logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Romanian Creative Week 2022, în cifre: peste 350.000 de persoane în public, 800 de artiști, 74 de evenimente, 500 de persoane în organizare. Ediția viitoare va fi în perioada 19 – 28 mai 2023

Image

Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești, s-a încheiat luni, 30 mai, după zece zile intense de muzică, show-uri de modă, spectacole de arte vizuale și expoziții superbe, o mare competiție de gaming, o tabără de creație muzicală, dezbateri privind cultura și industria blockchain, precum și multe alte evenimente-etalon din zona cultural-artistică, dar și antreprenorială. Organizatorii au anunțat că, în 2023, Romanian Creative Week va avea loc la Iași, în perioada 19 – 28 mai.

 

Iașul s-a transformat, astfel, în perioada 20 – 30 mai 2022, în capitala creativității din România, RCW 2022 atingând un record pentru un eveniment de acest tip organizat la Iași. Peste 350.000 de persoane au participat la cele 74 de evenimente incluse în calendarul de 10 zile al RCW 2022, interacționând cu lucrările a peste 800 de artiști prezenți la Iași.

 

Peste 250 de voluntari ai FONTIS s-au implicat în organizarea evenimentului. În total, însă, mai mult de 500 de oameni au fost implicați în organizarea Romanian Creative Week 2022. Doar pentru a asigura logistica și echipamentele tehnice pentru întregul eveniment au fost folosite 14 TIR-uri, 3 camioane, 8 dube, iar nu mai puțin de 10 firme de profil au fost implicate în eveniment.

 

 

Ediția din acest an a Romanian Creative Week a fost construită în jurul a șase piloni importanți: Arts & Crafts, Content Creation, Creative Entrepreneurship, Design, Innovation & Digital și New Media. Romanian Creative Week 2022 a fost organizat de Federația Patronatelor Industriilor Creative (FEPIC), în parteneriat cu Primăria Municipiului Iași, Palas, Ministerul Culturii, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Universitatea „Al. I. Cuza” Iași, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași.

 

„Este greu, dar nu este imposibil. Cred că pentru un asemenea eveniment contează mult experienţa pe care ai acumulat-o în viaţă, experienţa în organizarea evenimentelor de o asemenea anvergură. Desigur, evenimentul acesta este aparte, aş putea spune unic în România, pentru că are mai multe festivaluri în el. Adică am început cu un festival de muzică, CATEDRAL, am continuat cu un festival de film - Moldova Film Festival şi am terminat cu Romania Fashion Week, un eveniment dedicat designerilor din modă”, a fost concluzia Irinei Schrotter, organizator al RCW.

 

CATEDRAL, cel mai amplu festival de muzică și arte vizuale, cu un line-up curatoriat de Summer Well, a avut un succes răsunător încă de la prima lui ediție, din acest an, cu mai bine de 12.000 de persoane în public. Milky Chance, Sevdaliza, Disco Sigaretta, Alexandrina, Moonlight Breakfast, Dimitri’s Bats, Zimbru, CS84, Cassia, Spike și Robin and the Backstabbers sunt artiștii care au urcat pe catedrală, cea mai mare scenă construită, până acum, pentru un festival de muzică din țară. CATEDRAL a fost organizat de Catedral Music Festival, avându-i drept parteneri pe: UniCredit Bank, gloTM, Rompetrol, Palas, Mega Image, Voyo, Pro TV, Wink Media, Travis, Camper, Kiss FM, Radio Hit, Perfecte.ro, Newsweek România și PressHub.ro.

 

Cred că succesul CATEDRAL, încă de la prima ediție a festivalului, a fost faptul că am construit acest line-up foarte fresh, foarte nou, cu multe trupe actuale, care au albume scoase recent. Și, din ceea ce am văzut, publicul prezent în număr mare la Iași a așteptat și a rezonat excelent cu artiștii, cu toată atmosfera festivalului. Cred că este un început foarte bun și pentru Romanian Creative Week, dar și pentru această inițiativă nouă pentru Iași, care se numește CATEDRAL”, a declarat John Varbiu, reprezentant Summer Well, curatorul CATEDRAL.

