Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean: Lucrăm la unele linii de orientare pentru repornirea turismului în UE

Comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat marţi, în cadrul unui dialog online cu cetăţenii UE, că lucrează, alături de alţi colegi din executivul comunitar, la o serie de linii de orientare pentru repornirea turismului în acest sezon, întrucât este mai bine să existe o abordare armonizată în domeniu în loc ca fiecare stat să ia propriile măsuri care ar putea crea confuzie în rândul cetăţenilor.
Întrebată în cadrul dialogului cu cetăţenii europeni dacă executivul UE intenţionează să prezinte un plan de relansare pentru turism şi transporturi, Adina Vălean a răspuns afirmativ.
"Relansarea economică a Europei este ceva la care lucrează întreaga Comisie pentru toate pieţele unice, pentru sectoarele noastre care vor avea nevoie de o atenţie specială după criză pentru a putea asigura competitivitate, creştere economică, slujbe şi aşa mai departe. Transportul face parte din aceste planuri de relansare, dar asta se va întâmpla în timp", a spus înaltul oficial european.
În ceea ce priveşte turismul, deşi recunoaşte că despre această vară nu se pot spune prea multe, Adina Vălean afirmă că "totuşi lucrăm într-o echipă mică, împreună cu unii colegi comisari, pentru a furniza unele linii de orientare pentru repornirea turismului şi călătoriilor în acest sezon", subliniind că criteriile de siguranţă rămân esenţiale.
"Pentru piaţa internă este bine să avem o abordare armonizată decât să vedem pe fiecare luând propriile măsuri, încât pentru un călător să fie dificil de înţeles ce măsură se aplică unde. Deci o abordare integrată, linii de orientare, să vedem cum evoluează în contextul crizei de sănătate", a mai afirmat Vălean.
Întrebată, într-un context mai larg, dacă graniţele interne vor mai rămâne închise după pandemie, Adina Vălean a răspuns că, în principiu, graniţele interne nu ar trebuie închise într-o piaţă unică.
"Ştim că a fost primul răspuns la criză, dar cred că aceste măsuri urmează să fie ridicate într-un moment sau altul. Mai repede, aş spune, decât încheierea pandemiei. Pentru că atunci va trebui să vedem care este mai exact nivelul de siguranţă pentru oameni, iar acestea sunt criteriile de sănătate şi momentul în care graniţele vor fi deschise pentru circulaţie. Din acest motiv cred că este corect să spunem că pandemia va dura mai mult decât închiderea frontierelor", a opinat ea.
În cadrul dialogului cu cetăţenii, pe pagina de Facebook a Reprezentanţei Comisiei Europene în România, comisarul european pentru transporturi a mai fost întrebat, printre altele, şi despre problemele întâmpinate de transportatori la graniţa româno-ungară.
"Înainte de a introduce conceptul de 'coridoare verzi' am văzut cozi uriaşe de camioane nu numai la această frontieră, ci la mai multe frontiere din Europa, care creau un efect de domino, de închidere a altor frontiere. De atunci am introdus acest concept de 'coridoare verzi', cu obligaţia de a da prioritate camioanelor, cu reguli clare, cum ar fi de exemplu ca şoferul să nu trebuiască să coboare din maşină în timpul procesului de trecere a frontierei, pentru a-l ţine în siguranţă. Am recomandat o limită de timp de 15 minute pentru întregul proces şi într-adevăr funcţionează", a declarat Adina Vălean.
Ea a mai precizat că primeşte un raport zilnic despre situaţia traficului la frontiere şi că miercuri, de pildă, timpul de aşteptare la frontiera româno-ungară a fost de până la două ore.
"Este mai rău decât ieri (marţi - n.r.), când situaţia era mai bună. Aş spune că fluctuează în funcţie de frontieră şi în funcţie de măsurile luate de state pentru a fi sigure că verifică bine atât camioanele, cât şi şoferii. Dar, în general, fluxul de bunuri în Europa este bun, deşi au rămas unele obstacole", a dat asigurări Vălean.
