Reducerea consumului de carne combate schimbările climatice, potrivit unui studiu
Reducerea consumului de carne şi produse lactate în ţările cele mai bogate ar contribui cu reducerea cu peste 60% a emisiilor de gaze cu efect de seră rezultate din activităţile agricole, pe lângă faptul că ar îmbunătăţi sănătatea populaţiei, arată o cercetare publicată de revista ştiinţifică Nature Foods, rezumată joi de agenţia EFE.
''Dacă reducem consumul de carne vor fi de asemenea 'eliberate' terenuri pentru alte culturi şi împăduriri, ceea ce ar relaxa mult ecosistemele şi ar spori securitatea alimentară în întreaga lume'', remarcă Martin Bruckner, profesor la Universitatea de Economie din Viena (WU) şi unul dintre autorii studiului.
Aceste ''terenuri eliberate'' ar putea capta circa 100 de miliarde de tone de CO2, ceea ce ar contribui la atingerea obiectivului de limitare a încălzirii globale la 1,5 grade Celsius faţă de era preindustrială, asumat la recenta conferinţă COP26 privind schimbările climatice.
Studiul, intitulat ''Schimbarea dietei naţiunilor cu venituri înalte poate conduce la un dublu beneficiu climatic'', analizează impactul ambiental al unei aşa-numite diete sănătoase planetare în 54 de ţări dezvoltate. O dietă sănătoasă la nivel planetar este descrisă ca fiind bazată în special pe vegetale şi pe un consum mai redus de produse de origine animală, zahăr şi grăsimi saturate.
Deşi producţia de legume contribuie şi ea la încălzirea globală, autorii studiului propun mai multe strategii pentru a o face mai prietenoasă cu mediul. ''Măsura cea mai simplă şi evidentă de diminuare a emisiilor de gaze cu efect de seră este reducerea principalelor surse, adică creşterea animalelor (în special bovine), producţia de orez şi schimbarea modului de folosire a terenurilor'', susţine Bruckner.
Însă, remarcă el, punerea în practică a unor asemenea măsuri este limitată de actualele politici agricole ale Uniunii Europene. UE este cel mai mare exportator de carne de porc, principalii producători fiind Germania, Spania şi Franţa. Dacă aceste ţări nu-şi reduc producţia şi nu recunosc cu ''onestitate'' gravitatea situaţiei, ''lumea nu va reuşi să limiteze încălzirea globală la 1,5 grade Celsius'', subliniază cercetătorul menţionat.
În opinia sa, ''fie ţările occidentale îşi reduc consumul de carne în mod controlat, fie mai devreme sau mai târziu schimbările climatice vor reduce producţia mondială de alimente şi vor obliga pe toată lumea să-şi scadă consumul''.
''Evitarea catastrofei climatice va necesita schimbări în stilul nostru de viaţă şi în economiile noastre, dincolo de cumpărarea de produse locale şi de amplasarea unor panouri solare pe acoperişul clădirilor'', concluzionează coautorul studiului. AGERPRES/(AS - autor: Sorin Popescu, editor: Florin Ştefan, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
Alte știri din categorie
Franța adoptă noi măsuri pentru protecția mărilor și oceanelor
Guvernul francez a anunțat luni înființarea unor noi arii marine protejate, împreună cu un plan de acțiune împotriva deșeurilor de plastic de pe mare, la o conferință organizată la Paris, la un an după Conferința ONU privind Oceanele de la Nisa, transmite AFP. Aceste anunțuri vin în contextul în care ONU își
SUA înregistrează a doua cea mai călduroasă primăvară din istorie
Statele Unite, al doilea mare emițător de gaze cu efect de seră din lume, au înregistrat a doua cea mai călduroasă primăvară din istoria măsurătorilor meteorologice și se confruntă cu o secetă amplă, a anunțat luni o agenție americană de referință, informează AFP. Între lunile martie și mai, Statele Unite continentale (care nu incl
Inteligența artificială poate consuma 3% din energia electrică a întregii planete, avertizează ONU
Un nou raport ONU cu privire la costurile de mediu ale tehnologiei inteligenței artificiale (AI) estimează că, până în 2030, consumul de energie al AI s-ar putea dubla, ajungând la 3% din electricitatea mondială, producând emisii egale cu cele ale Regatului Unit și epuizând mai multă apă pentru răcire decât necesarul anual de apă p
Genele rezistenței la antibiotice, descoperite în toate oceanele lumii, potrivit unui studiu italian
Genele asociate cu rezistența la antibiotice sunt prezente în mai multe bazine oceanice, inclusiv în apele îndepărtate, potrivit concluziilor publicate luni în cadrul unui proiect de cercetare coordonat de Italia, care a analizat eșantioane de apă marină prelevate din lumea întreagă, informează Reuters. Proiectul
Trei aeronave parcate pe un aeroport din India, avariate în timpul rafalelor puternice de vânt
Vântul puternic, însoțit de ploi, a condus la avarierea a trei aeronave cu fuselaj îngust aparținând companiei aeriene private Air India, a confirmat luni o sursă oficială, citată de agenția Xinhua. Incidentul a avut loc duminică, în dreptul Terminalului 2 al Aeroportului Internațional Indira Gandhi din Delhi, und
UPDATE Filipine/ Peste 30 de morți în urma unui cutremur cu magnitudinea 7,8
Cel puțin 32 de persoane și-au pierdut viața în urma unui puternic seism care a lovit luni sudul Filipinelor și a declanșat alerte de tsunami, ridicate câteva ore mai târziu, transmit agențiile DPA și Reuters.