 

Romanian Fashion Week (RFW), aflat deja la a 14-a ediție, a umplut Grădinile Palas de spectatori, în cele trei zile (27 – 29 mai) cu peste 40 de show-uri de modă, semnate de peste 100 de designeri români. Nu mai puțin de 75 de modele au fost aduse la Iași pentru prezentările de modă. RFW a fost parte a secțiunii Design din cadrul Romanian Creative Week, organizată de FEPIC, în parteneriat cu Palas, Primăria Municipiului Iași, Raiffeisen Bank, Lancôme, Philips, Freudenberg, Greenfield, DPD, Volvo, Rodotex, Noir, Dorna, FIT.  

 

În privința publicului, nici măcar ploaia nu a reușit să-i clintească din loc pe cei prezenți la festivalul de modă, câteva mii în fiecare zi, aceștia bucurându-se de prezența la Iași a unora dintre cei mai buni designeri români, dar și a unui număr impresionant de tineri designeri. De altfel, Romanian Fashion Week este cunoscut pentru lansarea, de-a lungul anilor, a tinerelor talente din lumea modei.

 

„Romanian Fashion Week este dedidcată viitorului inovativ al modei românești. Ceea ce o să vedeți pe podium este o ipostază a ceea ce poate să însemne această inovație în viitorul modei românești”, a explicat Lucian Broscățean, curatorul Romanian Fashion Week, care a fost conceptul celei de-a XIV-a ediții a evenimentului de la Iași.

 

City Kings, marea competiție de gaming din cadrul RCW, organizată de Nexus în cadrul RCW 2022, a fost conectată de Vodafone și susținută de Lenovo, Red Bull și Rodotex. În cele trei zile ale evenimentului, 27 – 29 mai, peste 8.000 de împătimiți de gaming și streaming au venit în Sala Polivalentă din Iași, pentru a se bucura de competiție.

 

„Am început evenimentul de gaming la Romanian Creative Week dintr-o joacă. Am zis «Cum ar fi să avem o competiție pentru această zonă de public?» Anul trecut, pe o vreme total descurajantă, au venit 500 de tineri la un cort pe care l-am amenajat la Palas și nu am făcut față cu înscrierile. Am avut 8 computere de joc. La ediția a doua, am extins evenimentul la Sala Sporturilor, am adus 20 de computere și console și simulatoare de formula 1. Iar numărul de tineri care au venit la cele trei standuri a ajuns, în primele două zile, la 3.000 de persoane”, a explicat Ionuț Polexe, CEO Roton, co-organizator City Kings.

 

 

Mai multe dezbateri, conferințe și workshop-uri au fost găzduite, anul acesta, de Romanian Creative Week, între care Viitorul Culturii, Becoming an Antrepreneur (realizat de UniCredit Bank), RCW Forum (organizat de Future in Textiles, parte a Federației Patronale a Industriilor Creative), care a adunat nume mari din fashion, beauty și alte industrii creative, Blockchain (organizat de Stakeborg, în parteneriat cu George. Primul banking inteligent, FEPIC, Palas, Code 932), o interesantă dezbatere despre  perspectivele de viitor ale tehnologiei blockchain, IndieRo on Tour (organizat de ), workshopurile IndieRO on Tour te ajută să înțelegi mai bine cum funcționează online-ul, care sunt capcanele în care poți să cazi și ce anume trebuie să faci pentru ca sumele pe care le poți câștiga din muzica digitală să crească în termen scurt.

 

 

Peste 50 de artiști consacați și debutanți au participat la a doua ediție a Musicalling, din cadrul RCW, în cadrul celor trei secțiuni ale evenimentului: Musicalling Showcase, tabăra de creație muzicală Musicalling Music Camp și workshop-urile IndieRo on Tour. Musicalling, parte a secțiunii Content Creation a RCW 2022, a fost organizat de FEPIC, în parteneriat cu Raiffeisen Bank, IndieRo, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Rodotex, Universitatea de Medicină și Farmacie „GR. T. Popa” Iași.

