logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Românii între optimism și precauție: Barometrul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România 2024 - STUDIU

Image

 

Un nou studiu conceput de LIFE IS HARD, lider în digitalizarea industriei de asigurări, și realizat de firma de cercetare Cult Research, oferă o privire detaliată asupra stării de spirit, preocupărilor și deschiderii față de asigurări ale românilor din 2024. Studiul, realizat pe un eșantion reprezentativ de 795 de persoane active online, identifică 4 segmente distincte în rândul populației: Avangardiștii, Centrații pe sine, Spectatorii sociali și Deconectații social. Acest demers se aliniază cu misiunea LIFE IS HARD – MORE LIFE, care vizează îmbunătățirea calității vieții prin digitalizare și optimizarea proceselor de afaceri.

 

 

Starea de spirit a românilor: între optimism și pragmatism

 

Conform studiului, intitulat BARES.AS - Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România, 55% dintre români se declară optimiști, în timp ce 15% adoptă o atitudine pragmatică. Totuși, stresul și oboseala sunt resimțite de 12% dintre participanți, iar 6% se consideră pesimiști. Generația Z și Generația Y se arată mai optimiste decât Generația X și Baby Boomers, însă pragmatismul este mai accentuat la generațiile mai în vârstă.

 

Studiul pe care LIFE IS HARD l-a realizat oferă o radiografie cuprinzătoare a modului în care românii privesc asigurările în 2024, într-un context plin de incertitudini economice și sociale. Pentru noi, acest demers este strâns legat de misiunea companiei – MORE LIFE, prin care ne propunem să contribuim la îmbunătățirea calității vieții prin soluții digitale de protecție și securitate accesibile și personalizate. Totodată, studiul ne permite să ne menținem conectați la nevoile reale ale românilor, oferindu-ne o înțelegere clară a preferințelor lor în materie de risc, protecție și stabilitate financiară. Companiile de asigurări au astfel oportunitatea de a adapta produsele pentru a răspunde unor așteptări tot mai diverse, unde accesibilitatea și încrederea sunt criterii esențiale, a declarat Cătălin Chiș, CEO LIFE IS HARD.

 

 

 

Principalele temeri: sănătatea și stabilitatea financiară

Românii rămân precauți în fața viitorului. Principalele preocupări care pot afecta calitatea vieții sunt problemele de sănătate (68%), urmate de dificultățile financiare (59%) și problemele de securitate (35%), inclusiv teama de un posibil conflict în care România ar putea fi implicată. Aceste rezultate sugerează o nevoie tot mai mare de soluții de protecție personală și financiară.

 

 

 

Atitudinea față de asigurări: prețul și încrederea, factori decisivi

Criteriile după care românii își aleg asigurările reflectă un interes pragmatic. Prețul rămâne cel mai important factor în decizia de achiziționare (70%), urmat de încrederea în compania de asigurări (58%) și experiența în domeniu (37%). În ceea ce privește experiențele cu asigurările, 46% dintre români au o percepție oarecum pozitivă, în timp ce 32% se declară foarte mulțumiți de produsele de asigurare pe care le-au folosit.

 

 

 

 

 „Studiul BARES.AS vine să întărească angajamentul LIFE IS HARD de a inova și de a sprijini industria asigurărilor, completând demersurile noastre anterioare, cum ar fi soluțiile tehnologice 24Broker, 24Consultantși comparatorul www.24Broker.ro. Informațiile obținute sprijină inițiativele noastre tehnologice și oferă o valoare adăugată concretă partenerilor noștri, de la companiile de asigurare până la consultanți și brokeri. Totodată, acest studiu ne permite să oferim date esențiale și insight-uri despre diferitele categorii de clienți, facilitând astfel o înțelegere mai profundă a pieței și a comportamentului consumatorilor, contribuind la adaptarea ofertelor și strategiilor de vânzare pentru o eficiență crescută”, a menționat Cristian Filimon, Directorul Diviziei Tomorrowdedicată industriei asigurărilor din cadrul LIFE IS HARD

 

 

 

