logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Metrorex: Nu am primit raportul AGIFER privind cauzele incidentului din 26 ianuarie, când un metrou a deraiat

Imagine din galeria Agerpres

Metrorex nu a primit până în prezent concluziile Agenţiei de Investigare Feroviară Română (AGIFER) privind cauzele incidentului din 26 ianuarie, când un metrou a deraiat în depoul Berceni, se arată într-un punct de vedere al Metrorex, emis la solicitarea AGERPRES, referitor la acuzaţiile venite din partea sindicatului USLM conform cărora compania nu a luat nicio măsură.

"Evenimentul petrecut pe data de 26 ianuarie 2019 se află în atenţia conducerii Metrorex. La acea dată, un tren de metrou remorcat de o locomotivă, aflat în activitate de manevră în depoul Berceni, a fost implicat într-un incident. Evenimentul face subiectul unei cercetări efectuate de o comisie numită de AGIFER. Cercetarea efectuată de Agenţia de Investigare Feroviară Română - (AGIFER), conform reglementărilor legale în vigoare, se află în desfăşurare. Metrorex nu a primit până la acest moment concluziile instituţiei abilitate", spun reprezentanţii Metrorex.

Potrivit acestora, pentru a nu interveni în ancheta aflată în curs, conducerea companiei nu poate face supoziţii cu privire la cauza producerii evenimentului.

"Precizăm că trenul implicat în incident nu circula cu călători şi nu a fost pusă în pericol siguranţa acestora. În activitatea curentă de circulaţie a metroului cu călători nu se poate produce un astfel de incident, întrucât condiţiile desfăşurării activităţii de manevră sunt total diferite faţă de circulaţia trenurilor cu pasageri. După finalizarea raportului comisiei de investigare a AGIFER, conducerea Metrorex va dispune acţiuni în consecinţă. Rezultatul anchetei va fi făcut public conform prevederilor legale", au susţinut reprezentanţii metroului.

Ei susţin că circulaţia trenurilor de metrou cu călători se desfăşoară în condiţii de siguranţă.

"Societatea respectă reglementările şi normele în vigoare. Atât Metrorex, cât şi instituţiile cu atribuţii în controlul activităţilor privind siguranţa circulaţiei, verifică în permanenţă respectarea procedurilor, iar eventualele accidente/incidente produse în circulaţia trenurilor cu călători sunt investigate de Agenţia de Investigare Feroviară Română - AGIFER. În urma acestor investigaţii rezultă, după caz, recomandări de siguranţă care sunt puse în aplicare de Metrorex", se mai arată în răspunsul companiei.

Miercuri dimineaţă, liderii sindicatului USLM le-au arătat jurnaliştilor cum arată trenul de metrou CAF, care, pe 26 ianuarie 2019, a deraiat, a zburat practic şi s-a izbit cu 50 de kilometri pe oră de zidul de la depoul IMGB, din fericire fără călători, din cauza unei defecţiuni la computerul de bord. Trenul este şi acum suspendat şi contorsionat pe un perete lateral al depoului, exact aşa cum a rămas de atunci, şi oferă o imagine înfricoşătoare.

La acel moment, mecanicul, când a văzut că nu mai poate controla trenul, a alergat în al treilea vagon, pentru a-şi salva viaţa, alegându-se însă cu o fractură de bazin.

Potrivit preşedintelui USLM, Ion Rădoi, toate cele 13 trenuri de metrou CAF ar trebui retrase din circulaţie, întrucât au probleme la computerul de bord care le poate face imposibil de controlat şi care au dus la deraierea unui tren în ianuarie, din fericire fără călători, a declarat, miercuri, preşedintele Sindicatului USLM, Ion Rădoi.

Acestea sunt cele mai noi trenuri achiziţionate de Metrorex, care circulă cu preponderenţă pe Magistrala 2 Pipera-Berceni.

