CFR SA : Trei variante ale bugetului de venituri şi cheltuieli au fost transmise Ministerului de Finanţe,dar au fost respinse

CFR SA a transmis Ministerului de Finanţe trei variante ale bugetului de venituri şi cheltuieli, care au vizat prezentarea unui plan de restructurare a companiei, însă toate acestea au fost respinse, se arată într-un comunicat al administratorului de infrastructură feroviară, ca replică la greva de avertisment organizată de sindicalişti vineri dimineaţa.
"Referitor la greva de avertisment din această dimineaţă, conducerea CFR SA transmite faptul că înţelege nemulţumirile angajaţilor, care au recurs la această acţiune, însă greva şi perturbarea traficului feroviar nu reprezintă calea pentru rezolvarea situaţiei actuale. Deşi CFR SA, prin Ministerul Transporturilor, a transmis la Ministerul Finanţelor trei variante ale bugetului de venituri şi cheltuieli, toate cele trei variante au fost respinse. Solicitările Ministerului Finanţelor au vizat prezentarea unui plan de restructurare a companiei în bugetul acestui an. Însă, atragem atenţia asupra faptului că o restructurare rapidă în acest moment ar pune în pericol toată activitatea companiei, în contextul în care măsurile impuse de Ministerul Finanţelor prevăd concedieri, concedieri care afectează grav funcţionarea traficului şi întreţinerea infrastructurii de transport", se menţionează în comunicat.
Reprezentanţii CFR SA susţin că "este exclus să acceptăm lipsa banilor pentru siguranţa feroviară, dincolo de problema datoriilor companiei, care nu poate fi rezolvată în câteva luni, şi considerăm că nu poţi să te joci cu soarta a sute de mii de oameni".
"(...) tragem un semnal de alarmă, deoarece este exclus să acceptăm lipsa banilor pentru siguranţa feroviară, dincolo de problema datoriilor companiei, care nu poate fi rezolvată în câteva luni, şi considerăm că nu poţi să te joci cu soarta a sute de mii de oameni (angajaţii ai CFR şi familiile acestora) şi a milioane de pasageri, plus operatori care folosesc infrastructura feroviară. Infrastructura feroviară este sector strategic de transporturi, un sector care la ora actuală are în derulare, doar prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), 144 contracte în valoare de 15,44 miliarde lei pentru modernizarea infrastructurii feroviare, o reţea feroviară care, în actualul context strategic, este esenţială pentru transportul de cereale, iar avizarea negativă a bugetului de venituri şi cheltuieli pe acest an, principala cauză a grevei de avertisment în care s-a aflat o parte a salariaţilor companiei, afectează în mod direct nu doar continuarea negocierilor cu partenerii sociali, pentru încheierea Contractului Colectiv de Muncă, dar şi blocarea absorbţiei de fonduri europene, reducând astfel capacitatea statului român de a implementa programele de modernizare a infrastructurii", a declarat Ion Simu - Alexandru, director general al CFR SA.
Potrivit sursei citate, principala pârghie pentru deblocarea actualei situaţii în care se află compania o reprezintă aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli pentru anul în curs, care va permite desfăşurarea în condiţii optime a activităţii, dar şi continuarea negocierilor cu sindicatele feroviare pentru încheierea Contractului Colectiv de Muncă.
