Managerii vor program flexibil şi hibrid, angajaţii fără funcţie de conducere aleg săptămâna de lucru de 4 zile (studiu)

Managerii vor program flexibil şi hibrid, iar angajaţii fără funcţie de conducere ar alege săptămâna de lucru de patru zile, conform unui sondaj realizat de Studiu MSL The Practice şi eJobs.
"Indiferent de industria în care activează, modul de lucru hibrid este cel preferat de majoritatea angajaţilor intervievaţi în cadrul studiului (58%), salariaţii fără funcţie de conducere preferând într-un procent mai mare să lucreze de acasă. În plus, cei mai mulţi angajaţi declară că îşi doresc flexibilitate din partea angajatorului în ceea ce priveşte ora de începere şi de terminare a programului de lucru, peste o treime dintre respondenţi optând pentru această variantă", arată cercetarea.
Totodată, managerii sunt mai interesaţi decât alte categorii de angajaţi de stabilirea programului de lucru în funcţie de îndeplinirea sarcinilor de muncă şi nu de ore fixe.
În ceea ce priveşte opţiunea tot mai des vehiculată de a se adopta în companii săptămâna de lucru de patru zile, în loc de cinci, aceasta este o variantă mai atractivă pentru salariaţii fără funcţie de conducere şi pentru muncitori.
Conform aceluiaşi studiu, pentru 85% dintre cei care activează în domeniul auto, salariul şi beneficiile oferite reprezintă cel mai important factor care le influenţează decizia de alegere a unui angajator. În schimb, pentru mai mult de jumătate dintre aceştia, echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală, dar şi atmosfera de lucru sunt decisive atunci când intenţionează să facă o schimbare de carieră.
De asemenea, angajaţii din această industrie sunt atraşi în mod deosebit de posibilităţile de perfecţionare şi dezvoltare, pentru 44% dintre aceştia un plan concret şi coerent de carieră cu posibilitatea de promovare fiind un factor important de creştere a loialităţii faţă de angajator.
Posibilitatea de a lucra remote este un motiv mai puţin important de alegere a unui angajator decât în cazul altor industrii, doar 10% alegând această variantă, modul de lucru hibrid fiind preferat de peste 60% dintre intervievaţi.
Pe de altă parte, pentru 55% dintre angajaţii din acest domeniu, beneficiile salariale, atmosfera de lucru neprietenoasă şi managementul toxic sunt principalii factori care îi determină să schimbe locul de muncă, cu toate că aceştia dovedesc o stabilitate mai mare la job faţă de media angajaţilor intervievaţi.
Astfel, aproape o treime dintre aceştia au acelaşi loc de muncă de mai bine de cinci ani, iar 40% vor să continue să activeze în industria auto, în timp ce 30% ar schimba în viitor şi domeniul odată cu locul de muncă.
"Dacă, la fel ca în cazul majorităţii respondenţilor, şi pentru angajaţii din industria oil & gas, salariul şi beneficiile oferite sunt principalele motive de alegere a unui angajator, reputaţia companiei este un factor mai important decât pentru cei care activează în alte domenii, fiind probabil corelat cu o siguranţă sporită a condiţiilor de muncă", susţin autorii studiului.
"Atmosfera de lucru ocupă un loc central în alegerile angajaţilor din industria oil & gas şi atunci când vorbim despre alegerea de a pleca de la locul actual de muncă, 71% dintre aceştia alegând să renunţe la jobul actual dacă atmosfera de lucru ar fi una ostilă şi ar fi motivaţi să aleagă un alt angajator dacă ar avea posibilităţi de promovare, fiind mai motivaţi decât cei din alte domenii de acest factor", mai arată cercetarea.
Dacă pentru angajaţii din alte industrii posibilitatea să lucreze remote sau în sistem hibrid este un factor deosebit de atractiv, pentru cei care activează în domeniul retail-ului, definit în cele mai multe cazuri de prezenţă fizică, această posibilitate este mai puţin importantă. Pe de altă parte, însă, pentru 85% dintre aceştia salariul şi beneficiile oferite sunt principalele motive de alegere a angajatorului.
Pentru 42% dintre respondenţi, unul dintre obiectivele pentru următorul an este să îşi găsească un job nou într-o altă companie.
Cu toate că salariul şi beneficiile oferite reprezintă pentru 88% dintre persoanele care activează în domeniul Medical & Pharma principalele motive de alegere a unui angajator, echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală ocupă un loc extrem de important în rândul priorităţilor acestora, pentru 70% dintre respondenţi fiind prima opţiune atunci când vorbim despre obiectivele pentru următorul an, dar şi unul dintre motivele principale pentru care ar alege să plece de la actualul loc de muncă.