Deschiderea față de noi tipuri de asigurări

Cercetarea pe care am realizat-o împreună cu LIFE IS HARD arată că românii sunt tot mai deschiși către produse de asigurare inovatoare. Asigurările comportamentale, adaptate stilului de viață și obiceiurilor sănătoase, precum și cele pentru sănătatea mintală, câștigă teren, mai ales în rândul segmentului <Centrații pe sine>, din care 40% se arată interesați de aceste produse. În schimb, asigurările bazate pe inteligență artificială și colaborările cu fintech-uri rămân mai puțin înțelese de publicul larg”, a adăugat Paul Acatrini – Research Manager & Managing Partner Cult Research

 

 

 

Cele patru "Românii" ale asigurărilor

Studiul BARES.AS, prezentat în cadrul Transylvania Insurance Days 2024, subliniază existența a patru segmente principale ale populației, fiecare cu atitudini distincte față de asigurări:

 

  • Avangardiștii (23%): Optimiști, cu cele mai mari venituri și orientați către soluții de asigurare complexe.
  • Centrații pe sine (37%): Focalizați pe sănătatea emoțională și fizică, preocupați de viitor, dar cu o atitudine individualistă.
  • Spectatorii sociali (27%): Mai afectați de scumpiri și mai puțin dispuși să încheie polițe de asigurare din cauza satisfacției scăzute cu stilul lor de viață.
  • Deconectații social (13%): Cei mai vulnerabili, cu venituri mici și interes minim pentru asigurări, fiind categoria care încheie cele mai puține polițe.

 

Studiul BARES.AS - Baremul Comportamentelor Responsabile și al Asigurărilor din România completează misiunea LIFE IS HARD de a transforma industria asigurărilor prin soluții digitale și insight-uri bazate pe date, oferind sprijin real pentru parteneri și un plus de valoare pentru utilizatori.

 

 

 

 

Despre Life is Hard și ecosistemul său de business

 

LIFE IS HARD SA (LIH) este prima companie românească de software listată la BVB, piața AeRo, segmentul Premium, iar din 2021 face parte din indicele BET AeRO.

 

Compania are 20 ani de activitate, iar în 2020 a intrat în proces de dezvoltare accelerată prin achiziții și fuziuni care i-au crescut semnificativ rezultatele financiare și poziția pe piață. Astfel, LIFE IS HARD a integrat fondul de comerț al companiilor Active Power Solutions (APS) respectiv TreeComm, ambele distribuitori de telecomunicații B2B, a preluat 40% din acționariatul Performia Finance (servicii financiare), respectiv 100% din Innobyte Solutions (e-Commerce) și 10% din acțiunile Pointer Systems (companie antreprenorială de servicii de asistență de urgență pentru evenimente neprevăzute). În 2022, compania a fondat LIH Ventures, un braț de inovare pentru insurance și domenii conexe prin care își propune să susțină investiții în startup-uri cu potențial de scalare regională. 

LIFE IS HARD (LIH) este un furnizor de soluții de digitalizare care ajută companiile să își optimizeze și să își transforme procesele prin tehnologie avansată. Cu un angajament puternic față de inovare și excelență, LIH continuă să fie un partener de încredere pentru companiile din diverse industrii. Compania este structurată în trei divizii principale: Tomorrow, dedicată industriei asigurărilor; Engine, axată pe digitalizarea companiilor mici și mijlocii și a sectorului public; și Intention, care explorează noi inițiative în domeniul sănătății și viitorul digital.

24Broker este cea mai avansată soluție de brokeraj în asigurări, lansată de Life is Hard în urmă cu 20 de ani. Platforma, utilizată de aproape 100 de brokeri și integrată cu toți asigurătorii majori, susține peste 11.000 de utilizatori și oferă acces la mai mult de 130 de produse de asigurare.

Cu un scor NPS de 49%, semnificativ peste media industriei, platforma 24Broker a fost desemnată cea mai performantă platformă de insurtech din România. Această recunoaștere se datorează atât securității exemplare a datelor, cât și excelenței asistenței oferite de echipa de customer service LIFE IS HARD.

Misiunea LIFE IS HARD este ca prin intermediul întregului ecosistemului de business, LIFE IS HARD să devină partenerul tehnologic cheie în digitalizarea IMM-urilor și să revoluționeze industria asigurărilor prin crearea celui mai cuprinzător ecosistem de distribuție din Europa Centrală și de Est.

