logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Studiu Veranda Mall: 8 din 10 români plănuiesc să profite de reducerile Black Friday. Peste 30% au mai multă încredere să cumpere din magazine fizice

Image

Black Friday rămâne evenimentul de shopping al anului în România, iar un nou sondaj realizat de Veranda Mall, care a cuprins 1.153 de respondenți, dezvăluie că acest trend este departe de a se diminua: 8 din 10 români plănuiesc să participe la eveniment, iar peste jumătate și-au făcut din timp o listă de cumpărături pentru Black Friday, în special pentru produse precum electrocasnice mici, haine, parfumuri și cadouri de Crăciun.

 

Intenția de cumpărare este influențată în mare parte de dorința de a profita de oferte, de a achiziționa produsele dorite la prețuri reduse, dar și de a face economii pentru cadourile de Crăciun pentru cei dragi.

Bugetele cresc odată cu inflația: 30% scot mai mult din buzunar

Pentru 30% dintre respondenți, bugetul de Black Friday a crescut comparativ cu anul trecut, o ajustare justificată de creșterea prețurilor. 48% dintre cumpărători vor menține același buget ca anul trecut, demonstrând o atitudine prudentă, în timp ce 20% au afirmat că vor cheltui mai puțin.

 

7 din 10 participanți care și-au mărit bugetul au pregătit din timp o listă detaliată, în timp ce restul preferă să decidă pe moment. Dintre cei care au raportat un buget crescut, 73% indică faptul că sunt interesați de produse premium, cum ar fi gadgeturi și electrocasnice mari.

Cine cheltuie cel mai mult și pentru ce?

Totuși, există o categorie semnificativă de consumatori pregătiți să investească sume mari: 16% alocă un buget de peste 2.000 de lei, un buget mai mare decât cel din 2023, țintind produse precum gadgeturi și electrocasnice mari. La polul opus, 19% plănuiesc să rămână sub un plafon de 600 de lei, iar 17% nu vor depăși 400 de lei, cifre care reflectă preferințele generației Z pentru achiziții online, unde pot compara prețurile și accesa rapid ofertele.

 

13% s-au orientat către un plafon de maximum 1.500 de lei, iar aproape 15% și-au stabilit bugetul între 800 și 1.000 de lei, semn că există un segment de cumpărători pentru care Black Friday este o oportunitate majoră de achiziție.

 

Participanții cu vârsta cuprinsă între 18 și 50 de ani sunt cei mai hotărâți să profite de perioada Black Friday, cu peste 80% dintre aceștia declarându-și intenția de a face cumpărături în această zi de oferte speciale. Pe de altă parte, grupa de vârstă 51-60 de ani pare să manifeste un interes mai scăzut, cu doar 59% dintre aceștia plănuind să participe la acest eveniment de cumpărături. Și cei peste 60 de ani (72.22%) sunt interesați să profite de ofertele de Black Friday.

Ce caută românii: gadgeturi, articole fashion și cadouri de Crăciun

Gadgeturile sunt prioritare pentru o treime dintre cumpărători, urmate de haine și încălțăminte (34%). Electrocasnicele mici sunt de asemenea populare (34%), în timp ce parfumurile și produsele de îngrijire personală completează preferințele de top, fiecare cu circa 25% dintre respondenți.

 

Un loc important pe lista de cumpărături de Black Friday îl ocupă și achiziția de cadouri de Crăciun. Aproape un sfert dintre respondenți își folosesc o parte din bugetul de Black Friday pentru achiziția de cadouri de Crăciun. Această abordare îi ajută să își pregătească din timp darurile de sărbători și să profite de reduceri, evitând aglomerația din decembrie.

 

Cei mai mulți dintre cei care alocă sume mai mari de 2000 de lei sunt bărbați și preferă achizițiile din magazine fizice, pentru a verifica direct calitatea produselor. Cele mai multe femei se încadrează în intervalul 400-600 de lei (21%).

 

La celălalt capăt al spectrului, respondenții care alocă un buget mai mic de 400 de lei sunt cei din Generația Z. Pentru aceștia, gadgeturile se află pe lista preferințelor (16.85%), urmate de articolele fashion (13.11%), în timp ce electrocasnicele și parfumurile sunt căutate cu prioritate de restul segmentelor de vârstă.

Magazine fizice vs. online: cine câștigă? 1 din 3 români au mai multă încredere să cumpere din magazinele fizice

Aproximativ 30% dintre consumatori preferă să achiziționeze din magazinele fizice pentru a verifica autenticitatea și calitatea produselor. Totuși, 52% iau decizia de a cumpăra fie online, fie în magazin, în funcție de tipul produsului. Gadgeturile și electrocasnicele mari sunt preferate în mod special în magazinele fizice, unde experiența tangibilă joacă un rol important.

