Românii îşi fac bugete fixe de Black Friday în 2023, pe fondul crizei (studiu)

Procentul românilor care intenţionează să profite de reduceri de Black Friday în acest an a scăzut cu 5 puncte faţă de 2022, ajungând la 57%, de la 62%, conform celui mai recent studiu MKOR privind cumpărăturile de Black Friday, dat miercuri publicităţii.
Astfel, 6 din 10 români intenţionează să facă achiziţii de Black Friday în 2023, în scădere comparativ cu 2022, iar 8 din 10 români au un buget dedicat, faţă de doar 20% anul trecut.
"Am reluat studiul privind planurile românilor de Black Friday pentru că ne-am dorit să vedem cum au evoluat preferinţele faţă de anul trecut. Rezultatele arată că, deşi interesul pentru cumpărăturile de Black Friday se menţine relativ ridicat, românii adoptă o abordare mai prudentă în 2023, gestionându-şi mai bine bugetul alocat. Totul pe fondul unui pesimism general privind situaţia economică actuală", menţionează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.
Datele studiului arată că şi-au făcut planuri pentru reducerile din luna noiembrie în special persoanele sub 40 de ani, femeile, persoanele cu venituri medii, părinţii cu copii minori şi cei fără copii. Faţă de 2022, a crescut interesul pentru articolele de Fashion (+14%).
"Cei hotărâţi să meargă la cumpărături de Black Friday îşi fac lista cu 2-3 săptămâni înainte de 1 noiembrie. Gen Z şi persoanele fără copii tind să fie mai spontane, 2 din 10 preferă să decidă pe moment ce cumpără", relevă studiul.
Pe fondul climatului economic incert, majoritatea românilor care intenţionează să profite de reducerile de Black Friday şi-au făcut deja un buget orientativ. Doar 1 din 5 români mai merg la cumpărături fără un plan financiar prestabilit, faţă de 4 din 5 în 2022. Sumele sunt în principal alocate în funcţie de resursele financiare disponibile şi preţul produselor de pe lista de cumpărături.
Şi în acest an, electronicele şi electrocasnicele se află în topul preferinţelor, deşi interesul a scăzut cu 7 procente faţă de 2022. Cu un procent similar s-a redus şi apetenţa pentru produsele IT&C, de la 34% în 2022 la 27% anul acesta, bărbaţii fiind mai interesaţi de această categorie de produse (32%).
În schimb, articolele de modă (îmbrăcăminte încălţăminte, accesorii etc.) câştigă teren, înregistrând un interes crescut cu 14% din partea cumpărătorilor. Iar interesul este chiar mai mare pentru Gen Z (64%) şi femei (58%).
Achiziţionarea produselor sau serviciilor dorite, la preţuri mai bune, rămâne motivul principal pentru care 6 din 10 români cumpără de Black Friday. În plus, ocazia este preferată şi de cei care vânează ofertele în general (36%). Reducerile din noiembrie sunt şi un bun prilej de a cumpăra cadouri pentru Crăciun sau diverse alte aniversări.
Potrivit studiului, online-ul rămâne mediul de achiziţie preferat de Black Friday, deşi 1 din 4 români vor miza pe mixul dintre magazinele fizice şi cele online.
Mediul online este preferat şi când vine vorba de căutarea de informaţii privind ofertele disponibile de Black Friday. Aplicaţia mobilă a magazinului şi reţelele de socializare sunt cele mai accesate, cu particularităţi în funcţie de vârstă. Reclamele TV sunt o sursă de inspiraţie pentru o treime dintre cei care au planuri de Black Friday.
Datele sunt extrase din studiul "Cumpărăturile de Black Friday", pe care MKOR îl derulează recurent începând cu 2022. Eşantionul este reprezentativ naţional pe criterii de gen, vârstă şi distribuţie geografică, ţinta fiind populaţia generală, cu vârsta între 18 şi 55 ani, perioada - noiembrie 2022/noiembrie 2023.
MKOR Consulting este o agenţie de cercetare de piaţă inovativă, care combină experienţa practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA şi expertiza pentru a oferi o înţelegere aprofundată a mediului de business. MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii. AGERPRES/(AS - editor: Oana Tilică, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
Alte știri din categorie
Ministrul Muncii: Piața forței de muncă are cea mai mare dinamică din istorie
Piața forței de muncă are cea mai mare dinamică din istorie și este esențial să ne adaptăm la noile cerințe ale economiei, să dezvoltăm competențe relevante și să cooperăm strâns cu mediul de afaceri pentru a asigura o forță de muncă calificată și competitivă, consideră ministrul de resort, Simona Bucura-Oprescu. Aceasta a participat vin
Amânarea de către România a măsurilor de corecție bugetară îi îngrijorează pe investitori (Bloomberg)
Turbulențele din mediul politic din România îi îngrijorează pe investitori, care se tem că măsurile fiscale necesare pentru a reduce cel mai mare deficit guvernamental din Uniunea Europeană vor suferi noi amânări, informează Bloomberg. Tensiunile care există înainte de cel de-al doilea tur de scrutin al alegerilor prezidențiale, d
Fetea (ACA): Valorificarea mierii a devenit tot mai dificilă, atât în România, cât și la nivel european
Valorificarea mierii a devenit tot mai dificilă, atât în România, cât și la nivel european, iar prețurile modice la care se vinde acest produs nu acoperă nici jumătate din prețul de producție al apicultorilor, a declarat, vineri, la Târgul Național al Mierii, președintele Asociației Crescătorilor de Albine din România (ACA), Ioan Fetea.
