Registrul Auto Român: Modificările operate în baza RNTR 8 nu afectează semnificativ activitatea service-urilor de tahografe

Modificările operate de Registrul Auto Român în baza RNTR 8 privind noile condiţii de montare, reparare şi verificare a tahografelor şi a limitatoarelor de viteză, precum şi de autorizare a operatorilor economici care desfăşoară astfel de activităţi nu afectează semnificativ activitatea service-urilor de tahografe, afirmă reprezentanţii RAR, într-un comunicat.
Reacţia RAR vine după ce în presă au apărut informaţii în care sunt invocate acuzaţii ale Asociaţiei Naţionale a Service-urilor Auto din România la adresa Registrului Auto Român şi în care se contestă unele măsuri legale de desfăşurare a activităţii instituţiei (speţa fiind "tahografele inteligente").
"Modificările operate de RAR în baza RNTR 8 privind noile condiţii de montare, reparare şi verificare a tahografelor şi a limitatoarelor de viteză, precum şi de autorizare a operatorilor economici care desfăşoară astfel de activităţi au fost făcute ca urmare a obligativităţii aplicării prevederilor Ordinului de Ministru nr. 1333/2019. Scopul emiterii ordinului respectiv a fost acela de a asigura punerea în aplicare a unor prevederi ale Hotărârii Guvernului nr. 693/2018 privind stabilirea condiţiilor referitoare la aprobarea de model pentru aparatul de control în transporturile rutiere, la omologarea de tip a limitatoarelor de viteză, precum şi a condiţiilor de montare, reparare, reglare şi verificare a aparatelor de control în transporturile rutiere şi a limitatoarelor de viteză", precizează instituţia, pe propria pagină de Facebook.
Mai exact, spune RAR, este vorba de limitarea tehnică impusă de Reglementările RNTR 8 prin care inspecţia tahografelor digitale din generaţia a doua ("inteligente") poate fi efectuată numai cu echipamentele de inspecţie ale producătorului respectiv de tahografe.
"În ciuda celor speculate, acest demers nu afectează semnificativ activitatea micilor operatori economici independenţi care prestează activităţi de inspecţie a tahografelor, argumentele fiind următoarele: nu există nicio prevedere în reglementările RNTR 8 care să interzică unui operator economic să fie abilitat pentru efectuarea inspecţiei tahografelor inteligente de către mai mulţi producători de tahografe sau reprezentanţi ai acestora, astfel încât să poată efectua inspecţii pentru toate tipurile de tahografe inteligente existente pe piaţă; echiparea autovehiculelor cu tahografe inteligente a devenit obligatorie la prima înmatriculare, de la data de 15.06.2019, conform Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/502 al Comisiei din 28 februarie 2018 de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2016/799 de stabilire a cerinţelor pentru construirea, testarea, instalarea, operarea şi repararea tahografelor şi a componentelor acestora", se menţionează în comunicat.
Din datele disponibile la nivelul RAR, piaţa inspecţiei tahografelor inteligente reprezintă numai 1% din piaţa inspecţiei tahografelor, iar pe termen scurt şi mediu, având în vedere rata de penetrare în parcul rutier naţional a autovehiculelor echipate cu tahografe inteligente, piaţa inspecţiei tahografelor inteligente se va menţine puternic minoritară.
"Exemplificăm cu date statistice: în primele două luni ale acestui an au fost inspectate 361 de tahografe inteligente, adică o parte infimă din totalul celor aflate în exploatare. Din punct de vedere tehnic, soluţia adoptată de legiuitor a avut în vedere noutatea tehnologică şi particularităţile constructive ale tahografelor inteligente aşa cum au fost prevăzute în legislaţia UE aplicabilă, precum şi volumul mare de informaţii, sub forma unor proceduri de inspecţie, care conţin coduri de evenimente şi abateri furnizate doar de către producătorii fiecărui tip de tahograf în parte. Toate aceste modificări legislative menţionate au fost supuse în prealabil dezbaterii în spaţiul public", adaugă RAR.
Asociaţia Naţională a Service-urilor din România acuză Registrul Auto Român că blochează că activitatea service-urilor de tahografe din România printr-un nou Regulament "controversat".
Într-un comunicat remis, sâmbătă, AGERPRES, ANSAR semnalează că prin noul RNTR 8 (Reglementări privind certificarea încadrării vehiculelor rutiere înmatriculate în normele tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi în categoria de folosinţă conform destinaţiei, prin inspecţia tehnică), aprobat prin Ordinul 1333/2019, Registrul Auto Român reglementează din octombrie 2019 cine şi cum să efectueze verificările aparatelor tahograf ce echipează autovehiculele comerciale care transportă mărfuri sau persoane, în contextul apariţiei tahografelor inteligente.