 

Pentru achiziționarea produselor aflate în topul preferințelor de Black Friday, cum ar fi gadgeturile, electrocasnicele și parfumurile, participanții la studiu preferă magazinele fizice, unde experiența tangibilă este de neînlocuit. Astfel, 15.8% din achizițiile de gadgeturi, 13.3% de electrocasnice mici și 10.5% de parfumuri se realizează în magazine, unde cumpărătorii pot testa și verifica produsele înainte de a lua o decizie.

 

Pentru mulți români, shopping-ul de Black Friday nu e doar o simplă vânătoare de reduceri – este o experiență în sine. Aproximativ 42% preferă o abordare mixtă, căutând produse atât online, cât și în magazine fizice, în căutarea celei mai bune oferte. Această strategie este îmbrățișată de toate grupele de vârstă, inclusiv printre tinerii între 18-24 de ani și cei de peste 60 de ani. Aceștia din urmă, la fel ca tinerii, găsesc o satisfacție deosebită în experiența cumpărăturilor în magazine, unde pot verifica personal produsele.

Stocuri limitate și cheltuielile impulsive

Deși Black Friday aduce valuri de reduceri atractive, există și câteva neplăceri pentru cumpărători. Peste 52% dintre participanți se plâng că produsele dorite se epuizează mult prea rapid, mai ales în online, unde cererea depășește adesea stocurile. De asemenea, 12% dintre respondenți se confruntă cu probleme tehnice pe site-urile retailerilor, iar 10,4% ajung să cheltuiască mai mult decât plănuiseră, tentați de promoțiile generoase.

 

Cu toate acestea, 16,4% dintre români preferă să vadă produsele direct în magazin, chiar dacă aglomerația poate fi uneori copleșitoare, considerând experiența mai autentică și mai sigură deoarece pot vedea produsele înainte de a le cumpăra.

 

Cei care și-au pregătit din timp lista de cumpărături, dar și cei care se lasă atrași de oferte pe loc, sunt așteptați la Veranda Mall, unde găsesc toate promoțiile de Black Friday din 2024, pregătite de magazine pentru a oferi acces la cele mai mici prețuri ale anului. Vizitatorii sunt încurajați să vină din timp pentru a descoperi produsele potrivite atât pentru ei, cât și pentru întreaga familie, și să profite din plin de reducerile oferite în această perioadă specială.

 

 

Veranda Mall

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Business OTS

Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!

19-05-2025 15:40

Server Axis optimizat cu AI pentru îmbunătățirea supravegherii video, chiar și în scenarii aglomerate

  Bucuresti, 19 mai 2025 – Axis Communications anunță lansarea unui server de înregistrare de ultimă generație, conceput special pentru a optimiza aplicațiile de analiză bazate pe inteligență artificială, precum căutarea în text liber în AXIS Camera Station Pro Smart search. Acest server oferă performanțe și eficiență de neegalat în scenarii aglomerate și le oferă clienților instrumentele necesare pentru a valorifica pe deplin potențialul sistemelor lor de supraveghere video.

19-05-2025 15:06

Verla Academy – inițiativă dedicată educației și dezvoltării profesionale în industria publicitară

  Un pas firesc în misiunea Verla este de a susține dezvoltarea continuă a profesiilor din domeniu, oferind produse de calitate, acces la know-how practic, traininguri specializate și surse constante de inspirație. „Verla Academy este mai mult decât un program educațional – este o comunitate de profesioniști pasionați, un loc unde ideile prind contur, iar afacerile cresc prin cunoaștere. Vrem să le oferim clienților noștri un spațiu accesibil, dinamic și relevant, în care pot învăța, experimenta și evolua.” - ne spune Vlad Alexandru Verzea, Director Dezvoltare Verla Verla Academy debutează cu un eveniment de excepți

19-05-2025 14:49

Jesús Carmona și Manu Masaedo au electrizat publicul la Romanian Creative Week. Începe săptămâna dominată de Fashion și New Media, la Iași

După un prim val de evenimente intense, de la concertele NeMO și competiții de street dance, la spectacole care au emoționat profund publicul, Romanian Creative Week, eveniment cultural strategic desemnat de Ministerul Culturii și cel mai amplu festival dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, deschide a doua săptămână. Publicul ieșean va descoperi instalații new media, expoziții imersive și show-uri de modă spectaculoase, desfășurate în unele dintre cele mai surprinzătoare locații din Iași.  

