Camera Deputaţilor: Reglementări privind activitatea de transport alternativ intermediată prin platforme digitale
![Imagine din galeria Agerpres](https://foto.agerpres.ro/storage/watermark/12328519.jpg)
Camera Deputaţilor a adoptat, marţi, proiectul de lege pentru aprobarea OUG 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto intermediate prin platforme digitale.
Deputaţii au aprobat câteva amendamente la ordonanţa de urgenţă, între care şi abrogarea articolului 38 care prevedea, practic, că legea era valabilă doar pentru trei ani.
Potrivit celor adoptate, transportul alternativ este efectuat de un operator de transport autorizat, contra cost, pe bază de contract de transport alternativ încheiat între pasager şi operatorul de transport deţinător al autoturismelor, care este intermediat de un operator al platformei digitale, conform prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, printr-o platformă digitală avizată tehnic de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale.
În situaţia în care operatorul platformei digitale este o persoană juridică nerezidentă, acesta este obligat să aibă, pe toată perioada în care îşi desfăşoară activitatea de intermediere a transportului alternativ pe teritoriul României, o filială înregistrată la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, prin care se derulează activităţile comerciale în România.
Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale va emite avizul tehnic pentru platforma digitală în termen de 30 de zile lucrătoare de la depunerea documentaţiei complete. Avizul tehnic pentru platformele digitale va avea o valabilitate de 12 luni. Avizul tehnic pentru platformele digitale va avea o valabilitate de 24 de luni, conform unui amendament adoptat de deputaţi.
Actul normativ mai prevede că pentru fiecare autoturism deţinut în proprietate, închiriere, comodat, contract de leasing şi utilizat în vederea efectuării transportului alternativ agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române - A.R.R., emitentă a autorizaţiei de transport alternativ, eliberează operatorului de transport alternativ, în termen de 15 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii, câte o copie conformă a acesteia, după depunerea documentelor, în copie, referitoare la autorizaţia de transport alternativ, la certificatul de înmatriculare şi cartea de identitate a autoturismului, declaraţia pe propria răspundere privind îndeplinirea de către autoturismul respectiv a condiţiilor necesare, precum şi la contractul de închiriere a autoturismului sau contractul de comodat în forma autentificată a autoturismului, după caz.
Retragerea autorizaţiei de transport alternativ se realizează de către autoritatea de autorizare şi are drept consecinţă pierderea calităţii de operator de transport alternativ autorizat, precum şi retragerea tuturor copiilor conforme eliberate pe baza autorizaţiei respective. Autorizaţia de transport alternativ poate fi retrasă dacă operatorul nu îndeplineşte una dintre condiţii, a folosit documente false, şi-a încetat activitatea ca urmare a unei hotărâri judecătoreşti definitive sau la cerere.
Deputaţii au decis eliminarea din ordonanţă a prevederii potrivit căreia autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească condiţia de a avea maxim 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto.
Actul normativ mai prevede că, în cazul în care se încasează direct de la pasager, integral sau parţial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ are obligaţia de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal, de a emite şi înmâna bon fiscal pasagerului, precum şi de a emite factură la solicitarea acestuia.
În cazul serviciilor de transport alternativ pentru care plata se realizează exclusiv online, prin intermediul platformei digitale, prin debitarea contului pasagerului cu suma reprezentând contravaloarea cursei respective, este obligatorie emiterea unei facturi electronice către pasager, prin intermediul platformei digitale.
Operatorul platformei digitale are şi obligaţia să achite la bugetul de stat o taxă în valoare de 100.000 de lei la fiecare 24 de luni.
În trafic, pe durata efectuării curselor de transport alternativ, autoturismele înregistrate pe platforma digitală vor avea afişat la vedere, în partea din faţă şi din spate a autoturismului, un ecuson pentru transport alternativ cu dimensiunea de 10 cm X 10 cm, ce va conţine, pe lângă numărul de înmatriculare al autoturismului şi elemente de siguranţă care să ateste autenticitatea ecusonului, denumirea platformei digitale pe care este înregistrat autoturismul.
Persoanele fizice şi juridice care derulează operaţiuni ce intră sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă beneficiază de o perioadă de tranziţie până la data de 1 februarie 2020.
Deputaţii au decis abrogarea articolului 38 care prevedea că avizul tehnic pentru platformele digitale, autorizaţia pentru transportul alternativ, precum şi copia conformă a autorizaţiei pentru transport alternativ se eliberează pentru perioadele corespunzătoare prevăzute, fără a depăşi data de 30 septembrie 2022.
