Restructurarea de la Poşta Română cuprinde 1.000 de oameni; toţi vor putea rămâne în companie pe alte posturi (director general)

Procesul de restructurare de la Poşta Română cuprinde aproximativ 1.000 de oameni, însă toţi vor avea opţiunea să rămână în companie pe alte funcţii, a declarat sâmbătă directorul general al instituţiei, Valentin Ştefan.
"În procesul de restructurare pe care îl desfăşurăm acum intră toată administraţia centrală. Vorbim de, în jur, de 1.000 de oameni care vor intra în procesul de restructurare. Absolut toţi vor avea posibilitatea să rămână în cadrul companiei pe alte funcţii. Majoritatea pe funcţiile nou create din administraţia centrală, dar şi în operaţional", a precizat Ştefan, care a participat la prezentarea noii flote de maşini achiziţionate de operatorul naţional de servicii poştale.
El a subliniat că, atât timp cât va conduce Compania Naţională Poşta Română, va exista acest sistem de evaluare şi modificare a structurii organizatorice, considerând că este normal ca acolo unde lucrurile nu merg să se facă modificări. Mai mult, directorul general al companiei a precizat că este nedrept ca oamenii care muncesc să plătească salarii celor care nu reuşesc să producă.
"Cât timp voi conduce Poşta Română, va exista acest sistem de evaluare şi modificare a structurii organizatorice. Este normal ca în orice companie, acolo unde lucrurile nu merg, să intervii şi să le modifici. Fie că vorbim de fluxul administrativ sau de eficienţa unor manageri, acest mecanism legal de a modifica structura, de a muta oamenii de pe un post pe altul, va exista şi în Poşta Română. O companie privată, dacă ar avea un departament care ar pierde bani, nu ar ezita să modifice acest lucru. Asta trebuie să se întâmple şi la Poştă. Atunci când ai un departament care nu este eficient trebuie intervenit asupra lui. Este nedrept ca ceilalţi oameni din Poştă care muncesc să le plătească salariile celor care nu reuşesc să producă. În realitate nimeni din companie nu trebuie să plece. Sunt locuri de muncă pentru toată lumea. Şi noi ne lovim de o lipsă a forţei de muncă. Sunt foarte multe orgolii la mijloc. Sunt oameni care poate au fost în anumite funcţii, au avut anumite atribuţii 10, 20, 30 de ani, iar acum când trebuie să vadă realitatea şi anume că munca lor, în clipa de faţă, nu mai aduce plus valoare companiei... este o supărare", a precizat Valentin Ştefan.
El a mai arătat în context că de anul trecut compania a început să optimizeze contractele, să fie mai selectivă, în condiţiile în care, până acum, Poşta Română avea tendinţa de a lua orice contract care îi ieşea în cale.
"Acolo unde nu avem suficientă forţă de muncă suntem selectivi să păstrăm doar contractele care aduc bani. De exemplu, contractul de citit contoare este o provocare logistică cu venituri bune, dar nu suficient de mari. Aşa că genul acesta de contracte nu va mai reprezenta o prioritate pentru companie decât dacă profitul din el va creşte semnificativ", a explicat sursa citată.
Pe de altă parte, şeful companiei a arătat că Poşta Română are instalate 1.000 de POS-uri în 800 de oficii poştale, astfel că în aproximativ 50% dintre oficiile poştale se poate plăti cu cardul. Potrivit acestuia, acoperirea este undeva la 80% spre 90% din mediul urban. El a explicat totodată că sunt unele regiuni unde nu este oportun să existe această opţiune a plăţii cu cardul pentru că generează nişte costuri şi nu este utilizată.
Valentin Ştefan a mai semnalat că sunt anumite segmente care scad, cum este poşta clasică, respectiv tot ce înseamnă scrisori, astfel că aşteptările sunt ca aceasta să nu mai reprezinte o linie de business semnificativă.
"Este în scădere de mai bine de 10 ani şi ne aşteptăm ca în următorii 5 - 10 ani să nu mai reprezinte o linie de business semnificativă. Ne dorim să avem un cuvânt cât mai puternic de spus în tot ce înseamnă curierat în România. Coletele ajung şi acum acasă la beneficiar, Poşta Română nu doar că duce colete, dar le şi preia de la beneficiari doar că este un segment de business pe care compania nu a pus accentul până în acest moment. Nu am nicio temere, Poşta Română poate să ajungă din nou acolo unde îi este locul, în vârf. Avem cea mai mare cifră de afaceri din industrie, avem cel mai puternic acţionar, statul român, şi avem poate cei mai minunaţi angajaţi, poştaşii", a subliniat directorul general al CNPR.
