Peste 40 de ONG-uri şi mari capitale europene solicită Comisiei Europene introducerea rapidă a standardului de emisii Euro 7

Un grup de peste 40 de organizaţii neguvernamentale şi câteva oraşe europene, precum Paris, Londra sau Bruxelles, au transmis, recent, o scrisoare Comisiei Europene (CE) prin care solicită introducerea rapidă a standardului Euro 7 pentru vehicule şi limitarea poluării din trafic, informează activiştii de mediu ai Asociaţiei 2Celsius, una dintre organizaţiile semnatare.
În viziunea experţilor, un standard Euro 7 ambiţios ar putea reduce emisiile totale de NOx din Uniunea Europeană (UE) cu 4,2 milioane de tone până în anul 2050 şi ar putea evita 35.000 de decese premature.
Conform sursei citate, una dintre solicitări se referă la stabilirea celei mai mici limite globale, pe baza celei mai bune tehnologii disponibile, ce ar trebui cel puţin aliniată cu cele mai ambiţioase scenarii de limită prezentate de Consorţiul pentru emisii ultra-scăzute ale vehiculelor (CLOVE), format în general din cercetători în disciplinele mobilităţii şi transporturilor). "Pe lângă aceasta, este nevoie urgentă de mai multă ambiţie pentru a reduce emisiile de pornire la rece, adică cele care apar atunci când motorul este pornit pentru prima dată, pentru toate vehiculele la cele mai scăzute niveluri fezabile din punct de vedere tehnic. Acest lucru este esenţial pentru a reduce emisiile totale ale călătoriei, în special pentru NOx în zonele urbane, unde majoritatea oamenilor sunt expuşi", notează organizaţia.
De asemenea, semnatarii scrisorii solicită Comisiei Europene să se asigure că propunerea sa reglementează toţi poluanţii relevanţi dăunători sănătăţii umane şi mediului, inclusiv particule ultrafine, amoniac, oxizi de azot, metan şi formaldehidă şi gaze organice non-metanice; că acoperă toate condiţiile de conducere care pot fi întâlnite în Europa, asigurându-se că limitele de emisii se aplică oriunde şi oricând este condusă o maşină; că asigură conformitatea cu emisiile pe durata de viaţă şi necesită durabilitate şi testare în funcţionare care acoperă întreaga durată de viaţă a vehiculelor în toate statele-membre.
"Consumatorii ar trebui, în sfârşit, să aibă încredere în eficacitatea standardelor de emisii atunci când merg la dealer. Dacă o maşină este proiectată pentru a fi condusă într-un anumit mod pe şosea, cum ar fi în călătoriile în oraş, atunci trebuie să respecte limitele de emisii atunci când maşina se conduce astfel. În plus, orice posibilitate de depăşire a limitelor aplicabile, aşa-numitele condiţii de conducere "extinse", ar trebui să se aplice numai condiţiilor de conducere foarte rare şi extreme (...) În următorul standard ar trebui incluse prevederi stricte privind cerinţele de durabilitate pentru a evita astfel de situaţie. Pentru ca Euro 7/VII să aibă succes, toate aspectele menţionate (...), precum şi cele propuse de CLOVE, trebuie să fie introduse împreună ca un pachet cuprinzător de măsuri până cel târziu în 2025. Orice altceva mai puţin ambiţios, cum ar fi o revizuire limitată a Euro 6, care, de exemplu, reduce doar limitele de emisii de poluanţi, fără a ţine cont de îmbunătăţirile durabilităţii sau a condiţiilor de testare, nu va ajuta prea mult pentru a îmbunătăţi performanţa reală a vehiculelor privind emisiile. De asemenea, va arăta că UE nu a reuşit să înveţe din scandalul Dieselgate şi să reducă Euro 7 la un exerciţiu de "greenwashing"", explic specialiştii 2Celsius.
Organizaţia europeană Transport&Environment (T&E) estimează că încă 95 de milioane de maşini cu combustie internă (MCI) vor fi vândute în Europa în perioada 2025 - 2035, când se preconizează că Euro 7 va intra în vigoare, în timp ce pătrunderea pe piaţă a camioanelor cu emisii zero va mai dura. În medie, aceste vehicule vor rămâne pe drumuri mai mult de un deceniu şi mult mai mult în Europa Centrală, de Est şi de Sud, adesea peste 15 ani, avertizează organizaţia de profil.