 

„Această ediție a doua a fost mult peste prima de anul trecut. E valabil și pentru Musicalling, și pentru Romanian Creative Week. E clar că aceste evenimente au din ce în ce mai mare căutare. Am fost plăcuți impresionați că artiștii au fost mai receptivi decât anul trecut. Totul a crescut extraordinar și a fost minunat”, a explicat Cătălin Muraru, co-fondator Roton și organizator al Musicalling.

 

Secțiunea Content Creation a mai inclus și un eveniment care se desfășoară doar la Iași într-o formă atât de concentrată: House of Influecencers. În prezent, vedetele nu mai aparțin doar scenei, televiziunii sau cinematografiei, ci și unor zone noi de manifestare: rețele sociale. La House of Influencers, pe Strada Lăpușneanu, visătorii care speră să devină virali pe internet s-au putut fotografia cu trei instalații „instagramabile”, pline de lumini și efecte speciale. Partenerul principal al proiectului a fost glo™.

 

House of Influencers a fost curatoriat de Sebastien Koma, artist New Media și designer, și s-a bucurat de prezența unora dintre cei mai relevanți influenceri din online-ul românesc, urmăriți în social media de milioane de oameni.

 

New Media Alley, pe pietonalul Ștefan cel Mare, și New Media Street, pe Bulevardul Copou, au fost tot timpul aglomerate în cele patru zile cât a durat expoziția. Secțiunea New Media a fost susținută de gloTM, Spitalul Clinic de Urgență „Dr. Iacob Czihac” Iași, Școala Primară „Gheorghe Asachi.

 

„Secțiunea New Media a crescut brusc la a doua ediție. Un proiect se ridică, în mod normal, puțin câte puțin. Dacă anul trecut au fost 11 instalații, ar fi trebuit să fie 14 acum. Dar au fost mult mai multe. Dacă anul trecut am avut o New Media Alley, acum am ajuns deja la 4 alei, practic. O asemenea creștere vine la pachet cu riscuri. Dar, în realitate, a fost cu surprize plăcute: atât publicul, cât și artiștii care au expus au fost încântați”, a declarat Andrei Cozlac, curatorul secțiunii New Media. Artistul vizual, premiat de către Uniter de două ori, Andrei Cozlac a arătat că pe colegii săi expozanți i-a luat prin surprindere afluxul mare de persoane interesate de operele lor.

 

 

Un public numeros a vizionat cele 9 proiecții de film incluse în selecția Moldova Film Festival, proiectate gratuit la Muzeul „Vasile Pogor” - Casa Junimii.

 

Publicul ieșean a putut urmări în premieră națională filme preluate de la festivaluri internaționale prestigioase, precum cele de la Berlin și Cannes, regizate de autori de renume internațional ca Angela Schanelec, Alexandre Koberidze și Aleksey German Jr, alături de o competiția de scurtmetraje a festivalului, care a scos la înaintare tinerele voci ale cinema-ului românesc.

 

„Selecția curatorială de anul acesta a adus în discuție perioada de trauma globală pe care o trăim cu toții (pandemie, izbucnirea unui război), mai ales având în vedere că ultimul an ne-a constrâns să regândim nu doar relația noastră cu ceilalți cât și cu spațiul public și privat, dar și multe dintre conceptele cu care operam intuitiv, la nivel individual și social”, a dezvăluit Caterina Pruteanu, curatorul Moldova Film Festival.  Cele 13 scurtmetraje prezentate Moldova Film Festival au fost selectate într-o competiție la care au participat 70 de filme.

 

 

 

Despre Romanian Creative Week

Aflat la cea de-a doua ediție, Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înființată la Iași, în 2011, FEPIC a organizat, până în prezent, peste 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești.