Aproximativ 75% din angajaţii din domeniul medical & pharma participanţi la studiu intenţionează să îşi schimbe locul de muncă în următorul an, majoritatea acestora (62%) intenţionând să rămână în acelaşi domeniu.
Printre motivele alegerii unui angajator, în creştere faţă de alte industrii, se află şi posibilitatea de perfecţionare prin programe de training şi dezvoltare (pentru 28% dintre respondenţi) sau posibilitatea de perfecţionare prin reprofilare sau recalificare (pentru 19% dintre aceştia).
"Faţă de angajaţii din alte industrii, angajaţii din domeniul IT&C sunt mai motivaţi de posibilitatea de a lucra remote, 41% preferând acest mod de lucru, în timp ce 50% preferă modul de lucru hibrid", mai arată sondajul.
Atunci când se gândesc la o schimbare a angajatorului, factorii care le influenţează cel mai mult această decizie sunt, pentru 60% dintre respondenţi - un stil de management toxic la actualul loc de muncă, pentru 41% - lipsa perspectivei de creştere, pentru 36% - lipsa echilibrului dintre viaţa profesională şi cea personală, sau o ofertă salarială mai bună pentru 57%. Spre deosebire de alte industrii, angajaţii din IT&C acordă o atenţie sporită perspectivelor de dezvoltare profesională, însă dovedesc şi o mobilitate mai crescută, un sfert dintre respondenţii care activează în acest domeniu declarând că au schimbat locul de muncă cu mai puţin de 6 luni în urmă.
Lansată în 1999, eJobs este prima platformă de recrutare din România şi liderul pieţei locale de profil. Cu 4,9 milioane de CV-uri, peste 2 milioane de vizitatori unici pe lună şi 300.000 companii care au beneficiat de serviciile lor, eJobs este cea mai mare platformă de recrutare la nivel local. AGERPRES/(AS - autor: Nicoleta Bănciulea, editor: Oana Tilică, editor online: Ady Ivaşcu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
ONRC: 1.628 de firme și PFA au intrat în insolvență în primul trimestru din 2025, în scădere cu 9,7%
Numărul societăților comerciale și al persoanelor fizice autorizate (PFA) intrate în insolvență în primul trimestru din 2025 a fost de 1.628, în scădere cu 9,71% față de perioada similară din 2024, când au fost înregistrate 1.803 insolvențe, conform datelor publicate pe site-ul Oficiului Național al Registrului Comerțului (ONRC).
Consiliul Economic și Social invită candidații la Președinția României la o dezbatere electorală
Consiliul Economic și Social îi invită pe candidații la Președinția României la o dezbatere electorală, miercuri, 30 aprilie 2025, la sediul CES, pentru a-și prezenta viziunea într-un dialog reprezentanții organizațiilor patronale, sindicale și neguvernamentale. 'În fața provocărilor actuale cu care se confruntă societatea româ
Bugetul AFM pentru 2025 depășește 16,42 miliarde de lei și include finanțarea a 7 noi programe (minister)
Bugetul Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), pentru anul 2025, va fi depăși 16,42 miliarde de lei, în creștere cu aproape 18% față de suma din anul anterior, potrivit unui comunicat de presă al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), transmis joi AGERPRES. 'Bugetul AFM aprobat astăzi (în ședința de Guvern, n.r.) este unul isto
România va avea un Program Național de Achiziții Ecologice pentru perioada 2025-2030
Guvernul a aprobat, joi, la propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP), Programul Național de Achiziții Ecologice (PNAE) 2025-2030, prin care va fi stimulată achiziționarea la nivel de administrație centrală și locală a produselor, serviciilor și lucrărilor cu un impact redus asupra mediului, informează ministerul de resort, într-un comunicat de presă
Companiile, reticente să apeleze la transportul multimodal, din cauza infrastructurii de transport inadecvată și a lipsei de terminale moderne (studiu)
Companiile sunt reticente să apeleze la transportul multimodal, având în vedere infrastructura de transport inadecvată, lipsa unor terminale multimodale moderne conectate la toate modurile de transport, lipsa unor lanțuri logistice multimodale și a unor depozite pentru containere, costurile mari de transport și de transfer, timpul de tranzit ridicat și navigabili
UPDATE Trafic feroviar reluat în condiții normale în gara Brașov