"Aceasta înseamnă că există cel puţin încă un sfert de secol de vehicule poluante pe drumurile UE. Un nou standard Euro 7/VII este ultima şansă a Europei de a reduce poluarea toxică de la motoare şi nu poate fi ratată (...) Reducerile extrem de importante ale poluării sunt fezabile atât din punct de vedere tehnic, cât şi economic. Propunerea Comisiei trebuie să fie o revizuire cuprinzătoare a standardului Euro 6/VI învechit, reducând poluarea la cele mai scăzute niveluri fezabile din punct de vedere tehnic şi înlăturarea tuturor lacunelor lăsate în urmă din era Dieselgate", susţin activiştii de mediu.
Pe de altă parte, în octombrie 2021, un document informativ al Grupului de campanii T&E, citat de site-ul organizaţiei de mediu 2Celsius, atrăgea atenţia asupra faptului că industria auto europeană încearcă să întoarcă publicul şi guvernele împotriva Euro 7, pe motiv că noile standarde dure vor paraliza vânzările şi vor ameninţa locurile de muncă.
Astfel, datele T&E relevă că, numai în 2020, Asociaţia Producătorilor de Automobile Europene (ACEA), Volkswagen, Daimler şi BMW au cheltuit aproape 9 milioane de euro pentru a face lobby la Bruxelles, iar la începutul anului trecut, ACEA a lansat o campanie publică împotriva Euro 7, "făcând afirmaţii nefondate că legislaţia ar însemna o interdicţie a motorului cu ardere internă".
2Celsius este o organizaţie neguvernamentală înfiinţată în anul 2010 cu scopul de a influenţa politicile privind schimbările climatice la nivel naţional şi european. Asociaţia este membră a organizaţiilor internaţionale European Environmental Bureau, Climate Action Network Europe şi Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu (T&E). AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Irina Giurgiu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Vremea va fi închisă şi va ploua însemnat cantitativ în Bucureşti, de Crăciun
Vremea va fi închisă şi va ploua însemnat cantitativ în Bucureşti, în următoarele două zile, iar vântul va avea intensificări cu rafale în general de 55...60 km/h. Potrivit Prognozei speciale pentru Capitală, în intervalul 24 decembrie, ora 10:00 - 25 decembrie, ora 10:00, vremea va fi închisă şi va ploua î
Program de guvernare/Ministerul Mediului propune eficientizarea Sistemului de Garanţie-Returnare
Eficientizarea Sistemului de Garanţie-Returnare şi lansarea din 2025 a unui Program naţional de finanţare pentru RVM-uri (automatele de preluare a ambalajelor, n.r.), cu scopul de a crea o mie de puncte noi de colectare pe an, reprezintă una dintre măsurile cuprinse de Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP) în programul de guvernare propus de coaliţia
Prognoză ANM: Vreme închisă în Bucureşti, cu ploi şi vânt până de Crăciun
Vremea va fi închisă în Bucureşti în următoarele zile, temporar va ploua şi vor fi intensificări ale vântului, în timp ce maximele termice nu vor depăşi 9 grade Celsius, informează Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM), în prognoza publicată luni, valabilă până în ziua de Crăciun. Astfel,
Oltenia şi cea mai mare parte a Munteniei, sub Cod galben de ploi abundente, de marţi până de Crăciun
Zona Olteniei şi cea mai mare parte a Munteniei se vor afla sub o atenţionare Cod galben de precipitaţii însemnate cantitativ, predominant sub formă de ploaie, până în dimineaţa primei zile de Crăciun. Conform avertizării emise luni de Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM), în perioada 24 decembrie, ora 2:00 - 25 decembrie, ora
ANM: Cod portocaliu şi Cod galben de ninsori şi viscol în aproape jumătate din ţară, până miercuri dimineaţa
Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, luni, o serie de avertizări Cod portocaliu şi Cod galben de ninsori abundente, viscol şi vânt puternic în mai mult de jumătate din ţară, inclusiv în zonele montane, valabile până miercuri dimineaţa. Conform prognozei de specialitate, în perioada 23 decembrie, o
Tulcea: Munţii Măcinului vor fi monitorizaţi video, printr-un proiect ce vizează creşterea eficacităţii gestionării incendiilor
