Împăratul klezmerilor

ÎMPĂRATUL KLEZMERILOR
Autor: Daniel Galay
Spectacol muzical în limba idiș (cu traducere în limba română)
Traducerea în limba română: Andrei Munteanu
Traducerea în limba engleză: Teodora Toader și Alexandru Panait
Regia artistică: Andrei Munteanu
Decor: Ionuț Răcoreanu
Costume: Miruna Bălașa, Elena Butică
Light design: Andrei Munteanu
Sound design: Micha Mendel
Data premierei: 28 mai 2024
Teatrul Evreiesc de Stat prezintă un spectacol memorabil: Împăratul Klezmerilor – o călătorie în lumea muzicii și tradițiilor evreiești Teatrul Evreiesc de Stat are plăcerea de a invita publicul la o experiență de neuitat, în care muzica klezmer și poveștile din tradiția evreiască se întâlnesc pe scenă într-un spectacol captivant – Împăratul Klezmerilor. Cu un univers sonor care poartă semnătura unei echipe de artiști talentați și un scenariu ce explorează teme de identitate, comunitate și rezistență culturală, această producție promite să adâncească legătura dintre trecutul nostru comun și prezentul în care trăim.
Această serie de evenimente își propune să aducă în prim-plan importanța limbilor minoritare și regionale, folosind teatrul ca platformă pentru a celebra diversitatea lingvistică și culturală a Europei.
„Phōnē” Giving Minority Languages a Voice este un proiect european de anvergură, destinat protejării și promovării limbilor regionale și minoritare.
Vom conecta persoanele ce aparțin unei minorități lingvistice în țările lor cu valorile europene dincolo de frontierele lingvistice și culturale. 10 instituții cooperează pentru prima dată, deschizând noi drumuri pentru sectorul teatral al Limbilor Regionale și Minoritare (RML), îmbunătățindu-le poziția la nivel național și internațional. phōnē reprezintă prima colaborare internațională majoră dintre teatrele care lucrează pentru susținerea limbilor minoritare.
Limbile sunt vehicule ale culturilor, memoriei colective și ale valorilor noastre. Sunt o componentă esențială a identităților noastre și un element de bază al diversității și al patrimoniului nostru viu. Pierderea unei limbi înseamnă nu numai pierderea unui element de bază al comunicării, ci și pierderea unui sistem complet de cunoștințe dezvoltat de-a lungul timpului. Dispariția unei limbi înseamnă, de asemenea, pierderea unui univers unic, irecuperabil, asociat unui mediu specific. Or, asta se traduce prin pierderea diversității.
phōnē - Giving Minority Languages a Voice este un proiect menit să protejeze și să promoveze diversitatea culturală și lingvistică în Europa.
Vom conecta persoanele ce aparțin unei minorități lingvistice în țările lor cu valorile europene dincolo de frontierele lingvistice și culturale. 10 instituții cooperează pentru prima dată, deschizând noi drumuri pentru sectorul teatral al Limbilor Regionale și Minoritare (RML), îmbunătățindu-le poziția la nivel național și internațional. phōnē reprezintă prima colaborare internațională majoră dintre teatrele care lucrează pentru susținerea limbilor minoritare.
Teatrul Evreiesc de Stat face parte dintr-o rețea extinsă de teatre din toată Europa, care, prin intermediul acestui proiect, își propune să sensibilizeze publicul cu privire la valoarea și pericolele care amenință limbile mai puțin vorbite. Limbile minoritare reprezintă nu doar un mijloc de comunicare, ci și un vector al identității culturale și istorice a diferitelor comunități. În acest sens, „Phōnē” sprijină nu doar limbile, dar și teatrul ca formă de exprimare artistică prin care aceste limbi pot să fie auzite și înțelese pe scară largă.
