logo logo

Agerpres – Agenția Națională de Presă: Știri de actualitate cu informații de încredere pentru o societate bine informată.

Bucuresti

Piaţa Presei Libere nr. 1, sector 1

Telefon: +4 021.2076.110; +4 021.2076.105

[email protected]

Consiliul Naţional al Elevilor: Programa nu e adaptată nevoilor elevilor; nu se mai simt motivaţi să meargă la şcoală

Imagine din galeria Agerpres

Preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor (CNE), Antonia Pup, a declarat joi, în cadrul unei dezbateri online, că elevii nu se mai simt motivaţi să meargă la şcoală şi din cauza faptului că programa şcolară nu este adaptată nevoilor lor.

"Elevii nu se mai simt motivaţi să meargă la şcoală poate şi din cauza faptului că programa şcolară nu este adaptată nevoilor lor. Asta cred eu că ar trebui să fie punctul de la care ar trebui să începem discuţia. (...) Programa şcolară este una foarte riguroasă, este riguros construită. Nu mi se pare că profesorii chiar pot să ajungă la elevi, să fie facilitatori ai procesului educaţional, care ar trebui să fie despre beneficiarul direct al educaţiei", a spus Pup la dezbatarea online "Şcolile pilot şi viitorul educaţiei din România, între inerţia actuală şi alternativele curriculare", organizată de Asociaţia "Ţine de Noi", Fundaţia Hanns Seidel România şi Fundaţia Hanns Seidel Moldova.

Potrivit acesteia, "pe partea de drept la educaţie", sistemul educaţional din România este "unul profund inechitabil", întrucât elevii din România din "mai multe categorii sociale" încă nu au drept la educaţie.

În ceea ce priveşte curriculumul, elevii vor ca ei să poată decide ce materii fac la şcoală.

"În momentul de faţă se aleg doar pentru a completa o normă didactică sau alta. Nu avem cu adevărat un proces educaţional flexibil şi, din păcate, acest lucru se vede", a spus reprezentantul CNE.

Ea este de părere că nu în toate şcolile ar trebui să se facă predarea la fel.

"Nici măcar modul în care se predau anumite materii. Pentru că, din păcate, şcolile nu mai formează oameni care să poată să se adapteze uşor la piaţa muncii. (...) Sistemul este foarte centralizat şi centralizarea aceasta eu nu o văd că are o finalitate, pentru că nici măcar nu avem dreptul la educaţie pentru toţii copiii. Ar trebui să lăsăm comunităţile şcolare să ajungă cu adevărat la elevi, pentru că şcoala nu ar mai trebui să fie un loc unde te duci, stai şapte ore, pleci acasă, obţii o diplomă de Bacalaureat şi gata. Ar trebuie să fie un proces despre elev. În momentul de faţă, foarte mulţi elevi învaţă doar pentru note, foarte mulţi elevi învaţă doar pentru o evaluare la sfârşitul unui ciclu de învăţământ", a arătat Antonia Pup.

Preşedintele Agenţiei Române de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar, Şerban Iosifescu, a apreciat că este nevoie de şcoli pilot.

"Este nevoie de şcoli pilot. (...) Consider că trebuie să pornim de la ceea ce vrem de la sistemul de învăţământ. Trebuie să pornim de la date şi de la indicatori clari. Ce vrem să îmbunătăţim şi pe urmă vedem noi cum. (...) Avem rate mai mici decât alte ţări din UE în privinţa participării la educaţia timpurie. Avem o rată mare de părăsire timpurie a şcolii şi prin diverse măsuri de politică publică nu am reuşit decât să o înrăutăţim. Şi avem rezultate foarte slabe la evaluările internaţionale. Dacă vrem să încercăm ceva nou trebuie să încercăm ceva care duce la îmbunătăţirea situaţiei în privinţa acestor indicatori de participare şcolară, de rezultate ale învăţării", a susţinut Iosifescu.

Liliana Romaniuc, consilier de stat în Guvern, a opinat că este nevoie ca educaţia să se facă "altfel" şi să fie încercate alte abordări.

"Sunt o persoană care susţine ideea şcolilor pilot. (...) Este nevoie să facem educaţie altfel, poate să încercăm să facem alte lucruri, alte abordări. (...) Atunci când mă refer la şcoală pilot, nu ar trebui să ne referim doar la dimensiunea aceasta curriculară sau la cea a carierei didactice, ci aici ar trebui să intre, în opinia mea, toate acele modele de transformare care pot aduce îmbunătăţire sistemului de educaţie şi şcolii respective. Ar trebuie să ne gândim că o şcoală pilot ar putea să însemne sau ar trebui să însemne implementarea unei intervenţii, a unui program academic, o abordare nouă în multe domenii, cum ar fi procesul de predare-învăţare", a mai afirmat Romaniuc. AGERPRES/(AS - autor: Roberto Stan, editor: Florin Marin, editor online: Ady Ivaşcu)

Afisari: 11

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].


