ANCOM: Peste 4.200 de reclamații primite în 2024

Un număr de 4.123 de reclamații au fost primite, în 2024, de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) din partea utilizatorilor serviciilor de comunicații electronice și poștale, 63% dintre acestea fiind legate de sectorul comunicațiilor electronice și 30% de serviciile poștale.
Potrivit unui comunicat al ANCOM transmis joi AGERPRES, anul trecut s-au mai primit, totodată, circa 80 de reclamații privind serviciile digitale.
În sectorul comunicațiilor electronice, o mare parte dintre reclamații au vizat portabilitatea numerelor (29% din totalul reclamațiilor din acest domeniu), în special neprocesarea anulării portării, în contextul în care furnizorii au dat dovadă de flexibilitate în crearea ofertelor de retenție a clienților lor, adaptate la nevoile de comunicare și la puterea de cumpărare a acestora.
Alte nemulțumiri ale utilizatorilor au fost legate de încetarea contractelor (16%), facturarea serviciilor de comunicații electronice (10%), încheierea contractelor la distanță (10%), gradul de acoperire cu servicii de telefonie și internet mobile (8%) și modificarea unilaterală a contractelor (7%). Serviciul de roaming (6%) a fost un alt subiect reclamat de utilizatorii finali, în special cu referire la condițiile de utilizare în Spațiul Economic European (Roam like at home) evidențiind că, deși există provocări, piața serviciilor de comunicații electronice se dezvoltă continuu, iar utilizatorii se bucură de servicii tot mai bine reglementate și adaptate nevoilor acestora.
Conform datelor ANCOM, în anul 2024, Vodafone Romania S.A. a înregistrat cel mai mare număr de reclamații, respectiv 38% dintre cele referitoare la serviciile de comunicații electronice, fiind urmat de Orange România S.A. cu 26% și Digi Romania S.A. cu 16%. Telekom Mobile Communications S.A. a acumulat 7% din totalul reclamațiilor privind serviciile de comunicații electronice. Aceste statistici reflectă un climat concurențial activ pe piața serviciilor de comunicații electronice din România, unde toți operatorii se confruntă cu provocări în satisfacerea cerințelor utilizatorilor.
Din totalul reclamațiilor primite de ANCOM pe parcursul anului trecut, 30% au vizat serviciile poștale, cu 6% mai multe decât în anul 2023, în contextul în care tot mai multe persoane fac achiziții online. Principalele probleme semnalate au fost nelivrarea trimiterilor poștale (31% din totalul reclamațiilor privind acest sector), condițiile de predare (16%), nerespectarea termenului de livrare (15%), deteriorarea trimiterilor poștale (13%), respectiv pierderea/furtul acestora (11%).
Pe baza numărului de reclamații privind serviciile poștale transmise către ANCOM, cei mai reclamați furnizori au fost Fan Courier, cu un procent de 31% din totalul reclamațiilor privind serviciile poștale, urmat de Cargus (29%), Dynamic Parcel Distribution (12%) și Delivery Solutions - Sameday (9%).
Având în vedere reglementările europene din domeniul serviciilor digitale, ANCOM a primit, în anul 2024, 79 de sesizări referitoare la acest domeniu. Dintre acestea, 68 au avut ca obiect conținutul ilegal online, iar 11 plângeri au vizat o posibilă nerespectare a Regulamentului privind serviciile digitale.
În cazul comunicațiilor electronice, ANCOM face precizarea că intervine atunci când furnizorii nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu respectă legislația din acest domeniu, nu includ informațiile obligatorii în contracte, nu respectă condițiile de încheiere a contractelor la distanță sau nu respectă reglementările legate de furnizarea serviciilor de roaming. În situațiile în care un furnizor de servicii de comunicații electronice nu respectă prevederile din contractele încheiate cu utilizatorii finali, consumatorii se pot adresa Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), care are competența de a sancționa furnizorul. În același timp, atât consumatorii, cât și persoanele juridice pot apela la instanțele de judecată competente pentru soluționarea unor eventuale litigii legate de executarea contractelor încheiate pentru furnizarea de servicii de comunicații electronice.
