logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Trenurile CAF şi Bombardier s-au defectat în 2019 mai des decât garniturile Astra Arad, vechi de 40 de ani

Imagine din galeria Agerpres

Trenurile CAF utilizate de Metrorex au înregistrat în primele patru luni ale acestui an 42 de defecţiuni în utilizare, în timp ce garniturile Astra Arad, cu o vechime de 40 de ani, s-au defectat de 39 de ori, au afirmat, joi, reprezentanţii Unităţii - Sindicatul Liber Metrou (USLM), într-o conferinţă de presă, citând un raport al Metrorex.

În ceea ce priveşte trenurile Bombardier BM2, acestea au consemnat 42 de defecţiuni în aceeaşi perioadă, în timp ce trenurile Bombardier BM21 au avut 51 de defecţiuni.

"Avem o situaţie ciudată, dar adevărată, cu trenurile care circulă azi în metrou, care sunt de trei tipuri: trenurile IVA sau Astra Arad - cum se numea la vremea respectivă - şi care încă mai circulă după 40 de ani, trenurile Bombardier şi trenurile CAF, cele cu care avem mari probleme în ultima perioadă. Vă pun la dispoziţie această situaţie: de la 1 ianuarie (2019 - n. r.) acele trenuri româneşti care circulă de 40 de ani au înregistrat 39 de defecţiuni, iar trenurile CAF, care sunt de 1 an, au înregistrat 42 de defecţiuni. Vă dau şi situaţia concretă a numărului de trenuri pe magistrale: avem pe Magistrala 2 IMGB-Pipera 26 de trenuri, dintre care 24 CAF, motiv pentru care am înregistrat cele mai multe defecţiuni şi evenimente pe această magistrală 2. Vă amintiţi de ruperea acelei bielete la Pipera, am avut probleme cu ele la Berceni, am avut probleme pe parcurs din punct de vedere tehnic. Nu mai spun de softul ăla defect care a dus trenul şi l-a dus pe pereţi... Unde au fost cei care trebuia să facă recepţia trenurilor? Unde au fost cei care trebuia să verifice gabaritul, să nu tăiem peroanele?", a declarat preşedintele USLM.

Trenurile CAF au fost puse în circulaţie între 2014 şi 2016, trenurile Bombardier începând cu anul 2003, iar trenurile Astra Arad sunt folosite de Metrorex din anul 1979, fiind ulterior modernizate, ultima dată în 2014. În prezent, Metrorex utilizează 24 de trenuri CAF, 14 Astra Arad şi 44 Bombardier, potrivit datelor prezentate de conducerea USLM.

Conform raportului Metrorex, în anul 2018, trenurile Astra Arad au înregistrat 71 de defecţiuni, Bombardier BM2 - 50 de defecţiuni, Bombardier BM21 - 86 de defecţiuni, iar trenurile CAF - 68 de defecţiuni. În anul 2017, trenurile Astra Arad au avut 45 de defecţiuni, Bombardier BM2 au avut 29, Bombardier BM21 - 74 defecţiuni, iar trenurile CAF - 32 defecţiuni. De asemenea, în 2016, trenurile Astra Arad au avut 54 de defecţiuni, Bombardier BM2 au avut 70 de defecţiuni, Bombardier BM21 - 121 defecţiuni, iar trenurile CAF - 41 de defecţiuni.

Per total, raportul Metrorex ia în considerare toate defecţiunile care au avut loc în ceea ce priveşte materialul rulant de transport călători între 1 iulie 2014 şi 1 mai 2019, constatând per total 1.556 de defectări de genul anulări de trase, debarcări sau prelungirea timpului de mers cu 15 minute.

Liderul USLM, Ion Rădoi, a afirmat joi că motivul pentru care cele mai multe defecţiuni au loc pe Magistrala 2 IMGB - Pipera este acela că majoritatea trenurilor aflate în circulaţie pe această linie sunt model CAF.

În context, acesta a subliniat că trenurile CAF sunt mai slabe calitativ decât trenurile Astra Arad, deşi sunt cu zeci de ani mai noi.