Camera Deputaţilor este for decizional. AGERPRES/(AS - autor: Alina Novăceanu, editor: Andreea Rotaru, editor online: Ady Ivaşcu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Parlamentul se reunește marți în ședință comună pentru a discuta cererea de suspendare a președintelui Iohannis
Parlamentul se reunește marți, de la ora 10.00, pentru a discuta solicitarea de suspendare a președintelui Klaus Iohannis, au decis Birourile Permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului. Președintele Senatului, Ilie Bolojan, care a făcut acest anunț, a precizat să există două posibilități, documentul să fie trimis Curții Constituți
Parlament/ Ședința Birourilor permanente reunite - la ora 13,30
Birourile permanente ale Senatului și Camerei Deputaților se reunesc luni, începând cu ora 13,30. Ședința Birourilor permanente reunite va avea loc la Camera Deputaților. Birourile permanente reunite ar urma să ia o decizie în privința cererii de suspendare a președintelui Klaus Iohannis. Partidu
POT solicită revocarea din funcție a președinților Senatului și Camerei Deputaților
Partidul Oamenilor Tineri solicită revocarea din funcție a președinților celor două Camere ale Parlamentului, Ilie Bolojan și Ciprian Șerban, susținând că aceștia au blocat intenționat procedura de suspendare a șefului statului. 'De două ori consecutiv, Ilie Bolojan și Ciprian Șerban s-au folosit de pretexte și artificii procedurale
Gorghiu: Nu voi vota suspendarea lui Iohannis; este doar o temă falsă
Deputatul PNL Alina Gorghiu susține că suspendarea președintelui Klaus Iohannis reprezintă 'doar o temă falsă, un mare val pe care se urcă niște candidați ca să speculeze electoral starea de nemulțumire a populației'. 'După mai bine de 20 de ani de politică, am învățat să nu evit să spun adevărul de teama unor invective, mai
VIDEO Premierul Ciolacu: Săptămâna viitoare - proiect de lege în Parlament privind domeniul imobiliar
Premierul Marcel Ciolacu, președintele PSD, a declarat joi că săptămâna viitoare în Parlament va funcționa o comisie comună în vederea armonizării unui proiect de lege privind domeniul imobiliar, rezultat din cele trei proiecte depuse până în acest moment în Legislativ de către PSD, PNL și USR. <
Parlament - buget2025/ Bugetul Ministerului Public, aprobat de Comisiile de buget-finanțe
Comisiile parlamentare de buget-finanțe au aprobat, marți, bugetul pe anul 2025 al Ministerului Public. S-au înregistrat 26 de voturi 'pentru' și 19 contra. Ministerul Public are propuse pentru anul 2025 credite de angajament în valoare de 2.145.416.000 lei, în descreștere cu 17,57%, iar credite bugetare în valoar
Senat: Plafoanele unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe 2025, aprobate
Plenul Senatului a adoptat, luni, proiectul de lege pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificați în cadrul fiscal-bugetar pe anul 2025. Proiectul a fost adoptat cu 64 de voturi ''pentru'', 60 ''împotrivă'' și o abținere. Actul normativ precede dezbaterea pr
Parlamentul a aprobat componența Comisiei SRI; președinte - Eugen Bejinariu (PSD)
Plenul reunit al Camerei Deputaților și Senatului a aprobat, luni, componența nominală a Comisiei parlamentare pentru controlul Serviciului Român de Informații, iar președintele comisiei a fost ales deputatul PSD Eugen Bejinariu. Deputații și senatorii i-au ales ca membri ai Comisiei de control SRI pe următorii parlamentari: deputatul PS
Membrii Comisiei parlamentare de control a SIE - aleși; Alexandru Muraru (PNL) - președinte
Plenul Parlamentului i-a ales, luni, pe membrii Comisiei speciale pentru controlul activității Serviciului de Informații Externe, stabilind ca deputatul PNL Alexandru Muraru să fie președinte. Votul a fost secret cu buletine. Din comisia SIE vor face parte Alexandru Muraru (deputat PNL) - președinte, Felix Stroe (s
Senatul și-a adoptat bugetul pentru acest an
Senatul și-a adoptat, luni, bugetul pe anul 2025, înregistrându-se 65 de voturi ''pentru'', 38 ''împotrivă'' și 16 abțineri. Potrivit proiectului de hotărâre, bugetul Senatului României pe anul 2025, finanțat din resurse de la bugetul de stat, se stabilește la suma de 277.940.000 le
Pavel Popescu: ANCOM are un plan bine definit cu privire la viitoarele alegeri
Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) are un plan ''bine definit'' cu privire la ceea ce se va întâmpla la următoarele alegeri din România, a afirmat, luni, vicepreședintele ANCOM Pavel Popescu. ''În primul rând, ANCOM, ca și coordonator al s
Senat: A fost adoptată noua structură a serviciilor instituției
Proiectul de hotărâre privind structura serviciilor Senatului, prin care se vor reduce numărul de posturi bugetate din instituție, a fost adoptat, luni, în plenul Camerei superioare. Au fost înregistrate 78 de voturi ''pentru'', 41 de voturi ''împotrivă'' și patru abțineri.
Parlament/ AUR, POT și S.O.S. au solicitat discutarea cererii de suspendare a președintelui Iohannis; propunerea - respinsă
Reprezentanții AUR, POT și S.O.S. România au solicitat, luni, în plenul Parlamentului, discutarea cererii privind suspendarea din funcție a președintelui Klaus Iohannis, propunerea fiind respinsă. Solicitarea nu a fost suspusă la vot, președintele de ședință, Daniel Suciu, precizând că este neregulamentară.
Camera Deputaților/ Bugetul propriu pe 2025 - adoptat
Camera Deputaților și-a aprobat, luni, bugetul propriu pe anul 2025, fiind în sumă de 562.929.000 lei credite de angajament și 551.000.000 lei credite bugetare. S-au înregistrat 153 voturi ''pentru'' și 131 ''contra''. ''Proiectul de buget al Camerei Deputațilo
Doi senatori au demisionat din S.O.S. România - Ionel Carp și Paul Gheorghe
Senatorii Ionel Carp și Paul Gheorghe și-au anunțat, luni, în plen, demisia din grupul S.O.S. România, urmând să activeze ca parlamentari neafiliați. Cei doi au informat, de la tri