Tarifele vamale americane: o catastrofă pentru constructorii germani

Majorarea tarifelor pentru automobilele importate în SUA constituie o catastrofă pentru numeroși constructori europeni, în special pentru cei germani, care realizează o parte importantă din profiturile lor în SUA, transmite AFP.
SUA sunt 'o piață cheie' pentru industria auto europeană, care în 2024 a exportat aproape 750.000 de automobile cu o valoare de 38,5 miliarde de euro în SUA, potrivit Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Noi tarife vamale, cu o valoare de 25%, vor intra în vigoare începând din 2 aprilie 'la toate automobilele care nu sunt fabricate în SUA', a anunțat miercuri președintele Donald Trump.
Potrivit unei analize a firmei Kearney, aceste tarife ar putea 'antrena rapid pierderi de mai multe miliarde de euro și ar pune în pericol până la 25.000 de locuri de muncă în Europa'.
'Constructorii ar putea absorbi o parte din costuri în marjele lor de prețuri existente', explica la rândul său agenția de rating Moody's, într-un raport publicat la finele lunii februarie. Acest lucru este adevărat în special pentru modelele mai scumpe și mai profitabile. Însă nivelul anunțat al tarifelor vamale lasă o marjă mică de manevră pentru beneficii.
Constructorii germani de automobile sunt vizați în mod special de Donald Trump, în condițiile în care sunt responsabili pentru două treimi din exporturile europene.
Volkswagen, BMW și Mercedes au înregistrat deja rezultate financiare dezamăgitoare în 2024, în contextul diminuării profiturilor, ca urmare a încetinirii vânzărilor pe piața din China.
Dacă noile tarife americane se vor confirma, vânzările realizate de Volkswagen, BMW și Mercedes pe piața din SUA ar putea să se reducă la jumătate, estimează analiștii de la Capital Economics.
Asta ar reprezenta 'un semnal fatal pentru liberul schimb', a avertizat Federația constructorilor germani de automobile într-un comunicat publicat joi.
Audi și Porsche, mărcile premium din cadrul grupului Volkswagen, produc toate modelele lor în afara SUA. Grupul german ar putea decide să producă anumite modele Audi și Porsche la uzinele sale americane, însă pentru asta ar avea nevoie de timp.
BMW și Mercedes își exportă berlinele din Europa dar au și uzine în SUA (în statele Alabama și Carolina de Sud), unde asamblează în special SUV-uri, modelele preferate ale americanilor, precum BMW X5 și Mercedes GLE. Cei doi producători ar putea evita o parte din tarifele vamale pentru vânzările lor din SUA însă exporturile acestor SUV-uri către alte țări ar deveni mai puțin rentabile, dacă aceste țări vor reacționa prin majorarea propriilor lor taxe vamale.
Pentru BMW, un conflict comercial 'nu ar aduce niciun avantaj', a comentat joi firma cu sediul la Munchen într-un comunicat de presă, în care a cerut Europei și SUA 'să găsească rapid un acord transatlantic' și să împiedice 'o spirală de izolare și bariere comerciale'.
Mai simplu, Mercedes a cerut la rândul său eliminarea acestor tarife vamale reciproce.
Grupul Stellantis, al cincilea mare producător auto mondial, este împărțit între Europa și SUA. Grupul realizează majoritatea vânzărilor sale în Europa dar generează cea mai mare parte a profiturilor în America de Nord, grație mărcilor Jeep, Dodge sau Ram. Grupul are numeroase uzine în Mexic și Canada, care vor fi puternic perturbate de tarifele americane impuse pentru automobilele importate din aceste două țări.
Însă Stellantis este mai puțin expusă la un conflict comercial între SUA și Europa, deoarece nu exportă decât câteva automobile Jeep produse în America și nu importă în SUA decât câteva automobile Fiat, Alfa Romeo sau Maserati.
