Chipăilă (APT): Dacă nu sunt bani la buget, e și pentru că nu investim suficient în promovarea României, pentru a atrage turiști străini

Faptul că nu investim suficient în promovarea României pentru a convinge mai mult de 2,3 milioane de turiști străini să vină să aducă bani în țară este una dintre cauzele pentru care nu sunt bani la bugetul de stat, în condițiile în care Albania, de exemplu, înregistrează 14 milioane de turiști străini, deci de șase ori și ceva mai mult decât noi, a afirmat, joi, Alin Chipăilă, Alianța pentru Turism.
'Dacă stăm să ne uităm care este bugetul de promovare al României și faptul că nu reușim să mobilizăm, într-adevăr, o strategie coerentă de marketing la nivel național vedem motivul pentru care am ajuns în situația în care BNR prognozează pentru anul 2024 un deficit al balanței comerciale în turism de 5 miliarde de euro. Deci, în momentul în care vorbim că nu sunt bani la buget e și pentru faptul că nu investim suficient în promovarea României pentru a convinge mai mult de 2,3 milioane de turiști străini să vină să aducă bani în România, pentru că, până la urmă, acesta este un export clar de servicii. Ne uităm la țări, la Albania, spre exemplu, care are 14 milioane de turiști străini, deci de șase ori și ceva mai mult decât România. Este incredibil!', a afirmat Chipăilă, la un eveniment de specialitate.
El a atras atenția că și Bucureștiul, care e principala destinație a României, aproape că nu există 'în momentul în care ne prezentăm în afară'. În acest context, el a subliniat că înființarea Organizației de Management al Destinației la nivel de capitală 'trenează din motive care efectiv încep să scape logicii'.
'Pornind de la nivel național, într-adevăr, avem o legislație, dar, din păcate, observăm că lucrurile nu se mișcă. Tot acolo unde au existat niște inițiative și unde oamenii au înțeles că numai împreună, lucrând mână-n mână, cu autoritatea publică locală care are fonduri și care își propune să dezvolte o destinație, împreună cu actorii privați, numai așa, lucrând împreună, lucrurile se pot dezvolta. Și am exemplu aici de la Oradea, de la Timișoara, de la Sibiu. Mi-ar plăcea să avem cât de curând exemple pozitive și din București, unde crearea acestei organizații la nivel de destinație (OMD - n. r.) durează de prea mult timp și trenează din motive care efectiv încep să scape logicii, pentru că e totuși principala destinație a României Bucureștiul și, în momentul în care ne prezentăm în afară, aproape că nu există. În campanii de comunicare București nu există, în campanii de participare la târguri, atragere de influenceri sau altceva, la fel, nu există. Bine, nu că am sta mai bine la nivel de țară. Și aici lucrurile se întâmplă foarte disparat și dificil și cu investiții minime', a susținut acesta.
Potrivit sursei citate, Alianța pentru Turism încearcă să 'coaguleze ceea ce ar trebui să fie Organizația de Management al Destinației România'.
'Laud implicarea FIHR-ului în toate structurile asociative și faptul că împreună am creat ONG-ul Alianța pentru Turism, pentru că este modelul care trebuie replicat în țară, în sensul în care să avem autoritățile publice locale - primării, consilii județene - care să lucreze cu filialele teritoriale, cu organizațiile de la nivel local ale industriei hoteliere în ansamblu, fie că vorbim de hotelieri, de restaurante, de furnizorii de servicii. La nivel național, Alianța pentru Turism, prin forma de organizare și prin modul în care este structurată, din 2020 încoace, încercăm să coagulăm ceea ce ar trebui să fie Organizația de Management al Destinației România. Și cred că fiecare dintre noi trebuie să fim ambasadorii implicării actorilor privați în aceste structuri patronale, profesionale și asociative, pentru că nu e nimeni mai în măsură să apere drepturile și să promoveze interesele decât aceste structuri. (...) Avem o dorință foarte mare, și anume aceea ca, prin legislație, să reușim să consfințim organizarea acestui OMD național. Sperăm să se întâmple într-un orizont de timp rezonabil și care să nu ne mai pună în situația de a participa sau de a avea prezențe pe scena internațională nepregătite, nesusținute, pe niște piețe care nu sunt studiate, fără un profil al turiștilor și fără rezultate cuantificabile. Toți știm că în business ne trebuie rezultate. Am investit atâția bani în promovare, cât mi s-a întors înapoi?', a transmis Chipăilă.
