logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Studiu Storia: Care este nivelul de încredere al românilor în profesioniștii imobiliari

Image

Ce cred clienții, dezvoltatorii și agenții imobiliari și care sunt soluțiile propuse

 

6 decembrie 2024

Un studiu realizat atât în rândul agenților și dezvoltatorilor imobiliari, cât și al clienților interesați de achiziționarea sau închirierea unei proprietăți scoate în evidență nivelul scăzut de încredere dintre cele două părți, cât și soluțiile identificate pentru a îmbunătăți colaborarea dintre aceștia. Conform studiului realizat de Storia – platforma de imobiliare lansată de OLX, agenții și dezvoltatorii imobiliari consideră că oferirea unor informații clare și complete despre proprietăți ar putea îmbunătăți nivelul de încredere al clienților față de ei (53%). Pe de altă parte, clienții menționează că în relația cu agenții imobiliari abilitatea de a negocia în interesul lor (44%) ar influența nivelul lor de încredere, iar în relația cu dezvoltatorii imobiliari menționează pe primul loc calitatea lucrărilor realizate în proiectele anterioare (45%).

„Prin intermediul acestui studiu ne-am propus să dezvoltăm un barometru de încredere în profesioniștii din domeniul imobiliar, oferind agenților și dezvoltatorilor o viziune clară asupra percepției clienților. Intenția noastră este de a pune la dispoziție informațiile necesare pentru a sprijini îmbunătățirea relațiilor cu potențialii clienți, contribuind la consolidarea transparenței și profesionalismului în sectorul imobiliar. Acest demers face parte din angajamentul nostru de a susține evoluția unei piețe imobiliare bazate pe încredere și profesionalism”, a declarat Monica Dudău, Senior Marketing Manager Storia & OLX Imobiliare.

Atât agenții, cât și dezvoltatorii consideră că un set de măsuri bine definite ar putea contribui semnificativ la consolidarea încrederii clienților. Pe lângă informațiile clare și complete, alte soluții identificate de ei includ: respectarea termenelor stabilite (42%), îmbunătățirea comunicării cu clienții (40%), implementarea unui sistem de certificare profesională (40%), colaborarea cu instituțiile de reglementare pentru asigurarea unui cadru legal clar (39%), promovarea unei etici profesionale stricte și a unui cod de conduită clar (39%), crearea unei relații de încredere pe termen lung (37%), creșterea transparenței în privința prețurilor și comisioanelor (36%), transparența în procesul de negociere (34%) și crearea unui sistem de feedback și evaluare a serviciilor (28%).

Pe de altă parte, în relația cu agenții imobiliari, pe lângă abilitatea de a negocia în interesul lor, clienții ar fi mai încrezători dacă ar exista transparență în furnizarea informațiilor despre proprietăți (41%), lipsa comisioanelor ascunse (41%), modul realist de prezentare a proprietăților (37%), atitudinea respectuoasă și profesionistă (29%). În același timp, în relația cu dezvoltatorii imobiliari, încrederea clienților ar fi influențată pozitiv mai ales de următoarele aspecte: calitatea lucrărilor realizate în proiectele anterioare (45%), respectarea termenelor de livrare (40%), documentația legală completă și transparentă (40%), raportul calitate-preț comparativ cu alte proiecte similare (39%), disponibilitatea garanțiilor post-livrare pentru reparații sau defecte (34%).

Pe lângă aceste măsuri, agenții și dezvoltatorii imobiliari au identificat și câteva strategii care s-au dovedit eficiente în relațiile cu clienții sceptici. Aproximativ 61% dintre profesioniști afirmă că oferirea de informații detaliate despre procesul de achiziție și proprietăți este esențială. Construirea unei relații bazate pe înțelegerea nevoilor clienților (56%) și evitarea presiunii asupra acestora pentru luarea deciziilor (54%) sunt alte soluții pentru creșterea nivelului de încredere. De asemenea, o comunicare constantă și clară (28%) și prezentarea unor exemple de succes din colaborările anterioare (26%) sunt aspecte care pot ajuta la câștigarea încrederii clienților.