Evacuări în capitala Noii Zeelande și curse de feribot anulate în așteptarea unor valuri de peste 10 metri
Autoritățile neozeelandeze au dispus luni evacuarea unor zone din capitala Wellington și au anulat cursele de feribot din Strâmtoarea Cook pe fondul prognozelor care anunțau valuri de până la 10,5 metri, transmite agenția Xinhua. În zonele sudice și estice ale orașului Wellington a fost declarată stare de urgență, iar Apărarea Civilă a emis u
Erupție a vulcanului Șiveluci din Peninsula Kamceatka; coloana de cenușă ajunge la 10 km înălțime
Vulcanul Șiveluci, situat în Peninsula Kamceatka din Orientul Îndepărtat al Rusiei, a expulzat un nor de cenușă care a ajuns până la o înălțime de 10 kilometri, luni, la patru zile după un eveniment similar, când norul de cenușă a atins 8 kilometri înălțime, transmite agenția EFE. 'Vulcanul Șiveluci: înălțimea colo
Filipine: Cutremur cu magnitudinea 7,8 în largul coastelor de sud
Un cutremur puternic cu magnitudinea de 7,8, al cărui epicentru s-a situat în largul coastelor de sud ale Filipinelor, urmat de o replică de cu magnitudinea 6,1, a făcut cel puțin un mort și a declanșat o alertă de tsunami în Pacific, au anunțat autoritățile, notează AFP. Seismul s-a produs în apropierea coastelor insulei Mindanao la ora 07:3
O erupție vulcanică pe insula indoneziană Flores a dus la închiderea aeroportului local
Un vulcan situat pe insula turistică indoneziană Flores a intrat în faza de erupție, provocând închiderea aeroportului local, au anunțat vineri autoritățile indoneziene, transmite AFP. Cea mai puternică erupție a Muntelui Lewotobi Laki-Laki, cu o înălțime de 1.703 metri, a avut loc vineri, la ora locală 11:15 (03:15 GMT
Mangrovele ar putea deveni emițătoare de dioxid de carbon odată cu creșterea nivelului mării (studiu)
Mangrovele, esențiale pentru echilibrul climei de pe Terra, ar putea absorbi mai puțin dioxid de carbon în viitor și ar putea chiar să înceapă să emită acest gaz cu efect de seră odată cu creșterea nivelului mărilor, au avertizat oamenii de știință într-un studiu publicat miercuri, informează AFP. Mangrovele formează un ansamblu de vegetație
Furtuna tropicală Jangmi a adus ploi torențiale la Tokyo
Furtuna tropicală Jangmi, care se deplasa de luni de-a lungul coastei Japoniei la Pacific, a ajuns miercuri la Tokyo, provocând umflarea râurilor și blocarea a peste 600 de zboruri, în timp ce sute de mii de oameni din întreaga țară au fost îndemnați să evacueze, transmite AFP. În capitală și în zonele
Oamenii de știință au descoperit originile Eufratului, râul care a alimentat 'leagănul civilizației'
Acum aproximativ 5,4 milioane de ani două râuri curgeau prin Turcia și Siria de astăzi și se vărsau în Marea Mediterană - și în cele din urmă, s-au unit pentru a forma râul Eufrat, sugerează noi cercetări ale căror concluzii au fost publicate luni, Nature Geoscience, transmite Live Science. Eufratul a jucat un rol esențial &icir
O furtună violentă care se îndreaptă spre Tokyo a făcut nouă răniți pe teritoriul Japoniei
O furtună tropicală violentă care se deplasează pe coasta japoneză spre Tokyo a rănit nouă persoane, au anunțat marți autoritățile japoneze, în timp ce aproape 50.000 de locuințe au rămas fără curent electric și sute de zboruri sunt blocate la sol, transmite AFP. Agenția Meteorologică Japoneză a avertizat cu privire la formarea unor valu
Caniculele timpurii riscă să genereze 'un impact mai mare' decât în timpul verii, avertizează un climatolog
Valurile timpurii de căldură, care au tendința de a deveni mai frecvente, riscă să genereze 'un impact mai mare' decât caniculele estivale, a avertizat climatologul francez Cristophe Cassou într-un interviu pentru AFP, la finalul unui episod meteorologic pe durata căruia temperaturile din Europa de Vest au stabilit noi recorduri pentru luna mai.