Începând din 2024, această ambiție este comunicată printr-o nouă promisiune de brand: MORE LIFE și un nou slogan: Soluții de digitalizare pentru business și ​viață, menite să reflecte filozofia grupului, valorile și direcția în care se îndreaptă compania.

 

Pentru informații suplimentare: Cristian Moldoveanu +4.0733.215.691 [email protected]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Business OTS

Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!

19-05-2025 15:40

Server Axis optimizat cu AI pentru îmbunătățirea supravegherii video, chiar și în scenarii aglomerate

  Bucuresti, 19 mai 2025 – Axis Communications anunță lansarea unui server de înregistrare de ultimă generație, conceput special pentru a optimiza aplicațiile de analiză bazate pe inteligență artificială, precum căutarea în text liber în AXIS Camera Station Pro Smart search. Acest server oferă performanțe și eficiență de neegalat în scenarii aglomerate și le oferă clienților instrumentele necesare pentru a valorifica pe deplin potențialul sistemelor lor de supraveghere video.

19-05-2025 15:06

Verla Academy – inițiativă dedicată educației și dezvoltării profesionale în industria publicitară

  Un pas firesc în misiunea Verla este de a susține dezvoltarea continuă a profesiilor din domeniu, oferind produse de calitate, acces la know-how practic, traininguri specializate și surse constante de inspirație. „Verla Academy este mai mult decât un program educațional – este o comunitate de profesioniști pasionați, un loc unde ideile prind contur, iar afacerile cresc prin cunoaștere. Vrem să le oferim clienților noștri un spațiu accesibil, dinamic și relevant, în care pot învăța, experimenta și evolua.” - ne spune Vlad Alexandru Verzea, Director Dezvoltare Verla Verla Academy debutează cu un eveniment de excepți

19-05-2025 14:49

Jesús Carmona și Manu Masaedo au electrizat publicul la Romanian Creative Week. Începe săptămâna dominată de Fashion și New Media, la Iași

După un prim val de evenimente intense, de la concertele NeMO și competiții de street dance, la spectacole care au emoționat profund publicul, Romanian Creative Week, eveniment cultural strategic desemnat de Ministerul Culturii și cel mai amplu festival dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană, deschide a doua săptămână. Publicul ieșean va descoperi instalații new media, expoziții imersive și show-uri de modă spectaculoase, desfășurate în unele dintre cele mai surprinzătoare locații din Iași.  

19-05-2025 14:35

Târgul Național Imobiliar TNI - ZEB EXPO

Oportunități IMOBILIARE inedite în actualul context politico-economic CUMPĂRĂ, CONSTRUIEȘTE sau RENOVEAZĂ 23-25 mai 2025, Palatul Parlamentului București, 19 mai 2025- Evenimentul definitoriu al pieței imobiliare din România, Târgul Național Imobiliar (TNI) - ZEB EXPO revine în perioada 23–25 mai 2025 cu o nouă ediție spectaculoasă, ce reunește ofe

19-05-2025 14:13

Vin roboții umanoizi la ASTROFEST 2025 – 24 mai, Parcul Crângași București

ASTROFEST 2025, cel mai mare festival festival de știință, astronomie și explorare a spațiului din România vă așteaptă sâmbăta aceasta în București, în sectorul 6.   A XI-a ediție se va desfășura sâmbătă, 24 mai 2025, între orele 10:00 – 22:00. Bucureștenii - și nu numai - sunt invitați

19-05-2025 13:19

Ce este o mașină electrică și cum se conduce un astfel de automobil?

