Consumul de omega-3 ar putea întârzia îmbătrânirea (studiu)
Un studiu clinic la care au participat peste 700 de pacienți timp de trei ani a demonstrat că un gram de omega-3 consumat zilnic ar putea încetini îmbătrânirea biologică a oamenilor, transmite agenția EFE.
Rezultatele cercetării au fost publicate luni în revista Nature Aging, însă autorii recunosc că studiul are o limitare importantă, și anume că nu există încă un protocol științific stabilit pentru măsurarea îmbătrânirii biologice.
În acest caz, autorii studiului au utilizat un test biochimic numit ''ceas epigenetic'' pentru a analiza impactul consumului de omega-3 asupra îmbătrânirii.
Ceasul epigenetic este unul dintre cele mai utilizate instrumente actuale pentru a măsura deteriorarea organismului de-a lungul timpului. Acesta a fost descoperit în urmă cu un deceniu și se bazează pe analiza modificărilor moleculare din genom pe care oamenii de știință le-au observat că sunt corelate cu îmbătrânirea în diferite organe.
La studiul descris în articolul din Nature Aging au participat 777 de persoane cu vârsta de peste 70 de ani din Elveția. Toți subiecții erau de aceeași naționalitate, ceea ce reprezintă o altă limitare a studiului.
În timpul celor trei ani cât a durat studiul, participanții fie au consumat 2.000 de unități internaționale de vitamina D pe zi, fie au luat 1 gram de omega-3 pe zi, fie au participat la un program de 30 de minute de exerciții fizice la domiciliu, de trei ori pe săptămână, fie toate trei combinate.
În urma unor analize de sânge ulterioare, autorii au observat o încetinire moderată a îmbătrânirii biologice, cu până la patru luni, în cazul consumului de omega-3, în mai multe dintre modelele de ceas epigenetic pe care le-au analizat, indiferent de sexul, vârsta sau indicele de masă corporală al participanților.
În cazul în care administrarea de omega-3 era combinată cu vitamina D și exerciții fizice, beneficiile în ceea ce privește îmbătrânirea au fost și mai mari. În plus, autorii au constatat că aceste trei intervenții combinate au avut cel mai mare impact asupra reducerii riscului de cancer și a îmbunătățirii stării generale de sănătate pe parcursul celor trei ani.
Cercetătorii au constatat că fiecare intervenție funcționează prin mecanisme diferite, dar conexe, iar atunci când sunt combinate, acestea se completează, creând un efect general mai puternic asupra organismului.
Studiul a fost condus de cercetătorii Heike Bischoff-Ferrari de la Universitatea din Basel, Elveția, și Steve Horvath de la compania de biotehnologie Altos Labs din Cambridge, Marea Britanie, potrivit Nature.com.
Studii clinice anterioare au demonstrat că restricționarea aportului caloric poate încetini îmbătrânirea la oameni, în timp ce studiile realizate pe animale au constatat efectul pozitiv al administrării de vitamina D și omega-3 asupra procesului de îmbătrânire. AGERPRES/(AS - redactor: Dana Purgaru, editor: Ana Alecu, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
Alte știri din categorie
Rețeaua fungică subterană a Pământului este atât de vastă încât ar acoperi 10% din Calea Lactee
Rețeaua fungică subterană a Pământului este atât de vastă încât, dacă ar fi proiectată în spațiul cosmic, s-ar întinde în linie dreaptă pe aproximativ 10% din Calea Lactee, arată un nou studiu publicat la 11 iunie în revista Science, transmite sâmbătă Live Science. Aceste structuri subterane, numite rețele
SUA: Anthropic suspendă modelele de inteligență artificială de top în urma unui ordin al administrației
Compania Anthropic a blocat accesul la software-ul său de inteligență artificială (AI) de ultimă generație lansat recent, în urma unui ordin al administrației SUA, relatează dpa. Într-o postare pe blog publicată vineri, compania a precizat că agențiile guvernamentale i-au cerut să împiedice toți cetățenii străini să acceseze modelele de intel
SpaceX a lansat cu succes racheta emblematică Falcon 9 în ziua listării sale la bursă
Compania americană SpaceX a lansat vineri celebra sa rachetă Falcon 9, în prezent cea mai utilizată din lume, cu puțin timp înainte de listarea sa la bursă, care se anunță a fi cea mai importantă operațiune de acest tip realizată vreodată, informează AFP. 'Hai SpaceX, hai Starlink! Către toți membrii comunității SpaceX, at&acir
Glucozamina utilizată pentru durerile articulare, asociată cu progresia demenței (studiu)
Consumul regulat de glucozamină, un supliment popular comercializată fără rețetă și utilizat pentru durerile articulare, este asociat cu un risc mai mare de evoluție de la tulburări cognitive ușoare la demență, conform unei analize ample care ar putea oferi noi metode de tratament, informează vineri Reuters. Analizând dosarele medicale c