Care este nivelul de încredere al românilor în dezvoltatorii și agenții imobiliari?

Întrebați cât de multă încredere au în profesioniștii din domeniul imobiliar, în contextul achiziționării sau închirierii unei locuințe, respondenții interesați de aceste tranzacții au răspuns astfel: în cazul agenților imobiliari, 45% au indicat un nivel scăzut de încredere (foarte puțină sau puțină încredere), 27% au acordat un nivel mediu de încredere, iar 28% au exprimat un grad ridicat de încredere (multă sau foarte multă încredere). În ceea ce privește dezvoltatorii imobiliari, 56% dintre respondenți au declarat un nivel scăzut de încredere, 25% un nivel mediu, iar 19% au acordat un nivel ridicat de încredere.

Un aspect interesant relevat de studiu este identificarea etapelor procesului de colaborare în care clienții își pierd cel mai des încrederea. Potrivit profesioniștilor imobiliari, acest lucru se întâmplă cel mai frecvent la începutul discuțiilor (26%) sau în timpul vizionării proprietăților, când realitatea nu se aliniază cu așteptările clienților (22%). Negocierile și lipsa clarității documentației reprezintă alte puncte vulnerabile. De asemenea, 20% dintre agenți și dezvoltatori sunt de părere că potențialii clienți care au bugete mai mici sunt mai sceptici și solicită mai multe detalii, în timp ce 19% au observat că cei cu bugete mai mari pun accent pe profesionalism, dar sunt mai încrezători.

De partea cealaltă, clienții își exprimă nemulțumirea față de modul în care sunt gestionate situațiile post-vânzare întâlnite mai ales în relațiile cu dezvoltatorii, cum ar fi lipsa suportului oferit după încheierea tranzacției, dar și față de termenii contractuali dezavantajoși.

Care sunt obstacolele încrederii clienților în profesioniștii imobiliari

În rândul profesioniștilor imobiliari, cea mai mare problemă în construirea unei relații de încredere cu clienții este percepția negativă asupra profesioniștilor din domeniu, indicată de 56% dintre respondenți. Experiențele anterioare negative ale clienților joacă un rol semnificativ, fiind menționate de 61% dintre agenți și dezvoltatori, iar lipsa reglementărilor clare este considerată o altă provocare majoră (48%). Totodată, 22% dintre agenți și dezvoltatori cred că lipsa de transparență a clienților complică procesul de colaborare.

Din perspectiva clienților, motivele care îi determină să renunțe la colaborarea cu un agent imobiliar includ informațiile incomplete sau contradictorii despre proprietăți (47%), lipsa profesionalismului (37%) și insistența nejustificată pentru încheierea rapidă a tranzacțiilor (36%). Preferința clienților pentru colaborarea directă cu proprietarii este, de asemenea, semnificativă, fiind menționată de 32% dintre aceștia.

De asemenea, printre principalele motive pentru care clienții ar fi determinați să renunțe la colaborarea cu un dezvoltator imobiliar se regăsesc: întârzierile în finalizarea proiectelor (44%), lipsa de transparență privind costurile suplimentare (41%) și documentația incompletă sau clauzele dezavantajoase din contracte (40%). Totodată, problemele legate de calitatea construcțiilor (40%)  reprezintă o sursă importantă de nemulțumire și generează neîncredere din partea clienților.

Analiza a fost realizată de Storia – platforma de imobiliare lansată de OLX, ca parte din inițiativa „Drumul inteligent spre acasă”, prin care brandul își propune să contribuie la transparentizarea informațiilor necesare tuturor cumpărătorilor, chiriașilor, proprietarilor, agenților și dezvoltatorilor, cu scopul de a-i susține să ia decizii imobiliare în cunoștință de cauză.