Într-o eră în care tehnologia și preocupările ecologice se împletesc tot mai strâns, mașinile electrice au devenit o alegere din ce în ce mai populară pentru mulți șoferi. Aceste vehicule oferă o alternativă sustenabilă la modelele tradiționale pe benzină sau motorină, combinând inovația tehnologică cu eficiența energetică. Definiția unei mașini electrice O mașină electrică este un vehicul care utilizează un motor electric pentru a se deplasa, înlocuind motorul cu ardere internă specific vehiculelor convenționale. Acestea funcționează pe baza unui sistem de propulsie alimentat de bater

19-05-2025 13:09

Top 10 agenții SEO în 2025

  SEO reprezintă un ansamblu de tehnici menite să ajute site-urile web să apară cât mai sus în rezultatele organice ale motoarelor de căutare, precum Google. Prin optimizarea conținutului, a structurii tehnice și a autorității online, un site poate atrage trafic relevant fără a plăti constant pentru reclame. Companiile au nevoie de SEO pentru a fi vizibile exact în momentul în care potențialii clienți caută produsele sau serviciile lor. Spre deosebire de publicitatea tradițională, SEO acționează ca un canal de atragere a traficului pe termen lung, capabil să genereze lead-uri și vânzări constant, fără costuri recurente per click. Un site bine optimizat inspiră și încredere, fiind perceput ca relevant și de autoritat

19-05-2025 13:06

Adaptarea casei la condițiile de vară: Sfaturi practice pentru un confort optim

  Pe măsură ce temperaturile cresc, menținerea unui mediu confortabil în casă devine o prioritate. Adaptarea locuinței la condițiile de vară nu doar că îmbunătățește calitatea vieții, dar contribuie și la reducerea costurilor cu energia. Fie că ești în căutarea unor soluții pentru o izolare termică mai eficientă sau vrei să descoperi cele mai bune metode de aerisire, acest articol îți oferă sfaturi practice și ușor de aplicat. Citește mai departe pentru a afla cum poți transforma casa într-un refugiu răcoros și prietenos chiar și în cele mai toride zile de vară.   Cuprins Importanța protecției solare: perdele și jaluzele

19-05-2025 13:02

Iată cele mai importante piese pe care să le verifici după primul an de șofat!

  În calitate de șofer cu un an de experiență în spate, ai parcurs deja o parte semnificativă din drumurile care urmează. Acum, este momentul să îți îndrepți atenția către întreținerea mașinii tale și să te asiguri că toate piesele esențiale funcționează corespunzător. Acest articol te va ghida prin cele mai importante componente ale mașinii care necesită o verificare după primul an de șofat. Fie că este vorba despre anvelope, plăcuțe de frână sau filtre, vei descoperi de ce fiecare dintre aceste piese are un rol crucial în siguranța și performanța vehiculului tău. Află cum să faci verificările și întreținerea necesare pentru a te bucura de o mașină fiabilă și eficientă în anii ce vin.  

19-05-2025 12:02

Cine sunt câștigătorii celei de a XIII-a ediții a Dr. Oetker Junior Trophy

Arina Fomina a câștigat cea de a XIII-a editie a Dr. Oetker Junior Trophy, după ce a învins-o în finală, scor, 6-4, 6-0, pe Korana Barisic (Croația), în timp ce la băieți trofeul a fost cucerit de Moritz Freitag (Austria), după ce l-a învins în finală, scor, 6-1, 6-1, pe Luys Calin (Germania).      

19-05-2025 11:55

Când aerul condiționat cedează, ACME INSTAL este soluția rapidă și sigură în București

Reparații rapide și fără bătăi de cap pentru orice tip de aer condiționat, direct la tine acasă Vara bate la ușă și, odată cu temperaturile în creștere, aparatul de aer condiționat devine un aliat de nădejde pentru confortul zilnic. Însă, ce te faci când exact în mijlocul unei zile toride, aparatul începe să bâzâie ciudat, nu mai răcește eficient sau, mai rău, se oprește complet? Aici intervine experiența unei echipe de profesioniști care știu exact ce au de făcut. În București, tot mai mulți clienți aleg să apeleze la serviciile ACME INSTAL – o firmă specializată în reparații aer condiționat Bucuresti, cunoscută pentru promptitudine, seriozitate și lucrări de

19-05-2025 11:33

O instalație din cabluri reciclate, parte a Romanian Creative Week, transformă Iașul. Marlene Herberth: „O legătură dintre peisajul urban și memoria umanității”

Prima săptămână a Romanian Creative Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană și eveniment cultural strategic desemnat de Ministerul Culturii, propune publicului o experiență culturală diversă, care reunește evenimente îndrăznețe și în premieră. Piața Unirii găzduiește o instalație inovativă, realizată din deșeuri tehnologice ce capătă forma unui dom traversabil, în timp ce locații emblematice din Iași, precum Muzeul Metropolitan și Palatul Culturii, devin centre efervescente ale creației contemporane.  