Circulația feroviară a fost reluată la ora 13:40, în condiții normale de trafic, pe raza stației CF Brașov, inclusiv pe intervalele CF Dârste - Brașov și Brașov - Bod, a anunțat joi CFR SA. 'Regretăm disconfortul creat și asigurăm călătorii de faptul că personalul feroviar al SRCF Brașov a depus toate eforturile necesare pentru finalizarea operativă
Burduja: Guvernul pregătește un sistem de compensații financiare ce vor fi acordate persoanelor vulnerabile pentru cheltuielile cu energia electrică
Guvernul României pregătește un sistem prin care persoanele vulnerabile vor primi compensații financiare directe pentru cheltuielile cu energia electrică după data de 1 iulie 2025 și, în același timp, românii pot beneficia deja de prețuri corecte prin piața concurențială, a scris joi ministrul Energiei, Sebastian Burduja, într-o postare publicată pe p
Leul s-a apreciat, joi, în raport cu euro, dar a scăzut față de dolarul american
Moneda națională s-a apreciat, joi, în raport cu euro, care a fost calculat de Banca Națională a României (BNR) la 4,9772 lei, în scădere cu 0,03 bani (-0,01%) față de cotația precedentă, de 4,9775 lei. În schimb, leul a pierdut teren în fața dolarului american, care a fost cotat la 4,3734 lei, &i
Akos Molnar (Tușnad): Reducerea valorii voucherelor de vacanță pune frână pe turismul intern
Măsurile de reducere a valorii voucherelor de vacanță pun frână pe turismul intern, iar diminuarea pieței interne ar putea fi compensată prin atragerea turiștilor străini, a afirmat, joi, directorul general al societății Tușnad SA, Akos Molnar, la un eveniment de specialitate. ''Cu măsurile de reducere a valorii voucherelor se pu
Controale ANPC în sectorul 6: 55.000 de lei amenzi și două unități alimentare temporar închise
Comisarii pentru protecția consumatorilor au aplicat amenzi de 55.000 de lei în urma unor controale realizate miercuri la trei societăți cu puncte de lucru în Bulevardul Timișoara și, respectiv, Bulevardul Iuliu Maniu, și s-a dispus oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficiențelor la Sushi Torry și Patiseria Ioanid.
Plata taxei de pod de la Fetești - Cernavodă, disponibilă prin aplicația 24pay
Plata taxei de pod de la Fetești - Cernavodă este disponibilă prin aplicația 24pay, potrivit unui comunicat remis joi AGERPRES. ''24pay app vine cu o noutate îndelung așteptată de utilizatori, chiar înainte de începerea sezonului estival: de acum, plata taxei de trecere a podului de la Fetești - Cernavodă se poate fac
Frăsineanu: Implementarea unui sistem ''Clearing House'' va ajuta la uniformizarea colectării separate a deșeurilor de ambalaje municipale
Implementarea unui sistem ''Clearing House'' va conduce la uniformizarea în ceea ce privește colectarea separată a deșeurilor de ambalaje, generate în flux municipal, a declarat, joi, consilierul de stat în Cancelaria prim-ministrului, Mihaela Frăsineanu, la conferința ''SGR în România''.
Asociația Micilor Comercianți: Ar trebui introduse de urgență PET-urile de spirt, apă distilată și ambalajele de 5 litri în SGR
PET-urile de spirt, apă distilată și ambalajele de 5 litri trebuie introduse de urgență în Sistemul Garanție-Returnare (SGR) pentru o funcționare îmbunătățită a acestuia, este de părere vicepreședintele Asociației Naționale a Comercianților Mici și Mijlocii (ANCMM), Feliciu Paraschiv. ''Recunosc că la început ne-am op
Investiții de 169 milioane euro pe piața imobiliară din România, în primele trei luni
Piața imobiliară din România a consemnat un început de an pozitiv, cu un volum total al investițiilor de 169 milioane euro în primele trei luni, mai mult decât dublu față de trimestrul anterior și aproape la același nivel cu perioada similară a anului trecut, semnalând o revenire susținută a interesului investitorilor pentru active local
Webb (RetuRo): Peste un miliard de ambalaje cu sigla SGR au fost colectate în primele trei luni ale acestui an
Peste un miliard de ambalaje SGR au fost colectate în primele trei luni ale acestui an, iar peste 90% dintre acestea au fost deja reciclate, a declarat, joi, la conferința ''SGR în România'', director general și președinte al RetuRO, Gemma Webb. ''Cu RetuRo, am început acum al doilea an de activi