Galați: Universitatea ''Dunărea de Jos'' a câștigat cu punctaj maxim Proiectul PNRR ''EduLeadManager''

Universitatea ''Dunărea de Jos'' a câștigat cu punctaj maxim Proiectul PNRR ''EduLeadManager - dezvoltarea capacității instituționale a unităților de învățământ prin leadership și management performant'', informează, marți, instituția gălățeană.
''Proiectul PNRR 'EduLeadManager - dezvoltarea capacității instituționale a unităților de învățământ prin leadership și management performant' este un proiect câștigător al Universității 'Dunărea de Jos' din Galați, cu maximum de punctaj obținut în competiția națională lansată în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență - Componenta C15: Educație, Reforma 7: Reforma guvernanței sistemului de învățământ preuniversitar și profesionalizarea managementului, Investiția 18: Program de formare și îndrumare pentru manageri și inspectori școlari. Proiectul are un parteneriat de excepție cu opt instituții educaționale, reprezentative la nivelul regiunii de Sud-Est: Universitatea 'Dunărea de Jos' din Galați, Universitatea Ovidius din Constanța și Casele Corpului Didactic din județele Galați, Brăila, Vrancea, Buzău, Constanța și Tulcea'', se arată într-un comunicat de presă transmis de universitate.
Activitățile din cadrul proiectului ''EduLeadManager'' vor avea ca rezultat formarea a 1.125 de manageri de unități de învățământ preuniversitar, inspectori școlari și alte categorii de personal cu funcții de management instituțional, contribuind la ''atingerea țintei strategice asumată la nivel național prin programul PNRR de minimum 10.000 persoane care au urmat un program complet de formare și îndrumare în Leadership și Management educațional''.
Proiectul ''EduLeadManager'' se adresează managerilor din unități de învățământ, inspectorate școlare, case ale corpului didactic, CJRAE și alte structuri decizionale din învățământul românesc și este conceput plecând de la premisa că ''performanța în domeniului educațional depinde de profesionalismul resursei umane care asigură managementul la toate nivelurile de formare''.
''Diversificarea și creșterea în complexitate a activității manageriale impun un profil al competențelor adaptat noilor realități socio-economice, administrative și culturale. Stimularea și finanțarea formării personalului managerial prin PNRR, la nivelul întregului sistem de învățământ, constituie o investiție în organizațiile școlare, cu efecte benefice și durabile'', se subliniază în comunicat.
Potrivit sursei citate, dominanta tematică a proiectului este sintetizată de managerul acestuia, prof. univ. dr. Simona Marin.
''Sistemele de învățământ resimt presiunea generată de nevoia de educație de calitate, de ritmul accelerat al schimbărilor și de nivelul crescut al solicitărilor față de școală și, implicit, față de personalul didactic și managerial. (...) România depune eforturi sistematice în ultimii ani pentru a se alinia strategiilor și orientărilor europene, cu intenția oficială de corelare și reconfigurare a politicilor din domeniul formării personalului didactic și de conducere din sistemul de învățământ. Managementul educațional performant ar putea oferi răspunsuri la aceste schimbări complexe și ar favoriza dezvoltarea comunităților de învățare și transformarea instituțiilor școlare în 'organizații care învață''', a declarat ea.
Simona Marin a menționat că managerii unităților școlare au dificila misiune de a implementa reformele educaționale și de a crea cadrul propice pentru performanță, calitate, inovație, dezvoltare, comunicare, cooperare, stimulare, inițiativă, și investiție.
''Dar, de multe ori, instituțiile de învățământ sunt nevoite să funcționeze în condiții socio-economice și culturale imprevizibile, schimbările fiind dese și de cele mai multe ori generate contextual, ca soluții punctuale, și nu ca elemente ale unei gândiri strategice, de evoluție pe un timp mediu și lung. Unitățile de învățământ și membrii acestora se află sub semnul unor permanente provocări ce impun decizii rapide, adaptări și chiar transformări radicale. Succesul în astfel de condiții depinde în mare măsură de aplicarea unui management performant la toate nivelurile de formare a resurselor umane'', a adăugat prof. univ. dr. Simona Marin.
Proiectul ''EduLeadManager'' vine în sprijinul demersurilor realizate la nivel național, susținute nemijlocit de cei opt parteneri din proiect, pentru formarea cadrelor didactice din învățământul preuniversitar. AGERPRES/ (AS - redactor: Ecaterina Ignat, editor: Antonia Niță, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Rectorul SNSPA sesizează Parchetul în legătură cu 'presupusele fapte penale' în cazul sociologului Marius Pieleanu
Rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Remus Pricopie, a decis miercuri sesizarea Parchetului General în legătură cu 'presupusele fapte penale' în cazul sociologului Marius Pieleanu. 'Miercuri, 30 iulie 2025, rectorul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, prof. univ. dr. Remus Pricopie,
Titularizare: Rata notelor mai mari sau egale cu 7 s-a majorat cu 3,14% după contestații
Procentul candidaților care au obținut note mai mari sau egale cu 7 la proba scrisă a examenului de Titularizare este de 46,66% după rezolvarea contestațiilor, a anunțat miercuri Ministerul Educației și Cercetării. După contestații, rata notelor mai mari sau egale cu 7 s-a majorat cu 3,14% (de la 43,59% la 46,66%), în timp ce rata notelo
Au fost afișate rezultatele finale la Titularizare
Rezultatele finale, după contestații, la proba scrisă a concursului național de Titularizare au fost afișate miercuri la sediile Inspectoratelor școlare județene și pe site-ul dedicat. Concursul de Titularizare constă în susținerea unei inspecții speciale la clasă sau a unei probe practice și, ulterior, a unei probe scrise.