Parcul Naţional Munţii Măcinului (PNMM) va fi monitorizat video începând de anul viitor, în cadrul unui proiect finanţat de Uniunea Europeană care vizează creşterea eficacităţii gestionării incendiilor pe fondul schimbărilor climatice şi care reuneşte expertiza a 47 de entităţi, organizaţii şi instituţii, din 13 ţări europene şi Taiwan. Parte
Cod galben de ceaţă densă, chiciură şi gheţuş în 13 judeţe, inclusiv în Capitală, luni dimineaţa
Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis luni dimineaţa mai multe atenţionări nowcasting Cod galben de ceaţă densă, chiciură şi gheţuş în zone şi localităţi din 13 judeţe, inclusiv în municipiul Bucureşti. Potrivit meteorologilor, până la ora 9:00, în localităţi din judeţele Tulcea, Botoşani şi Neamţ, se va semnala ceaţă, ca
Seceta pedologică moderată se va menţine local în sudul şi estul Olteniei (agrometeo)
Conţinutul de apă în sol va înregistra valori scăzute doar local în sudul şi estul Olteniei, în cursul săptămânii viitoare, iar ritmurile vegetative ale culturilor de toamnă se vor desfăşura lent în majoritatea regiunilor agricole, potrivit prognozei agrometeorologice emisă de Administraţia Naţională d
Cod galben de ninsori viscolite şi polei pentru judeţele Tulcea, Constanţa, Ialomiţa şi Călăraşi, de sâmbătă seara
Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis o atenţionare meteo Cod galben de ninsori viscolite şi polei pentru judeţele Tulcea şi Constanţa, precum şi jumătatea estică a judeţelor Ialomiţa şi Călăraşi, valabilă până duminică dimineaţa. Potrivit meteorologilor, în intervalul 21 decembrie, ora
Opt judeţe intră sub atenţionare meteo de vânt puternic; precipitaţii în cea mai mare parte a ţării
Opt judeţe situate în sudul Moldovei, jumătatea estică a Munteniei şi în Dobrogea vor intra în noaptea de vineri spre sâmbătă sub atenţionare meteo Cod galben de vânt puternic, potrivit unei atenţionări emisă de Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM). Potrivit specialiştilor ANM, în intervalul 21 dece
Cod galben de ceaţă densă, chiciură şi gheţuş în peste jumătate din ţară, vineri dimineaţa
Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis vineri dimineaţa atenţionări nowcasting Cod galben de ceaţă densă, chiciură şi gheţuş în zone şi localităţi din 30 de judeţe, valabile în următoarele ore. Potrivit meteorologilor, până la ora 9:00, în localităţi din judeţele Olt, Dolj, Caraş-Severin, Arad, Timiş, Hune
Cod galben de ceaţă densă şi depuneri de chiciură în localităţi din 16 judeţe, joi dimineaţa
Mai multe localităţi din 16 judeţe sunt vizate joi dimineaţa de atenţionări nowcasting Cod galben de ceaţă şi depuneri de chiciură, valabile în următoarele ore, conform Administraţiei Naţionale de Meteorologie (ANM). Astfel, până la ora ora 9:00, în zeci de localităţi din judeţel
Adoptarea Codului silvic, salutată de ONG-urile de mediu: Măsuri cu impact sistemic pozitiv în viaţa a milioane de oameni
Adoptarea în Parlament a Codului silvic a fost salutată, miercuri, de mai multe ONG-uri de mediu, care au evidenţiat prevederile privind centurile verzi, accesul nerestricţionat în păd
Tulcea: Proiect de refacere a suprafeţei de apă din minidelta Zagăn
Societatea Ornitologică Română (SOR) şi Primăria municipiului Tulcea doresc refacerea luciului de apă din minidelta de la marginea oraşului cunoscută sub numele Zaghen, renaturarea zonei fiind inclusă în proiectul Restoriver, demarat la începutul acestui an. Proiectul derulat de 15 parteneri din şapte state din Europa are ca obiective princip
Romsilva a atras 180 de milioane de lei din PNRR pentru corectarea torenţilor, modernizarea pepinierelor şi reîmpăduriri
Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva a atras în 2024 peste 180 de milioane de lei din Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), pentru investiţii în lucrări de corectare a torenţilor, modernizarea pepinierelor şi reîmpădurirea suprafeţelor de fond forestier afectate de calamităţi. "Ca şi în alţi ani,