Şeful Renault cere un fond european pentru a contracara concurenţa automobilelor electrice chineze

Directorul general de la Renault, Luca de Meo, a făcut marţi un apel pentru un fond european care să finanţeze subvenţiile şi materiile prime necesare pentru automobilele electrice, precum şi planificarea în comun a infrastructurii, în ideea de a contracara concurenţa intensă venită din China, informează Financial Times.
Într-un apel către politicieni înaintea alegerilor europene din iunie, Luca de Meo promovează avantajele unei abordări transfrontaliere când vine vorba de dezvoltarea şi finanţarea industriei automobilelor electrice, în loc de simpla stabilirea a unor termene limită pentru eliminarea automobilelor care funcţionează pe benzină şi motorină. O astfel de abordare ar include punerea la comun a cheltuielilor pentru subvenţiile acordate consumatorilor şi crearea de zone economice "verzi" cu facilităţi fiscale pentru angajaţii din cadrul uzinelor.
"Atunci când stabileşti un termen limită pe 12 ani şi spui că în 12 ani nu se vor mai produce autoturisme cu motoare pe combustie, iar dacă nu faci asta vei fi amendat, şi ne vedem peste 12 ani la capătul tunelului, asta nu este o strategie. Noi propunem să încercăm să punem la punct un plan cu autorităţile publice, cu oameni din toate industriile, cu organizaţiile non-profit şi cu organismele ştiinţifice... în joc este aproximativ 10% din producţia Europei", a declarat Luca de Meo într-un interviu pentru Financial Times.
Declaraţiile lui Luca de Meo au fost însoţite de o scrisoare deschisă către politicienii europeni. În document, şeful Renault recomandă investiţii în dezvoltarea regională de software şi semiconductori precum şi o abordare mai puţin restrictivă când vine vorba de reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în Europa.
Industria auto se confruntă cu o încetinire a vânzărilor de automobile electrice în Europa, în condiţiile în care constructorii auto au investit sume mari pentru a produce automobile electrice dar acestea sunt prea scumpe pentru consumatorii afectaţi de inflaţie.
Un motiv serios de îngrijorare este ameninţarea automobilelor electrice ieftine venite din China. Comisia Europeană a deschis o investigaţie asupra subvenţiilor de care beneficiază automobilele produse în China şi are în vedere posibilitatea de a introduce tarife vamale.
Luca de Meo nu a dorit să dezvăluie care este punctul său de vedere cu privire la tarifele vamale dar a spus că Europa trebuie să îşi protejeze piaţa în contextul tranziţiei la automobilele electrice în timp ce găseşte un rol pentru competitorii chinezi, unul dintre motive fiind şi acela că producătorii europeni ar putea să înveţe de la o ţară care este cu "un pas în faţă" în ceea ce priveşte industria automobilelor electrice.
"Dacă vrem să accelerăm avansul automobilelor electrice în Europa, trebuie să ajungem la un acord cu chinezii", a spus Luca de Meo, care este de părere că chinezii sunt dispuşi să încheie un astfel de acord.
Asta ar putea include stimularea producătorilor auto chinezi din Europa să utilizeze furnizori europeni sau încurajarea furnizorilor chinezi să demareze afaceri în Europa, copiind politicile chineze care se aplică producătorilor externi, a spus Luca de Meo.
Grupul Renault, care deţine şi mărcile Dacia şi Alpine, are deja parteneriate cu producătorul auto chinez Geely, inclusiv unul cu privire la afacerile din domeniul motoarelor pe combustie. Renault are de asemenea un acord de producţie comună în Coreea de Sud.
Renault este unul dintre cei mai mici constructori auto europeni, producând aproximativ 2,2 milioane de automobile pe an, comparativ cu şase milioane pentru Stellantis şi 9,2 milioane în cazul Volkswagen.
Cu toate acestea, Luca de Meo a subliniat că şi rivalii său ar beneficia de pe urma unei abordări europene mai ample şi mai strategice. "Dacă vrei să accelerezi, nu îţi doreşti să ajungi în situaţia în care în Norvegia ponderea automobilelor electrice este de 90% în timp ce în Spania este de 4%. Ar trebui să punem toate fondurile disponibile într-un singur coş care să fie acordate celor care nu au bani pentru aceste investiţii", a apreciat şeful Renault. AGERPRES/(AS-autor: Constantin Balaban, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Țările UE studiază noi instrumente pentru a face stocarea de gaze mai flexibilă
Statele membre UE analizează posibilitatea de a împuternici Comisia Europeană astfel încât aceasta să permită obiective mai flexibile cu privire la umplerea depozitelor de gaze, dacă prețurile explodează din cauza speculațiilor sau a manipulării pieței, transmite Bloomberg. După criza energetică din 2022, Bruxelles-ul a impus
BTA: IAG a început să producă vehicule militare la o fabrică din Burgas
Compania International Armored Group (IAG) a început să producă vehicule blindate la noua sa uzină construită la Burgas, a informat compania într-un comunicat de presă transmis marți, transmite BTA. IAG a subliniat că acest lucru a fost posibil grație unui parteneriat cu firme din industria de apărare din Bulgaria, precum și cu org
SUA caută ouă în Europa pentru a reduce prețurile acasă
Guvernul american a demarat o vânătoare globală de ouă, încercând să obțină exporturi din partea țărilor din Europa și alte părți, pentru a răspunde la o gravă criză care a dus prețurile la ouă în magazinele din SUA la valori record, transmite AP. Germania, Italia, Polonia și Suedia se numără printre țările contactate de Departamentul a
Fitch: UE ar trebui să poată cheltui pe apărare 500 miliarde de euro
Uniunea Europeană ar trebui să poată cheltui în următorii patru-cinci ani aproximativ 500 miliarde de euro (538,55 miliarde de dolari) pe apărare, dar guvernele trebuie să se gândească la măsuri care să țină sub control creșterea deficitelor bugetare, se arată într-un raport publicat vineri de agenția de evaluare financiară Fitch Ratings, transmite Reuters.
