Jumătate dintre angajaţii globali vor să vină cel mult o zi pe săptămână la birou (studiu)

Salarizarea este principala preocupare pentru 35% dintre angajaţi, în timp jumătate dintre salariaţi nu doresc să vină mai mult de o zi pe săptămână la birou, arată rezultatele unui studiu publicat, joi, de o companie de consultanţă.
Potrivit EY 2023 Work Reimagined Survey, deşi atragerea şi păstrarea talentelor sunt preocupări majore pentru angajatorii din întreaga lume, mai mult de o treime (35%) dintre angajaţi sunt susceptibili să renunţe la locul de muncă în următoarele 12 luni. În acest context, Generaţia Z (38%) şi Milenialii (37%) sunt cei mai predispuşi să plece.
În acelaşi timp, sondajul de specialitate constată o neconcordanţă între aşteptările şi motivaţiile angajaţilor şi cele ale angajatorilor, majoritatea (58%) angajatorilor considerând că încetinirea creşterii economice reduce probabilitatea ca angajaţii să demisioneze. Astfel, mai puţin de jumătate (47%) dintre angajaţi sunt de acord, iar 22% nu sunt de acord, ceea ce îi face pe angajatori să rişte să subestimeze fluiditatea continuă a pieţei muncii.
Raportat la sondajul efectuat în 2022, în acest an, salariul a rămas principala preocupare a angajaţilor (35%). Totuşi, salariul s-a clasat pe locul al treilea în topul preocupărilor angajatorilor, care se concentrează mai mult pe atragerea de noi talente (37%) şi pe păstrarea talentelor (34%).
Totodată, majoritatea angajatorilor (84%) consideră că oferirea de flexibilitate va avea un impact pozitiv asupra capacităţii lor de a recruta talente, însă doar 63% dintre angajaţi sunt de acord cu acest lucru.
Referitor la flexibilitatea programului de lucru şi întoarcerea la birou, 47% dintre angajatori preferă ca personalul lor să fie la birou două-trei zile pe săptămână, însă 50% dintre lucrători au declarat că sunt dispuşi să vină la birou cel mult o zi pe săptămână.
"Cu toate acestea, angajaţii sunt atraşi de activităţile de la birou care sunt centrate pe menţinerea legăturii sociale (36%), colaborarea cu colegii (30%) şi construirea şi menţinerea relaţiilor (29%). Deşi angajaţii nu vizitează mai frecvent birourile din imobilele de clasă A, care beneficiază de cele mai bune facilităţi şi locaţii, sondajul constată că investiţia în imobile de înaltă calitate este corelată pozitiv cu o serie de rezultate cheie ale forţei de muncă, inclusiv cultura, productivitatea şi retenţia. Există un decalaj clar între optimismul angajatorilor şi cel al angajaţilor în ceea ce priveşte alinierea conducerii cu privire la noile modalităţi de lucru. În timp ce 73% dintre angajatori sunt de acord că managerii şi conducerea sunt aliniaţi în ceea în privinţa noilor modalităţi de lucru (de exemplu, programul de lucru, timpul liber, munca la distanţă şi munca hibridă), doar 55% dintre angajaţi sunt de acord", se menţionează în raportul EY.
De asemenea, angajaţii care raportează niveluri ridicate de încredere, autonomie şi grijă din partea conducerii au de 2,3 ori mai multe şanse de a fi de acord cu faptul că firma lor a gestionat cu succes presiunile externe în ultimii doi ani, respectiv cu 40% mai puţine intenţii de a demisiona.
Pe subiectul inteligenţei artificiale generative (GenAI), 48% din totalul respondenţilor din rândul angajaţilor anticipează că această tehnologie va îmbunătăţi flexibilitatea, în timp ce 84% dintre angajatori au afirmat că utilizează în prezent sau plănuiesc să utilizeze GenAI în următoarele 12 luni. Cu toate acestea, doar 18% dintre companii şi-au declarat intenţia de a oferi cursuri de formare pentru dezvoltarea de competenţe în GenAI.
Studiul EY a fost realizat în perioada mai - iulie 2023 şi a colectat răspunsuri de la 18.625 de respondenţi, dintre care 17.050 de angajaţi şi 1.575 de angajatori, din 22 de ţări şi 25 de sectoare industriale.
EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 395,442 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de ţări şi venituri de aproximativ 49,4 miliarde de dolari în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2023.