ANSAR subliniază că pe piaţa aparatelor ce înregistrează timpii de lucru şi de odihnă ai şoferilor activează mai mulţi producători la nivel european, producători care sunt reprezentaţi şi în ţara noastră şi care acoperă prin reţelele lor de parteneri necesităţile operatorilor de transport.
În acest context, noul Regulament stabileşte normele de autorizare, monitorizare şi control ale operatorilor economici ce îşi desfăşoară activitatea în România prin instalarea şi verificarea periodică a tahografelor şi limitatoarelor de viteză şi are o serie de efecte negative.
Asociaţia menţionează printre aceste efecte negative ale regulamentului faptul că: împiedică accesul la piaţă pentru operatorii economici care sunt autorizaţi doar cu un singur importator, în condiţiile în care echipamentele necesare acestei activităţi sunt concepute în aşa fel încât să acopere toate modelele aparatelor aflate pe piaţă, acest lucru constituind de facto un monopol; limitează şi/sau interzice dreptul la muncă al angajaţilor care nu deţin permis de conducere categoria C sau D, în ciuda faptului că până la apariţia noilor reglementări aceştia îşi desfăşurau activitatea doar cu categoria B; interzice reprezentanţilor producătorilor de tahografe sau echipamente de testare, efectuarea cursurilor de pregătire pentru tahografele inteligente produse de ceilalţi producători; pune în imposibilitatea reautorizării operatorii economici care nu au angajaţi care deţin categoriile de permis menţionate, încălcând liberul acces la o activitate economică şi impune reguli restrictive pentru activităţile desfăşurate prin intermediul atelierelor mobile, condiţionând o limită de 25 km faţă de alte ateliere fixe.
"Drept urmare, transportatorii vor avea mult mai puţine opţiuni în selectarea unui prestator de servicii precum şi creşterea exponenţială a preţurilor serviciilor prestate. Această abordare nu este întâlnită la nivel european şi trebuie tratată cu mare atenţie deoarece au apărut deja distorsiuni prin defavorizarea şi excluderea de pe piaţă a multor firme, precum şi concedierea unor angajaţi. Facem un ultim apel la autoritatea emitentă pentru stopa aplicarea acestor reglementări şi a trece cât mai rapid la elaborarea unui regulament care să respecte normele de drept, dialogul social şi principiile unei pieţe concurenţiale", se precizează în comunicatul ANSAR. AGERPRES/(AS - autor: Oana Tilică, editor: Mariana Nica, editor online: Simona Aruştei)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Ajutor de stat pentru investiții în locuri de cazare pentru porcine în valoare de 1,4 miliarde de lei, în 2025 (proiect)
Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) va acorda, în 2025, un ajutor de stat pentru investiții în locuri de cazare pentru porcine, în valoare de 1,4 miliarde de lei, proiectul de Ordonanță de Urgență pentru susținerea sectorului suin fiind publicat spre consultare publică pe
Mihai Barbu va fi de luni noul președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară
Mihai Barbu a fost numit în funcția de președinte al Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), potrivit unei decizii a premierului Marcel Ciolacu, publicată miercuri în Monitorul Oficial. ''Având în vedere propunerea ministrului Transporturilor și Infrastructurii formulată prin Adresa nr. 13.661 din 29 aprilie
Burduja: România nu ajunge în beznă; fac un apel public către toți românii să se informeze din surse oficiale
Ministrul Energiei, Sebastian Burduja, afirmă că nu există niciun risc de blackout în România în perioada primului tur al alegerilor pentru Președintele României, iar cei care răspândesc astfel de dezinformări pe rețele de socializare, ''prin care bagă spaima în populație'', trebuie să suporte consecințele.
