Volkswagen şi Ford vor anunţa săptămâna viitoare extinderea alianţei lor (Reuters)

Volkswagen AG şi Ford Motor vor anunţa săptămâna viitoare o alianţă mai extinsă, care va merge dincolo de cooperarea în domeniul vehiculelor comerciale, o decizie prin care cei doi producători auto vor să economisească miliarde de dolari într-un moment în care dezvoltă noi tehnologii, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Informaţiile privind alianţa extinsă dintre cele două companii auto vin după ce joi Ford a anunţat că va elimina "mai multe mii" de locuri de muncă, va ieşi de pe pieţele neprofitabile şi va înceta să mai producă vehicule care îi provoacă pierderi, precum C-Max, totul în conformitate cu un plan de relansare al cărui obiectiv este atingerea unei marje operaţionale de 6% în Europa.
"O alianţă globală urmează să fie anunţată" marţea viitoare, în timpul Salonului auto de la Detroit (care se desfăşoară în perioada 14 - 27 ianuarie), susţine una dintre surse.
Obiectivul alianţei încă este negociat şi continuă negocierile în domeniul vehiculelor electrice şi autonome. "Discuţiile merg bine", adaugă o altă sursă. Potrivit sursei, cei doi producători auto vor include în alianţă o clauză privind investiţii comune în domeniul tehnologiei autonome.
Preşedintele Ford pentru pieţele globale, Jim Farley, le-a spus jurnaliştilor că nu are nicio ştire să le împărtăşească privind stadiul negocierilor cu VW, dar "ele progresează bine".
"Vedem o valoare reală în colaborarea dintre Volkswagen şi Ford. Discuţiile se derulează pe teme specifice", a declarat Farley.
Reprezentanţii VW nu au comentat informaţia.
Miercuri, acţiunile Ford au urcat cu 3,9%, la 8,70 dolari, în timp ce titlurile VW au înregistrat un avans de 2,4%, la 146,48
euro.
Conform analiştilor, propusa alianţă dintre Volkswagen şi Ford arată că zilele producătorilor individuali de automobile sunt numărate deoarece tarifele vamale, noua tehnologie şi reglementările mai dure privind emisiile fragmentează pieţele care erau odată globale.
Astfel de alianţe ar putea reprezenta îndeplinirea previziunii din 2015 a fostului şef al Fiat, Sergio Marchionne, referitoare la o nouă eră de consolidare a industriei auto.
Firmele care s-au bazat în trecut pe un singur vehicul, cu putere de atracţie la nivel mondial pentru reducerea costurilor, caută acum să beneficieze de avantajele de pe anumite segmente ale pieţei, cum ar fi SUV-urile hibride, camionetele din America de Nord sau maşinile de oraş din Europa.
Trecerea la vehicule electrice şi autonome şi războiul comercial pe plan global i-a forţat pe producătorii auto să construiască fabrici separate pentru Europa, SUA şi China.
De mult timp producătorii auto îşi doresc să poată urma idealului lui Henry Ford de a folosi o unică linie de producţie pentru a furniza maşini pe toate pieţele mondiale, la cel mai mic cost posibil.
Ei văd ca potenţiale surse de reducere a costurilor standardizarea unor tehnologii, în special motoarele şi platformele pe care sunt produse vehiculele.
"Reducerile de costuri contează în producţia de maşini. În teorie poţi menţine costurile scăzute prin reducerea costurilor cu liniile de producţie dar trebuie să faci produsul în diferite părţi ale lumii, ceea ce implică alte costuri cu liniile de producţie", a declarat pentru Reuters Carl-Peter Forster, veteran al industriei auto şi în prezent director al grupului suedez Volvo Cars.
Ford şi VW nu încearcă să fuzioneze ci să-şi reducă costurile unindu-şi forţele şi tehnologiile pe pieţele auto pe care întâmpină probleme dar nu vor să se retragă.
Forster, care a refuzat să comenteze posibila alianţă dintre Ford şi VW, a apreciat că un parteneriat care se concentrează pe un anumit subiect poate funcţiona mai bine decât alianţele formale.