În cadrul proiectului „Phōnē”, Teatrul Evreiesc de Stat va prezenta piesa „Împăratul klezmerilor”, un spectacol original scris de autorul israelian Daniel Galay, în limba idiș. Piesa spune povestea a doi klezmeri, Yoșke și Faivl, care se află într-o competiție feroce pentru a deveni cei mai buni în domeniul lor. Aceștia sunt conectați printr-o rivalitate profundă, în ciuda legăturii lor strânse, ce se destramă pe măsură ce lupta pentru statutul suprem ajunge la apogeu. În mijlocul acestei competiții intense, muzica klezmer joacă un rol central, oferind spectacolului un ton unic și autentic. Folosind atât umorul grotesc, cât și dramatismul, „Împăratul klezmerilor” subliniază valoarea camaraderiei și sacrificiului în fața visurilor și ambițiilor personale. Muzica live, de o energie molipsitoare, adaugă o dimensiune emoțională profundă piesei, care va răsuna cu siguranță în inimile spectatorilor.
DANIEL GALAY, scriitor și traducător
Daniel Galay s-a născut la Buenos Aires, în 1945. Trăiește în Israel.
La o vârstă fragedă a început să scrie poezie și nuvele în limba idiș și spaniolă, iar în 1960 a primit un premiu din partea Jewish World Congress (Congresul Mondial Evreiesc) pentru povestirea „Okser Nar” – Prostănacul îndărătnic. Scrie poezie, dramaturgie și texte pentru teatru muzical în ebraică și idiș precum și librete pentru opere, astfel în 1978, la Chicago, a avut loc premiera operei ,,Sunburst Wheels,, A fost invitat la Festivalul de Teatru din Acra (1987), care i-a realizat același spectacol în ebraică și în spaniolă.
Împăratul klezmerilor
Comedie grotescă
de Daniel Galay
A fost odată ca niciodată, între ieri și azi, între mâine și poimâine, undeva în lumea klezmerilor, un război crâncen între doi protagoniști: Yoșke, talentatul clarinetist zis și ,,Împăratul klezmerilor” și Faivl, clarinetistul intrigant, liderul unei trupe fără succes la public.
În timp ce Esterke, soția lui Yoșke, se întoarce acasă de la poștă, aducând sacii plini cu invitații la diverse concerte, Faivl și trupa sa ,,turbează” de invidie, din cauză că nu au succes la public. Yoșke speră din toată inima că el și Esterke vor avea într-o bună zi un copil și atunci fericirea lor va fi deplină. În semn de bunăvoință și din dorința de împăcare cu rivalul său, Yoșke este de acord ca Faivl să cânte în locul lui la un concert. Totuși, Faivl consideră acest lucru înjositor și declară deschis războiul cu Yoșke.
A doua zi, Faivl intră în biroul primarului. El își prezintă planul de soluționare a problemei sălilor goale din întreg orașul. Conform planului său, un public cât mai variat va fi transportat cu autobuzele, va primi mâncare gratis și fiecare spectator va primi bani pentru participarea la concert. Se semnează un contract pe termen lung între primar și Faivl, pentru concertele la care se asigură „transport-masă-bani”. Ideea este pe placul primarului, deoarece vine campania electorală. Spectatorii suferă îngrozitor din cauza muzicii stridente a lui Faivl și a trupei sale. Totuși, ei primesc compensații financiare. Concertele se țin lanț și viața merge mai departe până când într-o zi, primarul mărturisește că plănuiește să organizeze alte concerte avându-l ca protagonist pe celebrul Yoșke, fiind profund nemulțumit de prestația Rivkăi Tarzan, soția lui Faivl. Neavând de ales, Faivl îl răpește pe Yoșke și-l ține prizonier. Esterke devine și ea prizonieră a orchestrei lui Faivl. Scopul principal al detenției ei este acela de a-i preda lui Faivl invitațiile venite pe adresa lui Yoșke.
