Cheltuielile de sărbători cresc cu 8% în acest an (studiu)

Cheltuielile de sărbători vor fi mai mari cu aproximativ 8% anul acesta, comparativ cu anul 2023, în principal din cauza creşterii preţurilor, anticipată de 70% dintre consumatori, dar şi pe fondul aşteptărilor rezervate ale cumpărătorilor cu privire la evoluţia economiei în anul care urmează, arată rezultatele studiului Deloitte Holiday Retail Survey 2024.
Potrivit raportului publicat luni, în contextul scumpirilor estimate, cumpărătorii manifestă prudenţă, astfel că mulţi intenţionează să renunţe la cadouri pentru ei (ponderea celor care plănuiesc astfel de cheltuieli a scăzut într-un an cu 16 puncte procentuale, la 32%) sau să se orienteze către branduri mai ieftine (62%), comercianţi mai accesibili (48%) sau către mărcile proprii ale retailerilor (40%). În plus, tot mai mulţi urmăresc perioadele cu oferte promoţionale (75% faţă de 61% în 2023).
Cu toate acestea, participanţii la studiu spun că îşi aleg comerciantul de la care cumpără în funcţie de calitatea produselor (39%), de nivelul preţurilor (37%) şi de varietatea ofertei (35%).
Totodată, în acest sezon se remarcă o creştere semnificativă a cheltuielilor de sărbători pentru experienţe (în urcare cu 16 puncte procentuale faţă de 2023), cum ar fi evenimente, activităţi diverse şi oportunităţi de socializare cu cei dragi (inclusiv organizarea de petreceri acasă - 25%), în timp ce sumele alocate cadourilor scad uşor (cu 3 puncte procentuale faţă de anul precedent), iar cele pentru decoraţiuni cresc (plus 9% faţă de anul precedent).
În privinţa cadourilor, hainele şi accesoriile conduc în preferinţele cumpărătorilor ca sumă alocată (deşi în scădere cu 10 puncte procentuale), cardurile cadou pierd şi ele teren (minus 12 pp faţă de anul trecut), iar patru din zece intenţionează să ofere daruri sub formă de experienţe.
De asemenea, peste 70% dintre cumpărători preferă magazinele online pentru că îi ajută să economisească timp (74%) şi bani (60%), le oferă o gamă variată de opţiuni (68%) şi o mai mare disponibilitate (64%). În schimb, în magazinele fizice (preferate de 55%), cumpărătorii apreciază faptul că pot verifica direct calitatea produsului (63%), beneficiază de consiliere din partea vânzătorilor (62%) şi au parte de socializare (52%).
La rândul lor, liderii companiilor din retail se aşteaptă la o creştere a vânzărilor în acest sezon de sărbători (80% dintre aceştia), susţinută de intensificarea traficului atât în magazine, cât şi pe canalele online. Pe de altă parte, 76% dintre aceştia cred că majoritatea consumatorilor vor pune un accent mai mare pe preţul produsului, în detrimentul loialităţii faţă de marcă.
Studiul Deloitte Holiday Retail Survey 2024 a fost realizat pe baza unui sondaj la care au participat peste 4.100 de consumatori din SUA şi 45 de lideri din companii de retail care au, în proporţie de peste 90%, venituri anuale de peste un miliard de dolari. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
(P) Profit în creștere în primul trimestru al anului 2025 pentru Transilvania Investments
Cu un profit net în creștere cu 133,6% și venituri nete aproape duble față perioada similară a anului trecut, Transilvania Investments anunță rezultate financiare peste așteptări pentru primul trimestru al anului 2025, evidențiind performanța sustenabilă a fondului și eficiența strategiei sale investiționale. La data de 31 martie 2025, fondul
Fechet: Valoarea de aproximativ 7.500 de euro a ecotichetului 'Rabla' este rezonabilă
Cred că un ecotichet 'Rabla' în valoare de aproximativ 7.500 de euro este rezonabil și ar putea să facă diferența atunci când românii trebuie să aleagă între un autoturism electric sau unul cu combustie internă, a declarat, joi, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet. 'Tehnologiile noi î
Burduja: Proiectele energetice necesită miliarde de euro investiții plus ingredientul secret, încrederea
Proiectele energetice necesită miliarde de euro investiții și stabilitate pe un orizont de timp cât mai îndelungat, plus ingredientul secret, încredere, consideră ministrul Energiei, Sebastian Burduja. 'În domeniul energiei, am atras în ultimii doi ani peste 14 miliarde euro din fonduri europene și am pornit c
INS: Câștigul salarial mediu net a crescut cu 6,4%, la 5.691 lei, în luna martie
Câștigul salarial mediu net a crescut la 5.691 lei în luna martie 2025, fiind mai mare cu 340 lei (+6,4%) față de luna anterioară, conform datelor publicate joi de Institutul Național de statistică (INS). Câștigul salarial mediu brut a fost 9.495 lei, cu 563 lei (+6,3%) mai mare decât cel înregistrat în luna
Consumul final de energie electrică în economie a urcat cu 0,2% în primul trimestru din 2025