Cât priveşte tehnologia pentru distribuirea cardurilor de energie, şeful Poştei Române a menţionat că situaţia arată excelent, iar compania este foarte pregătită pentru acest contract.
"De altfel, e singura companie care ar fi putut să ducă la bun sfârşit acest contract. Ne dorim ca pentru orice contract pe care îl încheiem să oferim o calitate cât mai bună. Atunci ne-am gândit că deşi am putea să oferim servicii bune pentru acest contract în oficiile poştale vrem să mergem în întâmpinarea clientului. Dacă suntem într-o eră a digitalizării, a modernizării, a confortului, am spus că este bine să le oferim clienţilor noştri (avem 8 milioane de clienţi unici în fiecare lună, cei mai mulţi clienţi pe care îi are orice companie) această opţiune în plus şi anume nu să plătească doar în oficiul poştal ci şi acasă la ei", a declarat Ştefan.
Acesta susţine că mecanismul creat de Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene este unul cât se poate de sigur, mai ales că este vorba de bani europeni. Practic, banii nu vor intra în posesia beneficiarilor. Sumele vor sta în conturile Poştei şi vor fi transferate către furnizorii de energie.
"Din punctul nostru de vedere, măsurile sunt cât se poate de sigure. Dacă vor exista excepţii, şi cineva va găsi o modalitate prin care să sustragă în mod ilegal câteva sute de lei, nu zic că nu se poate, doar că nu ne aşteptăm la genul ăsta de lucruri. Până la urmă orice mecanism care este implementat şi care se adresează la aproape 4 milioane de români tot timpul va crea şi o oarecare posibilitate de disfuncţionalitate. Din punctul nostru de vedere, modalităţile prin care se poate frauda acest program sunt prevenite. Pentru orice contract, angajaţii din companie primesc o sesiune de training, un instructaj. Fie că vorbim de contracte cu tribunalele sau cu ANAF sau cu orice instituţie a statului sau cu clienţi privaţi sunt anumite particularităţi în contract şi ori de câte ori le derulăm li se spune cum trebuie să îşi modifice activitatea. Şi pentru acest contract va exista o pregătire", a mai spus directorul general de la Poşta Română.
El a explicat că există tehnologia necesară astfel încât, dacă cineva vrea să meargă să-şi plătească o factură în oficiul poştal sau să scaneze un card de energie, poate să o facă.
"Aplicaţiile există, sistemul există, ne dorim doar să extindem acest sistem în a creşte calitatea şi capacitatea de absorbţie a clienţilor", a afirmat Valentin Ştefan. AGERPRES/(AS - autor: Andreea Marinescu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
ONRC: 1.628 de firme și PFA au intrat în insolvență în primul trimestru din 2025, în scădere cu 9,7%
Numărul societăților comerciale și al persoanelor fizice autorizate (PFA) intrate în insolvență în primul trimestru din 2025 a fost de 1.628, în scădere cu 9,71% față de perioada similară din 2024, când au fost înregistrate 1.803 insolvențe, conform datelor publicate pe site-ul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC).
Consiliul Economic și Social invită candidații la Președinția României la o dezbatere electorală
Consiliul Economic și Social îi invită pe candidații la Președinția României la o dezbatere electorală, miercuri, 30 aprilie 2025, la sediul CES, pentru a-și prezenta viziunea într-un dialog reprezentanții organizațiilor patronale, sindicale și neguvernamentale. 'În fața provocărilor actuale cu care se confruntă societatea româ
Bugetul AFM pentru 2025 depășește 16,42 miliarde de lei și include finanțarea a 7 noi programe (minister)
Bugetul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), pentru anul 2025, va fi depăși 16,42 miliarde de lei, în creștere cu aproape 18% față de suma din anul anterior, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), transmis joi AGERPRES. 'Bugetul AFM aprobat astăzi (în ședința de Guvern, n.r.) este unul isto
România va avea un Program Național de Achiziții Ecologice pentru perioada 2025-2030
Guvernul a aprobat, joi, la propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), Programul Național de Achiziții Ecologice (PNAE) 2025-2030, prin care va fi stimulată achiziționarea la nivel de administrație centrală și locală a produselor, serviciilor și lucrărilor cu un impact redus asupra mediului, informează ministerul de resort, într-un comunicat de presă
Companiile, reticente să apeleze la transportul multimodal, din cauza infrastructurii de transport inadecvată și a lipsei de terminale moderne (studiu)