La balul caritabil organizat de dansatori amatori cântă orchestra lui Faivl, spre dezamăgirea publicului care se aștepta să-l vadă pe Yoșke. Interpretarea sa muzicală este catastrofală, se aud doar gemete de durere și nemulțumire pe ringul de dans. La sfârșitul evenimentului, Esterke se confruntă cu Faivl și-i cere să-și vadă soțul, însă Faivl o ignoră cu dezinvoltură.
Faivl năvălește în biroul primarului. Se apropie ziua de naștere a lui Rivkele și el îi sugerează, drept cadou de ziua soției sale, să-i dea ocazia să apară pe scena mare a teatrului sau măcar pe un stadion... „Interpretarea lirică” a lui Rivke se dovedește a fi un fiasco total. Esterke sosește la spectacol și amenință că va arunca totul în aer dacă nu i se permite să se întâlnească cu Yoșke. Faivl, amenințat de primar, se sperie și acceptă cererea.
Cu ocazia nunții fiicei primarului are loc un concurs muzical. Faivl și Yoșke – Împăratul klezmerilor –, vor cânta împreună aceași melodie în același timp, iar nuntașii vor trebui să decidă câștigătorul, dar un truc de culise îl face pe Faivl câștigător, el devine Împăratul klezmerilor. Visul vieții lui s-a împlinit. Triumfător, Faivl o angajează pe Ester în orchestra sa care acum cântă într-un local pe malul mării: La Rivière. Muzicienii cântă jazz și tarantela, vând vată și dopuri de urechi chinezești clienților care se relaxează nepăsători pe malul mării.
Orchestra lui Faivl pune stăpânire pe locuința lui Yoșke. Muzicienii au nevoie de material nou pentru numeroasele concerte la care sunt invitați și îi cer să compună noi și noi melodii, Yoșke este obosit, deprimat și nemulțumit, cu atât mai mult cu cât se pare că Esterke l-a părăsit. Totuși, când instrumentiștii îl insultă și-l numesc ,,lipsit de talent” și ,,impotent” – Yoșke reacționează ca un animal rănit și-i alungă din propria locuință.
Esterke revine acasă, surprinsă când vede casa vraiște și-l anunță pe Yoșke că în sfârșit este însărcinată. Bucuria celor doi este nemărginită: „Un copil! Un copil! Împăratul klezmerilor va avea un copil!!!”
Cuvântul regizorului
,,Împăratul klezmerilor”, piesa cunoscutului dramaturg israelian Daniel Galay , care a creat până acum un impresionant și substanțial demers dramaturgic, se înscrie în câmpul unei reflexii convergente vizând actualitatea evreiască. Alături de o acerbă intertextualitate în piesa lui Galay vedem clar și o evidentă hipertextualitate, ceea ce se cheamă o literatură de gradul al doilea. Autorul ne invită într-o lume a artiștilor marcați de rutină și blazare, un univers al unor muzicieni preocupați în modul cel mai abstract dar și cel mai implicit de grija continuă a zilei de mâine. Scăldați în vanitățile inerente ale meseriei, protagoniștii se sfâșie într-un dans macabru al orgoliilor și al răutăților de tot felul, care privite dintr-o parte ne provoacă un zâmbet iar alteori chiar un râs sănătos. Materialul dramaturgic abundă de momente picante și grotești care reușesc să redea simfonia unei realități crude a unei societăți aflate în derivă, o lume care a pierdut reperele moralității și a umanității, o lume transfigurată și hidoasă. Scrisă în maniera unei comedii buffe, lucrarea lui Galay mi-a impus multe căutări stilistice unele chiar neașteptat de complexe. Rezumându-mă la principalele linii de forță ale spectacolului aș remarca aportul incontestabil al muzicii klezmer pentru reliefarea universului imaterial și al comentariului personal și bineînțeles eforturile incontestabile ale unui colectiv artistic aflat în fața unei material dramaturgic inedit, neobișnuit poate chiar redundant. Un efort necesar totuși pentru realizarea unui spectacol atât de complex din punct de vedere stilistic și în deplin acord cu arta realistă adică cu conținutul autentic al unei forme naturale. O misiune grea dar nu imposibilă. Conștient de faptul că simplitatea este totuși cam greoaie, am încercat să creez, alături de o trupă pasionată care a prins gustul într-un final pentru genul comediei buffe, un spectacol al unor realități teatrale marcate de imitație, simulare, reprezentare a unor oameni însemnați de circumstanțele unei vieți sociale teribile și sordide neuitând nici o clipă că umorul este sigura armă utilă în demascarea neputințelor noastre.
