Avertismentul Comisiei Europene: Nu exportaţi maşinile diesel vechi în Europa de Est

Comisia Europeană este îngrijorată că producătorii auto din Germania vor căuta să exporte maşinile diesel vechi în Europa de Est, după aprobarea subvenţiilor pentru achiziţionarea unor modele mai puţin poluante, a declarat luni Elzbieta Bienkowska, comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, transmite Reuters.
Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin şi companiile auto din Germania au ajuns la un compromis privind reducerea poluării cauzate de vehiculele diesel. Producătorii auto ar urma să acorde proprietarilor de vehicule diesel vechi din oraşele germane unde aerul este extrem de poluat subvenţii pentru achiziţionarea unor modele mai prietenoase cu mediu şi să reconfigureze sistemul hardware.
Nu toate grupurile auto au fost de acord cu reconfigurarea, costurile fiind estimate la miliarde de euro. Majoritatea susţin că soluţia va fi încurajarea proprietarilor vehiculelor diesel mai vechi în vederea achiziţionării unor modele mai noi şi mai puţin poluante, ceea ce ar încuraja vânzările.
"Exporturile vor însemna mutarea problemei calităţii aerului din vest către est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circulaţiei celor mai poluante automobile diesel ar putea extinde problema", a avertizat Bienkowska într-un interviu acordat publicaţiei Tagesspiegel.
Anul trecut, Bulgaria a importat peste 100.000 de maşini second hand din ţările UE, mai mult de o treime fiind vehicule diesel vechi şi poluante, conform datelor grupului "Transport and Environment".
"Trebuie stabilit clar ce se va întâmpla cu vehiculele diesel vechi", a declarat oficialul european, adăugând că nu este vorba de o problemă naţională ci de una europeană.
Poluarea urbană în multe oraşe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autorităţile să găsească metode de a reduce poluarea.
Germania s-a angajat ca, până la sfârşitul anului, să actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de maşini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu până la 30%.
Analiştii avertizează că Germania exportă automobile diesel second-hand într-un ritm record, în condiţiile în care şoferii sunt nesiguri cu privire la posibilele interdicţiile de circulaţie în oraşele germane, pe lângă o problemă mai amplă de imagine după scandalul privind automobilele Volkswagen.
Potrivit unui studiu realizat de o universitate din Germania, aceşti factori au crescut anul trecut exporturile de automobile diesel second-hand cu o cifră record de peste 20%. În 2017, italienii şi austriecii au fost cei mai mari cumpărători de automobile diesel second-hand din Germania, în timp ce vânzările spre Croaţia şi Ucraina aproape s-au dublat.
Potrivit Biroului Federal de Statistică, Germania a exportat în total 239.541 de automobile diesel second-hand anul trecut. Italia, cu 22.400 de unităţi şi Austria, cu 21.600 de unităţi, au fost cei mai mari importatori, în timp ce vânzările Ucraina s-au dublat la circa 15.700 de unităţi. România este pe locul şapte în top, după Ungaria, cu 11.500 de automobile diesel second-hand importate anul trecut din Germania.
Această creştere a exporturilor de automobile diesel second-hand din Germania coincide cu o scădere a înmatriculărilor de automobile diesel în Germania.
Consumatorii cumpără mai multe automobile cu motoare pe benzină, un trend care a început după scandalul din 2015, când Volkswagen a recunoscut că a manipulat emisiile poluante pentru aproximativ 11 milioane de automobile diesel vândute la nivel global. AGERPRES/(AS - autor: Mihaela Dicu, editor: Andreea Marinescu, editor online: Ady Ivaşcu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Investitorii se reorientează dinspre Wall Street spre America Latină
America Latină a devenit o importantă destinație pentru investiții, în condițiile în care actualele războaie, atât cele militare cât și cele comerciale, îi fac pe investitori să caute opțiuni într-o regiune pe care o văd că nu este afectată de tarife și conflicte majore, transmite Reuters. Datele privind evo
Exporturile Chinei către SUA au consemnat cel mai sever declin din ultimii 5 ani, în mai
Exporturile Chinei au crescut luna trecută mai puțin decât se estima, în condițiile în care cel mai sever declin al livrărilor către Statele Unite din ultimii cinci ani a contracarat cererea solidă de pe alte piețe, transmite Bloomberg. În mai, exporturile Chinei au crescut în ritm anual cu aproape 5%, la 316 mili
Renault va produce drone în Ucraina, susține franceinfo
Constructorul auto francez Renault urmează să se instaleze în Ucraina pentru a produce drone, potrivit unui reportaj difuzat duminică de postul de radio franceinfo, preluat de
Un oficial de la BCE crede că instituția monetară nu ar trebui să reacționeze exagerat dacă inflația coboară sub 2%
Banca Centrală Europeană nu ar trebui să 'reacționeze în mod exagerat' dacă inflația în zona euro va coborî sub ținta de 2%, deoarece există motive să credem că prețurile vor reveni pe creștere, a declarat guvernatorul Băncii Naționale a Croației, Boris Vujcic, care este și membru al consiliului guvernatorilor BCE, pentru Reuters.
