Consumatorii din întreaga lume se aşteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele 6 luni (raport)

Consumatorii din întreaga lume se aşteaptă la cheltuieli mai mari pentru alimente în următoarele şase luni şi intenţionează să-şi reducă bugetul pentru bunuri de lux sau mese în oraş, arată un sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC.
"Consumatorii din întreaga lume se confruntă cu creşterea preţurilor, peste 75% dintre respondenţii la sondajul Global Consumer Insights Pulse 2022 realizat de PwC aşteptându-se, în următoarele şase luni, la cheltuieli similare sau mai mari faţă de nivelul actual pentru majoritatea categoriilor. De remarcat că aproape jumătate dintre consumatori (47%) estimează costuri mai mari pentru alimente, iar mulţi au în vedere reducerea cheltuielilor pentru bunuri de lux/premium (37% dintre respondenţi), mese în oraş (34%), artă, cultură şi sport (30%) şi modă (25%)", se menţionează în sondaj.
Potrivit Ruxandrei Târlescu, Partener şi Lider pentru Retail în cadrul PwC România, creşterea inflaţiei şi a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli şi comportamentul de consum, care nu se vor atenua prea curând.
"Rezilienţa consumatorilor a fost pusă la încercare în ultimii doi ani din cauza întreruperilor în lanţului de aprovizionare şi restricţiilor. Deşi entuziasmul pentru consum revenise după ridicarea acestora, creşterea inflaţiei şi a dobânzilor pun noi presiuni pe cheltuieli şi comportamentul de consum, care nu credem că se vor atenua prea curând. Sondajul arată că oamenii se aşteaptă la noi creşteri de preţuri şi caută modalităţi să-şi adapteze preferinţele de cumpărare pentru a face faţă noului context, fără însă a renunţa la factori precum cea mai bună experienţă de cumpărare sau mărcile preferate. În acelaşi timp, retailerii şi producătorii trebuie să facă faţă atât cerinţelor din partea consumatorilor, cât şi propriilor presiuni legate de inflaţie şi de lanţul de aprovizionare. Companiile care pot gestiona multiplele perturbări, menţinându-şi focusul pe clienţi, vor fi în cea mai bună poziţie pentru a ieşi câştigătoare din acest context dificil", a declarat Ruxandra Târlescu
Creşterea preţurilor la produsele alimentare a fost cea mai răspândită problemă legată de experienţa de cumpărare, menţionată atât de consumatorii care fac cumpărături în magazine (65%), cât şi de cei care cumpără online (56%). Mai mult de jumătate dintre consumatorii intervievaţi, 57%, au declarat că se confruntă aproape întotdeauna sau frecvent cu creşterea preţurilor la alimente.
Problemele legate de lanţul de aprovizionare au fost, de asemenea, considerate ca afectând experienţa de cumpărare, în special imposibilitatea de a cumpăra un produs din cauza lipsei de stoc (43% - online, 37% - în magazin). Consumatorii menţionează, de asemenea, termene de livrare mai lungi pentru cumpărăturile online (42%) şi cozi mai lungi sau magazine mai aglomerate (36%).
În cazul consumatorilor care se confruntă cu probleme legate de lanţul de aprovizionare, cum ar fi lipsa de disponibilitate a produselor sau o livrare mai târzie decât se aşteptau, mulţi spun că nu ezită să facă o schimbare. Mai mult de o treime, 37%, spun că ar merge la alţi comercianţi pentru a-şi satisface nevoile sau, dacă sunt cumpărători în magazin, ar trece la comerţul online. Aproape o treime dintre cumpărătorii online spun că ar da o şansă magazinelor offline pentru a răspunde mai bine nevoilor lor, iar 40% ar folosi site-uri de comparaţie pentru a verifica disponibilitatea produselor.
Incertitudinile la nivel mondial şi problemele legate de lanţul de aprovizionare îi determină, de asemenea, pe mulţi consumatori să se orienteze mai mult către pieţele lor naţionale. Opt din zece respondenţi şi-au exprimat dorinţa de a plăti un preţ mai mare decât media pentru produse fabricate la nivel local sau naţional.
Consumatorii şi-au schimbat stilul de viaţă şi obiceiurile de cumpărare ca urmare a pandemiei COVID şi se pare că multe dintre aceste obiceiuri s-au înrădăcinat şi chiar se vor consolida în următoarele şase luni. Din cauza pandemiei, 63% dintre consumatorii chestionaţi au declarat că au crescut deja numărul de cumpărături online, în timp ce 42% au redus cumpărăturile în magazinele fizice. Jumătate dintre respondenţi gătesc mai mult acasă şi 50% au crescut activităţile de recreere acasă.