Conform planului strategic pe zece ani iniţiat de directorul general al Volkswagen, Herbert Diess, compania germană ar putea extinde alianţele cu firmele rivale pentru a reduce costurile dezvoltării vehiculelor electrice şi autonome, dar şi pentru alte tipuri de maşini.
Directorul general al Ford, Jim Hackett, declara recent că producătorul auto american este deschis la investiţii companiilor auto şi altor firme în divizia sa de vehicule autonome, dar a atras atenţia că extinderea parteneriatului cu grupul german Volkswagen AG este "un dans delicat".
Volkswagen şi Ford sunt presaţi să lanseze mai multe vehicule electrice în Europa, unde normele de poluare sunt înăsprite după scandalul Dieselgate, în care a fost implicat VW. Recent, directorul financiar de la Volkswagen, Frank Witter, a declarat că producătorul german este deschis la ideea de a încheia alianţe cu alte companii, în special în domeniul automobilelor autonome.
Volkswagen şi Ford sunt deja parte a unui joint-venture, denumit IONITY, din care mai fac parte rivalii BMW şi Daimler, pentru a dezvolta o reţea de staţii de încărcare ultra-rapide în Europa. De asemenea, în luna iulie a acestui an, Ford a creat o divizie separată, cu o valoare de 4 miliarde de dolari, care să regrupeze operaţiunile sale din domeniul vehiculelor autonome şi, totodată, a demarat căutarea de investitori externi pentru această divizie.
Ford Motor are aproximativ 200.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Anda Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
SUA vorbesc de 'progrese substanțiale' în negocierile comerciale cu China
SUA au raportat 'progrese substanțiale' la finalul a două zile de negocieri cu China la Geneva, pentru a reduce tensiunile comerciale între cele două economii, cele mai mari din lume, relatează AFP. Duminică, secretarul american al Trezoreriei, Scott Bessent, a afirmat că discuțiile au dus la 'progrese substanțiale', &ici
Stellantis este aproape de o decizie cu privire la noul director general, favorit fiind șeful diviziei americane
Producătorul auto Stellantis NV se apropie de finalul procesului de selecție a unui nou director general iar responsabilul pentru operațiunile din America de Nord, Antonio Filosa este cel mai bine cotat candidat, au declarat pentru Bloomberg mai multe surse din apropierea acestui dosar. Fostul CEO Carlos Tavares și-a anunțat plecarea surprinză
Tinerii germani și-au pierdut apetitul pentru sparanghel, leguma favorită a țării
Tinerii germani strâmbă din ce în ce mai mult din nas față de una din cele mai iubite delicatese sezoniere: sparanghelul, transmite DPA. Un sondaj de opinie efectuat de institutul de cercetări YouGov pentru agenția de presă DPA arată că 42% din tinerii cu vârsta între 18 și 24 de ani nu le place deloc sau au o opinie ma
China: Prețurile de consum în scădere pentru a treia lună consecutiv
Prețurile de consum au scăzut în aprilie în China, o diminuare observată pentru a treia lună consecutiv, conform statisticilor oficiale publicate sâmbătă, într-un moment în care Beijingul încearcă să își relanseze economia afectată de consumul lent, relatează AFP. Indicele prețurilor de consum, o măsur
Trump evocă o reducere a tarifelor vamale impuse Chinei până la 80%
Președintele SUA, Donald Trump, a spus vineri că tarife de 80% la produsele importate din China 'par corecte', într-un moment în care reprezentanți ai SUA și China se pregătesc pentru discuții având drept obiectiv limitarea unui război comercial între primele două economii ale lumii, transmite Reuters. Secretaru
Noul ministru german al Economiei vrea noi centrale pe gaze, dar exclude revenirea la energia nucleară
Ministrul german al Economiei, Katharina Reiche, a lansat vineri un apel pentru construirea de noi centrale pe gaze în Germania, transmite DPA. 'Avem nevoie de centrale pe gaze flexibile care să poată furniza electricitate atunci când nu bate vântul și soarele nu strălucește. Și avem nevoie de ele rapid', a spus Katha
Criza politică ar putea afecta sursele de finanțare externă ale României, avertizează S&P
Criza politică din România și posibilele întârzieri în elaborarea unor politici de răspuns la dezechilibrele economice, apărute ca urmare a prăbușirii guvernului de coaliție în această săptămână, ar putea submina unele surse de finanțare externă, apreciază analiștii agenției de evaluare S&P Global, potrivit Reuters.