BTA: Bulgaria a avut în aprilie cea mai redusă rată a șomajului de la aderarea la UE
În luna aprilie 2025 Bulgaria a avut o rată a șomajului de 3,3%, cel mai scăzut nivel de la aderarea la Uniunea Europeană în 2007, potrivit datelor furnizate de Eurostat, transmite BTA. Aceasta a fost și una din cele mai scăzute rate ale șomajului din Uniunea Europeană. Potrivit Eurostat, țările membre cu cele mai scăzute rate ale
Beijingul propune un 'canal verde' pentru exporturile de metale rare spre UE
China a propus înființarea unui 'canal verde' pentru accelerarea procesului de eliberare a licențelor necesare pentru exporturile de metale rare spre Uniunea Europeană, a anunțat, sâmbătă, Ministerul chinez al Comerțului, în contextul în care Beijingul a restricționat exporturile de metale rare ca răspuns la tarifele vamale americane,
Industria germană a pierdut 100.000 de locuri de muncă într-un an (analiză)
Criza economică în curs în Germania a costat industria din această țară peste 100.000 de locuri de muncă într-un an, sectorul auto cheie al țării fiind cel mai afectat, potrivit unei analize realizate de firma de audit și consultanță EY, citat sâmbătă de dpa. În sectorul auto, aproximativ 45.400 de locuri de muncă
Politica fiscală americană și datoria publică influențează dolarul, care rămâne cea mai importantă monedă (analiști)
Dolarul rămâne cea mai importantă monedă pentru rezervele valutare ale statelor, dar analiștii atrag atenția privind viabilitatea politicii fiscale americane și sustenabilitatea datoriei publice a SUA. Un raport de cercetare al CFA Institute din Statele Unite ale Americii, intitulat 'Privilegiul exorbitant al dolarului', și dat s
Discuții comerciale sino-americane luni, la Londra (Trump)
Președintele american Donald Trump a anunțat vineri că noi discuții comerciale sino-americane vor avea loc, luni, la Londra, în încercarea de a se ajunge la un 'acord' între cei doi giganți aflați într-o dispută vamală, relatează AFP. Liderul de la Casa Albă a precizat pe rețeaua sa Truth Social că din delegația
Germania riscă încă doi ani de recesiune dacă războiul comercial cu SUA escaladează, avertizează Bundesbank
O escaladare a războiului comercial cu SUA ar putea prelungi recesiunea în Germania pentru încă doi ani, din cauza reculului exporturilor și incertitudinilor asupra investițiilor, a avertizat vineri Banca Centrală a Germaniei (Bundesbank), informează AFP. Germania este singura țară G7 care nu a înregistrat o creștere a PIB-ul
Noile cote la importurile de produse agricole din Ucraina în UE vor fi mai mari decât înainte de război (comisar)
Uniunea Europeană și Ucraina negociază un nou acord care va fixa cote la importurile de produse agricole din Ucraina, cote care vor fi 'undeva între' nivelurile actuale și scutirile temporare acordate Ucrainei în 2022, după începerea invaziei rusești, a declarat comisarul european pentru Agricultură, Christophe Hansen, citat de Reuters.
Economia europeană a înregistrat un avans de 0,6% în primul trimestru; economia României a stagnat
Economia zonei euro și cea a Uniunii Europene au înregistrat o creștere peste așteptări în primul trimestru al acestui an, comparativ cu trimestrul precedent, însă economia România a stagnat, conform datelor revizuite publicate vineri de Eurostat. Potrivit acestor date, Produsul Intern Brut al Uniunii Europene, precum ș
FAO: Prețurile mondiale la alimente au scăzut în mai, grație ieftinirii cerealelor, zahărului și uleiului
Indicele global al prețurilor produselor alimentare a scăzut în luna mai, grație diminuării cotațiilor la cereale, zahăr și uleiuri vegetale, a anunțat, vineri, Organizația Națiunilor Unite pentru Alimentație și Agricultură (FAO), transmite Reuters. FAO publică lunar propriul său Food Price Index, care măsoară modificările de prețuri înregistrate l
UE și-a dat aprobarea finală pentru posibila sacrificare a lupilor
Consiliul Uniunii Europene a adoptat, joi, modificarea Directivei privind habitatele, care modifică nivelul de protecție a lupului din 'strict protejat' în 'protejat', informează DPA. Această actualizare aliniază directiva la Convenția de la Berna actualizată, acordul internațional pentru protecția plantelor, a animalelor
Acțiunile Hello Kitty au un rulaj mai mare la bursă decât cele ale gigantului auto Toyota
Acțiunile Sanrio Co, proprietarul Hello Kitty, au avut luna trecută un rulaj mai mare la bursa de la Tokyo decât titlurile celei mai mari companii japoneze, producătorul auto Toyota Motor Corp, grație includerii firmei în MSCI index și a presupusei sale rezistențe la riscurile create de tarifele vamale, transmite Bloomberg. Acțiuni