"Din păcate, astăzi, intenţia de încetare a activităţii între orele 7:00 - 9:00, anunţată de către organizaţiile sindicale, care activează la nivelul CNCF CFR SA, s-a materializat. Vreau să fie clar de la bun început: nu contest dreptul sindicatelor de a organiza acest protest, este un drept conferit de dispoziţiile legale dar (pentru că există un mare dar), când facem astfel de acţiuni trebuie să ne gândim foarte bine la consecinţele unui asemenea demers. Soluţiile pe care le-am propus, în permanenţă, alături de echipa managerială, au fost orientate pentru consolidarea companiei, chiar şi în lipsa unor fonduri care ne sunt necesare pentru realizarea de investiţii. Singurul lucru care îl cer este să înţeleagă că nu grevele sunt soluţia. Orice protest duce la pierderi de bani, fonduri care trebuie ulterior tăiate de undeva. Vreau să cred că la noi în companie suntem ca într-o familie, unde când există neînţelegeri, există şi soluţii de compromis. Totodată, astăzi vreau să cer scuze şi tuturor călătorilor care din păcate au fost afectaţi în mod direct de încetarea lucrului. Astăzi, în intervalul grevei, au fost persoane care trebuiau să ajungă la doctor, la serviciu, la şcoală sau au plecat în concediu. Toţi aceştia poate sunt membri ai familiilor noastre, iar cei care decid organizarea de greve trebuie să se gândească şi la ei. În final, colegilor mei care au fost angrenaţi în greva de avertisment doresc să le transmit că în continuare îi aştept la negocieri şi aşa cum am mai spus dialogul este singura soluţie pentru dezvoltarea companiei noastre", a adăugat el.
Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane şi Alianţa Sindicală a Federaţiilor "Drum de Fier - Elcatel" au declanşat, vineri, o grevă de avertisment, între orele 7:00 - 9:00, iar trenurile au fost oprite în intervalul orar respectiv.
Sindicaliştii au transmis că acţiunea referitoare la greva de avertisment vrea să atragă atenţia asupra "unor teme care nu mai pot fi ţinute în mape, pe holurile Ministerului Transporturilor sau ale Guvernului".
Printre motivele care stau la baza deciziei de organizare a grevei de avertisment se află: lipsa bugetelor de venituri şi cheltuieli aprobate pe anul în curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat în sectorul feroviar, dar şi lipsa finanţării strategice şi coerente a căii ferate. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Oana Tilică, editor online: Irina Giurgiu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Românii pot investi începând de luni, 12 mai, în titluri de stat Tezaur
Românii pot investi începând de luni, 12 mai, în titlurile de stat Tezaur, cu maturități de 1, 3 și 5 ani și dobânzi anuale de 6,75%, 7,40%, respectiv, 7,80%, informează Ministerul Finanțelor într-un comunicat transmis AGERPRES. Această ediție a Programului Tezaur este cea de a cincea ediție din acest an, su
Ministerul Energiei a lansat a doua licitație Schemei de ajutor de stat sub formă de CfD
Ministerul Energiei a lansat cea de-a doua licitație în cadrul Schemei de ajutor de stat sub formă de Contracte pentru Diferență (CfD) pentru susținerea producerii de energie electrică din surse regenerabile - energie eoliană onshore și solară fotovoltaică. Conform unui comunicat al ministerului, în cadrul acestei licitații, va fi
Greenpeace: Tribunalul București a hotărât să nu analizeze PUZ-ul pentru Neptun Deep
Tribunalul București a decis să nu analizeze dosarul Planului Urbanistic Zonal (PUZ) pentru lucrările onshore din Tuzla, dedicate proiectului Neptun Deep, susțin reprezentanții Greenpeace România după decizia instanței de a respinge pe fond acțiunea organizației de mediu privind blocarea proiectului energetic de la Marea Neagră. 'Tri
Grindeanu: Peste 7.000 de oameni lucrează acum pe șantierele gestionate de UMB; nu există niciun fel de planuri de retragere
Știrea cu privire la blocajele și restructurarea de pe șantierele A8 și A3 ale UMB este ''un caz tipic de fake news'', a afirmat, luni, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la ceremonia de semnare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Centurii Metropolitane Cluj (Gilău - A3 - Cluj- Napoca - Apahida - DX4).