Andrei Munteanu
Regizor artistic
A absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică, Facultatea de Teatru, secția regie teatru la clasa profesorului Tudor Mărăscu. A urmat cursurile de master la Academia de Operă din Verona la clasa profesorului Gianfranco de Bosio, secția regia teatrului liric.
În România a debutat la Teatrul Evreiesc de Stat din București cu spectacolul ,,Sora mai mare” de Alexandr Volodin. A continuat colaborarea cu acest teatru unde a montat mai multe spectacole printre care ,,Blazonul”, ,,Stele rătăcitoare” (turneu New York 2014) „Musca spaniolă”, ,,Marienbad”, Scripcarul pe acoperiș (premiul Festivalului Dramaturgiei Contemporane de la Brașov 2019), ,,Luminile ghetoului”, ,,Motke hoțul” și altele.
În perioada 2016-2017 a fost Director Artistic al Teatrului Municipal Matei Vișiniec.
De asemenea are o strânsă legătură cu mișcarea teatrală din Polonia, unde a montat mai multe spectacole la Teatrul Ida și Rachel Kaminska din Varșovia, printre care „Dumnezeul Răzbunării”, „Cântecele Biblice” (turneu New York 2019).
Desfășoară o importantă activitate la Teatrul Național de Operetă și Musical Ion Dacian unde a debutat cu spectacolul „Candid” de Leonard Bernstein prezentat în cadrul Festivalului Internațional de Muzică George Enescu și Festivalul Operelor Naționale. În calitate de regizor angajat a mai montat spectacolele : „Jack, între dragoste și nebunie” și „Secretul lui Marco Polo”.
Cronici:
,,(...) Concertul a fost urmat de cea mai recentă producție a Teatrului Evreiesc de Stat, premiera spectacolului Împăratul klezmerilor, în regia lui Andrei Munteanu, având la bază un text semnat de dramaturgul Daniel Galay, președintele Asociației Scriitorilor și Jurnaliștilor de Limbă Idiș din Israel. Spectacolul Împăratul Klezmerilor reprezintă unul dintre rezultatele concrete ale participării Teatrului Evreiesc de Stat în cadrul proiectului european Phōnē – Giving Minority Languages a Voice, alături de alte 12 teatre sau trupe artistice care promovează limbile minorităților din Uniunea Europeană. Regizorul Andrei Munteanu creionează o comedie muzicală, spectacolul explorând teme universale ale dramaturgiei idiș clasice, pe un fundal muzical generos, care generează însăși tema spectacolului: o rivalitate majoră între două formații de klezmeri aflate într-o competiție artistică de notorietate. Un spectacol cu valențe extravagante, în care fantezia, cântecul evreiesc și, nu în ultimul rând, emoția se împletesc într-un dozaj cvasiperfect, pentru a ilustra intrigile de la curtea „împăratului” klezmerilor. O distribuție generoasă care pune în valoare complexitatea unei trupe de teatru fluide și dispuse a se pune reciproc în valoare(...).” RE656-657.pdf (jewishfed.ro)
*
,,(...)spectacolul Împăratul klezmerilor a fost prezentat în premieră și face parte dintr-un proiect european, „Phone – Giving Minority Languages a Voice”, la care TES participă alături de 12 teatre și companii de teatru independente din Uniunea Europeană (Regatul Țărilor de Jos, Germania, Italia, Franța, Norvegia, Spania și Irlanda). Cum proiectul impunea realizarea unui spectacol bazat pe dramaturgie contemporană de limbă idiș, regizorul Andrei Munteanu a ales piesa cunoscutului poet, prozator și dramaturg Daniel Galay (născut în 1945 la Buenos Aires, care trăiește în Israel): Împăratul klezmerilor. Tot el a tradus-o și și-a conceput light design-ul. Aici se impune o paranteză explicativă: klezmer, spune dicționarul, este o tradiție muzicală instrumentală de virtuozitate a evreilor ashkenazi din Europa Centrală și de Est, ce aglutinează elemente de muzică turcească, grecească și românească, motive germane și slave și, firește, muzică religioasă evreiască. Într-un fel, funcția klezmerilor este cea a lăutarilor de la noi, invitați să cânte la nunți și la alte diferite evenimente sociale.