"Este o problemă tehnică necontrolată la acest tip de trenuri, CAF, care sunt făcute în Spania. Ne-au dat bătăi de cap din primul moment când au venit în România, dacă vă amintiţi, că nu se încadrau în gabarit şi a trebuit să tăiem peroanele. Au făcut verificări şi toate au aceeaşi problemă din punct de vedere tehnic. Aceste trenuri sunt periculoase pentru siguranţa călătorilor", a spus Rădoi.

El a adăugat că o astfel de tragedie se poate întâmpla oricând, cu călători la bord.

"După cum vedeţi, dacă se afla în circulaţie cu 2.000 de călători în el, aşa cum este în ore de vârf, ce s-ar fi întâmplat. Personalul nostru nu a mai putut controla trenul sub nicio formă, de-asta a şi fugit acel om din cabină spre vagoane. Aceste trenuri nu au fost controlate atunci când au fost aduse. Întrebaţi-i pe cei care au făcut contractul, cei care au făcut licitaţiile, cei care au urmărit derularea acestui contract şi cei care au făcut recepţia acestor trenuri, ei trebuie să răspundă", a subliniat liderul sindical.

Potrivit acestuia, trenurile CAF au şi probleme de ordin mecanic, cum a fost cel din Pipera, când s-a rupt bieleta şi a existat pericolul de deraiere.

"Accidentul de la depoul Berceni s-a întâmplat pe 26 ianuarie. De atunci nu avem nicio concluzie, nimeni nu este tras la răspundere şi toţi merg mai departe. Sunt 13 trenuri de acest tip în funcţiune. Trenul distrus a costat şase milioane de euro. Nu avem macara să îl scoatem de aici, dar probabil va fi tăiat şi va ajunge la fier vechi. Şase milioane de euro!", a arătat Rădoi.

La rândul său, Marin Ticu, mecanic la Metrorex, le-a dezvăluit jurnaliştilor că problema trenului deraiat era la computerul de bord.

"Se pare că softul este adus din China via Turcia, ceva de genul asta, deci vă daţi seama... Vedeţi ce s-a întâmplat? La proba care a fost după accident, toate trenurile s-au comportat la fel ca acesta, adică nu au mai putut fi controlate. Colegul nostru din acest tren a avut la dispoziţie 26 de secunde pentru a-şi salva viaţa", a spus mecanicul.

Totodată, Marian Artimon, secretar general al USLM, a arătat că, în urma verificărilor, specialiştii CAF au constatat că toate trenurile au aceste probleme.

"Au venit specialiştii CAF şi au făcut verificări la faţa locului să vadă dacă, în aceleaşi condiţii, trenurile cu care au făcut probele se comportă la fel. Şi toate se comportă la fel. Nu au putut să mai controleze trenul. Se alimentează singur, intră în viteză şi nu mai poate fi controlat. Mai exact, trenul, izolat faţă de alimentarea cu energie electrică, se alimenta singur şi nu a mai putut fi controlat. În aceleaşi condiţii de simulare, s-au comportat la fel", a susţinut Artimon.

El a subliniat că, din ianuarie, nimeni nu a luat nicio măsură pentru a fi împiedicate alte astfel de accidente, iar mecanicii se tem pentru viaţa lor.

"Colegii noştri nu mai părăsesc sub nicio formă cabina, nici măcar pentru a merge la toaletă, lăsând bodyguardul să o păzească. Le e frică să nu plece trenul singur. Gândiţi-vă dacă atunci se întâmpla totul în sensul invers: nu ar fi luat-o spre depou trenul, ci ar fi plecat spre centrul oraşului, pe Magistrala 2, şi ar fi ajuns, Doamne fereşte, trenul din spate. Noi tragem semnale de alarmă că de două luni de zile nu s-a întâmplat nimic. Mulţumim lui Dumnezeu că nu a fost o zi de muncă plină şi a fost o reducere de program. Constatăm că nu se ia nicio măsură", a continuat sindicalistul.

Întrebat ce ar trebui să facă Metrorex în opinia sa, Artimon a precizat că aceste trenuri ar trebui retrase din circulaţie până la clarificarea situaţiei lor. El a argumentat că acelaşi fel de măsură îl iau, de exemplu, şi producătorii de aeronave, în cazul unor accidente aviatice din cauze tehnice.