 

Alături de FEPIC, organizatori ai evenimentului sunt: Palas, Primăria Municipiului Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Complexul Muzeal Național Moldova Iași, Universitatea „Al. I. Cuza”, Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Universitatea de Medicină și Farmacie „Gr. T. Popa” Iași, Rodotex.

 

Parteneri: UniCredit Bank, glo™, George. Primul banking inteligent, Lancôme România, Philips, Raiffeisen Bank, Vodafone, Greenfield Copou Residence, Freudenberg Innovating Together, Volvo, DPD, Lenovo, Red Bull, Polirom, StakeBorg, Code 932, FONTIS, Wink, Smiley Camper, Travis, Fit, Creative Romanian Film Makers, Noir, Indiero, Acaju, Beerzone, Cafeneaua Piața Unirii, Czech In, Skin, Tribeca, Proevent, Dorna, Aeroportul Internațional Iași, Institutul Francez Iași, Administrația Națională Apele Române, Spitalul Clinic Universitar de Urgență „Dr. Iacob Czihac” Iași și Școala Primară „Gheorghe Asachi Iași”.

Partenerii media ai evenimentului: Pro TV, TVR Iași, Kiss FM, Voyo, Agerpres, Perfecte.ro, Newsweek România, PressHub.ro, Radio Iași.

Amănunte despre RCW, pe romaniancreativeweek.ro pe paginile noastre de FacebookInstagram, și pe canalul nostru de YouTube.

 

 

 

 

AGERPRES nu îşi asumă responsabilitatea pentru informaţiile conţinute de comunicatele primite şi publicate în fluxul de ştiri sau pe site-ul public. Responsabilitatea conţinutului aparţine exclusiv emitentului comunicatului de presă.

Agenţia Naţională de Presă AGERPRES nu poate fi trasă la răspundere pentru informaţii inexacte/false transmise de către emitenţii comunicatelor de presă.

AGERPRES îşi rezervă dreptul de a nu publica comunicatele de presă care conţin exprimări injurioase, atacuri la persoană şi/sau acuzaţii, încălcări ale drepturilor altor persoane, garantate de Constituţia României.

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Business OTS

Vocea ta, vizibilitatea ta: articolele tale, în lumina reflectoarelor!

17-04-2025 12:30

Cum să împarți sarcinile în bucătărie pentru a economisi timp

  În lumea rapidă în care trăim, timpul a devenit un lux pe care puțini și-l pot permite. Fie că este vorba despre carieră, responsabilități de familie sau momente de relaxare personală, fiecare minut contează. În acest context, gestionarea eficientă a sarcinilor în bucătărie poate face diferența între o zi stresantă și una de succes. Organizarea și repartizarea corectă a treburilor domestice în bucătărie nu doar că economisesc timp prețios, dar creează și o atmosferă plăcută, cooperativă. În continuarea acestui articol, vei descoperi sfaturi practice și strategii testate care te vor ajuta să împărți sarcinile culinare într-un mod echilibrat, maximizând eficiența și menținând armonia în familie. Fii gata să transformi haosul bucătăriei într-un spațiu bine coord

17-04-2025 12:29

Soluții ecologice pentru gestionarea deșeurilor în grădină

  Sursa foto: Pexels.com   Gestionarea deșeurilor din grădină poate deveni o parte firească a unui stil de viață mai atent la natură. Există numeroase metode simple și eficiente prin care grădina poate deveni un spațiu mai curat și mai bine organizat, fără a pierde din farmecul personal. Compostarea resturilor organice, folosirea recipientelor reciclabile sau recondiționarea obiectelor vechi sunt doar câteva dintre opțiunile ușor de pus în practică. Reciclarea poate merge mână în mână cu un design plăcut, adaptat gusturilor fiecăruia. Chiar și grădinile mai mici pot beneficia de soluții practice,

17-04-2025 12:25

Sfaturi utile care te vor ajuta să îți accelerezi smartphone-ul în câteva minute

Smartphone-urile au devenit o parte indispensabilă din viața noastră. Le folosim pentru muncă, comunicare, distracție, iar pe măsură ce le utilizăm, performanța poate scădea considerabil. Poți cumpăra un smartphone nou din Breezy sau poți încerca câteva metode simple și eficiente pentru a reda viteza și performanța unui telefon vechi. Curățarea cache-ului și a datelor aplicațiilor

17-04-2025 12:24

Știai că există un abonament care nu îți ia, ci îți dă bani pentru facultatea copilului tău? Hai să afli despre ce este vorba!