Împăratul klezmerilor este povestea rivalității dintre doi asemenea lăutari, bun prilej de cunoaștere a culturii idiș printr-un spectacol strălucitor de teatru care celebrează, cu fantezie și emoție, viața. Abordarea cinematografică, ca soluție optimă pentru structura textului și pentru numărul foarte mare de personaje, conduce fericit la o desfășurare alertă și bine ritmată. Decorul imaginat de Ionuț Răcoreanu și foarte bine servit de posibilitățile tehnice ale turnantei susține concepția regizorală și facilitează montajul paralel al scenelor desfășurate în spații de joc diferite. Repet cuvântul virtuozitate, dar mă refer acum la echipa teatrului gazdă. Pentru că, din păcate, nu pot fi amintiți aici toți cei 22 de actori, voi numi doar cele două perechi protagoniste: Yoșke și Esterke – Marius Călugărița și Viorica Predica – și Faivl și Rivke – Darius Daradici și Arabela Neazi. În duelul clarinetelor – pentru că muzica tuturor spectacolelor din festival a fost live – au învins, deloc paradoxal, Mihai Pintenaru și Flaviu Ludușan.
Marina Roman
AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.
Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.
AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].
Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.
Business OTS
Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!
Dialog strategic și soluții performante pentru viitorul retailului românesc
București, 14 mai 2025 COMUNICAT DE PRESĂ Magister, partener la Interactiv Brașov 2025 Dialog strategic și soluții performante pentru viitorul retailului românesc
O instalație din cabluri reciclate, semnată de celebra artistă Anetta Mona Chișa, transformă Piața Unirii. Marlene Herberth: „Este o îmbinare manifest între meșteșugul tradițional al fierăritului și tehnologie”
Prima săptămână a Romanian Creative Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană și eveniment cultural strategic desemnat de Ministerul Culturii, propune publicului o experiență culturală diversă, care reunește evenimente îndrăznețe și în premieră. Piața Unirii găzduiește o instalație inovativă, realizată din deșeuri tehnologice ce capătă forma unui dom traversabil, în timp ce locații emblematice din Iași, precum Muzeul Metropolitan și Palatul Culturii, devin centre efervescente ale creației contemporane.
COMUNICAT DE PRESĂ - Societatea VADIA IMPEX SRL
COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” „Apel de proiecte gestionat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României”
Lansare proiect - Nova Foam Trade SRL
16.05.2025, Municipiul Pitesti Comunicat de presa lansare proiect Denumirea beneficiarului: Nova Foam Trade SRL Tit
Vizita delegației Hong Kong Trade Development Council la sediul Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR)
COMUNICAT DE PRESĂ București, 15 mai 2025 Vizita delegației Hong Kong Trade Development Council la sediul Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR) În data de 15 mai 2025, Uniunea Națională a Patronatului Român (UNPR) a avut onoarea de a primi la sediul său vizita domnului Chris Lo, Director Regional pentru Europa, Asia Centrală și Israel î
Cum să faci față cheltuielilor neprevăzute fără stres
În viața de zi cu zi, cheltuielile neprevăzute pot apărea atunci când te aștepți mai puțin, punând presiune pe bugetul tău personal. Indiferent dacă este vorba de o defecțiune a mașinii, o problemă de sănătate sau alte situații neașteptate, gestionarea acestor provocări fără a acumula stres poate părea dificilă. Însă există strategii eficiente care te pot ajuta să treci peste aceste momente fără să îți consumi toate resursele emoționale și financiare. Află cum să planifici din timp și ce soluții rapide poți implementa pentru a-ți proteja stabilitatea financiară, asigurându-te astfel că ești pregătit să faci față oricăror cheltuieli surprinzătoare cu calm și încredere.