La depoul Berceni, angajaţii se opresc pentru o clipă din lucru pentru a sta de vorbă cu jurnaliştii. "Ne uităm mereu cum stă trenul ăsta aşa, agăţat aici, şi ni se face pielea găină. Ce vedeţi aici e al doilea vagon, primul şi cabina sunt făcute praf. Circulăm cu metroul şi noi, şi familiile noastre, pentru că nu avem încotro. Ne facem cruce, Doamne-ajută, şi aia e. Dar să nu ne daţi la televizor, că ne dau ăştia afară", spun oamenii.

Paznicii au avut o tentativă de a împiedica jurnaliştii să filmeze şi să fotografieze trenul suspendat pe pereţii depoului, dar apoi i-au aprobat pe angajaţii care vorbeau despre problemele cu trenurile şi chiar le-au deschis unghiuri mai bune de filmare cameramanilor. AGERPRES/(A - autor: Florentina Cernat, editor: Oana Tilică, editor online: Anda Badea)

Afisari: 18

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Economic 28-04-2025 09:57

Negrescu: România are toate argumentele pentru a deveni avocatul pădurilor europene

România are toate argumentele pentru a deveni avocatul pădurilor europene, deoarece avem comunități și organizații implicate, dar și un sistem public cât de cât creionat, a afirmat, luni, la un eveniment de specialitate, vicepreședintele Parlamentului European, Victor Negrescu. 'Pădurile sunt o resursă naturală, sunt un e

Economic 28-04-2025 09:33

Hulea (WWF-România): Pădurile contribuie cu 520 de miliarde de euro, anual, la economia Europei

Pădurile acoperă 43% din teritoriul Europei și contribuie cu 520 de miliarde de euro, anual, la economiile statelor din Uniunea Europeană, a declarat, luni, la un eveniment de specialitate, directorul general al WWF-România, Orieta Hulea. 'Astăzi, ne reunim (la conferința 'Pădurea în inima viitoarelor investiții verzi ale E

Economic 28-04-2025 06:30

Conferință despre păduri și investițiile verzi în Europa, organizată luni la Academia Română

Un consorțiu format din instituții academice, organizații nonguvernamentale și asociații profesionale din sectorul forestier organizează, luni, conferința de specialitate cu tema 'Pădurile - pilon central al viitorului investițiilor verzi în Europa'. Evenimentul, organizat în Sala de Conferințe a Academiei Române din

Economic 27-04-2025 17:15

Anghel (ANPC): Micii și berea trebuie cumpărate doar din locuri autorizate; atenție la aspectul produselor

Directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, recomandă consumatorilor să acorde o atenție deosebită la aspectul produselor din carne tocată și la cel al berii, dar să verifice și modul de etichetare al acestor produse, având în vedere că în această perioadă românii sărbătoresc ziua de 1 Mai cu tradiț

Economic 27-04-2025 13:10

Arieratele bugetului general consolidat au crescut ușor în februarie 2025

Arieratele bugetului general consolidat au crescut cu aproape 0,1%, în februarie 2025, comparativ cu luna precedentă, la 557,2 milioane de lei, de la 556,7 milioane de lei în ianuarie, conform datelor publicate pe site-ul Ministerului Finanțelor (MF) și consultate de AGERPRES. Arieratele de peste 90 de zile s-au redus cu 18,4%, de la 185 milioane l

Economic 27-04-2025 10:22

Report de peste 3,41 milioane de euro la Joker și de 2,78 milioane de euro la Noroc, la tragerile de duminică

Un report de peste 3,41 milioane de euro se înregistrează la categoria I a jocului Joker, în timp ce la Noroc este în joc un report cumulat în valoare de peste 2,78 milioane de euro, informează Loteria Româna. Duminică au loc noi trageri Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc, după ce la tragerile de joi, 24

Economic 26-04-2025 14:26

ANPC a aplicat amenzi în valoare de 71.500 de lei și a oprit temporar activitatea la trei operatori economici