Companiile sunt reticente să apeleze la transportul multimodal, având în vedere infrastructura de transport inadecvată, lipsa unor terminale multimodale moderne conectate la toate modurile de transport, lipsa unor lanțuri logistice multimodale și a unor depozite pentru containere, costurile mari de transport și de transfer, timpul de tranzit ridicat și navigabili
UPDATE Trafic feroviar reluat în condiții normale în gara Brașov
Circulația feroviară a fost reluată la ora 13:40, în condiții normale de trafic, pe raza stației CF Brașov, inclusiv pe intervalele CF Dârste - Brașov și Brașov - Bod, a anunțat joi CFR SA. 'Regretăm disconfortul creat și asigurăm călătorii de faptul că personalul feroviar al SRCF Brașov a depus toate eforturile necesare pentru finalizarea operativă
Burduja: Guvernul pregătește un sistem de compensații financiare ce vor fi acordate persoanelor vulnerabile pentru cheltuielile cu energia electrică
Guvernul României pregătește un sistem prin care persoanele vulnerabile vor primi compensații financiare directe pentru cheltuielile cu energia electrică după data de 1 iulie 2025 și, în același timp, românii pot beneficia deja de prețuri corecte prin piața concurențială, a scris joi ministrul Energiei, Sebastian Burduja, într-o postare publicată pe p
Leul s-a apreciat, joi, în raport cu euro, dar a scăzut față de dolarul american
Moneda națională s-a apreciat, joi, în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Națională a României (BNR) la 4,9772 lei, în scădere cu 0,03 bani (-0,01%) față de cotația precedentă, de 4,9775 lei. În schimb, leul a pierdut teren în fața dolarului american, care a fost cotat la 4,3734 lei, &i
Akos Molnar (Tușnad): Reducerea valorii voucherelor de vacanță pune frână pe turismul intern
Măsurile de reducere a valorii voucherelor de vacanță pun frână pe turismul intern, iar diminuarea pieței interne ar putea fi compensată prin atragerea turiștilor străini, a afirmat, joi, directorul general al societății Tușnad SA, Akos Molnar, la un eveniment de specialitate. ''Cu măsurile de reducere a valorii voucherelor se pu
Controale ANPC în sectorul 6: 55.000 de lei amenzi și două unități alimentare temporar închise
Comisarii pentru protecția consumatorilor au aplicat amenzi de 55.000 de lei în urma unor controale realizate miercuri la trei societăți cu puncte de lucru în Bulevardul Timișoara și, respectiv, Bulevardul Iuliu Maniu, și s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor la Sushi Torry și Patiseria Ioanid.
Plata taxei de pod de la Fetești - Cernavodă, disponibilă prin aplicația 24pay
Plata taxei de pod de la Fetești - Cernavodă este disponibilă prin aplicația 24pay, potrivit unui comunicat remis joi AGERPRES. ''24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte de începerea sezonului estival: de acum, plata taxei de trecere a podului de la Fetești - Cernavodă se poate fac
Frăsineanu: Implementarea unui sistem ''Clearing House'' va ajuta la uniformizarea colectării separate a deșeurilor de ambalaje municipale
Implementarea unui sistem ''Clearing House'' va conduce la uniformizarea în ceea ce privește colectarea separată a deșeurilor de ambalaje, generate în flux municipal, a declarat, joi, consilierul de stat în Cancelaria prim-ministrului, Mihaela Frăsineanu, la conferința ''SGR în România''.
Asociația Micilor Comercianți: Ar trebui introduse de urgență PET-urile de spirt, apă distilată și ambalajele de 5 litri în SGR
PET-urile de spirt, apă distilată și ambalajele de 5 litri trebuie introduse de urgență în Sistemul Garanție-Returnare (SGR) pentru o funcționare îmbunătățită a acestuia, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii (ANCMM), Feliciu Paraschiv. ''Recunosc că la început ne-am op
Investiții de 169 milioane euro pe piața imobiliară din România, în primele trei luni
Piața imobiliară din România a consemnat un început de an pozitiv, cu un volum total al investițiilor de 169 milioane euro în primele trei luni, mai mult decât dublu față de trimestrul anterior și aproape la același nivel cu perioada similară a anului trecut, semnalând o revenire susținută a interesului investitorilor pentru active local
Webb (RetuRo): Peste un miliard de ambalaje cu sigla SGR au fost colectate în primele trei luni ale acestui an
Peste un miliard de ambalaje SGR au fost colectate în primele trei luni ale acestui an, iar peste 90% dintre acestea au fost deja reciclate, a declarat, joi, la conferința ''SGR în România'', director general și președinte al RetuRO, Gemma Webb. ''Cu RetuRo, am început acum al doilea an de activi