Resursele de energie primară și cele de energie electrică au crescut în primele trei luni ale anului în curs cu 5,7%, respectiv cu 0,3%, față de perioada similară din 2024, iar consumul final de energie electrică în economie a urcat cu 0,2%, potrivit datelor publicate joi de Institutul Național de Statistică (INS). Principale
Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru din acest an
Produsul Intern Brut a stagnat în primul trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, iar față de același trimestru din anul 2024 avansul PIB a fost de 0,2%, potrivit datelor Institutului Național de Statistică, publicate joi. Conform INS, pe seria ajustată sezonier, Produsul Intern Brut nu s-a modificat în trimestr
Compania Apple și-a păstrat prima poziție în Top 100 Global al mărcilor (Kantar)
Compania Apple și-a păstrat, pentru al patrulea an, prima poziție în Top 100 Global, clasamentul celor mai valoroase branduri, cu o valoare a mărcii de 1,3 trilioane de dolari, în creștere cu 28% față de anul precedent, potrivit Kantar, lider mondial în domeniul datelor și analizelor de marketing. Singurul brand de un trilion
Bursa de la București a închis în scădere pe aproape toți indicii ședința de tranzacționare de miercuri
Bursa de Valori București (BVB) a închis în scădere pe aproape toți indicii ședința de miercuri, iar valoarea tranzacțiilor a fost de 78,888 milioane de lei (15,457 milioane de euro). Principalul indice al Bursei de Valori București, BET, care include cele mai tranzacționate 20 de companii listate pe Piața Reglementată, s-a depreci
Alro a înregistrat, în primul trimestru din 2025, un profit net de 20,7 milioane lei
Grupul Alro a obținut în primul trimestru din acest an un profit net de 20,7 milioane lei, comparativ cu o pierdere netă de 14,9 milioane lei în perioada similară din 2024, conform unui comunicat transmis, miercuri, Bursei de Valori București. Cifra de afaceri a grupului s-a ridicat la 1,03 miliarde lei, fiind mai mare față de cea
Ministrul Energiei a semnat miercuri 62 de noi contracte pentru producție de energie curată pentru comunitățile locale
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a semnat miercuri 62 de noi contracte pentru producție de energie curată pentru comunitățile locale, în cadrul Fondului pentru Modernizare, informează ministerul de resort printr-un comunicat. Contractele de finanțare au fost semnate în cadrul Programului-cheie 1 - Surse regenerabile de energi
Stocklosa (CCIB): Turcia este primul partener comercial al României, în afara Uniunii Europene
Turcia este primul partener comercial al României, în afara Uniunii Europene, în țara noastră fiind, în prezent, circa 19.000 de firme cu capital turcesc, susține președintele Camerei de Comerț și Industrie a Municipiului București (CCIB), Iuliu Stocklosa. Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, CCIB a semnat un protoco
Comisia Europeană a lansat în consultare o listă de măsuri suplimentare de protecție a minorilor în mediul online (ANCOM)
Comisia Europeană a lansat, în consultare publică, o listă de măsuri care urmăresc să sprijine platformele online care nu sunt microîntreprinderi sau întreprinderi mici, accesibile minorilor, în asigurarea unui nivel ridicat de protecție a acestora în mediul online, sub forma unor Orientări. Potrivit unui comunica
ADR și ANIS colaborează în domeniul transformării digitale pentru atingerea obiectivelor din 'Deceniul Digital 2030'
Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) și Asociația Patronală a Industriei de Software și Servicii (ANIS) au semnat, miercuri, un protocol de colaborare în domeniul transformării digitale și pentru a derula activități comune prin intermediul Consiliului Național de Transformare Digitală, în vederea atingerii obiectivelor Comisiei Europene s
Cristian Bușoi: Ministerul Energiei din România rămâne un partener de încredere pentru Republica Moldova și pentru Ucraina
România își reafirmă susținerea pentru Ucraina și pentru Republica Moldova și se alătură efortului Uniunii Europene de a consolida reziliența energetică a celor două țări, a declarat secretarul de stat în Ministerul Energiei, Cristian Bușoi. Acesta a participat, împreună cu consilierul ministrului Energiei, Adrian Vinti
AFM: Problemele aplicației informatice 'Rabla pentru tractoare', cauzate de limitările infrastructurii cloud
Disfuncționalitățile aplicației informatice dedicate programului 'Rabla pentru tractoare' au fost cauzate de limitările infrastructurii de tip cloud utilizate, care nu a putut gestiona volumul excepțional de cereri, arată rezultatele preliminare ale analizei tehnice realizată de către echipa tehnică din cadrul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).