Grindeanu: Îndemnul meu pentru ministrul care va veni este să aibă ca principală preocupare finanțarea proiectelor
Finanțarea proiectelor aflate în derulare la Ministerul Transporturilor va trebui să fie principala preocupare a oricărui ministru care vine în locul meu, în acest moment noi fiind undeva la o contractare de 300%, deci supracontractare, a transmis, luni, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la ceremonia de semnare a contractului pe
Burduja: Tribunalul București a respins pe fond acțiunea Greenpeace de blocare a proiectului Neptun Deep
Tribunalul București a respins pe fond acțiunea Greenpeace de a bloca proiectul Neptun Deep, iar ONG-ul trebuie să plătească 80.000 de lei dezvoltatorilor Romgaz și OMV Petrom, a anunțat, luni, pe propria pagină de socializare, ministrul
AFM a anulat 'Rabla pentru tractoare' din cauza unor probleme tehnice apărute la aplicația informatică
Administrația Fondului pentru Mediu (ANM) a anulat sesiunea de înscriere în cadrul programului 'Rabla pentru tractoare', destinat producătorilor agricoli - persoane fizice, din cauza unor prob
Burduja: Investițiile fără precedent reprezintă adevăratul suveranism energetic
Investițiile fără precedent reprezintă adevăratul suveranism energetic și există o singură cale pentru independența energetică a României, cât mai departe de ghearele 'experților' în șantaj energetic de la Est, consideră ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'Anul trecut, România a devenit în premieră cel mai mare pro
INS: Deficitul comercial a crescut cu 26,9%, în primul trimestru; importurile s-au majorat cu 8,1%, iar exporturile cu 2,7%
Deficitul balanței comerciale (FOB/CIF) a fost, în primul trimestru din acest an, de 8,453 miliarde euro, în creștere cu 26,9% (+1,792 miliarde de euro) decât cel înregistrat în primul trimestru din 2024, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, publicate luni. În luna martie 2025, exporturile FOB au însum
Programul 'Rabla pentru tractoare' debutează luni, cu un buget de 500 de milioane de lei
Programul 'Rabla pentru tractoare' demarează luni, iar timp de o săptămână sau până la epuizarea bugetului alocat sesiunii, iar solicitanții pot aplica online, prin intermediul aplicației informatice, informează Administrația Fondului pentru Mediu (AFM). Potrivit sursei citate, aplicația informatică este pusă la dispoziție
Bursa de la București a câștigat aproape 17 miliarde lei la capitalizare, în această săptămână
Bursa de Valori București (BVB) a câștigat 16,95 miliarde de lei la capitalizare, respectiv 4,78%, în această săptămână, în timp ce valoarea tranzacțiilor cu acțiuni a crescut cu 242,58%, în comparație cu săptămâna anterioară. Potrivit datelor publicate de BVB și consultate de AGERPRES, capitalizarea bursier
MEDAT: România importă în special din UE și SUA între 20% și 70% din componentele pentru industria de apărare
Ponderea componentelor de import folosite în industria de apărare din România poate varia între 20% și 70%, fiind achiziționate din state membre ale Uniunii Europene, și state terțe, precum SUA, a precizat Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) într-un răspuns la o solicitare a AGERPRES.
CNPP: Numărul beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari a crescut, în aprilie 2025, cu 7.129 persoane
Numărul total al beneficiarilor de indemnizație socială pentru pensionari a fost, în aprilie 2025, de 914.741 persoane, cu 7.129 mai mare în comparație cu luna precedentă, conform datelor centralizate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), consultate de AGERPRES. Dintre aceștia, 828.358 erau pensionari din sistemul public, iar
Report de peste 3,56 milioane de euro la Joker și de 2,69 milioane de euro la Noroc, la tragerile de duminică
Un report de peste 3,56 milioane de euro se înregistrează la categoria I a jocului Joker, în timp ce la Noroc este în joc un report cumulat în valoare de peste 2,69 milioane de euro, informează Loteria Româna. Duminică au loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc, după ce la tra
Boloș: România poate conta dacă nu confundă autonomia cu izolarea; tinerii nu vor granițe închise și frici învelite în tricolor
Independența înseamnă libertatea de a decide și de a folosi instrumentele pe care apartenența noastră europeană ni le oferă, să construim spitale, școli, infrastructură și economie competitivă nu împotriva cuiva, ci pentru oameni, folosind cooperarea ca mijloc, nu ca slăbiciune, a scris sâmbătă, pe Facebook, ministrul Fondurilor Europene, cu ocazia