Acord provizoriu în UE privind majorarea numărului staţiilor de încărcare pentru vehiculele electrice şi combustibili alternativi

Uniunea Europeană a ajuns marţi la un acord provizoriu privind majorarea numărului staţiilor de încărcare pentru vehicule electrice şi combustibili alternativi, în condiţiile în care blocul comunitar caută să reducă amprenta de carbon a sectorului transporturilor, transmite Reuters.
"Acordul va transmite cetăţenilor şi altor părţi interesate un semnal clar că va fi instalată pe teritoriul UE infrastructură de reîncărcare uşor de folosit şi staţii de alimentare pentru combustibilii alternativi, cum ar fi hidrogenul", a anunţat Andreas Carlson, ministrul Infrastructurii din Suedia, ţara care deţine preşedinţia rotativă a UE.
Conform unui comunicat al Comisiei Europene, acordul privind creşterea numărului staţiilor de reîncărcare electrică şi de realimentare cu hidrogen accesibile public în special din cadrul principalelor coridoare şi noduri de transport din toată Uniunea Europeană este unul de referinţă, care va permite tranziţia către un transport cu emisii zero şi va contribui la realizarea obiectivului CE de reducere a emisiilor nete de gaze cu efect de seră cu cel puţin 55 % până în 2030.
Noul regulament privind instalarea infrastructurii pentru combustibili alternativi (AFIR) stabileşte ţintele obligatorii pentru instalarea infrastructurii de reîncărcare electrică şi de realimentare cu hidrogen pentru sectorul rutier, pentru alimentarea cu energie electrică de la mal în porturile maritime şi interioare şi pentru alimentarea cu energie electrică a aeronavelor staţionare. Punând la dispoziţie, în întreaga UE, o infrastructură minimă de reîncărcare şi realimentare, regulamentul va pune capăt preocupărilor consumatorilor legate de dificultatea de a reîncărca sau a realimenta un vehicul. Totodată, prin intermediul AFIR, reîncărcarea şi realimentarea vor începe să fie uşor de realizat, în contextul unei transparenţe depline a preţurilor, al unor opţiuni de plată comune minime şi al unor informaţii coerente pentru clienţii din întreaga UE.
Noile norme privind AFIR vor asigura o infrastructură suficientă şi uşor de utilizat de combustibili alternativi pentru transportul rutier, transportul maritim şi sectorul aviaţiei. Această infrastructură va face posibilă utilizarea de vehicule rutiere cu emisii zero, în special vehicule uşoare şi grele electrice şi alimentate cu hidrogen, precum şi alimentarea cu energie electrică a navelor amarate şi a aeronavelor staţionare, se menţionează în comunicat.
Conform Comisiei Europene, următoarele ţinte principale legate de instalare vor trebui atinse în 2025 sau 2030: infrastructura de reîncărcare pentru autoturisme şi camionete trebuie să se extindă în acelaşi ritm cu utilizarea vehiculelor. În acest scop, pentru fiecare autoturism electric cu baterie înmatriculat într-un anumit stat membru, infrastructura de reîncărcare accesibilă public trebuie să asigure o putere de ieşire de 1,3 kW. În plus, din 60 în 60 de km de-a lungul reţelei transeuropene de transport (TEN-T), trebuie instalate staţii de reîncărcare rapidă de cel puţin 150 kW începând din 2025.
De asemenea, staţiile de reîncărcare dedicate vehiculelor grele cu o putere de ieşire de minimum 350 kW trebuie instalate din 60 în 60 de km de-a lungul reţelei centrale TEN-T şi din 100 în 100 de km în reţeaua mai extinsă, mai cuprinzătoare TEN-T începând din 2025, până în 2030 trebuind să fie atinsă acoperirea completă a reţelei. În plus, trebuie instalate staţii de reîncărcare în zone de parcare sigure şi securizate pentru reîncărcare pe timpul nopţii, precum şi în nodurile urbane pentru vehiculele de livrare.