"Privind în viitor, aceşti consumatori se aşteaptă să facă şi mai mult din acelaşi lucru: 50% se aşteaptă să facă mai multe cumpărături online - acest procent este mai ridicat în rândul milenialilor (58%) şi al Generaţiei Z (57%) şi mai scăzut în rândul baby boomerilor (32%) şi al Generaţiei X (42%). 46% intenţionează să gătească mai mult acasă. 41% vor face mai multe activităţi de recreere acasă.41% vor cumpăra mai mult de la comercianţii cu amănuntul care oferă livrare/colectare eficientă. 22% vor face mai puţine cumpărături în magazinele fizice; doar 33% vor creşte cumpărăturile în magazine", potrivit studiului.
Pentru aproximativ jumătate dintre consumatorii intervievaţi, acţiunile unei companii legate de factorii de mediu, sociali şi de guvernanţă (ESG) influenţează adesea sau întotdeauna încrederea lor în marcă sau probabilitatea de a o recomanda altora. În ceea ce priveşte influenţarea deciziei de cumpărare, factorii de guvernanţă (41%) şi sociali (40%) depăşesc angajamentul de mediu al unei companii (30%). Sustenabilitatea are o pondere mai mare pentru generaţia Z şi tinerii mileniali intervievaţi, şi mai mică pentru generaţia X şi baby-boomeri.
Cei mai importanţi factori identificaţi pentru stimularea încrederii în marcă sunt cei legaţi de securitatea datelor şi ai experienţei clienţilor. Protejarea datelor personale se află pe primul loc în ceea ce priveşte impactul asupra încrederii în marcă, fiind menţionată de 58% dintre respondenţi, în creştere de 11 puncte în ultimele şase luni. "Îmi satisface întotdeauna aşteptările" şi "oferă servicii excepţionale pentru clienţi" au fost, de asemenea, foarte bine cotate de peste jumătate dintre respondenţi (53% şi, respectiv, 52%).
În cadrul sondajul Global Consumer Insights Survey 2022 au fost intervievaţi 9.069 de consumatori din 25 de state la nivel mondial. AGERPRES/(AS - autor: Mariana Nica, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Trump cere tranzit liber pentru navale americane prin canalele Panama și Suez
Donald Trump a cerut sâmbătă trecerea liberă a navelor americane prin canalele Panama și Suez și i-a solicitat secretarului de stat american, Marco Rubio, să se ocupe de acest dosar 'imediat', notează AFP. După ce a repetat luni de zile dorința sa de a prelua controlul asupra Canalului Panama, președintele american vizează acum C
Serbia: O nouă amânare a sancțiunilor americane împotriva grupului petrolier NIS, controlat de Gazprom
Statele Unite au amânat din nou, cu două luni, impunerea de sancțiuni împotriva celei mai mari companii de petrol și gaze din Serbia (NIS), la care pachetul majoritar de acțiuni este deținut de firmele rusești Gazprom Neft și Gazprom, a anunțat sâmbătă președintele sârb Aleksandar Vucic, notează AFP. NIS operează singur
BTA: Bulgaria preia în 2026 președinția Strategiei UE pentru Regiunea Dunării
Grupul național la nivel înalt din cadrul Mecanismului Național de Coordonare pentru Implementarea Strategiei UE pentru Regiunea Dunării (EUSDR) a avut miercuri prima întâlnire la Sofia. Adresându-se reuniunii, ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice, Ivan Ivanov, a declarat, citat de ministerul său într-un comunicat
FMI estimează că taxele vamale vor afecta mai acut țările din estul Europei (EFE)
Fondul Monetar Internațional estimează că impactul taxelor vamale asupra creșterii economice va fi semnificativ în Uniunea Europeană, dar mai acut în țările din estul regiunii, mai expuse la războiul comercial din cauza puternicei dependențe de producție, relatează agenția EFE. Directorul Departamentului European al FMI, Alfred Kam
Taxele vamale americane vor afecta în Europa mai puternic țările din Est, avertizează FMI
Fondul Monetar Internațional (FMI) estimează că impactul taxelor vamale americane asupra creșterii economice va fi semnificativ în Uniunea Europeană, iar țările est-europene vor fi mai puternic afectate ca urmare a dependenței lor majore față de industria prelucrătoare, relatează agenția EFE. Directorul departamentului european al FMI, Alfred Kammer, a i
Președintele Băncii Naționale a Elveției respinge bitcoin ca activ de rezervă
