transmis joi AGERPRES.
Sustenabilitatea cheltuielilor publice și inteligența artificială în administrație, discutate de instituțiile de audit la reuniunea OCDE de la Paris
Asigurarea sustenabilității cheltuielilor publice și gestionarea provocărilor generate de utilizarea inteligenței artificiale în administrația publică au fost temele dezbătute la reuniunea Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) dedicată președinților instituțiilor supreme de audit din statele membre și candidate, de la Paris, din perioada