Referitor la serviciile poștale, în cazul nerespectării termenului de livrare, consumatorii pot înainta o sesizare către ANPC, care are autoritatea legală de a sancționa furnizorii pentru încălcarea contractelor sau a Condițiilor generale privind furnizarea serviciilor poștale. În situații precum pierderea, furtul, distrugerea totală sau parțială, ori deteriorarea trimiterilor poștale, utilizatorii trebuie să se adreseze, în primul rând, furnizorului de servicii poștale. Dacă în termen de trei luni nu primesc un răspuns sau sunt nemulțumiți de răspunsul primit, aceștia pot sesiza ANCOM, cu condiția să facă dovada că au urmat procedura reclamației prealabile. ANCOM mai spune că nu poate stabili cuantumul despăgubirilor și nu poate obliga furnizorii la plata acestora, aceste competențe revenind instanțelor de judecată.
În ceea ce privește soluționarea plângerilor legate de serviciile digitale, orice persoană, organizație sau asociație împuternicită să apere drepturile consumatorilor conform Regulamentul privind serviciile digitale, are dreptul de a depune o plângere la ANCOM, utilizând formularul online dedicat, pentru a semnala o posibilă încălcare a prevederilor Regulamentului de către furnizorii de servicii intermediare. În calitate de coordonator al serviciilor digitale în România, Autoritatea poate verifica respectarea obligațiilor ce cad în sarcina furnizorilor de servicii intermediare, fără să se pronunțe însă asupra legalității unui conținut publicat online, ce nu intră în sfera sa de competență. AGERPRES/(AS - autor: Cristian Anghelache, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)
* Sursa foto: ANCOM / Facebook.com
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
ANCOM: Precizăm că am tratat cu aceeași rapiditate sesizările primite de la doi dintre actorii politici implicați în campania electorală
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) precizează că a primit sesizări de la doi dintre actorii politici implicați în campania electorală, care semnalau aspecte diferite pe fond, respectiv conținut potențial ilegal în cazul uneia dintre plângeri și alterarea vizibilității pe marile platforme în c
Banca Mondială estimează pentru România o creștere economică de 1,3% în 2025
Banca Mondială estimează o încetinire a creșterii în economiile în curs de dezvoltare din regiunea Europa și Asia Centrală (ECA) la 2,5% în perioada 2025-2026, pentru România previzionând o creștere economică de 1,2% în 2025 și de 1,9% în 2026, conform Raportului ECA Economic Update pentru regiune, publicat miercuri.
AAC: Direcțiile propuse de PE referitor la bugetul UE post-2027, un pas important spre o Politică Agricolă Comună mai corectă
Direcțiile propuse de Parlamentul European referitor la viitorul buget al UE post-2027 reprezintă un pas important spre o Politică Agricolă Comună (PAC) mai corectă și adaptată realităților fermierilor din Estul Europei, consideră Alianța pentru Agricultură și Cooperare. Potrivit unui comunicat al AAC, remis AGERPRES, Comisia pentru bugete a Parlamentului Euro
Crețu (ELCEN): Datoria Primăriei Capitalei a ajuns la 1,4 miliarde lei; în aprilie a plătit zero lei
Datoria Primăriei Capitalei către ELCEN este în prezent de 1,4 miliarde lei, iar în luna aprilie nu a fost plătit niciun leu, a declarat, miercuri, într-o conferință de presă, directorul general al Electrocentrale București, Claudiu Crețu. 'Voi vorbi strict cifre, ca să înțelegem situația în care ne aflăm astă
Burduja: Sistemul de termoficare în sine este în colaps; administratorii Termoenergetica l-au informat pe Nicușor Dan că intră în insolvență compania
Sistemul de termoficare este în colaps, în condițiile în care ELCEN, compania Ministerului Energiei, are de încasat peste 1,25 miliarde de lei de la Termoenergetica, bani pe care aceasta nu i-a primit de la Primăria Generală și a anunțat că trebuie să intre în insolvență, conform legii, a afirmat, miercuri, ministrul Energiei, Sebastian
România, prezentă în aceste zile la Târgul de Turism din Kazahstan