***

Despre Storia

Storia e platforma de imobiliare lansată de OLX care își propune să aducă mai multă claritate pe piața imobiliară. E locul unde mii de proprietari, agenți imobiliari și dezvoltatori își prezintă ofertele. Storia își propune să îi sprijine pe cei care caută locuința potrivită, oferind instrumente și informații valoroase despre piața imobiliară, cu scopul de a-i ajuta să ia decizii informate. În 2022, Storia a lansat indexul T.R.A.I., o inițiativă care oferă informații despre traiul în cartierele din România, măsurând standardul de viață, dincolo de cei 4 pereți ai casei. T.R.A.I. preia date relevante de la specialiști, precum nivelul de poluare a aerului, intensitatea traficului, densitatea punctelor de interes și costul mediu pe metru pătrat al imobiliarelor, oferind o viziune de ansamblu asupra bunăstării fiecărui cartier în parte. În 2024, indexul a fost actualizat cu secțiunea „Vocea Cartierelor” în care sunt integrate date subiective despre cartiere, obținute direct de la locuitorii din fiecare zonă evaluată. Oricine dorește să-și evalueze cartierul în care locuiește este invitat să completeze chestionarul de pe trai.storia.ro.

 

CONTACT PENTRU PRESĂ:

Alexandra Croitoru |  [email protected]  |  0752 751 065

 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Business OTS

Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!

16-05-2025 15:28

Dialog strategic și soluții performante pentru viitorul retailului românesc

București, 14 mai 2025   COMUNICAT DE PRESĂ Magister, partener la Interactiv Brașov 2025 Dialog strategic și soluții performante pentru viitorul retailului românesc  

16-05-2025 15:06

O instalație din cabluri reciclate, semnată de celebra artistă Anetta Mona Chișa, transformă Piața Unirii. Marlene Herberth: „Este o îmbinare manifest între meșteșugul tradițional al fierăritului și tehnologie”

Prima săptămână a Romanian Creative Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană și eveniment cultural strategic desemnat de Ministerul Culturii, propune publicului o experiență culturală diversă, care reunește evenimente îndrăznețe și în premieră. Piața Unirii găzduiește o instalație inovativă, realizată din deșeuri tehnologice ce capătă forma unui dom traversabil, în timp ce locații emblematice din Iași, precum Muzeul Metropolitan și Palatul Culturii, devin centre efervescente ale creației contemporane.

16-05-2025 13:25

COMUNICAT DE PRESĂ - Societatea VADIA IMPEX SRL

  COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” „Apel de proiecte gestionat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României”  

16-05-2025 13:01

Lansare proiect - Nova Foam Trade SRL

  16.05.2025, Municipiul Pitesti   Comunicat de presa lansare proiect   Denumirea beneficiarului: Nova Foam Trade SRL Tit

16-05-2025 12:19

Vizita delegației Hong Kong Trade Development Council la sediul Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR)

  COMUNICAT DE PRESĂ București, 15 mai 2025   Vizita delegației Hong Kong Trade Development Council la sediul Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR) În data de 15 mai 2025, Uniunea Națională a Patronatului Român (UNPR) a avut onoarea de a primi la sediul său vizita domnului Chris Lo, Director Regional pentru Europa, Asia Centrală și Israel î

16-05-2025 11:47

Cum să faci față cheltuielilor neprevăzute fără stres

  În viața de zi cu zi, cheltuielile neprevăzute pot apărea atunci când te aștepți mai puțin, punând presiune pe bugetul tău personal. Indiferent dacă este vorba de o defecțiune a mașinii, o problemă de sănătate sau alte situații neașteptate, gestionarea acestor provocări fără a acumula stres poate părea dificilă. Însă există strategii eficiente care te pot ajuta să treci peste aceste momente fără să îți consumi toate resursele emoționale și financiare. Află cum să planifici din timp și ce soluții rapide poți implementa pentru a-ți proteja stabilitatea financiară, asigurându-te astfel că ești pregătit să faci față oricăror cheltuieli surprinzătoare cu calm și încredere.  