Premieră națională: Mircea Cantor, câștigătorul premiului Duchamp, curatorul unei splendide expoziții la Iași, la Romanian Creative Week
Numeroase expoziții inedite marchează ediția aniversară a Romanian Creative Week, cel mai amplu eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, care se desfășoară la Iași până pe data de 25 mai. Publicul este invitat la vernisaje spectaculoase, conferințe cu idei provocatoare și o serie de evenimente artistice și culturale care transformă orașul într-un veritabil epicentru al creativității contemporane. „Inima” festivalului este reprezentată de instalația
Mii de români sunt așteptați la Noaptea Muzeelor 2025
Aflată la a XXI-a ediție în România, Noaptea Muzeelor 2025 este pentru prima dată susținută și de Ministerul Culturii Acces gratuit în peste 70 de muzee, galerii și instituții culturale, în seara de 17 mai 2025 În București, Noaptea Muzeelor 2025 vine cu experiențe culturale spectaculoase, de la patrimoniu artistic de milioane de euro, până la incu
Speakeri de top, premieră de material rulant și parteneriate strategice te așteaptă! | Conferința de Operatorie Feroviară & Material Rulant, Oradea
Explorând Viitorul Feroviar: Conferinţele Club Feroviar - Operatorie Feroviară & Material Rulant Vino să iei parte la o ediție specială a Conferinței de Operatorie Feroviară & Material Rulant, care aduce împreună liderii industriei feroviare, autorități, operatori și furnizori de tehnologie într-un oraș cu investiții strategice în transportul feroviar.
ARGY și WILLY WILLIAM – headlineri internaționali la WAVES FESTIVAL 2025
COMUNICAT DE PRESĂ Băile 1 Mai, Bihor | 14.05.2025 ARGY și WILLY WILLIAM – headlineri internaționali la WAVES FESTIVAL 2025. Bihorul devine epicentrul muzicii europene!
Aderarea României la spațiul Schengen: Oportunități pentru sectorul industrial și spațiile de producție
La 1 ianuarie 2025, România a devenit membru cu drepturi depline al spațiului Schengen. Această integrare strategică are efecte profunde asupra economiei românești, în special asupra sectorului industrial, logistic și imobiliar. Una dintre cele mai vizibile consecințe este creșterea cererii pentru spații moderne, precum orice hală de închiriat, adaptată noilor nevoi de producție și distribuție rapidă în spațiul european.