Comisia Europeană investește 1,3 miliarde euro în inteligența artificială, securitatea cibernetică și competențele digitale
Comisia Europeană va aloca 1,3 miliarde de euro pentru implementarea tehnologiilor critice care sunt importante din punct de vedere strategic pentru viitorul Europei și pentru suveranitatea tehnologică a continentului prin intermediul programului de lucru al programului Europa digitală (DIGITAL) pentru perioada 2025-2027, adoptat vineri, se arată într-un comuni
Eurostat: Bulgaria și România, cele mai scăzute costuri orare din UE cu forța de muncă, anul trecut
Costurile medii orare cu forța de muncă în economia globală erau estimate anul trecut la 33,5 euro în UE și la 37,3 euro în zona euro, comparativ cu 31,9 euro în UE și 35,7 euro în zona euro, în 2023, arată datele publicate viner
Băncile europene raportează din nou rezultate financiare solide (Bloomberg)
Creșterea acțiunilor băncilor europene arată puține semne de calmare, după încă un trimestru cu rezultate financiare deosebite, transmite Bloomberg. Indicele bancar Stoxx 600 a crescut anul acesta cu 25%, cele mai bune trei luni din 2020, astfel încât sezonul bancar are până acum cea mai bună performanță în Europa
Secretarul general al Palatului Elysée, Alexis Kohler, va fi noul vicepreședinte executiv al Societe Generale
Grupul bancar francez Societe Generale a anunțat vineri că l-a numit pe Alexis Kohler, secretarul general al Palatului Elysée, în funcția de vicepreședinte executiv, începând din iunie 2025, transmite Reuters. Kohler, un apropiat al președintelui Macron, ocupă funcția de secretar general de la începutul primului
Italia nu reușește să accelereze cheltuielile din fondurile UE de redresare
Italia nu reușește să accelereze cheltuielile din fondurile UE de redresare în urma pandemiei, cele mai recente date guvernamentale arătând că a investit mai puțin de jumătate din banii obținuți până acum, transmite Reuters. Până în 2026, Roma ar urma să primească 194,4 miliarde de euro din Fondul de Redresare și
Deutsche Bank extinde mandatul directorului general Christian Sewing
Deutsche Bank a extins contractul directorului general Christian Sewing, deși alți oficiali importanți vor pleca în urma reorganizării conducerii, în condițiile în care cea mai mare bancă din Germania intră într-o nouă fază a procesului de redresare, transmite Reuters. Anunțurile de joi seara vin într-un an crucia
Acționarii UniCredit acceptă majorarea pachetului salarial al directorului general Andrea Orcel
Acționarii UniCredit SpA au aprobat joi politica băncii de remunerare pentru 2024 și 2025, ignorând recomandările consilierilor specializați de a respinge propunerile, transmite Reuters. Atât Institutional Shareholder Services (ISS), cât și Glass Lewis au recomandat investitorilor UniCredit să respingă politica de remunerare
FMI vorbește de o încetinire a economiei americane, dar nu se așteaptă la o recesiune
Fondul Monetar Internațional se așteaptă ca economia americană să treacă într-o treaptă de viteză mai mică în acest an, pe măsură ce președintele Donald Trump continuă cu majorările agresive de tarife vamale, dar nu vede o recesiune la orizont, transmite Bloomberg. 'Modificările mari de politică care au fost anunțate precum și
Ferrari răspunde la tarifele americane cu o majorare a prețurilor de până la 10%
Producătorul italian de automobile sportive Ferrari intenționează să majoreze, cu până la 10%, prețurile pentru mașinile sale în Statele Unite, ca urmare a tarifelor impuse de Administrația Donald Trump începând de luna viitoare, informează EFE. Într-un comunicat de presă difuzat joi, compania cu sediul la Maranel
Deutsche Bahn a încheiat anul 2024 cu pierderi de 1,8 miliarde de euro
Operatorul feroviar german Deutsche Bahn a raportat joi un nou an cu pierderi semnificative, în contextul în care compania face față plângerilor referitoare la întârzierile trenurilor și a demarat un amplu program de modernizare a rețelei, transmite DPA. În 2024, Deutsche Bahn a înregistrat pierderi ne
Comisia Europeană va răspunde 'în consecință' la taxele pentru autovehicule, după ce le va analiza 'atent'
Vicepreședintele executiv al Comisiei Europene, Teresa Ribera, a anunțat joi că Executivul comunitar va analiza 'cu atenție' taxele pe care Statele Unite ale Americii le-au anunțat pentru sectorul auto global, pentru a se asigura că 'va răspunde în consecință', relatează agenția EFE. 'Trebuie să vedem cum formulează c