16-05-2025 11:21

Premieră națională: Mircea Cantor, câștigătorul premiului Duchamp, curatorul unei splendide expoziții la Iași, la Romanian Creative Week

Numeroase expoziții inedite marchează ediția aniversară a Romanian Creative Week, cel mai amplu eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, care se desfășoară la Iași până pe data de 25 mai. Publicul este invitat la vernisaje spectaculoase, conferințe cu idei provocatoare și o serie de evenimente artistice și culturale care transformă orașul într-un veritabil epicentru al creativității contemporane. „Inima” festivalului este reprezentată de instalația

16-05-2025 11:06

Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025

  Aflată la a XXI-a ediție în România, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima dată susținută și de Ministerul Culturii Acces gratuit în peste 70 de muzee, galerii și instituții culturale, în seara de 17 mai 2025 În București, Noaptea Muzeelor 2025 vine cu experiențe culturale spectaculoase, de la patrimoniu artistic de milioane de euro, până la incu

16-05-2025 10:28

Speakeri de top, premieră de material rulant și parteneriate strategice te așteaptă! | Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, Oradea

    Explorând Viitorul Feroviar: Conferinţele Club Feroviar - Operatorie Feroviară & Material Rulant    Vino să iei parte la o ediție specială a Conferinței de Operatorie Feroviară & Material Rulant, care aduce împreună liderii industriei feroviare, autorități, operatori și furnizori de tehnologie într-un oraș cu investiții strategice în transportul feroviar.  

16-05-2025 09:44

ARGY și WILLY WILLIAM – headlineri internaționali la WAVES FESTIVAL 2025

COMUNICAT DE PRESĂ Băile 1 Mai, Bihor | 14.05.2025   ARGY și WILLY WILLIAM – headlineri internaționali la WAVES FESTIVAL 2025. Bihorul devine epicentrul muzicii europene!

15-05-2025 15:25

Aderarea României la spațiul Schengen: Oportunități pentru sectorul industrial și spațiile de producție

  La 1 ianuarie 2025, România a devenit membru cu drepturi depline al spațiului Schengen. Această integrare strategică are efecte profunde asupra economiei românești, în special asupra sectorului industrial, logistic și imobiliar. Una dintre cele mai vizibile consecințe este creșterea cererii pentru spații moderne, precum orice hală de închiriat, adaptată noilor nevoi de producție și distribuție rapidă în spațiul european.  

15-05-2025 14:14

Cum arată un apartament de lux într-o vilă neoromânească de acum 100 de ani, scos la vânzare pe Storia cu 550.000 de euro

Un apartament într-o vilă în stil neoromânesc, ce datează din prima parte a secolului XX din cartierul evreiesc, se vinde cu 550.000 euro pe Storia, platforma de

15-05-2025 13:40

Intră în cercul solidarITății! Donează echipamente IT pentru educația digitală

    15 mai 2025 – București ECOTIC și Ateliere Fără Frontiere lansează o nouă ediție a campaniei naționale „Intră în cercul solidarITății!”, un program național de colectare și pregătire pentru reutilizare a echipamentelor IT destinate școlilor care au nevoie de sprijin în dotarea digitală. Donează ec

15-05-2025 13:21

ROMBAT sărbătorește 45 de ani de inovație și performanță în industria bateriilor auto și inaugurează o linie de producție de ultimă generație pentru baterii Heavy Duty EFB

  Bistrița, 15.05.2025 – ROMBAT, singurul producător integrat 360° de baterii auto din România, aniversează 45 de ani de activitate neîntreruptă, traversând cu succes toate etapele majore ale istoriei recente, trecând prin perioada comunistă, tranziția post-revoluționară, deschiderea către economia de piață, aderarea României la Uniunea Europeană, integrarea într-un grup internațional și transformarea continuă prin digitalizare, sustenabilitate și extindere globală. Astăzi, R