Cum arată un apartament de lux într-o vilă neoromânească de acum 100 de ani, scos la vânzare pe Storia cu 550.000 de euro
Un apartament într-o vilă în stil neoromânesc, ce datează din prima parte a secolului XX din cartierul evreiesc, se vinde cu 550.000 euro pe Storia, platforma de
Intră în cercul solidarITății! Donează echipamente IT pentru educația digitală
15 mai 2025 – București ECOTIC și Ateliere Fără Frontiere lansează o nouă ediție a campaniei naționale „Intră în cercul solidarITății!”, un program național de colectare și pregătire pentru reutilizare a echipamentelor IT destinate școlilor care au nevoie de sprijin în dotarea digitală. Donează ec
ROMBAT sărbătorește 45 de ani de inovație și performanță în industria bateriilor auto și inaugurează o linie de producție de ultimă generație pentru baterii Heavy Duty EFB
Bistrița, 15.05.2025 – ROMBAT, singurul producător integrat 360° de baterii auto din România, aniversează 45 de ani de activitate neîntreruptă, traversând cu succes toate etapele majore ale istoriei recente, trecând prin perioada comunistă, tranziția post-revoluționară, deschiderea către economia de piață, aderarea României la Uniunea Europeană, integrarea într-un grup internațional și transformarea continuă prin digitalizare, sustenabilitate și extindere globală. Astăzi, R
MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025
Jurnalul de tranzactii MIRSANU.RO organizeaza pe 26 iunie evenimentul MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025 pentru investitori strategici, fonduri de venture capital, fonduri de private equity, asset management, fonduri de pensii, institutii financiare internationale, investitori in real estate si in infrastructura MIRSANU INVESTORS SUMMIT 2025 Uncertainty navigators. Opportunity makers. Investors. Jurnalul de t
Narcisa Calotă, CEC Dental Clinic: Noi, femeile, avem o ambiție aparte în business. Iar faptul că sunt mamă îmi amplifică ambiția și claritatea în decizii
Pentru Narcisa Calotă, fondatoarea CEC Dental Clinic, antreprenoriatul nu este doar o carieră, ci o formă de responsabilitate asumată cu viziune, disciplină și mult curaj. Este medic și antreprenor, iar mai presus de toate – mamă. Iar această triplă identitate îi definește nu doar stilul de lucru, ci și motivația profundă din spatele fiecărei decizii. „Sunt o fire perseverentă, poate uneori prea precaută, dar tocmai această prudență mă ajută să construiesc solid. Îmi analizez foarte bine deciziile, vreau ca viziunea mea să aibă fundament, nu să fie doar o idee frumoasă fără aplicabilitate”, mărturisește Narcisa
Digi Communications N.V. raportează venituri consolidate și alte venituri de 532 milioane de euro
Digi Communications N.V. raportează venituri consolidate și alte venituri de 532 milioane de euro. Venituri și alte venituri de 553 milioane de euro (incl. vânzarea extraordinară de active).
Monocristaline sau policristaline? Cum alegi panourile fotovoltaice potrivite pentru tine
Pe măsură ce energia solară devine tot mai accesibilă, tot mai mulți români aleg să investească în sisteme fotovoltaice pentru a-și reduce costurile lunare, a-și asigura independența energetică și a contribui activ la protejarea mediului. În acest context, o întrebare apare frecvent în rândul celor interesați: „Ce tip de panouri să aleg – monocristaline sau policristaline?” Răspunsul nu este universal, dar alegerea corectă devine simplă atunci când înțelegi diferențele de bază dintre cele două variante și le corelezi cu spațiul de care dispui, bugetul tău și
Ald Autoland deschide porțile pentru un eveniment dedicat pasionaților de mașini: test drive-uri, reduceri exclusive, tombolă și activități pentru toată familia!
COMUNICAT DE PRESĂ Ald Autoland deschide porțile pentru un eveniment dedicat pasionaților de mașini: test drive-uri, reduceri exclusive, tombolă și activități pentru toată familia! Cluj-Napoca, 14 iunie 2025 – Ald Autoland, cu sprijinul tbi bank, sponsor principal, organizează un eveniment special destinat publicului larg: „Porțile Deschise Ald Autoland”, care va avea loc sâmbătă, 14 iunie 2025
Ghid pentru închirierea unui cabinet de psihoterapie
Pentru un psiholog sau psihoterapeut aflat la început de drum ori într-o etapă de reorganizare profesională, găsirea unui spațiu adecvat de lucru poate deveni un obstacol neașteptat. Între nevoia de flexibilitate, bugetul limitat și dorința de a oferi clienților un mediu sigur și profesional, alegerea formei potrivite de închiriere devine o decizie esențială. Acest ghid vine să aducă claritate și repere concrete într-un proces care, deși pare simplu, influențează profund modul în care îți desfășori practica terapeutică zi de zi. Ce să alegi între cumpărare, închiriere full-time și închiriere cu ora? Pentru un psihoterapeut la început de drum sau aflat într-o