Potrivit comisarului european pentru transporturi, a fost creată o reţea de puncte de contact, din care fac parte ministerele de resort din fiecare ţară, cu care funcţionarii europeni intră în legătură zilnic.
"Când vedem că la o frontieră lucrurile merg prost atunci îi sunăm şi îi întrebăm ce se întâmplă, din ce motiv, şi încercăm să rezolvăm problema. Uneori funcţionează, dar este necesar mult lobby pe lângă statele membre, din cauza măsurilor pe care le iau la frontieră. Frontiera ungaro-română nu este singura, sunt unele măsuri ale Ungariei care durează mai mult, dar este vorba despre o frontieră Schengen, aşa că trebuie verificate mai multe documente", a spus Adina Vălean.
Totuşi, a subliniat ea, probleme nu sunt doar la graniţa româno-ungară, ci şi de pildă la frontierele Elveţiei sau Austriei. "Dar experienţa noastră spune că lucrurile se vor îmbunătăţi tot mai mult de la o zi la alta", a conchis Adina Vălean. AGERPRES/(A - autori: Florin Ştefan, Gabriela Ionescu, editor: Mariana Ionescu, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Alibaba investește 53 de miliarde de dolari în inteligență artificială
Alibaba Group Holding Ltd s-a angajat să investească în următorii trei ani peste 380 miliarde de yuani (53 miliarde de dolari) în infrastructura de inteligență artificială (AI), cum ar fi centre de date, un angajament major care scoate în evidență ambițiile companiei chineze de tehnologie de a deveni lider în AI, transmite Bloomberg.
Guvernatorul Băncii Naționale a Bulgariei respinge presiunile politice și susține aderarea țării la euro
Guvernatorul Băncii Naționale a Bulgariei (BNB), Dimitar Radev, și-a exprimat sprijinul față de decizia Adunării Naționale privind solicitarea unui raport extraordinar de convergență pentru intrarea Bulgariei în zona euro, informează Novinite. Solicitarea va fi semnată 'fără îndoială', a declarat oficialul bulgar într-un interviu acor
BTA: Bulgaria este pe ultimul loc în UE la comerțul online
Comerțul online în Uniunea Europeană continuă să crească, potrivit rezultatelor celor mai recent sondaj anual privind utilizarea tehnologiilor ITC de către gospodării și persoane fizice, publicate de Eurostat, transmite BTA. În anul 2024, 77% din utilizatorii de internet au cumpărat sau comandat bunuri sau servicii de uz personal online, în c
Marea Britanie: BMW amână planurile privind fabricarea de mașini Mini complet electrice
Grupul auto BMW AG a anunțat sâmbătă că va reconsidera calendarul privind fabricarea de mașini Mini complet electrice în Marea Britanie, din cauza incertitudinilor cu care se confruntă industria auto, transmite Reuters. În 2023, reprezentanții Mini au informat că fi investiți 600 milioane de lire sterline (757,80 milioane de dolari) în
SUA ar putea opri accesul Ucrainei la rețeaua Starlink dacă nu se ajunge la un acord privind mineralele
Negociatorii americani care presează autoritățile de la Kiev pentru a dobândi acces la mineralele rare ale Ucrainei au evocat posibilitatea opririi accesului Ucrainei la rețeaua de sateliți Starlink, deținută de Elon Musk, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar. Rețeaua Starlink este compusă din peste 7.000 de sateliți ar
Reuters: Rusia ar putea fi de acord ca o parte din activele sale înghețate să fie utilizate pentru reconstrucția Ucrainei
Rusia ar putea fi de acord ca activele sale înghețate în Europa, care au o valoare de aproximativ 300 miliarde de dolari, să fie utilizate pentru reconstrucția Ucrainei, dar va insista ca o parte din acești bani să fie cheltuită pentru o cincime din teritoriul ucrainean controlat de forțele Moscovei, au declarat mai multe surse pentru Reuters.