19-05-2025 14:35

Târgul Național Imobiliar TNI - ZEB EXPO

Oportunități IMOBILIARE inedite în actualul context politico-economic CUMPĂRĂ, CONSTRUIEȘTE sau RENOVEAZĂ 23-25 mai 2025, Palatul Parlamentului București, 19 mai 2025- Evenimentul definitoriu al pieței imobiliare din România, Târgul Național Imobiliar (TNI) - ZEB EXPO revine în perioada 23–25 mai 2025 cu o nouă ediție spectaculoasă, ce reunește ofe

19-05-2025 14:13

Vin roboții umanoizi la ASTROFEST 2025 – 24 mai, Parcul Crângași București

ASTROFEST 2025, cel mai mare festival festival de știință, astronomie și explorare a spațiului din România vă așteaptă sâmbăta aceasta în București, în sectorul 6.   A XI-a ediție se va desfășura sâmbătă, 24 mai 2025, între orele 10:00 – 22:00. Bucureștenii - și nu numai - sunt invitați

19-05-2025 13:19

Ce este o mașină electrică și cum se conduce un astfel de automobil?

Într-o eră în care tehnologia și preocupările ecologice se împletesc tot mai strâns, mașinile electrice au devenit o alegere din ce în ce mai populară pentru mulți șoferi. Aceste vehicule oferă o alternativă sustenabilă la modelele tradiționale pe benzină sau motorină, combinând inovația tehnologică cu eficiența energetică. Definiția unei mașini electrice O mașină electrică este un vehicul care utilizează un motor electric pentru a se deplasa, înlocuind motorul cu ardere internă specific vehiculelor convenționale. Acestea funcționează pe baza unui sistem de propulsie alimentat de bater

19-05-2025 13:09

Top 10 agenții SEO în 2025

  SEO reprezintă un ansamblu de tehnici menite să ajute site-urile web să apară cât mai sus în rezultatele organice ale motoarelor de căutare, precum Google. Prin optimizarea conținutului, a structurii tehnice și a autorității online, un site poate atrage trafic relevant fără a plăti constant pentru reclame. Companiile au nevoie de SEO pentru a fi vizibile exact în momentul în care potențialii clienți caută produsele sau serviciile lor. Spre deosebire de publicitatea tradițională, SEO acționează ca un canal de atragere a traficului pe termen lung, capabil să genereze lead-uri și vânzări constant, fără costuri recurente per click. Un site bine optimizat inspiră și încredere, fiind perceput ca relevant și de autoritat

19-05-2025 13:06

Adaptarea casei la condițiile de vară: Sfaturi practice pentru un confort optim

  Pe măsură ce temperaturile cresc, menținerea unui mediu confortabil în casă devine o prioritate. Adaptarea locuinței la condițiile de vară nu doar că îmbunătățește calitatea vieții, dar contribuie și la reducerea costurilor cu energia. Fie că ești în căutarea unor soluții pentru o izolare termică mai eficientă sau vrei să descoperi cele mai bune metode de aerisire, acest articol îți oferă sfaturi practice și ușor de aplicat. Citește mai departe pentru a afla cum poți transforma casa într-un refugiu răcoros și prietenos chiar și în cele mai toride zile de vară.   Cuprins Importanța protecției solare: perdele și jaluzele

19-05-2025 13:02

Iată cele mai importante piese pe care să le verifici după primul an de șofat!

  În calitate de șofer cu un an de experiență în spate, ai parcurs deja o parte semnificativă din drumurile care urmează. Acum, este momentul să îți îndrepți atenția către întreținerea mașinii tale și să te asiguri că toate piesele esențiale funcționează corespunzător. Acest articol te va ghida prin cele mai importante componente ale mașinii care necesită o verificare după primul an de șofat. Fie că este vorba despre anvelope, plăcuțe de frână sau filtre, vei descoperi de ce fiecare dintre aceste piese are un rol crucial în siguranța și performanța vehiculului tău. Află cum să faci verificările și întreținerea necesare pentru a te bucura de o mașină fiabilă și eficientă în anii ce vin.  

19-05-2025 12:02

Cine sunt câștigătorii celei de a XIII-a ediții a Dr. Oetker Junior Trophy

Arina Fomina a câștigat cea de a XIII-a editie a Dr. Oetker Junior Trophy, după ce a învins-o în finală, scor, 6-4, 6-0, pe Korana Barisic (Croația), în timp ce la băieți trofeul a fost cucerit de Moritz Freitag (Austria), după ce l-a învins în finală, scor, 6-1, 6-1, pe Luys Calin (Germania).      

