Circa 54% dintre tineri iau masa în oraș cel puțin o dată pe săptămână (studiu)

Aproximativ 54% dintre tineri iau masa în oraș cel puțin o dată pe săptămână, iar prânzul este momentul preferat al zilei pentru a ieși la restaurant, potrivit celui mai recent studiu realizat de Grupul City Grill, care a analizat schimbările din industrie și modul în care preferințele consumatorilor au evoluat în ultimii ani.
Studiul evidențiază tendințele care influențează piața HORECA: Millennials și Generația Z se orientează tot mai mult spre experiențe personalizate, interacțiune și autenticitate, criterii esențiale pentru alegerea unui restaurant.
De asemenea, 63% consideră că locația este foarte importantă. Restaurantele din zone centrale, cu design aparte și atmosferă cozy, sunt preferate de tinerii între 18 și 40 de ani.
''Tinerii influențează direcția industriei, iar restaurantele trebuie să răspundă așteptărilor unei piețe din ce în ce mai sofisticate. Dacă înainte restaurantele mizau pe meniuri extinse și un decor clasic, noile generații caută acum experiențe autentice, interacțiune și spații care oferă mai mult decât o simplă masă. Millennials și Gen Z au redefinit așteptările, iar impactul pandemiei a consolidat tendința de a prioritiza atmosfera, flexibilitatea și elementele care transformă o ieșire la restaurant într-o experiență memorabilă. Astăzi, tinerii nu mai caută doar un loc unde să mănânce, ci un spațiu unde să trăiască și să împărtășească momente memorabile'', precizează Ramona Popescu, Head of Marketing City Grill Group.
Potrivit cercetării, tinerii preferă meniuri scurte, dar bine gândite, cu preparate-vedetă care oferă o experiență culinară distinctă.
''Factori decisivi în alegerea unui restaurant sunt proximitatea, ambientul, meniul scurt, dar bine gândit, și recomandările din social media, în special TikTok și Instagram. Locația joacă un rol important, restaurantele aflate în zone centrale sau percepute ca fiind 'cool' având un avantaj competitiv'', se mai precizează în comunicat.
În egală măsură, atmosfera generală influențează decizia de consum, tinerii preferând spații moderne, aerisite, cu un design minimalist și elemente naturale care creează un cadru relaxant și instagramabil. Meniul, deși mai restrâns, trebuie să fie atent selecționat, incluzând preparate semnătură, opțiuni sănătoase și ingrediente de calitate.
În egală măsură, atmosfera generală influențează decizia de consum, tinerii preferând spații moderne, aerisite, cu un design minimalist și elemente naturale care creează un cadru relaxant și instagramabil. Meniul, deși mai restrâns, trebuie să fie atent selecționat, incluzând preparate semnătură, opțiuni sănătoase și ingrediente de calitate.
''Descoperirea noilor restaurante se face preponderent prin social media, unde TikTok și Instagram au un rol decisiv - platingul creativ, vizualurile atractive și recomandările influencerilor pot transforma rapid un restaurant într-o destinație populară. Pe lângă aceste aspecte, tinerii pun tot mai mult accent pe experiența socială pe care o oferă un restaurant, căutând locații care facilitează interacțiunea, fie prin evenimente tematice, fie prin servicii prietenoase și personalizate'', mai arată analiza.
Potrivit analizei, frecvența ieșirilor la restaurant și preferințele consumatorilor diferă semnificativ între generații, influențând dinamica horeca. Astfel, tinerii între 18-24 de ani ies frecvent în oraș, preferând cafenelele, brunch-urile și ieșirile cu prietenii, iar la restaurant o dată pe săptămână.
Pentru ei experiența este mai degrabă socială decât gastronomică, spațiile de socializare și selecția internațională de preparate, fără a fi prea extinsă, sunt aspecte esențiale și cheltuie între 150 și 300 lei per ieșire, menționează sursa citată.