CONAF: Forumul Național De Vocație Antreprenoare ajunge la Cluj-Napoca, pe 25 martie
Forumul Național De Vocație Antreprenoare, inițiativa Confederației Naționale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), continuă cu a treia ediție pe 25 martie, la Cluj-Napoca, la Muzeul Mina. 'România rămâne o economie dominată de IMM-uri, iar puține afaceri reușesc să depășească pragul unei dezvoltări sustenabile și să devină actori de r
ASF și InfoCons au semnat un parteneriat pentru educația financiară privind produsele și serviciile financiare nebancare
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) și InfoCons - Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorilor au semnat vineri un protocol de colaborare în vederea derulării de proiecte și de programe educaționale, precum și de acțiuni cu scopuri educative. Potrivit unui comunicat remis vineri AGERPRES, cele două instituții marchează, prin înche
ANAF avertizează cu privire la apariția unor emailuri false transmise în numele instituției
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) avertizează cu privire la apariția unor emailuri false transmise în numele instituției, prin care contribuabilii sunt înștiințați că procesul de rambursare a taxei a fost finalizat. 'Atenție! Emailuri false în numele ANAF! ANAF atenționează contribuabilii cu privire la emailuri false transm
Romsilva va planta 19 milioane de puieți forestieri în campania de primăvară
Regia Națională a Pădurilor - Romsilva va planta 19 milioane de puieți forestieri în campania de împăduriri de primăvară, informează Regia într-un comunicat transmis vineri AGERPRES. Romsilva a marcat debutul Lunii Plantării Arborilor și a campaniei de împăduriri de primăvară printr-o acțiune de împădurire la Ocolul Silvic
ANCOM propune o serie de obligații Digi România, după ce a fost identificat ca furnizor cu putere semnificativă în 6.288 de localități
Digi România a fost identificat ca furnizor cu putere semnificativă în 6.288 de localități din România și, ca atare, pentru a asigura o concurență eficientă în aceste zone, Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) propune ca operatorului să îi fie impuse o serie de obligații. P
Planul de acțiuni preventive în domeniul energiei, un document esențial pentru asigurarea securității furnizării gazelor în România (Burduja)
Planul de acțiuni preventive în domeniul energiei, elaborat de Ministerul Energiei, reprezintă un document esențial pentru asigurarea securității furnizării gazelor în România, susține ministrul Energiei, Sebastian Burduja. Conform unui comunicat remis vineri AGERPRES, Ministerul Energiei a promovat în Guvern ordonanța
INS: Pensia medie lunară a ajuns la 2.898 lei în trimestrul IV din 2024, în creștere cu 12,2%
Pensia medie lunară a crescut cu 12,2% în ultimele trei luni ale anului trecut, comparativ cu trimestrul precedent, până la valoarea de 2.898 lei, a anunțat, vineri, Institutul Național de Statistică (INS). Numărul mediu de pensionari a fost de 4,92 milioane persoane, în scădere cu 41.000 persoane față de trimestrul III 2024,
INS: Câștigul salarial mediu brut, în scădere cu 341 de lei, în ianuarie; media netă, diminuare cu 5,6%
Câștigul salarial mediu brut a fost de 8.910 lei, în ianuarie 2025, cu 341 de lei sub valoarea din luna decembrie 2024, în timp ce media netă s-a situat la 5.328 de lei, în scădere cu 5,6%, conform datelor publicate, vineri, de Institutul Național de Statistică (INS). Raportat la ianuarie 2024, câștigul salarial m
România, promovată la Salon Mondial du Tourisme de la Paris, prin experiențe autentice și tradiții românești
Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului (MEDAT) promovează România, între 13 și 16 martie, la Salon Mondial du Tourisme de la Paris, cel mai important târg de profil din Franța, destinat în principal publicului larg, dar și specialiștilor din industrie, potrivit unui comunicat remis vineri AGERPRES.
INS: Sporul natural al populației României s-a menținut negativ în prima lună a anului
Numărul nașterilor și deceselor, înregistrate în luna ianuarie 2025, a scăzut față de aceeași perioadă din anul anterior, iar sporul natural s-a menținut negativ, la minus 10.845 de persoane, arată datele publicate, vineri, de Institutul Național de Statistică (INS). Conform statisticii oficiale, în ianuarie 2025, s-au î
INS: Rata de ocupare a populației cu vârsta între 15 și 64 de ani, în scădere în trimestrul IV din 2024
Rata de ocupare a populației în vârstă de muncă (15-64 ani) a fost în trimestrul IV al anului trecut de 63%, în scădere cu 0,3 puncte procentuale față de trimestrul anterior, relevă datele publicate, vineri, de Institutul Național de Statistică (INS). Conform statisticii oficiale, în ultimele trei luni din 2024, r
Romgaz a publicat în SEAP un anunț pentru servicii de consultanță în vederea preluării activelor Azomureș
Romgaz a publicat un anunț în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) pentru servicii de consultanță în evaluarea, negocierea și achiziția activelor Azomureș, a anunțat, vineri, ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'Așa cum am anunțat, am dat mandat Romgaz - companie de marcă din portofoliul ministerului energiei și c