    Azi e o mogâldeață veselă și perfectă, care gângurește și descoperă lumea cu fiecare pas, iar mâine se pregătește să plece la facultate, să își urmeze visurile și să devină un adult responsabil. Părinții știu că timpul trece extraordinar de repede atunci când ai copii, așadar, a te pregăti financiar la 2,3,10 ani ai copilului pentru când va merge la facultate este doar o dovadă de înțelepciune. Cu abonamentul-asigurare de viață Renta Master de la Asirom pui bani deoparte lunar, iar la vârsta la care copilului tău va merge la facultate, ai banii necesari pregătiți.

17-04-2025 11:30

Comunicat de presă – Unitatea Administrativ–Teritorială Judeţul Harghita, prin Consiliul Judeţean Harghita

Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Harghita prin Consiliul Județean Harghita, în calitate de Beneficiar, anunță derularea proiectului cu titlul „Renovarea energetică a Școlii Populare de Artă și Meserii a Județului Harghita”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C5/2/B.2.1/1, PNRR/2022/C5/B.2.2/1, componenta 5 — Valul renovării, axa 2 — Schema de granturi pentru eficiență energetică și reziliență în clădiri publice, aprobat prin Ordinul MDLPA nr. 441/2022, pentru care apoi a fost încheiat Contractul de finanțare nr. 9092/24.01.2023 între M

17-04-2025 11:27

Coduri de reducere, vouchere și cupoane. Pe toate le găsești aici - CodCupon.ro

CodCupon.ro, platforma online dedicată accesării codurilor de reducere, voucherelor și ofertelor magazinelor online din România, își reafirmă angajamentul de a oferi coduri autentice și verificate pentru a ajuta vizitatorii să economisească la cumpărături. Lansată recent, platforma și-a câștigat deja încrederea utilizatorilor prin furnizarea de vouchere și coduri promoționale reale, eliminând astfel dezamăgirile generate de codurile ineficiente. Misiunea și valorile noastre Într-o piață în care promoțiile pot induce în eroare,

17-04-2025 11:23

Ai fost raportat negativ la Biroul de Credit? Încă mai ai șanse la finanțare!

Când auzi „ești în Biroul de Credit”, primul gând e că ușile băncilor ți se închid. Mulți clienți vin la noi convinși că dacă au avut o întârziere, fie și una singură, nu mai au nicio șansă la un credit. Însă realitatea este mult mai nuanțată. Faptul că ești raportat în Biroul de Credit nu înseamnă automat că ești „interzis” în sistemul bancar. Totul ține de context, detalii și… cunoașterea regulilor jocului. Un refuz nu înseamnă sfârșitul drumului. Cu un plan bun și o abordare corectă, poți obține creditul de care ai nevoie. Ce este și ce face Biroul de Credit? Biroul de Cr

17-04-2025 11:18

Comunicat de presă – Unitatea Administrativ–Teritorială Judeţul Harghita, prin Consiliul Judeţean Harghita

Unitatea Administrativ - Teritorială Județul Harghita, prin Consiliul Județean Harghita, în calitate de Beneficiar, a început activitățile proiectului cu titlul „Dotarea cu mobilier, materiale didactice și echipamente digitale a 83 unități de învățământ și conexe din județul Harghita”, în urma semnării contractului de finanțare UEFISCDI nr. 297DOT/2023, înregistrat la CJ Harghita cu nr. 131292/26.07.2023, depus în cadrul apelului PNRR\ Pilonul VI. Politici pentru noua generație\ Componenta C15: Educație\Reforma 4. Crearea unei rute profesionale complete pentru învățământul tehnic superior \Investiția 13.Echiparea laboratoarelor informatice din școlile de educație și formare profesională (EFP) și \Investiția 14. Echiparea atelie