Cutremur în Filipine/ Bilanțul urcă la 55 de morți
Echipele de salvare filipineze au înfruntat vineri ploaia și replicile seismice în încercarea de a găsi persoanele date dispărute în urma puternicului cutremur, soldat cu 55 de victime, produs la începutul săptămânii în sudul arhipelagului, transmite AFP. Seismul cu magnitudinea 7,8, care s-a produs luni î
VIDEO Secretul mecanismului de închidere rapidă folosit de o faimoasă plantă carnivoră, descifrat de cercetători (studiu)
Bietele muște care aterizează pe o plantă carnivoră, denumită 'Capcana lui Venus', au parte de o soartă tragică. Atunci când insecta atinge structurile asemănătoare firelor de păr ale acestei remarcabile plante carnivore, 'capcana' ei se închide brusc, condamnând victima să fie digerată într-un interval de câteva zile de
Schimbări climatice: De patru ori mai multe aisberguri se desprind din ghețarii din Groenlanda
Ghețarii groenlandezi eliberează de patru ori mai multe aisberguri decât în urmă cu 25 de ani din cauza schimbărilor climatice, un fenomen ale cărui implicații se extind asupra traficului maritim și ecosistemelor marine, potrivit unui studiu publicat joi de Universitatea Tehnică din Danemarca (DTU), informează AFP. ''Rezult
OMS a publicat un ghid actualizat pentru protecția împotriva caniculei
Biroul Regional pentru Europa al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS/Europa) a publicat joi Ghidul actualizat privind Planurile de Acțiune pentru Caniculă și Sănătate (Heat-Health Action Plans Guidance), oferind un cadru științific guvernelor din întreaga lume pentru a organiza eficient măsuri de protecție împotriva caniculei, transmite Xinhua.
Mormânt rar, conținând rămășițele unei femei, unui copil și ale unui cal, descoperit în Rusia
Arheologii din Rusia au descoperit un mormânt rar, al unei femei din elita medievală, care a fost însoțită în moarte de un nou-născut și de pielea și capul unui cal, transmite joi Live Sc
Fenomenul climatologic El Nino a început, anunță agenția americană NOAA
Fenomenul climatologic El Nino, care cauzează secete, inundații și temperaturi record în diverse regiuni ale lumii, a început ''pe parcursul lunii trecute'', a anunțat joi Administrația Națională Oceanică și Atmosferică (NOAA) din Statele Unite, informează AFP. Agenția americană estimează la 63% riscul unui fenomen
VIDEO Elon Musk dorește să folosească 1 milion de sateliți pentru centre de date AI în spațiu
CEO-ul SpaceX, Elon Musk, a prezentat mai multe detalii despre centrele de date planificate de compania sa în spațiu înainte de o listare la bursă mult așteptată joi (11 iunie), despre care se așteaptă să-l transforme în trilionar și a susținut că SpaceX își propune să ridice în spațiu 1 milion de sateliți pentru centre de date orbitale,
Artemis 3: Administratorul NASA apără decizia de a selecta doar bărbați pentru echipaj
Administratorul NASA, Jared Isaacman, a apărat miercuri decizia de a selecta doar bărbați pentru echipajul misiunii Artemis 3, explicând că la baza acestei selecții sunt numeroase criterii și că membrii echipajului au fost aleși pentru a oferi misiunii cele mai ridicate șanse de reușită, transmite DPA. ''Am văzut reacții care var
Indonezia /Inundațiile devastatoare au dus la moartea a cel puțin 7% din populația unei specii rare de urangutan
Inundațiile și alunecările de teren mortale petrecute anul trecut în insula indoneziană Sumatra au dus la dispariția a cel puțin 7% din populația totală a urangutanului Tapanuli, o specie în pericol de dispariție, se arată într-un nou raport publicat miercuri, informează Reuters. Inundațiile și alunecările de teren aduse de un ciclon au dus l
Avertismentul climatologilor: Încălzire record și amenințări la adresa programelor de observare a Pământului
Încălzirea globală se intensifică, iar creșterea nivelului apelor se accelerează, a avertizat joi un grup de climatologi de renume, exprimându-și, de asemenea, temerea față de dispariția mai multor sisteme de observare a climei din cauza unor decizii bugetare și 'geopolitice', transmite AFP. Peste 70 de oameni de știință din 17 țări - print
Cutremur cu magnitudinea 6 în largul peninsulei Kamceatka
Un cutremur cu magnitudinea 6 s-a produs joi în Oceanul Pacific, în largul peninsulei Kamceatka din Orientul Îndepărtat al Rusiei, a anunțat filiala locală a ministerului rus pentru Situații de Urgență într-un comunicat citat de AFP. Seismul s-a produs la o adâncime de 29 de kilometri, epicentrul său fiind situat la 42 de kilometr