19-05-2025 11:03

Mircea Cărtărescu și Horia Patapievici, conferințe emblematice, cu săli arhipline, la Iași. Romanian Creative Week continuă cu concerte, spectacole de dans și teatru

Mii de participanți, de la elevi de liceu la iubitori de cultură de toate vârstele, au fost prezenți la Conferințele Creativității din cadrul Romanian Creative Week, cel mai amplu eveniment dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană. Seria de conferințe a adus în prim-plan unele dintre cele mai actuale teme ale societății contemporane, explorate de personalități marcante ale vieții culturale și academice din România.  

19-05-2025 10:50

Analiză Storia: județele mari susțin activitatea din piața imobiliară, în ciuda scăderii din Capitală, conform datelor ANCPI și INS

Tranzacțiile cu locuințe cresc în Constanța (+23%) și Cluj (+8%) în primele patru luni din 2025 Mai multe credite pentru achiziții – ipotecile active urcă puternic în județe precum Ilfov (+46%) Se construiește mai mult: autorizațiile pentru locuințe sunt în creștere la nivel național (+8%)     Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) a publicat datele despre numărul de tranzacții imobiliare din România de luna t

19-05-2025 10:43

Vacanțe mai relaxate cu „Roaming Zen” de la DIGI

    DIGI deschide sezonul estival cu „Roaming Zen”, campania care transformă vacanțele în momente de relaxare totală. Cu tarife prietenoase și beneficii generoase, clienții noi și existenți pot rămâne în legătură cu cei dragi, oriunde s-ar afla, fără grija costurilor legate de convorbiri internaționale sau trafic de date, pentru că la DIGI, conectivitatea nu ia pauză, nici măcar în concediu.   Campania se desfășoară în perioada

16-05-2025 15:28

Dialog strategic și soluții performante pentru viitorul retailului românesc

București, 14 mai 2025   COMUNICAT DE PRESĂ Magister, partener la Interactiv Brașov 2025 Dialog strategic și soluții performante pentru viitorul retailului românesc  

16-05-2025 15:06

O instalație din cabluri reciclate, semnată de celebra artistă Anetta Mona Chișa, transformă Piața Unirii. Marlene Herberth: „Este o îmbinare manifest între meșteșugul tradițional al fierăritului și tehnologie”

Prima săptămână a Romanian Creative Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative din Uniunea Europeană și eveniment cultural strategic desemnat de Ministerul Culturii, propune publicului o experiență culturală diversă, care reunește evenimente îndrăznețe și în premieră. Piața Unirii găzduiește o instalație inovativă, realizată din deșeuri tehnologice ce capătă forma unui dom traversabil, în timp ce locații emblematice din Iași, precum Muzeul Metropolitan și Palatul Culturii, devin centre efervescente ale creației contemporane.

16-05-2025 13:25

COMUNICAT DE PRESĂ - Societatea VADIA IMPEX SRL

  COMUNICAT DE PRESĂ “PNRR: Fonduri pentru România modernă și reformată!” „Apel de proiecte gestionat de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României”  

16-05-2025 13:01

Lansare proiect - Nova Foam Trade SRL

  16.05.2025, Municipiul Pitesti   Comunicat de presa lansare proiect   Denumirea beneficiarului: Nova Foam Trade SRL Tit

16-05-2025 12:19

Vizita delegației Hong Kong Trade Development Council la sediul Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR)

  COMUNICAT DE PRESĂ București, 15 mai 2025   Vizita delegației Hong Kong Trade Development Council la sediul Uniunii Naționale a Patronatului Român (UNPR) În data de 15 mai 2025, Uniunea Națională a Patronatului Român (UNPR) a avut onoarea de a primi la sediul său vizita domnului Chris Lo, Director Regional pentru Europa, Asia Centrală și Israel î