17-04-2025 08:16

COMUNICAT DE PRESĂ

Anca Macovei Vlăsceanu, Fondatoarea  Mark Twain International School (MTIS) și CEO Romania Education Alliance (REA), desemnată „Arhitecta Educației Viitorului”   La 30 de ani de la lansarea MTIS, Anca și Dan Macovei Vlăsceanu, alături de partenerii Morphosis Capital și Vybros Partners, au lansat Romania Education Alliance (REA) pentru integrarea și dezvoltarea prin know how a școlilor private de renume din România;

17-04-2025 08:10

Helpship, parte a grupului euShipments.com a făcut un pas important în 2024 – investiții strategice pentru extindere regională

La un an de la intrarea în grupul euShipments.com, compania românească de fulfillment Helpship a marcat un 2024 plin de dezvoltare. Investiții majore în infrastructură, tehnologie și automatizare consolidează poziția Helpship pe piața din Europa de Est și oferă comercianților online români un avantaj competitiv real.   Din mai 2023, Helpship este parte a grupului euShipments.com – un consorțiu de top în Europa Centrală și de Est, specializat în servicii cross-border și fulfillment pentru eCommerce.   

17-04-2025 08:06

Stil și confort în sezonul de primăvară-vară: descoperă noua colecție Seroussi

Primăvara este cel mai bun sezon de înnoire a garderobei masculine, fiind momentul ideal a aduce prospețime, culoare și eleganță în ținutele tale. Noua colecție de primăvară-vară de la Seroussi este exact ceea ce ai nevoie pentru a te bucura de ținute rafinate și confortabile în fiecare zi. Descoperă piese vestimentare ce impresionează prin eleganță și confort, oferind echilibrul perfect între clasic și modern. O colecție de piese vestimentare masculine croite pentru zile călduroase

17-04-2025 08:03

Cum să alegi furnizorul ideal pentru tichetele de masă

Fiecare achiziție sau contract încheiat este precedat de căutări și documentare, astfel încât alegerea să fie, dacă se poate, cea mai bună. Regula se aplică și în cazul angajatorilor care decid să le ofere salariaților unul dintre cele mai apreciate beneficii extrasalariale – tichete de masă. Alegerea furnizorului potrivit pentru tichetele de masă este esențială pentru a asigura o experiență optimă atât pentru companie, cât și pentru angajați

16-04-2025 15:16

Milestone Technology Day Romania 2025: Viitorul tehnologiei video – AI, Cloud, ROI și Securitate Responsabilă – în centrul discuțiilor la București

București, 16 aprilie 2025 – Evenimentul „Milestone Technology Day România 2025” s-a desfășurat astăzi, 16 aprilie 2025, la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, reunind peste 150 de experți din industrie, lideri de tehnologici, parteneri integratori și clienți finali. Organizată de Milestone Systems, conferința a reprezentat o platformă vitală pentru explorarea celor mai recente inovații în managementul video (VMS), procesarea video inteligentă, soluțiile Cloud (VSaaS) și impactul tehnologiilor emergente precum Inteligența Artificială Generativă (GenAI) asupra industriei de securitate fizică.