"(Trenurile CAF - n. r.) sunt mult mai slabe calitativ decât cele vechi, nu se compară calitativ cu alea vechi. Un tren CAF e pe pereţi acum. Aţi auzit în 40 de ani să fie vreun tren IVA (Întreprinderea de Vagoane Arad - n. r.) pe pereţi? Noi, toţi cei pe care ne vedeţi aici (conducerea USLM - n. r.), suntem specialişti într-o anumită secţie, într-un anumit departament, deci dincolo de calitatea de lideri de sindicat noi ne implicăm ca atare şi cunoaştem şi amănuntele de ordin tehnic. Din considerente pe care le puteţi deduce, nu a contat Comisia Tehnică care a angajat, care a licitat, că ştiţi cum se fac licitaţiile, da?, şi care a demarat acest program cu trenurile CAF, ca să coste cât mai puţin pentru ei, dar cât mai mult către metrou şi către statul român, că important e profitul. Au făcut contracte la rândul lor cu diverse firme private care nu sunt specializate şi care ne-au venit cu acea bieletă care a pocnit după o lună de funcţionare, au căzut nu ştiu ce piese pe traseu şi aşa mai departe. Deci, a fost foarte important profitul pentru această firmă, nu a interesat-o siguranţa, pe când acel IVA Arad a început proiectul în 1975 - şi nu prea te jucai atunci cu aşa ceva - şi în noiembrie 1979 a început să funcţioneze metroul cu acele trenuri. Iată că, după 40 de ani, sunt încă în funcţiune unele dintre ele. De ce nu am continuat după 1990 să facem trenurile tot acolo? Doar pentru că erau în România. Acesta e răspunsul meu", a acuzat Ion Rădoi.

Acesta s-a declarat nemulţumit că nimeni nu răspunde pentru problemele tehnice înregistrate de trenurile CAF.

"Din 82 de trenuri care funcţionează la ora actuală în metrou, cred că 14 trenuri IVA mai sunt în circulaţie acum. Am situaţia: 24 de CAF, 14 IVA şi 44 Bombardier. Ultimele venite sunt CAF, pentru care a trebuit să modificăm peroanele. Au venit cu gabarit diferit şi acum avem problemele pe care le avem. Nimeni nu răspunde, asta e mai grav", a adăugat preşedintele USLM. AGERPRES/(A - autor: George Coman, editor: Oana Tilică)

Afisari: 17

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 04-06-2025 07:25

Conferința analiștilor financiar-bancari dedicată provocărilor fiscale actuale și soluțiilor strategice

Asociația Analiștilor Financiar-Bancari din România (AAFBR) organizează miercuri ediția a XVII-a a conferinței anuale, un eveniment care reunește economiști, lideri din instituții publice și financiare, consultanți fiscali, analiști și reprezentanți ai mediului academic. Tema din acest acest an este ''România în fața

Economic 03-06-2025 19:51

Ministerul Mediului va emite Acordul de mediu pentru Amenajarea Hidroenergetică Livezeni Bumbești

Ministerul Mediului a decis să emită acordul de mediu pentru Amenajarea Hidroenergetică Livezeni Bumbești, finalizarea acestui proiect urmând să aducă un plus de energie regenerabilă în sistemul național de 283 GWh/an producție anuală,

Economic 03-06-2025 18:21

Burduja: Dacă te uiți pe hartă, nu trebuie să fii geniu pentru a realiza că nu suntem interconectați

Bruxelles - Trimisul special al AGERPRES, Nicoleta Gherasi, transmite: Tranziția energetică și criza climatică nu pot fi rezolvate dacă nu stăm împreună și, dacă te uiți pe hartă, nu trebuie să fii un geniu pentru a realiza că nu suntem interconectați, a declarat, marți, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, la Eurelectric Power Summit. 'Traversăm &

Economic 03-06-2025 17:38

Niculescu: ANRE a făcut mai multe scenarii cu privire la impactul unei scăderi a TVA asupra facturilor la energie

Bruxelles - Trimisul special al AGERPRES, Nicoleta Gherasi, transmite: Experții din Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei au făcut săptămâna trecută mai multe scenarii cu privire la impactul asupra facturilor de energie al unei măsuri de scădere a TVA, iar diferența ar fi, în cazul unei TVA de 9%, din semestrul al doilea, de 900 milioan

Economic 03-06-2025 17:34

Spătaru: Una dintre problemele cu care noul Guvern se va confrunta în perioada următoare este definiția consumatorului vulnerabil

Una dintre problemele cu care noul Guvern se va confrunta în perioada imediat următoare constă în stabilirea criteriilor în baza cărora va fi definit consumatorul vulnerabil, a declarat, marți, Florin Spătaru, consilier de stat la Cancelaria prim-ministrului. 'Tranziția energetică nu este o tranziție simplă, nu este o tranziție ieftină și

Economic 03-06-2025 16:03

AHK România: Schimbările climatice și insecuritatea la nivel global impun noi măsuri de protecție civilă