Bancnotele pierdute de elvețieni înseamnă un plus de aproape 900 de milioane de franci pentru guvern
Bancnotele pierdute de elvețieni începând din 1970, și care nu au mai fost schimbate cu unele noi, vor crea un beneficiu semnificativ pentru cantoanele și guvernul federal, transmite Bloomberg. La un sfert de secol după ce Banca Națională a Elveției a încetat să mai tipărească cea de a șase serie de bancnote, care a circulat
Impactul războiului comercial asupra Chinei a fost unul sub așteptări în luna aprilie
Autoritățile chineze au anunțat vineri o creștere peste așteptări a exporturilor în luna aprilie, în condițiile în care SUA și China, primele două economii ale lumii, sunt implicate într-un război comercial declanșat de Donald Trump, informează AFP. Potrivit datelor oficiale publicate vineri de Administrația vamală chin
VIDEO Metz și Trump doresc să pună capăt 'rapid' diferendelor comerciale
Președintele american, Donald Trump, și noul cancelar german, Friedrich Merz, au 'convenit' joi, în timpul unei discuții telefonice, să pună capăt 'rapid diferendelor comerciale' dintre Statele Unite și Uniunea Europeană (UE) privind taxele vamale, a indicat guvernul german, citat de AFP. Datorită importanței exporturilor
SUA: UE și alții vor fi afectați 'probabil' de taxe vamale mai mari de 10% (secretarul pentru Comerț)
Partenerii comerciali care exportă mult către Statele Unite se vor confrunta 'probabil' cu taxe vamale mai mari decât pragul de 10% aplicat tuturor începând cu aprilie, a declarat joi secretarul american pentru Comerț, Howard Lutnick, citat de AFP. 'Pragul de 10% se aplică tuturor celor care au un comerț echilibra
Washingtonul impune noi sancțiuni împotriva cumpărătorilor chinezi de petrol iranian
Washingtonul a anunțat joi o nouă serie de sancțiuni împotriva cumpărătorilor chinezi de petrol iranian, inclusiv împotriva unei rafinării independente, în pofida negocierilor în desfășurare între SUA și Iran asupra programului nuclear al Iranului, relatează AFP. 'Statele Unite rămân hotărâte să accentueze presiune
UE amenință să taxeze automobilele și avioanele americane și totodată pregătește un litigiu la OMC
Comisia Europeană a lansat, joi, o consultare publică cu privire la o listă de importuri din SUA care ar putea face obiectul contramăsurilor UE, în cazul în care negocierile în curs dintre UE și SUA nu duc la un rezultat reciproc avantajos și la eliminarea tarifelor SUA, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar. Lista supusă
SUA și Rusia analizează modalitățile prin care ar putea fi reluate livrările de gaze rusești spre Europa
Într-un moment în care relațiile energetice dintre Europa și Rusia au înghețat, oficiali de la Washington și Moscova au purtat discuții cu privire la modul în care SUA ar putea ajuta la reluarea vânzărilor de gaze rusești spre Europa, au declarat pentru Reuters mai multe surse din apropierea acestui dosar. Europa și-a redus drasti
BCE: Angajații străini, un motor cheie al creșterii economiei zonei euro
Angajații străini au fost responsabili pentru o mare parte din creșterea economiei zonei euro, de la pandemie, și ar putea ajuta regiunea să depășească constrângerile economice provocate de îmbătrânirea și reducerea forței de muncă, se arată într-un studiu publicat joi de Banca Centrală Europeană (BCE), transmite Reuters. În ultim