16-04-2025 15:09

Comunicat de presă - SOFIS MOBILI SRL

Comunicat de presă “PNRR : Fonduri pentru România modernă şi reformată!”   Data: 16.04.2025   Anunț începere implementare proiect: „DIGITALIZAREA ACTIVITATII SOCIETATII SOFIS MOBILI SRL”

16-04-2025 14:46

Produsele bestseller de Paște de pe Notino.ro: Ce preferă românii în 2025

Cadourile bune se simt imediat. Nu trebuie să fie mari, scumpe sau teatrale, dar e obligatoriu să fie alese cu cap. Asta pare să fi înțeles deja mii de români care și-au făcut listele de Paște cu o eficiență demnă de sărbătorile de iarnă. În 2025, la Notino, lucrurile se mișcă rapid: parfumurile rămân vedete, dar tot mai mulți oameni pun în coș și produse de îngrijire, device-uri de beauty și seturi atent ambalate care nu mai au nevoie de nicio fundă. Adevărul e că atunci când găsești toate ideile de cadou într-un singur loc, timpul devine brusc un aliat, nu o amenințare. Ce ale

16-04-2025 14:22

Comunicat de presă – Unitatea Administrativ–Teritorială Judeţul Harghita, prin Consiliul Judeţean Harghita

Unitatea Administrativ-Teritorială Județul Harghita prin Consiliul Județean Harghita, în calitate de Beneficiar, anunță derularea proiectului cu titlul „Renovarea energetică a Școlii Populare de Artă și Meserii a Județului Harghita”, finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în cadrul apelului de proiecte PNRR/2022/C5/2/B.2.1/1, PNRR/2022/C5/B.2.2/1, componenta 5 — Valul renovării, axa 2 — Schema de granturi pentru eficiență energetică și reziliență în clădiri publice, aprobat prin Ordinul MDLPA nr. 441/2022, pentru care apoi a fost încheiat Contractul de finanțare nr. 9092/24.01.2023 între M

16-04-2025 12:56

Legătura nebănuită identificată de cercetători între somn și celulele stem. Cum ar putea acestea să ne scape de apnee în somn

  Tratamentele pentru apnee, insomnie sau alte tulburări de somn ar putea veni sub forma unei injecții cu celule stem, nu prin pastile sau o mască, arată o cercetare nouă a unui grup de medici de la Institutul Royan pentru Biologie și Tehnologie a Celulelor Stem din Teheran, care au arătat că lipsa de somn nu doar ne face morocănoși, ci poate sabota chiar mecanismele interne de regenerare ale corpului. Studiul lor publicat în Stem Cell Research & Therapy aduce în prim-plan o conexiune surprinzătoare, dar esențială: somnul și celulele stem nu doar că se influențează reciproc, c

16-04-2025 12:54

Exorigo-Upos: Etichetele digitale de preț (ESL) pot reduce costurile pentru retaileri, cu până la 70%

  Industria ESL - estimată să ajungă la valoarea de 3,5 miliarde de dolari până în 2031     București, 16 aprilie 2025 – Pe măsură ce adoptarea tehnologiei la nivel global crește, piața etichetelor digitale de preț (ESL) este estimată să ajungă de la 1,2 miliarde de dolari în 2023, la 3,5 miliarde de dolari până în 2031. Această soluție poate reduce costurile de implementare pentru retail

16-04-2025 12:49

VTEX, partener oficial al Manchester City pentru operațiunile de comerț digital

    București, 16 aprilie 2025 — VTEX (NYSE: VTEX), platforma completă și composabilă de comerț digital pentru branduri și retaileri B2C și B2B de top, anunță lansarea unei colaborări globale cu campionii Premier League Manchester City, devenind partenerul oficial al clubului pentru operațiunile de comerț digital

16-04-2025 12:38

Homplex accelerează investițiile în inovație și leadership pentru a livra soluții smart în infrastructură

  Fondatorul Bogdan Panainte consolidează echipa de top management și recrutează un director comercial cu experiență de 20 de ani în companii mari   Homplex, companie antreprenorială românească specializată în furnizarea de soluții inovatoare pentru siguranță, confort și eficiență energetică, își consolidează poziția pe piața de profil după ce a închis anul 2024 cu o cifră de afaceri de 44 milioane lei și bugetează pentru 2025 investiții în cercetare-dezvoltare de până la 5% din cifra de afaceri.