19-05-2025 11:55

Când aerul condiționat cedează, ACME INSTAL este soluția rapidă și sigură în București

Reparații rapide și fără bătăi de cap pentru orice tip de aer condiționat, direct la tine acasă Vara bate la ușă și, odată cu temperaturile în creștere, aparatul de aer condiționat devine un aliat de nădejde pentru confortul zilnic. Însă, ce te faci când exact în mijlocul unei zile toride, aparatul începe să bâzâie ciudat, nu mai răcește eficient sau, mai rău, se oprește complet? Aici intervine experiența unei echipe de profesioniști care știu exact ce au de făcut. În București, tot mai mulți clienți aleg să apeleze la serviciile ACME INSTAL – o firmă specializată în reparații aer condiționat Bucuresti, cunoscută pentru promptitudine, seriozitate și lucrări de

19-05-2025 11:33

O instalație din cabluri reciclate, parte a Romanian Creative Week, transformă Iașul. Marlene Herberth: „O legătură dintre peisajul urban și memoria umanității”

Prima săptămână a Romanian Creative Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană și eveniment cultural strategic desemnat de Ministerul Culturii, propune publicului o experiență culturală diversă, care reunește evenimente îndrăznețe și în premieră. Piața Unirii găzduiește o instalație inovativă, realizată din deșeuri tehnologice ce capătă forma unui dom traversabil, în timp ce locații emblematice din Iași, precum Muzeul Metropolitan și Palatul Culturii, devin centre efervescente ale creației contemporane.  

19-05-2025 11:03

Mircea Cărtărescu și Horia Patapievici, conferințe emblematice, cu săli arhipline, la Iași. Romanian Creative Week continuă cu concerte, spectacole de dans și teatru

Mii de participanți, de la elevi de liceu la iubitori de cultură de toate vârstele, au fost prezenți la Conferințele Creativității din cadrul Romanian Creative Week, cel mai amplu eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană. Seria de conferințe a adus în prim-plan unele dintre cele mai actuale teme ale societății contemporane, explorate de personalități marcante ale vieții culturale și academice din România.  

19-05-2025 10:50

Analiză Storia: județele mari susțin activitatea din piața imobiliară, în ciuda scăderii din Capitală, conform datelor ANCPI și INS

Tranzacțiile cu locuințe cresc în Constanța (+23%) și Cluj (+8%) în primele patru luni din 2025 Mai multe credite pentru achiziții – ipotecile active urcă puternic în județe precum Ilfov (+46%) Se construiește mai mult: autorizațiile pentru locuințe sunt în creștere la nivel național (+8%)     Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a publicat datele despre numărul de tranzacții imobiliare din România de luna t

19-05-2025 10:43

Vacanțe mai relaxate cu „Roaming Zen” de la DIGI

    DIGI deschide sezonul estival cu „Roaming Zen”, campania care transformă vacanțele în momente de relaxare totală. Cu tarife prietenoase și beneficii generoase, clienții noi și existenți pot rămâne în legătură cu cei dragi, oriunde s-ar afla, fără grija costurilor legate de convorbiri internaționale sau trafic de date, pentru că la DIGI, conectivitatea nu ia pauză, nici măcar în concediu.   Campania se desfășoară în perioada

16-05-2025 15:28

Dialog strategic și soluții performante pentru viitorul retailului românesc

București, 14 mai 2025   COMUNICAT DE PRESĂ Magister, partener la Interactiv Brașov 2025 Dialog strategic și soluții performante pentru viitorul retailului românesc  

16-05-2025 15:06

O instalație din cabluri reciclate, semnată de celebra artistă Anetta Mona Chișa, transformă Piața Unirii. Marlene Herberth: „Este o îmbinare manifest între meșteșugul tradițional al fierăritului și tehnologie”

Prima săptămână a Romanian Creative Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană și eveniment cultural strategic desemnat de Ministerul Culturii, propune publicului o experiență culturală diversă, care reunește evenimente îndrăznețe și în premieră. Piața Unirii găzduiește o instalație inovativă, realizată din deșeuri tehnologice ce capătă forma unui dom traversabil, în timp ce locații emblematice din Iași, precum Muzeul Metropolitan și Palatul Culturii, devin centre efervescente ale creației contemporane.

16-05-2025 13:25

COMUNICAT DE PRESĂ - Societatea VADIA IMPEX SRL

  COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” „Apel de proiecte gestionat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României”  

16-05-2025 13:01

Lansare proiect - Nova Foam Trade SRL

  16.05.2025, Municipiul Pitesti   Comunicat de presa lansare proiect   Denumirea beneficiarului: Nova Foam Trade SRL Tit

16-05-2025 12:19

Vizita delegației Hong Kong Trade Development Council la sediul Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR)

  COMUNICAT DE PRESĂ București, 15 mai 2025   Vizita delegației Hong Kong Trade Development Council la sediul Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR) În data de 15 mai 2025, Uniunea Națională a Patronatului Român (UNPR) a avut onoarea de a primi la sediul său vizita domnului Chris Lo, Director Regional pentru Europa, Asia Centrală și Israel î