El a subliniat că acele destinații în care au existat OMD-uri sau precursori ai OMD-urilor și-au revenit mai ușor din pandemie, au lucrat inclusiv în timpul pandemiei pentru a încerca să diminueze și să atenueze efectele asupra industriei.
'Și acolo unde acestea, din motive politice, din motive de schimbări, din varii motive nu mai există, se vede clar că promovarea scade și destinația începe să dispară de pe hartă. Mă gândesc aici la colegii noștri de la Asociația de Management al Destinației Delta Dunării, care era activă, prezentă. (...) Așteptăm să-i vedem, pentru că în ultimii doi ani nu au mai fost prezenți nici la târguri, nu au mai fost prezenți nici în mediul online cu promovare, pentru o zonă care merită tot interesul nostru și care este un ambasador al României pe plan internațional', a adăugat reprezentantul APT.
Alin Chipăilă i-a îndemnat pe membrii FIHR, prezenți la eveniment, să se implice în structurile asociative, pentru a participa la modificarea legislației secundare în interesul industriei.
'Implicați-vă în structurile asociative, nu doar prin adeziune și prezența la întâlniri, pentru că FIHR-ul, APT-ul și celelalte au grupuri de lucru cu care discutăm cu ministerul despre legislație. Ne chinuim acum împreună să provocăm transformarea legislației pentru a include în sfârșit și la noi partea de digitalizare în ceea ce privește raportarea turiștilor, monitorizarea fluxului turiștilor și, pentru fiecare grup de lucru - că vorbim de legislație, că vorbim de marketing -, este nevoie de specialiști, este nevoie de voi toți. Altfel, autoritățile noastre sunt foarte reactive în cel mai bun caz. Nu sunt neapărat competențe, ministerele se schimbă, am trecut de la un minister la celălalt, le-am comasat, politicienii se schimbă. Noi trebuie să fim coloana vertebrală a ceea ce prezintă susținerea și interesul industriei. Noi suntem aceia care trebuie să fie interlocutori permanenți și strategici pentru autorități și care să le ceară să promoveze interesele industriei, pentru că noi aducem bani în România', a mai spus el.
Federația Industriei Hoteliere din România a organizat, joi, conferința 'Transformarea industriei hoteliere: creșterea competitivității în noul context strategic din turism', marcând 35 de ani de activitate a organizației.
La eveniment, profesioniști relevanți din România și din alte țări și-au prezentat opiniile despre schimbările și reglementările locale și europene, direcțiile strategice pentru turism la nivel de Europa, politicile publice locale necesare pentru turism, dar și tendințele din zona investițională. AGERPRES/(A - autor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Boloș anunță oportunități de finanțare din fonduri europene pentru sănătate publică, servicii sociale și microîntreprinderi
Cele mai importante oportunități de finanțare din fonduri europene acoperă domenii esențiale precum sănătate publică, servicii sociale și susținerea micilor afaceri locale, a anunțat, joi, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș. 'Nu lăsăm informația să se piardă: azi vă prezint cele mai importante oportunități de fin
CNS Cartel ALFA: Directiva privind salariul minim adecvat reprezintă un colac de salvare pentru milioane de lucrători
Peste 20 de milioane dintre cei mai slab plătiți lucrători din Uniunea Europeană ar putea beneficia de o creștere salarială dacă directiva privind salariul minim adecvat va fi pe deplin implementată în statele membre, susțin reprezentanții CNS 'Cartel ALFA'. 'Directiva privind salariul minim adecvat este o legislație deosebit
OIV: Producția de vin a României a scăzut cu aproximativ 19,8% în 2024, ajungând la 3,7 milioane hectolitri
Din cauza condițiilor climatice dificile, grindină și secetă în perioade critice, producția de vin a României a scăzut cu aproximativ 19,8% în 2024 comparativ cu 2023, ajungând la 3,7 milioane hectolitri, aceasta fiind una dintre cele mai semnificative scăderi procentuale din Uniunea Europeană, arată cel mai recent raport publicat de Organizaț
ANPC va afectua controale la furnizorii de energie electrică, până la jumătatea lunii iunie
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) va desfășura, timp de trei luni, acțiuni de control la nivel național pentru a verifica modul în care sunt respectate prevederile legale privind protecția consumatorilor în procesul de furnizare a energiei electrice. 'În perioada 17 aprilie - 16 iunie 2025, Auto
Iuliu Stocklosa a fost reales președinte al Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București