Grupul Renault este foarte puțin afectat deoarece nu vinde decât câteva automobile în SUA. Însă introducerea acestor tarife vamale ar putea opri planurile care vizează dezvoltarea mărcii Alpine în SUA. AGERPRES/(AS-redactor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Chile: Președintele Boric merge în India în căutarea diversificării piețelor în fața incertitudinii globale aduse de administrația Trump
Președintele chilian Gabriel Boric începe duminică o vizită oficială în India cu scopul de a extinde relațiile bilaterale și de a accelera o nouă strategie de diversificare a piețelor într-un context internațional marcat de incertitudinile ce decurg din deciziile economice și politice ale Statelor Unite după revenirea la Casa Albă a președintelui Do
UE subliniază că legăturile cu China trebuie să se bazeze pe 'deschiderea simetrică a piețelor'
Comisarul european pentru comerț, Maros Sefcovic, a subliniat vineri interesul blocului comunitar de a construi o relație cu China bazată pe 'condiții egale' și 'deschidere simetrică a piețelor', după ce a avut o întâlnire la Beijing cu ministrul chinez al Comerțului, Wang Wentao, informează EFE. 'Trebuie să ne
Țările UE studiază noi instrumente pentru a face stocarea de gaze mai flexibilă
Statele membre UE analizează posibilitatea de a împuternici Comisia Europeană astfel încât aceasta să permită obiective mai flexibile cu privire la umplerea depozitelor de gaze, dacă prețurile explodează din cauza speculațiilor sau a manipulării pieței, transmite Bloomberg. După criza energetică din 2022, Bruxelles-ul a impus
BTA: IAG a început să producă vehicule militare la o fabrică din Burgas
Compania International Armored Group (IAG) a început să producă vehicule blindate la noua sa uzină construită la Burgas, a informat compania într-un comunicat de presă transmis marți, transmite BTA. IAG a subliniat că acest lucru a fost posibil grație unui parteneriat cu firme din industria de apărare din Bulgaria, precum și cu org
SUA caută ouă în Europa pentru a reduce prețurile acasă
Guvernul american a demarat o vânătoare globală de ouă, încercând să obțină exporturi din partea țărilor din Europa și alte părți, pentru a răspunde la o gravă criză care a dus prețurile la ouă în magazinele din SUA la valori record, transmite AP. Germania, Italia, Polonia și Suedia se numără printre țările contactate de Departamentul a
Fitch: UE ar trebui să poată cheltui pe apărare 500 miliarde de euro
Uniunea Europeană ar trebui să poată cheltui în următorii patru-cinci ani aproximativ 500 miliarde de euro (538,55 miliarde de dolari) pe apărare, dar guvernele trebuie să se gândească la măsuri care să țină sub control creșterea deficitelor bugetare, se arată într-un raport publicat vineri de agenția de evaluare financiară Fitch Ratings, transmite Reuters.
Comisia Europeană investește 1,3 miliarde euro în inteligența artificială, securitatea cibernetică și competențele digitale
Comisia Europeană va aloca 1,3 miliarde de euro pentru implementarea tehnologiilor critice care sunt importante din punct de vedere strategic pentru viitorul Europei și pentru suveranitatea tehnologică a continentului prin intermediul programului de lucru al programului Europa digitală (DIGITAL) pentru perioada 2025-2027, adoptat vineri, se arată într-un comuni
Eurostat: Bulgaria și România, cele mai scăzute costuri orare din UE cu forța de muncă, anul trecut
Costurile medii orare cu forța de muncă în economia globală erau estimate anul trecut la 33,5 euro în UE și la 37,3 euro în zona euro, comparativ cu 31,9 euro în UE și 35,7 euro în zona euro, în 2023, arată datele publicate viner
Băncile europene raportează din nou rezultate financiare solide (Bloomberg)
Creșterea acțiunilor băncilor europene arată puține semne de calmare, după încă un trimestru cu rezultate financiare deosebite, transmite Bloomberg. Indicele bancar Stoxx 600 a crescut anul acesta cu 25%, cele mai bune trei luni din 2020, astfel încât sezonul bancar are până acum cea mai bună performanță în Europa
Secretarul general al Palatului Elysée, Alexis Kohler, va fi noul vicepreședinte executiv al Societe Generale
Grupul bancar francez Societe Generale a anunțat vineri că l-a numit pe Alexis Kohler, secretarul general al Palatului Elysée, în funcția de vicepreședinte executiv, începând din iunie 2025, transmite Reuters. Kohler, un apropiat al președintelui Macron, ocupă funcția de secretar general de la începutul primului
Italia nu reușește să accelereze cheltuielile din fondurile UE de redresare
Italia nu reușește să accelereze cheltuielile din fondurile UE de redresare în urma pandemiei, cele mai recente date guvernamentale arătând că a investit mai puțin de jumătate din banii obținuți până acum, transmite Reuters. Până în 2026, Roma ar urma să primească 194,4 miliarde de euro din Fondul de Redresare și
Deutsche Bank extinde mandatul directorului general Christian Sewing
Deutsche Bank a extins contractul directorului general Christian Sewing, deși alți oficiali importanți vor pleca în urma reorganizării conducerii, în condițiile în care cea mai mare bancă din Germania intră într-o nouă fază a procesului de redresare, transmite Reuters. Anunțurile de joi seara vin într-un an crucia
Acționarii UniCredit acceptă majorarea pachetului salarial al directorului general Andrea Orcel
Acționarii UniCredit SpA au aprobat joi politica băncii de remunerare pentru 2024 și 2025, ignorând recomandările consilierilor specializați de a respinge propunerile, transmite Reuters. Atât Institutional Shareholder Services (ISS), cât și Glass Lewis au recomandat investitorilor UniCredit să respingă politica de remunerare
FMI vorbește de o încetinire a economiei americane, dar nu se așteaptă la o recesiune
Fondul Monetar Internațional se așteaptă ca economia americană să treacă într-o treaptă de viteză mai mică în acest an, pe măsură ce președintele Donald Trump continuă cu majorările agresive de tarife vamale, dar nu vede o recesiune la orizont, transmite Bloomberg. 'Modificările mari de politică care au fost anunțate precum și
Ferrari răspunde la tarifele americane cu o majorare a prețurilor de până la 10%
Producătorul italian de automobile sportive Ferrari intenționează să majoreze, cu până la 10%, prețurile pentru mașinile sale în Statele Unite, ca urmare a tarifelor impuse de Administrația Donald Trump începând de luna viitoare, informează EFE. Într-un comunicat de presă difuzat joi, compania cu sediul la Maranel