Cei din categoria 25-30 de ani frecventează pub-uri și lounge-uri de 2-3 ori pe săptămână. Relația cu personalul este importantă, preferând ospătari prietenoși, dar cool și familiarizați cu meniul. De asemenea, preferă restaurante situate în zone naturale, unde se pot plimba, iar bugetul lor per ieșire variază între 200 lei (doar băutură) și poate ajunge la 400 lei când ies la masă.
Segmentul 31-40 de ani prioritizează calitatea mâncării și a serviciilor, ies zilnic la prânz și de 2-3 ori pe săptămână seara. Pentru această categorie, experiența unei cine de calitate este completată de localizarea restaurantului, atmosfera, muzica și povestea locului, aspecte care contribuie la loializarea clienților, iar bugetul alocat pentru o ieșire variază între 300 și 500 lei, în funcție de durata petrecută în restaurant.
În acest context, în 2025, Grupul City Grill își consolidează poziția de lider, adaptându-se noilor standarde din piață și integrând inovația în strategia sa de dezvoltare. Personalizarea serviciilor, adoptarea tehnologiei și redefinirea atmosferei din restaurante sunt elemente esențiale în alinierea operațiunilor și experienței oferite la așteptările actuale ale consumatorilor.
Grupul City Grill este cel mai important jucător român din industria restaurantelor. Fondat în 2004, Grupul City Grill operează în prezent restaurante și cafenele sub brandurile Caru' cu Bere, Hanu' lui Manuc, Pescăruș, Hanu' Berarilor, Buongiorno.Italian, City Grill și La Boheme, primul hotel din portofoliu, dar și proiectele mai recente Aubergine, Marty Restaurants și complexul de evenimente Zooma din Corbeanca.
Studiul Unlock a fost organizat în perioada august - octombrie 2024. A inclus 300 de participanți cantitativ prin formular, completat cu 6 focus grupuri, bărbați și femei, din Generația Z și Millenials, din București și împrejurimi. Toți au fost consumatori activi de horeca, oameni cărora le place să socializeze și să iasă măcar o dată pe săptămână în oraș, cu venituri medii spre mari. AGERPRES/(AS - redactor: Nicoleta Bănciulea, editor: Mariana Nica, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
ANPC: Amenzi de 259.000 lei și oprirea temporară a activității la 7 operatori economici din Centrul Comercial Agora - Piața Floreasca
Comisarii Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au aplicat amenzi în valoare de 259.000 de lei și au dispus oprirea temporară a prestării serviciilor la șapte operatori economici din Centrul Comercial Agora - Piața Floreasca. ''Comisarii ANPC, sub coordonarea Președintelui Cristian Popescu Piedone, au desfă
Daraban (CCIR): Continuăm eforturile pentru internaționalizarea business-ului românesc; oportunități de dezvoltare pe piața din Venezuela
Antreprenorii români pot avea oportunități de dezvoltare a afacerilor în Venezuela, a subliniat președintele Camerei de Comerț și Industrie a României (CCIR), Mihai Daraban, în cadrul unei discuții cu Jose de Jesus Sojo Reyes, însărcinat cu afaceri al Ambasadei Republicii Bolivariene a Venezuelei în România.
Chiriță (Electrica): Un obiectiv strategic important ar trebui să fie investiția în oameni; suntem la o răscruce critică în sectorul energetic
Unul dintre obiectivele strategice importante ar trebui să fie investiția în oameni, în personalul competent, care să folosească tehnologia, să inoveze și să se adapteze la provocările viitorului, a afirmat, miercuri, directorul general al companiei Electrica, Alexandru Chiriță, la Palatul Parlamentului. ''Unul dintre obiec
Negrescu: Energia trebuie să reprezintă marfa noastră esențială de export în orizontul următorilor 15 ani
Energia trebuie să reprezintă marfa noastră esențială de export în orizontul următorilor 15 ani și cred că toate eforturile noastre, la nivel guvernamental, la nivelul mediului de afaceri, trebuie să conveargă către acest element absolut esențial pentru evoluția economică viitoare, a transmis, miercuri, analistul economic Adrian Negrescu, la Black Sea Forum.