În plus, infrastructura de realimentare cu hidrogen care poate deservi atât autoturismele, cât şi camioanele trebuie să fie instalată începând din 2030 în toate nodurile urbane şi din 200 în 200 de km de-a lungul reţelei centrale TEN-T, asigurând o reţea suficient de densă pentru ca vehiculele alimentate cu hidrogen să se poată deplasa în întreaga UE.
Potrivit CE, porturile maritime în care au loc cel puţin 50 de escale ale navelor mari de pasageri sau 100 de escale ale navelor portcontainer trebuie să furnizeze energie electrică de la mal pentru respectivele nave începând cel târziu din 2030. Se va contribui astfel la reducerea nu numai a amprentei de carbon a transportului maritim, ci şi, în mod semnificativ, a gradului de poluare atmosferică locală a zonelor portuare.
De asemenea, aeroporturile trebuie să furnizeze energie electrică aeronavelor staţionare la toate poziţiile de staţionare cu contact (porţi) începând cel târziu din 2025 şi la toate poziţiile de staţionare la distanţă (poziţii de parcare în larg) începând cel târziu din 2030, iar operatorii staţiilor de reîncărcare electrică şi de realimentare cu hidrogen trebuie să asigure deplina transparenţă a preţurilor, să ofere o metodă de plată comună ad-hoc precum cartea de debit sau de credit şi să pună la dispoziţie datele relevante, precum localizarea, prin mijloace electronice, garantând astfel informarea deplină a clientului. AGERPRES/(AS-autor: Mihaela Dicu, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Simona Aruştei)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
BTA: În 2024,Bulgaria a avut al doilea cel mai mare număr de ore lucrate într-o săptămână din UE
În 2024, Bulgaria a avut al doilea cel mai mare număr de ore lucrate într-o săptămână din Uniunea Europeană, cu o medie de 39, după Grecia (39,8 ore), a anunțat miercuri Eurostat. Pe locurile trei și patru se află Polonia (38,9 ore) și România (38,8 ore). În Bulgaria, numărul de ore lucrate în
OPEC se așteaptă în 2025 la o creștere mai lentă a furnizării de petrol din partea rivalilor
Organizația Țărilor Exportatoare de Petrol (OPEC) și-a înrăutățit estimările privind creșterea furnizării de petrol din SUA și alți producători din afara OPEC+ în acest an, și a anunțat că se așteaptă la cheltuieli de capital mai scăzute în urma declinului cotațiilor țițeiului, transmite Reuters. Livrările din țările din afar
Baidu vrea să-și extindă serviciile de robotaxi în Europa
Baidu Inc intenționează să testeze și în cele din urmă să lanseze Apollo Go, un serviciu autonom de ride-hailing (de împărțire a călătoriilor) în Europa și Turcia, alăturându-se unui număr în creștere de companii chineze din domeniul tehnologiei de conducere autonomă care se extins pe plan global, transmite Bloomberg.