Contextul geopolitic tot mai complicat și nesigur, dar și schimbările climatice tot mai vizibile, cu consecințe dramatice, necesită mai multă protecție pentru populație, prin tehnologii avansate, inclusiv inteligența artificială, dar și acțiuni de conștientizare și informare corectă, potrivit unui comunicat al Camerei de Comerț și Industrie Româno-Germane (AHK Rom&acir

Economic 03-06-2025 15:49

Suciu (DEER): Este greu să atragem din piață profesioniști; absolvenții de facultăți merg spre zona IT

Resursa umană specializată în domeniul distribuției de energie electrică este tot mai greu de atras, în condițiile în care absolvenții de facultăți merg în general spre zona IT, a declarat, luni, Mihaela Suciu, director general al Distribuție Energie Electrică România (DEER), la un eveniment de specialitate. 'O problemă care n

Economic 03-06-2025 15:04

ANAF a publicat Ghidul privind veniturile realizate din arendarea bunurilor agricole din patrimoniul personal

Agenția Națională de Administrare Fiscală a publicat Ghidul privind veniturile realizate din arendarea bunurilor agricole din patrimoniul personal, potrivit Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați. Conform sursei citate, acest Ghid se adresează contribuabililor persoane fizice care realizează în anul 2025 venituri din arendarea bunurilor

Economic 03-06-2025 15:01

Burduja: Susțin 100% interzicerea gazului rusesc și cred că România poate contribui la reducerea sau eliminarea dependenței

Bruxelles - Trimisul special al AGERPRES, Nicoleta Gherasi, transmite: România poate contribui la reducerea sau eliminarea dependenței europene de gazul rusesc prin proiecte precum Neptun Deep sau cel de la Caragele, a declarat, marți, ministrul Energiei, Sebastian Burduja. '100% susținem interzicerea gazului rusesc (din 2027 - n. r.) și cred că Rom&

Economic 03-06-2025 14:43

Aplicarea de corecții bugetare va duce la proteste și la blocarea totală a activității caselor de pensii (sindicate)

Federația Națională Solidaritatea Socială a Muncii se arată îngrijorată cu privire la discuțiile purtate la nivel guvernamental referitoare la măsurile fiscale ce se doresc a fi luate în privința salariaților din sistemul bugetar și avertizează că aplicarea acestora va duce la proteste și la blocarea totală a activității caselor de pensii. 'Org

Economic 03-06-2025 14:09

Poșta Română instalează în oficiile sale terminale pentru alimentarea conturilor cu criptomonede

Compania Națională 'Poșta Română' (CNPR) va instala în cadrul oficiilor sale poștale terminale pentru alimentarea conturilor cu criptomonede, în cadrul unui proiect pilot inovator, în parteneriat cu BTR Exchange (Bitcoin România), principala platformă de schimb crypto din țară. Potrivit unui comunicat al operatorului națio

Economic 03-06-2025 14:03

FGA a soluționat anul trecut aproape 151.000 de cereri de plată (raport)

Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a soluționat anul trecut 150.882 cereri de plată, în creștere cu 57% față de 2023, conform raportului anual de activitate pentru anul 2024. 'În cursul anului 2024, Fondul s-a axat pe instrumentarea cererilor de plată, prin mărirea capacității de instrumentare, fiind depuse eforturi susținute pentru creșt

Economic 03-06-2025 13:58

Burduja: Fiecare zi în care centrala de la Iernut nu e terminată înseamnă bani pierduți pentru Romgaz și pentru România

Bruxelles - Trimisul special al AGERPRES, Nicoleta Gherasi, transmite: Singurele provocări privind proiectul centralei de la Iernut sunt din cauza Duro Felguera, care se află într-o situație delicată la nivel global, dar, recent, compania și-a prelungit scrisorile de garanție, ceea ce înseamnă că există o șansă să ducă proiectul până la capăt, a dec

Economic 03-06-2025 13:50

ANIS: Suprataxarea frânează dezvoltarea; economia României are nevoie de investiții și de înțelepciune în cheltuirea banilor publici

Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS) atrage atenția asupra necesității unui cadru economic predictibil, orientat spre dezvoltare și investiții și susține că, în contextul unei presiuni bugetare ridicate, soluțiile sustenabile vin din digitalizare, eficiență administrativă, colectarea eficace a taxelor existente și stimularea inițiativ

Economic 03-06-2025 13:28

Leul s-a depreciat, marți, în raport cu principalele valute

Moneda națională s-a depreciat, marți, în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Națională a României (BNR) la 5,0587 lei, în creștere cu 0,15 bani (+0,03%) față de cotația precedentă, de 5,0572 lei. De asemenea, leul a pierdut teren în fața dolarului american, care a fost cotat la 4,4330 lei, în creștere c