ASE anunță încheierea sesiunii de admitere din iulie; va fi organizată o nouă sesiune pentru locurile disponibile
Academia de Studii Economice din București va organiza o nouă sesiune de admitere pentru toate ciclurile de studii universitare pentru ocuparea locurilor rămase disponibile în urma concursului de admitere din iulie. Potrivit unui comunicat remis miercuri AGERPRES, înscrierile pentru programele de licență și masterat se vor desfășur
Rezultatele finale la Titularizare - afișate miercuri
Rezultatele finale, după contestații, la proba scrisă a concursului național de Titularizare vor fi afișate miercuri la sediile inspectoratelor școlare județene și pe site-ul dedicat, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării. Concursul de Titularizare constă în susținerea unei inspecții speciale la clasă sau a
Galați: Profesori români din cinci țări, la Congresul Internațional al Cadrelor Didactice din România și Diaspora
Profesori români din cinci țări participă la Galați, în perioada 28-31 iulie, la Congresul Internațional al Cadrelor Didactice din România și al Cadrelor Didactice de Etnie Română de peste Hotare, organizat sub egida Asociației Generale a Învățătorilor din România (AGIRo) - cea mai veche și importantă asociație profesională a cadrelor dida
Sindicaliștii din învățământ solicită demisia ministrului Educației
Reprezentanții sindicatelor din învățământ solicită demisia ministrului Educației și Cercetării, Daniel David, și au anunțat că începând de miercuri vor picheta sediul ministerului. 'Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație 'Spiru Haret' și Federația Națională 'Alma Ma
Facultatea de Jurnalism a Universității din București lansează un nou curs postuniversitar
Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București lansează, începând cu anul universitar 2025 - 2026, cursul postuniversitar ''Comunicare și Interpretare în Limba Semnelor Române'', singurul acreditat de Ministerul Educației și Cercetării care oferă calificarea de interpret în limba s
Maramureș: Reabilitarea a patru școli din municipiul Baia Mare este asigurată, susține primarul Dăncuș
Finanțarea destinată reabilitării a patru școli din municipiul Baia Mare nu a fost ratată, iar procesul de modernizare a respectivelor unități de învățământ va fi realizat etapizat, a informat, marți, primarul Doru Dăncuș. Acesta a subliniat că în spațiul virtual a fost lansată o informație falsă care acredita ideea că finanț
Ministerul Educației a pus în consultare proiecte subsecvente Legii 141/2005 privind unele măsuri fiscal-bugetare
Ministerul Educației și Cercetării a pus în consultare publică luni patru proiecte subsecvente Legii 141/2005 privind unele măsuri fiscal-bugetare. Este vorba despre un proiect de ordin pentru modificarea metodologiei privind organizarea claselor în regim simultan, proiecte proceduri reorganizare unități învățământ preu
Vâlcea: Elevii de 10 din Râmnic, recompensați de municipalitate cu premii în valoare de 11.800 lei
Cele două eleve din județul Vâlcea care au obținut media 10 la examenele naționale din această vară au fost recompensate vineri de Primăria Râmnicu Vâlcea cu premii în bani. Maria Renata Popescu este singura cu 10 pe linie la Evaluarea Națională, iar Maria Novac are media maximă la Bacalaureat, ambele fiind eleve ale Co
Universitatea București, admitere iulie: peste 48.000 de candidaturi pentru cele 20.000 de locuri scoase la concurs
Cele 20 de facultăți ale Universității din București (UB) au primit, în sesiunea din iulie de admitere la programele de licență, masterat și doctorat, peste 48.000 de candidaturi pentru cele 20.000 de locuri scoase la concurs. Potrivit unui comunicat al Universității din București, transmis, vineri, AGERPRES, pentru programele de licență
Alin Ștefănuț (ISJ Bihor): 67% din clasele de a IX-a - învățământ profesional și tehnic
Inspectorul școlar general din județul Bihor, Alin Ștefănuț, a evidențiat, vineri, importanța Campusului dual din Oradea și, în general, pregătirea în domeniul tehnic și profesional, el punctând că, pentru anul școlar 2025-2026, este prevăzut un procent de 67% din totalul claselor de a IX-a pentru aceste domenii. 'Acest campus pentru &ici
Sindicatele din învățământ îi cer președintelui Nicușor Dan să nu promulge 'măsurile anti-educație'
Sindicatele din învățământ au trimis, vineri, un memoriu președintelui Nicușor Dan, în care îi solicită ca, în calitate de mediator între stat și societate, să vină în sprijinul învățământului românesc, prin blocarea 'măsurilor anti-educație cuprinse în Legea privind unele măsuri fiscal-bugetare'.
O medalie de aur, patru de argint și două premii speciale pentru România, la Olimpiada Internațională de Fizică
Lotul României a obținut o medalie de aur, patru medalii de argint și două premii speciale la Olimpiada Internațională de Fizică 2025 (IPhO), desfășurată anul acesta în Franța, la Paris, în perioada 17 - 25 iulie. Ionuț Gabriel Stan de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică din București a obținut medalie de aur. Pe