15-05-2025 13:12

MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025

Jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO organizeaza pe 26 iunie evenimentul MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025 pentru investitori strategici, fonduri de venture capital, fonduri de private equity, asset management, fonduri de pensii, institutii financiare internationale, investitori in real estate si in infrastructura   MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025 Uncertainty navigators. Opportunity makers. Investors. Jurnalul de t

15-05-2025 12:38

Narcisa Calotă, CEC Dental Clinic: Noi, femeile, avem o ambiție aparte în business. Iar faptul că sunt mamă îmi amplifică ambiția și claritatea în decizii

  Pentru Narcisa Calotă, fondatoarea CEC Dental Clinic, antreprenoriatul nu este doar o carieră, ci o formă de responsabilitate asumată cu viziune, disciplină și mult curaj. Este medic și antreprenor, iar mai presus de toate – mamă. Iar această triplă identitate îi definește nu doar stilul de lucru, ci și motivația profundă din spatele fiecărei decizii. „Sunt o fire perseverentă, poate uneori prea precaută, dar tocmai această prudență mă ajută să construiesc solid. Îmi analizez foarte bine deciziile, vreau ca viziunea mea să aibă fundament, nu să fie doar o idee frumoasă fără aplicabilitate”, mărturisește Narcisa

15-05-2025 12:33

Digi Communications N.V. raportează venituri consolidate și alte venituri de 532 milioane de euro

Digi Communications N.V. raportează venituri consolidate și alte venituri de 532 milioane de euro.  Venituri și alte venituri de 553 milioane de euro (incl. vânzarea extraordinară de active).

15-05-2025 12:33

Monocristaline sau policristaline? Cum alegi panourile fotovoltaice potrivite pentru tine

  Pe măsură ce energia solară devine tot mai accesibilă, tot mai mulți români aleg să investească în sisteme fotovoltaice pentru a-și reduce costurile lunare, a-și asigura independența energetică și a contribui activ la protejarea mediului. În acest context, o întrebare apare frecvent în rândul celor interesați: „Ce tip de panouri să aleg – monocristaline sau policristaline?” Răspunsul nu este universal, dar alegerea corectă devine simplă atunci când înțelegi diferențele de bază dintre cele două variante și le corelezi cu spațiul de care dispui, bugetul tău și

15-05-2025 12:31

Ald Autoland deschide porțile pentru un eveniment dedicat pasionaților de mașini: test drive-uri, reduceri exclusive, tombolă și activități pentru toată familia!

COMUNICAT DE PRESĂ   Ald Autoland deschide porțile pentru un eveniment dedicat pasionaților de mașini: test drive-uri, reduceri exclusive, tombolă și activități pentru toată familia! Cluj-Napoca, 14 iunie 2025 – Ald Autoland, cu sprijinul tbi bank, sponsor principal, organizează un eveniment special destinat publicului larg: „Porțile Deschise Ald Autoland”, care va avea loc sâmbătă, 14 iunie 2025

15-05-2025 11:22

Ghid pentru închirierea unui cabinet de psihoterapie

Pentru un psiholog sau psihoterapeut aflat la început de drum ori într-o etapă de reorganizare profesională, găsirea unui spațiu adecvat de lucru poate deveni un obstacol neașteptat. Între nevoia de flexibilitate, bugetul limitat și dorința de a oferi clienților un mediu sigur și profesional, alegerea formei potrivite de închiriere devine o decizie esențială. Acest ghid vine să aducă claritate și repere concrete într-un proces care, deși pare simplu, influențează profund modul în care îți desfășori practica terapeutică zi de zi. Ce să alegi între cumpărare, închiriere full-time și închiriere cu ora? Pentru un psihoterapeut la început de drum sau aflat într-o