Președintele Băncii Naționale a Elveției (SNB) a declarat vineri că criptomonedele nu îndeplinesc standardele instituției de monedă de rezervă, respingând solicitările promotorilor cripto de a deține bitcoin ca instrument de acoperire împotriva riscurilor în creștere cu care se confruntă economia mondială, transmite Reuters. Promotorii
Germania: Așteptările privind exporturile s-au prăbușit, în urma războiului comercial
Așteptările privind afacerile în rândul exportatorilor germani au scăzut la cel mai redus nivel de la criza financiară globală din 2008, în urma noilor taxe vamale anunțate de președintele Donald Trump, potrivit unui studiu al Institutului Ifo publicat vineri, transmite DPA. Indicele Ifo privind așteptările legate de exporturi s-a deteriorat
Apple vrea să producă în India majoritatea iPhone-urilor pe care le vinde în SUA
Apple Inc intenționează, până la finalul anului viitor, să importe cea mai mare parte a iPhone-urilor pe care le vinde în SUA din India, accelerând reducerea dependenței de China, pentru a atenua riscurile legate de taxele vamale și tensiunile geopolitice, transmite Bloomberg. Obiectivul înseamnă că Apple va trebui să-și dubleze producț
Banco BPM respinge oficial oferta de preluare din partea UniCredit
Al treilea mare grup bancar italian, Banco BPM, a respins oficial oferta de preluare a rivalei mai mari UniCredit SpA, spunând că prețul este prea scăzut și acționarii săi vor fi penalizați în entitatea combinată, transmite Reuters. Oferta UniCredit de 13 miliarde euro (14,8 miliarde de dolari) începe luni și se desfășoară p&
Carrefour isi menține obiectivele pentru 2025, pe fondul majorării vânzărilor trimestriale
Carrefour, cel ai mare retailer european, a raportat vânzări trimestriale mai ridicate, care reflectă rezultatele foarte bune înregistrate pe piața din Brazilia și îmbunătățirea performanței pieței franceze, unde compania a redus prețurile pentru a atrage consumatorii afectați de inflația ridicată, transmite Reuters. Compania
Comisarul european pentru industrie declară că nu înțelege planurile Arcelor Mittal de reorganizare
Vicepreședintele pentru Industrie al Comisiei Europene, Stephane Sejourne, și-a exprimat, joi 'neînțelegerea' față de recentele anunțuri ale companiei multinaționale din domeniul siderurgiei Arcelor Mittal, care intenționează să elimine 600 de locuri de muncă în Franța și are în vedere relocarea altora din Europa, relatează agenția EFE.
Comisia Europeană va prezenta în mai o foaie de parcurs pentru eliminarea completă în UE a importurilor de combustibili fosili rusești
Comisia Europeană va prezenta în următoarele două săptămâni o foaie de parcurs cu măsuri menite să elimine complet importurile de combustibili fosili din Rusia în statele membre ale UE, a anunțat joi la Londra la un eveniment pe teme energetice președinta executivului comunitar, Ursula von der Leyen, relatează Reuters. Uniunea Europeană și-a
SUA califică drept 'extorcare' amenzile impuse de Comisia Europeană companiilor Apple și Meta
Statele Unite 'nu vor tolera' amenzile grele impuse de Comisia Europeană companiilor americane Apple și Meta, a declarat joi un purtător de cuvânt al Casei Albe, care a calificat aceste amenzi drept 'o nouă formă de extorcare economică', transmite AFP. 'Reglementările extrateritoriale care țintesc în mod precis
Kristalina Georgieva (FMI) cere acțiuni rapide pentru rezolvarea tensiunilor comerciale care amenință creșterea
Directorul general al Fondului Monetar Internațional, Kristalina Georgieva, a cerut țărilor să acționeze 'rapid' pentru rezolvarea disputelor comerciale care amenință creșterea economiei mondiale, transmit AP și Reuters. Impredictibilitatea provocată de campania agresivă a președintelui Donald Trump de a taxa importurile străine determină companiile să
BTA: Bulgaria și Romania lansează proceduri de achiziții publice comune pentru îmbunătățirea navigației pe Dunăre
În ședința care are loc în mod regulat miercuri, Consiliul de Miniștri a aprobat un acord între Agenția Executivă pentru Explorarea și Întreținerea Fluviului Dunărea și Administrația Fluvială a Dunării de Jos Galați din România privind lansarea în comun a procedurilor de achiziții publice în cadrul proiectului FAST Dunărea 2, care vi