România participă, începând de miercuri, la Târgul de Turism din Kazahstan (KITF), care a ajuns la a 23-a ediție, în standul țării noastre fiind promovate destinații precum Mureș, Harghita, Bucovina, dar și Constanța - Mamaia. 'Intrarea României în spațiul Schengen ne-a făcut destinația vedetă și &
Metrorex introduce abonamente lunare pentru utilizarea parcării Terminalului Multimodal Străulești, începând cu 1 mai
Metrorex introduce, de la 1 mai, abonamente lunare pentru utilizarea parcării Terminalului Multimodal Străulești, odată cu efectuarea testelor pentru implementarea unei noi oferte tarifare, a anunțat miercuri compania. Astfel, Metrorex vine în sprijinul publicului călător care utilizează serviciile de parcare tip Park&Ride prin introducerea abonament
Ministrul Finanțelor participă la Reuniunile de Primăvară organizate de Grupul Băncii Mondiale și Fondul Monetar Internațional
Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, participă în această săptămână la Reuniunile de Primăvară organizate de Grupul Băncii Mondiale și Fondul Monetar Internațional (FMI), reafirmând angajamentul României pentru stabilitatea fiscal-bugetară, a anunțat miercuri instituția. 'Delegația Ministerului Finanțelor, condusă d
ANSVSA: Un transport cu peste 30.000 de oi va pleca miercuri către Algeria
Un nou transport de ovine românești, cu peste 30.000 de animale, va pleca miercuri din portul Constanța către Algeria, a anunțat Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). 'Astăzi, 23 aprilie 2025, un nou transport important de ovine este realizat către statul algerian, în baza colaborăr
Pistol: În octombrie, practic, vom avea toată legătura de la Ploiești la Buzău
Lotul 2 Pietroasele - Mizil din autostrada A7 Ploiești - Buzău este estimat a se finaliza în cursul lunii mai, iar lotul 3 Pietroasele/Spătaru - Buzău în octombrie, astfel încât, practic, vom avea toată legătura de la Ploiești la Buzău, a afirmat, miercuri, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CN
Grindeanu: Contractele pentru construcția ultimelor trei tronsoane ale A8 intră în procedură de licitație
Documentația pentru contractele privind proiectarea și execuția tronsoanelor cuprinse între Lețcani și Podul de la Ungheni a fost transmisă, miercuri, spre validare, la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP), a anunțat ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, pe pagina sa de
Incertitudinea domină piața bursieră; deciziile lui Trump au potențialul de a transforma complet peisajul (analiză)
Incertitudinea încă domină piața, iar deciziile lui Trump au potențialul de a transforma complet peisajul, susțin analiștii XTB, companie de investiții pe bursele internaționale. 'Este important de reținut că anunțul de a suspenda tarifele nu înseamnă că președintele american a renunțat complet la acest scenariu. În plus,
Buget de 1,43 miliarde de lei la ''Rabla 2025''; ecotichetul pentru mașinile electrice ajunge la 7.500 de euro (minister)
Bugetul Programului ''Rabla'' din acest an va fi de 1,43 miliarde de lei, cu aproape 50% mai mare decât cel din 2024, iar valoarea ecotichetului pentru mașinile electrice a fost majorată la 7.500 de euro, față de 5.000 de euro, în anul anterior, informează Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), într-un comunicat de presă tr
Ministerul Muncii: Alocațiile pentru copii vor ajunge la beneficiari din 8 mai, iar pensiile din 2 mai
Alocațiile pentru copii vor ajunge la beneficiari din 8 mai, în cont bancar, în timp ce pensiile vor putea fi încasate din 2 mai, prin mandat poștal, chiar dacă începutul lunii aduce minivacanța de 1 Mai, informează Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale. Potrivit unei postări pe pagina de Fac
Bursa de la București a deschis pe verde ședința de miercuri
Bursa de Valori București (BVB) a deschis miercuri în creștere pe toți indicii, iar rulajul se cifra la 8,3 milioane de lei (1,6 milioane euro) după 30 de minute de la debutul ședinței. Indicele principal BET, care arată evoluția celor mai lichide 20 de companii, înregistra o apreciere de 0,30%, iar indicele