Inspectorii antifraudă din Oradea au confiscat marfă nedeclarată în valoare de peste 4,88 milioane de lei
Inspectorii antifraudă din cadrul Direcției regionale antifraudă fiscală (DRAF) Oradea au confiscat, în luna aprilie, bunuri în valoare totală de peste 4,88 milioane de lei, de la un operator economic specializat în comerțul cu marochinărie și încălțăminte, se arată într-un comunicat de presă al Agenției Naționale pentru Administrare Fis
Primul tren produs de polonezi se estimează că va ajunge în România pe 31 mai
Prima ramă electrică regională (RE-R) produsă de polonezi se estimează că va sosi în România la sfârșitul lunii viitoare, urmând să fie certificată, omologată, autorizată și pusă în circulație de către Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF). Într-o
PIB-ul global ar putea crește cu încă 15 puncte procentuale până în 2035, datorită inteligenței artificiale (raport)
Inteligența artificială (AI) are potențialul de a crește economia globală cu până la 15 puncte procentuale în următorul deceniu, arată raportul ''Value in Motion'', realizat de PwC la nivel global. Această evoluție ar adăuga efectiv peste un punct procentual la rata anuală de creștere, la egalitate cu creșterea econ
ANAR: O nouă licitație pentru închirierea a 77 de suprafețe de plajă pe următorii zece ani
Un număr de 187 de oferte au fost depuse în cea de-a doua procedură de licitație publică pentru închirierea a 77 de suprafețe de plajă în sezoanele estivale 2025 - 2034, a anunțat Administrația Națională ''Apele Române'' (ANAR), într-un comunicat de presă transmis, miercuri, AGERPRES. Subsectoarele
TPBI prelungește programul mai multor linii, pentru transportul spectatorilor meciului FCSB - Dinamo
Liniile 10, 55, 86, 90, 104 și 311 vor avea un program de circulație prelungit în seara zilei de luni, 5 mai, pentru a asigura transportul spectatorilor ce vor asista la meciul de fotbal FCSB - Dinamo București, programat de la ora 20:30, pe ''Arena Națională'', iar parcul liniilor de noapte N1 și N10 va fi suplimentat în intervalul orar 2
Angajamentele pentru beneficiarii Pachetului 4 ''Culturi verzi'' - Intervenția DR-02, adaptate la PAC 2023-2027
Angajamentele de plată aflate în derulare din Campania 2024 pentru beneficiarii Intervenției DR-02: Agro-mediu și climă pe terenuri arabile - Pachet 4 ''Culturi verzi'' se adaptează în anul 2025 la condițiile prevăzute de Planul strategic PAC 2023-2027, informează miercuri Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA).
Activele nete ale fondurilor de investiții au crescut în luna martie cu 0,9%
Activele nete ale celor 246 de fonduri deschise și închise, locale și străine, au crescut în luna martie cu 0,9% până la nivelul de 49,5 miliarde lei (9,9 miliarde euro), iar intrările nete ale lunii au totalizat 452 milioane lei (90,8 milioane euro), conform unui comunicat al Asociației Administratorilor de Fonduri (AAF), transmis, miercuri, AGERPR
MIPE finanțează dotarea spitalelor care tratează AVC; un nou apel de proiecte în valoare de 58 de milioane de euro
Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE) deschide un nou apel de proiecte prin Programul Sănătate 2021-2027, în valoare de 58,496 milioane de euro, destinat unităților sanitare publice care tratează pacienți critici cu patologie vasculară cerebrală acută, potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES. ''Acest ape
Prețurile la biletele de avion pentru minivacanța de 1 Mai, mai mici cu 20%; Londra, Paris și Roma, în topul preferințelor
Prețurile la biletele de avion pentru minivacanța de 1 Mai au fost cu 20% mai mici, raportat la 2024, românii optând în principal pentru orașele Londra, Paris sau Roma, relevă datele Vola.ro. ''Minivacanța de 1 Mai rămâne și în acest an un reper important î
Aproape 33.000 de locuri de muncă vacante în România; 267 de joburi disponibile în țările UE
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) are în evidențe 32.888 de locuri de muncă, iar în rețeaua EURES se află 267 de joburi în spațiul european, cele mai multe în Norvegia, Italia și Germania, informează miercuri instituția. Potrivit datelor furnizate de agenții economici privind locurile de muncă va
PIB-ul nominal al României ar putea depăși 700 miliarde de euro în 2034 (raport)
PIB-ul nominal al României ar putea depăși 700 miliarde de euro în 2034 și se poate apropia de 800 de miliarde de euro în 2035, la un ritm de creștere reală de aproximativ 3% anual și o inflație medie similară, potrivit macroeconomiștilor din ING Bank. Aceste estimări ar poziționa România în competiție cu țări precum Austria și Su
AFM a semnat contractul de finanțare pentru realizarea a 26 de fabrici de reciclare, cu bani din PNRR
Contractul de finanțare pentru construirea a 26 de fabrici de reciclare, în valoare de aproape 674,75 milioane de lei, a fost semnat miercuri, a anunțat președintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Florin Bănică, într-un comunicat de presă transmis AGERPRES. 'Am semnat cele 26 de contracte de finanțare care reprezintă ținta asumată