Prezentă în România din anul 1992, EY furnizează, cu ajutorul celor peste o mie de angajaţi, inclusiv în Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistenţă fiscală, juridică, strategie şi tranzacţii, consultanţă către companii multinaţionale şi locale. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu , editor online: Anda Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Andrieș(MF): Mâine nu se poate discuta la ECOFIN planul de măsuri fiscale; Comisia va propune o nouă recomandare de traiectorie fiscală
Planul de măsuri fiscale poate fi prezentat Comisiei Europene doar în contextul în care este legiferat și, de aceea, la reuniunea ECOFIN nu se va discuta un astfel de plan, a declarat secretarul de stat în Ministerul Finanțelor, Alin Andrieș, care a precizat că, vineri, Comisia ar putea publica o nouă recomandare de traiectorie fiscală pentru Rom&ac
Burduja: ELCEN a semnat contractul de consultanță pentru implementarea unei unități de cogenerare de înaltă eficiență la CET Sud
Electrocentrale București (ELCEN) a semnat contractul pentru servicii de consultanță de tip Owner's Engineer în vederea implementării unei noi unități de cogenerare de înaltă eficiență la CET București Sud, valoarea totală a contractului fiind de aproape 29,13 milioane lei, a anunțat, joi, ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'În co
DNSC avertizează asupra unor citațiile false trimise în numele autorităților
Infractorii cibernetici recurg tot mai des la documente false care imită citații oficiale, aparent emise de instituții precum Poliția Română, Interpol sau Europol, iar scopul acestora este de a speria destinatarul și de a-l determina să ofere rapid informații personale sau financiare, avertizează Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică. '
Preoteasa: Nu sunt sărac; nu am nicio vină că președintele are un salariu ce ar trebui să fie de 10 ori mai mare
Directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, consideră că salariul președintelui României este prea mic, la fel și cel al unui ministru, precizând, în context, că nu se poate conduce nici o scară de bloc cu 13.000 de lei. Întrebat despre veniturile sale într-o conferință de presă, Preoteasa a precizat că acestea se ridică
România - reprezentată de nouă companii la Salonul Aeronautic de la Paris; industria românească de profil, în creștere
Paris - Trimisul special al AGERPRES, Cristina Matei, transmite: România este reprezentată de nouă companii la Salonul Aeronautic de la Paris, președintele Organizației Patronale din Industria Aeronautică Română (OPIAR), Mihail Nicolae Toncea, afirmând că prezența românească la târgul din acest an e semnificativă, iar cifra de afaceri di
ANPC a amendat cu 355.000 de lei operatori economici din domeniul serviciilor funerare
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a aplicat amenzi în valoare de 355.000 de lei unor companii de servicii funerare și a decis oprirea de la comercializare a unor produse în valoare de 623.764 lei. 'În cadrul acțiunilor efectuate în data de 19.06.2025, conform tematicii ANPC privind verificarea respectării
Preoteasa: CFR Călători nu va intra în faliment, dar riscă incapacitatea de plată
CFR Călători are un buget de supraviețuire, nu de dezvoltare, însă nu va intra în faliment și nici nu va opri traficul, dar riscă intrarea în incapacitate de plată, a declarat, joi, directorul general al companiei, Traian Preoteasa, într-o conferință de presă. 'Comunicatul nostru, pe care l-am dat cred că vineri a indus în spa
Șeful CNAIR: Lotul 3 al Autostrăzii A0, aproape de deschidere; lucrările sunt în plin proces de finalizare
Lucrările executate pe lotul 3 al Autostrăzii A0, secțiunea Joița - Bragadiru, se află într-un stadiu avansat de finalizare, iar circulația se apropie de deschidere, a scris pe pagina sa Facebook, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. 'Constructorul grec Aktor este în plin
Spătaru: Orice discuție cu mediul de afaceri trebuie să vizeze cum creștem PIB-ul României
Orice discuție pe care o vom avea cu mediul de afaceri, când vom avea următorul guvern, trebuie să vizeze cum creștem PIB-ul României nu cum creștem nivelul de taxare ca să aducem mai multe taxe, a declarat, joi, Florin Spătaru, consilier de stat la Cancelaria prim-ministrului. 'Vreau să discutăm despre extinderea capacităților de producție de
Gruia Stoica: Electroputere VFU Pașcani poate fabrica 24 de trenuri pe an
Electroputere VFU Pașcani ar putea fabrica 24 de trenuri pe an, a declarat, joi, Gruia Stoica, președinte Grampet Group, la ceremonia de lansare a trenului automotor Leon, primul tren fabricat integral în România după mai bine de opt decenii. 'În momentul de față putem să facem două trenuri pe lună. Asta înseamnă vreo 24 de trenuri
Greenpeace România a protestat în fața sediului Romgaz din Capitală
Activiștii Greenpeace România au protestat, joi, în fața sediului Romgaz Black Sea Limited Nassau (Bahamas) din București, ca urmare a procesului de dizolvare intentat de companie, dar din care s-au retras chiar înainte de primul termen, informează organizația de mediu, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES. '
Fiecare român a returnat, în medie, 17 kg de ambalaje cu sigla SGR, de la lansarea Sistemului până în aprilie 2025 (analiză)
Media cantității de ambalaje cu simbolul SGR, returnate de către fiecare român de la lansarea Sistemului de Garanție-Returnare până în aprilie 2025, este de 17 kilograme, reiese dintr-o analiză întocmită de Asociația Ecoteca, în parteneriat cu RetuRO, și publicată pe platforma CumStăm.ro. Conform datelor centraliz
AHK România: Schimburile comerciale dintre România și Germania s-au diminuat cu 6,1%, în primul trimestru
Volumul schimburilor comerciale dintre România și Germania a scăzut cu 6,1%, în primul trimestru din 2025, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, până la valoarea de 10,36 miliarde de euro, arată datele publicate, joi, de Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România). Potrivit unui comunicat
Niculescu (ANRE): Analizăm dacă valoarea de 1,45-1,55 lei/KWh este sustenabilă din punct de vedere al achiziției de energie electrică
Președintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, George Sergiu Niculescu, a cerut demararea unei analize pentru a vedea exact modalitatea de formare a prețului la energie electrică și pentru a determina dacă valoarea de 1,45-1,55 lei/KWh anunțată de furnizori este sustenabilă. 'Eu am avut săptămâna trecu
ASF: Activele totale ale sistemului de pensii private au ajuns la 9,44% din PIB la 31 martie 2025
Piața pensiilor private din România a ajuns, la finalul primului trimestru din 2025, la active totale de 165,2 miliarde de lei, în creștere cu 18% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent și cu 5,6% față de sfârșitul anului 2024, a anunțat joi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Ca pondere în Produsul