Comisarii din cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au efectuat, vineri, o serie de acțiuni de control în cadrul Comandamentului de 1 Mai, în urma cărora au aplicat amenzi în valoare de 71.500 lei, iar în cazul a trei operatori economici au dispus măsura de oprire temporară a prestării serviciilor. până la remediere

Economic 25-04-2025 20:32

Burduja: Am lansat în consultare un proiect de lege ce vizează finalizarea accelerată a marilor investiții hidroenergetice,începute de zeci de ani

Ministerul Energiei a lansat în dezbatere publică un proiect de lege care vizează finalizarea accelerată a marilor investiții hidroenergetice începute de zeci de ani și blocate, a anunțat vineri, ministrul de resort, Sebastian Burduja. Potrivit acestuia, proiectul de lege introduce un regim juridic special, aplicabil exclusiv acelo

Economic 25-04-2025 19:24

Ministrul Finanțelor: Execuția bugetului pe primele trei luni reflectă provocările contextului economic intern și extern

Execuția bugetului pe primele trei luni ale anului reflectă provocările contextului economic intern și extern, precum și primele rezultate ale măsurilor luate pentru restabilirea echilibrului bugetar, a transmis, vineri, ministrul Finanțelor, Tanczos Barna. 'Reducerea cheltuielilor și creșterea investițiilor în economie trebuie continuate. Execuția b

Economic 25-04-2025 18:50

Deficitul bugetar a urcat la 2,28% din PIB, după primele trei luni din 2025

Deficitul bugetar s-a situat la 2,28% din PIB, după primele trei luni din 2025, comparativ cu 2,04% din PIB în perioada similară a anului trecut, potrivit datelor publicate vineri de Ministerul Finanțelor. 'Execuția bugetului general consolidat în primele trei luni ale anului 2025 s-a încheiat cu un deficit de 43,66 miliarde lei, respectiv 2,2

Economic 25-04-2025 16:20

Marcel Boloș și comisarul european Piotr Serafin au vizitat proiecte implementate din fonduri europene la Oradea

Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, și comisarul european pentru Buget, luptă antifraudă și administrație publică, Piotr Serafin, au vizitat proiecte de succes implementate din fonduri europene la Oradea, potrivit unui comunicat de presă al ministerului. 'Salutăm inițiativa domnului comisar Serafin de a vizita statele membre pent

Economic 25-04-2025 15:19

Apropierea de metrou poate crește prețul unei locuințe și cu 30% (analiză)

Două locuințe care dispun de caracteristici asemănătoare și se află în același cartier pot fi scoase la vânzare cu prețuri foarte diferite, atunci când una dintre acestea se află în imediata proximitate a unei stații de metrou și cealaltă nu, arată o analiză realizată de platforma Imobiliare.ro, publicată vineri. Conform sursei citate,

Economic 25-04-2025 13:26

Producătorii auto se pot înscrie în Programul 'Rabla' 2025, începând din 30 aprilie (AFM)

Sesiunea de înscriere a producătorilor în cadrul Programului 'Rabla' 2025 va demara pe data de 30 aprilie, a anunțat, vineri, Administrația Fondului pentru Mediu (AFM), într-un comunicat de presă transmis AGERPRES. Dosarul de validare trebuie depus până pe 7 mai, la ora 23:59, și va cuprinde următoarele document

Economic 25-04-2025 13:18

ASPES: Peste 60% dintre români cred că țara se îndreaptă spre o direcție greșită

Peste 60% dintre români cred că țara se îndreaptă spre o direcție greșită și de aceea votanții doresc de la viitorul președinte să promoveze direct sau împreună cu Parlamentul și Guvernul o schimbare reală și profundă în politica actuală și viitoare a României, afirmă Asociația pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES).

Economic 25-04-2025 12:53

ANCOM: Platformele online pot suspenda, restricționa sau închide conturile utilizatorilor și trebuie să motiveze clar decizia

Furnizorii platformelor online le pot impune utilizatorilor o serie de restricții pe motiv că informațiile furnizate de către aceștia constituie conținut ilegal sau sunt incompatibile cu condițiile generale de utilizare ale serviciilor platformelor, informează Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM), într-un comuni