Comisia Europeană simplifică politica agricolă comună pentru a sprijini fermierii și a spori competitivitatea
Comisia Europeană (CE) a lansat miercuri un pachet amplu de măsuri care vizează sarcina administrativă, controalele, punerea în aplicare, răspunsul în situații de criză și nevoile de investiții ale sectorului, pentru a simplifica politica agricolă comună (PAC) și a stimula competitivitatea fermierilor, se arată într-un comunicat al Executivului comu
Acționarii Holcim au aprobat scindarea diviziei din America de Nord
Acționarii producătorului elvețian de ciment Holcim au aprobat miercuri separarea și scindarea diviziei care regrupează afacerile Holcim din America de Nord, într-o tranzacție menită să profite de pe urma majorării cheltuielilor cu construcțiile în SUA, transmite Reuters. Aproape toți acționarii (99,75%) au votat pentru separare, u
Eurostat: Românii sunt printre europenii cu cel mai mare număr de ore lucrate săptămânal
Durata obișnuită a programului de lucru săptămânal al persoanelor cu vârsta cuprinsă între 20 și 64 de ani din Uniunea Europeană a fost în medie de 36 de ore, anul trecut, în scădere de la 37 de ore în 2014, arată datele publicate miercuri de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Sunt incluse atât persoanele c
Rho Motion: Vânzările globale de vehicule electrice și hibride plug-in au crescut în aprilie, în pofida tensiunilor comerciale
Vânzările globale de vehicule electrice (EV) și hibride plug-in au înregistrat un avans anual de 29% în aprilie, cu o creștere stabilă în China și Europa, în pofida tensiunilor comerciale, în timp ce în America de Nord, afectată de politicile președintelui SUA, a fost raportat primul declin începând din septembrie 2024, a
Germania: Angajații Ford au declanșat pentru prima dată o mișcare de protest, din cauza planificatelor concedieri
Angajații Ford de la fabricile din Koln, Germania, au început miercuri prima grevă de la înființarea unităților, în 1930, sindicatul IG Metall rispostând față de planurile de reducere a costurilor și a concedierilor, transmite DPA. Angajații au înființat pichete în fața porților uzinelor, unde greviștii primesc coduri pentru
Microsoft concediază mii de angajați
Gigantul tehnologic american Microsoft Corp a anunțat că va renunța la 6.000 de angajați din companie, în cadrul eforturilor de a reduce forța sa de muncă, transmit Bloomberg și AP. Planificatele concedieri reprezintă mai puțin de 3% din totalul forței de muncă și se vor desfășura în întreaga lume, la toate nivelurile, inclusiv la platforma L
Nissan concediază 15% din forța sa de muncă, după ce a raportat pierderi anuale de 4,5 miliarde de dolari
Nissan Motor Corp va concedia, pe plan global, aproximativ 15% din forța sa de muncă până în martie 2028, sau 20.000 de angajați, după ce marți producătorul auto nipon a raportat pierderi anuale, în urma scăderii vânzărilor de vehicule în China și alte țări, și a extinderii eforturilor de restructurare, transmit DPA și AP.
Eurostat: UE a înregistrat anul trecut un excedent de 39,2 miliarde de euro în comerțul cu produse agricole
Anul trecut, UE a exportat produse agricole în valoare de 234,1 miliarde de euro și a importat produse agricole în valoare de 194,9 miliarde de euro, generând un surplus de 39,2 miliarde de euro, arată datele publicate marți de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Comparativ cu 2023, exporturile și importurile au cr
Institutul economic german IW se așteaptă la recesiune în 2025, din cauza taxelor vamale americane
PIB-ul Germaniei se va contracta cu 0,2% anul acesta, arată un studiu publicat marți de institutul economic german IW, ceea ce ar reprezenta al treilea an de recesiune pentru cea mai mare economie a Europei, transmite DPA. Țara este în mod special afectată de conflictul comercial declanșat de taxele vamale impuse de președintele Donald T
Nissan va suspenda activitatea unor fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare
Producătorul auto nipon Nissan Motor a decis suspendarea operațiunilor la unele fabrici din Japonia, ca parte a eforturilor de restructurare, a anunțat marți publicația de afaceri Nikkei, transmite Reuters. Spre finalul zilei ar urma să fie prezentate detaliile privind numele uzinelor afectate și dacă acestea vor fi închise temporar sau
BERD: Europa Centrală și Balcanii, regiuni afectate de războiul comercial declanșat de SUA
Războiul comercial declanșat de președintele american Donald Trump afectează grav mai multe țări din Europa Centrală și din Balcani, foarte dependente de economia germană, care se confruntă cu dificultăți, a avertizat marți Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), informează AFP. 'Schimbările recente în politica com
Banca Rusiei se așteaptă la o stabilizare a cotației barilului de petrol la 60 de dolari
Banca Centrală a Rusiei vede o stabilizare a cotațiilor țițeiului la 60 de dolari pe baril, în condițiile în care se așteaptă la o redresare a cererii globale, în urma atenuării restricțiilor comerciale, se arată în minuta ședinței de politică monetară din 25 aprilie, publicată luni, transmite Reuters. La reuniunea din