India ar putea majora taxele de import la uleiurile vegetale pentru a-i ajuta pe fermierii locali
Guvernul indian ar putea majora taxele de import la uleiurile vegetale, pentru a doua oară în decursul ultimelor șase luni, în ideea de a-i ajuta pe cultivatorii de oleaginoase care suferă de pe urma prăbușirii prețurilor la semințe, au declarat vineri pentru Reuters doi oficiali guvernamentali. Majorarea taxelor la import de către
Un consorțiu, condus de E.ON, primește fonduri europene de 45 de milioane de euro pentru extinderea infrastructurii de încărcare a autovehiculelor electrice în Europa
Un consorțiu condus de E.ON primește 45 de milioane de euro din fonduri europene pentru extinderea infrastructurii de încărcare a mașinilor și vehiculelor comerciale electrice în Europa, informează compania printr-un comunicat. Proiectul DRIVE-E este unul dintre cele 39 de proiecte inovatoare selectate recent de Uniunea Europeană p
Numărul bancnotelor euro contrafăcute retrase din circulație a crescut cu 18,6% în 2024, comparativ cu 2023
Aproximativ 554.000 de bancnote euro contrafăcute au fost retrase din circulație în 2024, ceea ce reprezintă o creștere de 18,6% comparativ cu 2023, a anunțat vineri Banca Centrală Europeană (BCE), informează EFE. Instituția cu sediul la Frankfurt a precizat că probabilitatea de a primi o bancnotă contrafăcută este redusă, întruc&a
Cheltuielile cu apărarea vor rămâne o prioritate pentru Polonia, spune ministrul de Finanțe
Apărarea va rămâne una dintre principalele priorități bugetare pentru Polonia, a declarat vineri ministrul Finanțelor, Andrzej Domanski, care a îndemnat țările membre ale Uniunii Europene să sprijine o propunere a Poloniei care le va permite să majoreze cheltuielile cu apărarea, fără a încălca regulile fiscale ale blocului comunitar, informează Reuters.
Un director de la Renault este '100% sigur' că UE va relaxa regulile privind emisiile de CO2
Un director de top de la grupul auto Renault s-a declarat încrezător că Bruxelles-ul va relaxa standardele privind emisiile de CO2 ale autoturismelor, care ar urma să fie înăsprite și mai mult în acest an, transmite Bloomberg. Comisia Europeană a purtat discuții cu industria auto pentru a răspunde la provocările cu care se confruntă sectorul,
UE vrea mai multe gaze din alte țări, inclusiv SUA, și creșterea capacitățilorde energie regenerabilă
Uniunea Europeană va încerca să obțină cantități mai mare de gaze din alte țări, inclusiv din SUA, cu care să înlocuiască livrările rusești și, totodată, intenționează să extindă mai repede capacitățile regenerabile în ideea de a-și reduce dependența totală de gazele naturale, a declarat vineri comisarul pentru Energie și Locuințe, Dan Jorgensen, transmite
Creștere puternică pentru acțiunile Nissan după informațiile referitoare la atragerea de investiții de la Tesla
Tokyo, 21 feb /Agerpres/ - Acțiunile constructorului auto japonez Nissan au înregistrat vineri o creștere de până la 11%, după ce Financial Times a publicat un articol conform căruia un grup de oficiali japonezi de rang înalt a pus la punct planuri pentru ca grupul american Tesla să investească în Nissan, după colapsul discuțiilor privind o fuziune cu
Grecia: Venituri record din turism, de 21,7 miliarde de euro, în 2024
Veniturile statului elen din turism au ajuns anul trecut la 21,7 miliarde de euro, în creștere de la 20,6 miliarde de euro în 2023, arată datele publicate joi de Banca Centrală a Greciei (BoG), informează site-ul Greekreporter.com. Creșterea anuală de 5,3% (sau 1,1 miliarde de euro) era de mult timp așteptată de oficialii de la Ate
Exporturile de aur ale Elveției către SUA, la cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani
Exporturile de aur ale Elveției au crescut în ritm anual în ianuarie, livrările către SUA atingând cel mai ridicat nivel din ultimii 13 ani, compensând livrările mai reduse către principalii consumatori, China și India, arată datele publicate joi de autoritățile vamale din țara cantoanelor, transmite Reuters. Elveția es