DNSC atenționează asupra tentativelor de fraudă propagate pe WhatsApp
Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează utilizatorii cu privire la metodele tot mai frecvente de compromitere a conturilor de WhatsApp, prin solicitarea frauduloasă a codurilor de verificare. ''Dacă ai fost victima unei astfel de înșelătorii sau suspectezi că cineva încearcă să-ți preia contul, tr
Niculescu (ANRE): Investițiile din Marea Neagră în sectorul energiei vor oferi României garanțiile de siguranță necesare
Investițiile din Marea Neagră în sectorul energiei vor oferi României garanțiile de siguranță necesare, a declarat, miercuri, președintele Autorității Naționale de Reglementare în domeniul Energiei, George-Sergiu Niculescu, la Black Sea Forum. ''Această zonă a Mării Negre reprezintă un mare centru și o mare platformă
VIDEO Bucureștiul concurează pe 27 martie cu două finaliste din Cehia și Spania pentru Premiul Mobility Action 2024
Bucureștiul concurează cu alte două finaliste din Cehia și Spania pentru a obține Premiul Mobility Action 2024, în cadrul ceremoniei din 27 martie, de la Bruxelles, găzduită de Comisia Europeană, informează Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov (TPBI).
MIPE: Apel de proiecte de 32 milioane euro pentru salvarea vieţii pacienților cu boli hepatice cronice
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) lansează, în cadrul Programului Sănătate, un apel de proiecte în valoare de 32 milioane euro pentru finanțarea de campanii de informare, educare și servicii medicale de screening pentru virusurile hepatice B și C. ''Sănătatea persoanelor infectate cu virusurile hepatic
Urluescu (AFEER): Piața de energie din România are nevoie de însănătoșire și de predictibilitate pe termen lung
Piața de energie din România are nevoie de însănătoșire și de o abordare sustenabilă, timp în care trebuie să găsim soluții pentru funcționarea normală și corectă a acesteia, cu beneficii pe termen lung asupra investițiilor și pentru clienții finali, a declarat, miercuri, la o conferință de specialitate, președintele Asociației Furnizorilor de Energ
Menegazzo (PPC România): Nu avem prețuri competitive la energie pentru că ne lipsește o politică europeană comună pentru energie
Europa nu are prețuri competitive la energie, deoarece îi lipsește o politică pentru energie comună și o piață comună, a declarat, miercuri, Alessio Menegazzo, CEO& country manager PPC România. ''Inițiativa pan-europeană este cea mai veche unificare europeană, cea mai veche idee de unificare europeană, de peste 100 de a
Bădilă (Consiliul Concurenței): Avem personal, dar am ajuns la un grad de încărcare foarte mare
Consiliul Concurenței are personal suficient, dar cu un grad de încărcare foarte mare, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, directorul general al autorității de concurență, Daniela Bădilă. ''Avem personal, dar am ajuns la un grad de încărcare foarte mare. Avem aproape 60 de investigații pe care le derulăm simultan și, dup
Negrescu: România are toate ingredientele pentru a fi tigrul digital al Europei
Sectorul digital contribuie cu aproape 8% din Produsul Intern Brut al României, dar va ajunge rapid la 10%, potențialul fiind mult mai mare, susține europarlamentarul Victor Negrescu. Potrivit unui comunicat al IMM România, reprezentanții României s-au reunit în Parlamentul European la a treia ediție a Romanian Digital
Wizz Air extinde operațiunile din Republica Moldova și alocă o nouă aeronavă
Compania aeriană Wizz Air își extinde operațiunile sale în Republica Moldova prin alocarea celei de-a treia aeronave - Airbus A320, în octombrie, și introducerea a șase rute noi. Potrivit unui comunicat de presă al operatorului aerian, transmis miercuri AGERPRES, dezvoltarea planificată va oferi peste 393.000 de locuri suplim
Consiliul Concurenței strânge probe privind o posibilă înțelegere de preț pe piața serviciilor stomatologice
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație pe piața serviciilor stomatologice având ca obiect o posibilă înțelegere de preț și de a nu-și racola angajații, strângând o serie de probe în acest sens, a declarat, miercuri, pentru AGERPRES, directorul general al autorității de concurență, Daniela Bădilă. '