Adunarea Generală a membrilor Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB) l-a reales, joi, în funcția de președinte pe Iuliu Stocklosa. Potrivit unui comunicat al CCIB, Iuliu Stocklosa a fondat, în 1990, compania East Electric, membră a CCIB încă de la înființare. East Electric activează în prin
Maramureșul și Bucovina sunt printre cele mai căutate destinații de către români pentru vacanța de Paște (platformă)
Maramureșul și Bucovina au fost printre cele mai căutate destinații de către turiștii români pentru vacanța de Paște, conform unui studiu realizat de o platformă de rezervări. 'Cu peisaje spectaculoase, tradiții și obiceiuri autentice, cele două regiuni din nordul țării continuă să atragă anual sute de turiști. Aproximativ 41% dintre
Ministerul Finanțelor a împrumutat joi aproape 720 de milioane lei de la bănci
Ministerul Finanțelor (MF) a împrumutat, joi, 719,4 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de certificate de trezorerie cu discont, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Suma împrumutată prin emisiunea de certificate de trezorerie cu discont are maturitatea la 11 luni, iar randamentul mediu e
Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025 (studiu)
Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025, relevă un studiu realizat de EY România, care dezvăluie preferințele consumatorilor pentru cheltuielile legate de această perioadă, într-un context marcat de inflație ridicată și instabilitate economică. Potrivit EY România, sondajul evidențiază accentul pus
ANCOM: Platformele online foarte mari au obligația de a atenua riscurile sistemice asupra proceselor electorale
Furnizorii de platforme online și de motoare de căutare online foarte mari au obligația de a evalua și atenua riscurile sistemice identificate, precum diseminarea de conținut ilegal, efectele negative asupra exercitării drepturilor fundamentale și asupra discursului civic sau proceselor electorale, se arată într-un comunicat de presă al Autorității Naționale pentru Adm
ANPC: Cozonaci cu până la 21 de E-uri în marile lanțuri de magazine, compoziție înșelătoare și probleme la declarația nutrițională
Inspectorii pentru protecția consumatorilor au analizat cozonacii puși în vânzare în marile lanțuri de retail din România și atrag atenția asupra aditivării excesive, în condițiile în care au fost identificate până la 21 de E-uri, compoziției înșelătoare cu ingrediente ambigue și problemelor la declarația nutrițională.
Apele Române: Barajul Valea de Pești funcționează în parametri normali
Barajul Valea de Pești funcționează în parametri normali și nu există niciun pericol pentru populație sau infrastructură, a anunțat, joi, Administrația Națională 'Apele Române'. Potrivit instituției, toate măsurile necesare pentru menținerea siguranței în exploatare au fost deja implementate, iar structura barajului nu este afectată.
BCR propune 10 sfaturi financiare de Sărbători, inspirate din tradițiile românești
Banca Comercială Română (BCR), prin programul Școala de Bani, propune un set de 10 sfaturi de educație financiară inspirate din tradițiile românești, care poate aduce în prim-plan esența Sărbătorilor de Paște: bucuria împărtășită, obiceiurile simple și alegerile cumpătate. Potrivit unui comunicat al băncii, remis AGERPRES, masa de Paște
ANAF: Prejudiciu de 2,5 milioane de lei, identificat la două societăți de transport alternativ de persoane din București
Inspectorii antifraudă au descoperit două societăți din București care desfășoară activitate de transport alternativ de persoane prin intermediul platformelor digitale și care au creat un prejudiciu la bugetul de stat de peste 2,5 milioane de lei, a anunțat, joi, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). 'Una dintre societăți a utilizat forța de mu
Patiserii vor 'coace' mai puțini cozonaci în perioada Sărbătorilor Pascale; 30% din producție pleacă la export
Patiserii estimează că vor 'coace' mai puțini cozonaci în perioada Sărbătorilor Pascale din cauza costurilor mai mari înregistrate după eliminarea facilităților fiscale în industria alimentară, dar și a adaosurilor comerciale ridicate practicate de unii comercianți. 'Anul acesta credem că facem mai puțini cozonaci deoarece costuri
FPIOR transmite un ghid de informare privind acordarea voucherelor de vacanță pe card
Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) a transmis miercuri un ghid de informare referitor la acordarea voucherelor de vacanță pe card, după adoptarea de către Guvern a mecanismului de decontare a voucherelor de vacanță. Astfel, un angajat poate primi voucherele de vacanță pe card dacă semnează o declarație