Alte știri din categorie

Educatie - Stiinta 23-01-2025 21:27

David: Modernizarea sistemului de învățământ înseamnă să ne întoarcem la esența educației prin transferul eficient de competențe

Modernizarea învățământului înseamnă întoarcerea la 'esența educației' prin transferul eficient de competențe, iar absolvenții să devină buni profesioniști, buni cetățeni și oameni cu o calitate bună a vieții, afirmă ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, în mesajul transmis cu ocazia Zilei Internaționale a Educației (2

Educatie - Stiinta 23-01-2025 21:00

Daniel David: Un ministru nu trebuie să fie un administrator care face micro-management

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi că nu a venit la conducerea ministerului pentru interese politice sau personale, ci să facă lucrurile să funcționeze bine, și a susținut că un ministru nu trebuie să facă 'micro-management'. 'Dacă au fost miniștri care au vrut să facă micro-management, eu cred că este

Educatie - Stiinta 23-01-2025 19:34

Bihor: Universitatea din Oradea, inclusă în clasamentul Times Higher Education cu două noi domenii de studiu

Universitatea din Oradea a fost inclusă în clasamentul Times Higher Education cu două noi domenii de studiu, ajungând astfel să fie citată de trei ori, rezultate prin care instituția se poziționează printre cele mai competitive universități din țară, a transmis joi, într-un comunicat, instituția academică. Potrivit sursei, do

Educatie - Stiinta 23-01-2025 15:13

Arad: 16 elevi sunt diagnosticați cu fobie școlară, iar unii trebuie să învețe acasă

Tulburarea numită ''fobie școlară'' apare tot mai des la copii, indiferent de vârstă, au constatat specialiștii, care vor să tragă un semnal de alarmă pentru ca părinții să fie atenți la simptome, în Arad fiind diagnosticate 16 cazuri. Medicul neuropsihiatru Diana Trifa, de la Compartimentul de Psihiatrie Pediatrică

Educatie - Stiinta 23-01-2025 14:47

Harghita: Toate unitățile școlare din Miercurea-Ciuc, dotate cu mobilier nou și tehnologie digitală, prin PNRR

Toate unitățile școlare din Miercurea-Ciuc vor fi dotate cu mobilier nou și tehnologie digitală, în cadrul unui amplu proiect derulat de Primăria municipiului și finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Mobilierul scos din uz și aflat în stare bună va fi donat elevilor din Beregovo, Ucraina. P

Educatie - Stiinta 23-01-2025 12:59

Daniel David: Metodologia de la bacalaureat este elaborată în 2024, nu am modificat-o

Metodologia de la bacalaureat este elaborată în anul 2024 și nu a fost modificată, a declarat joi ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, în mesajul său înainte de începerea probelor de evaluare a competențelor din cadrul examenului național de bacalaureat. 'În zilele următoare veți participa la probele de evaluare a

Educatie - Stiinta 23-01-2025 08:27

Probele de evaluare a competențelor din cadrul bacalaureatului încep luni

Probele de evaluare a competențelor din cadrul primei sesiuni a examenului de bacalaureat vor începe luni, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației. În intervalul 27-29 ianuarie are loc evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română - proba A, între 29 și 31 ianuarie vor fi evaluate competențe

Educatie - Stiinta 22-01-2025 19:58

Vâlcea: Arheologul Ionuț Tuțulescu afirmă că descoperirile de la Tetoiu 'pun pe tapet importanța Europei în apariția omului'

Noul studiu despre situl arheologic Bugiulești (comuna Tetoiu), denumit și 'Valea lui Grăunceanu', publicat de curând în revista Nature Communications, aduce date importante despre evoluția comunităților umane, spune arheologul vâlcean Ionuț Tuțulescu, care adaugă că deși mai sunt lucruri de lămurit în ceea ce privește descoperirile di

Educatie - Stiinta 22-01-2025 17:33

Mureș: Nou concept la Reghin de academie sportivă pentru copii, incluzând educația nutrițională și psihologia

În municipiul Reghin a fost inaugurată, la inițiativa vicepreședintelui Agenției Naționale pentru Sport, Gabriel Toncean, prima academie sportivă pentru copii care va include și educația nutrițională și psihologia sportivă, pe lângă antrenamentele fizice. 'Odată cu proiectul pe care l-am inițiat, de introducere a educației nutr

Educatie - Stiinta 22-01-2025 13:01

Bistrița-Năsăud: Peste 15% dintre elevii din anii terminali de liceu nu s-au înscris la Bacalaureat

Un număr de 310 elevi din anii terminali de liceu din județul Bistrița-Năsăud, reprezentând circa 15,6% din total, nu s-au înscris pentru a susține probele de competențe lingvistice și digitale din cadrul examenului de Bacalaureat, potrivit datelor comunicate miercuri AGERPRES de către inspectorul școlar general, Vasile Șteopoaie.

Educatie - Stiinta 22-01-2025 11:55

Bihor: Universitatea din Oradea marchează 15 ani de excelență în cercetarea doctorală în Sociologie

Universitatea din Oradea a celebrat, marți, aniversarea celor 15 ani de excelență în cercetarea doctorală în Sociologie, un deceniu și jumătate de la înființarea programului de doctorat în Sociologie, a informat miercuri, într-un comunicat, directorul Școlii Doctorale de Sociologie, Adrian Hatos. Cu această ocazie

Educatie - Stiinta 22-01-2025 11:50

Timiș: Universitatea de Vest a inaugurat laboratorul de robotică

Universitatea de Vest Timișoara (UVT) a inaugurat, miercuri, laboratorul de robotică, un pas important în direcția inovării, echipat cu imprimante 3D și tehnologie de ultimă generație, care le oferă studenților oportunitatea dezvoltării de proiecte complexe, să învețe și să realizeze cercetări în domeniul roboticii. Teodor Grumeza, li

Educatie - Stiinta 21-01-2025 16:37

Rectorul Universității din București: Finalizarea renovării tronsonului Facultății de Istorie este planificată vara aceasta

Finalizarea renovării primului tronson al clădirii Universității din București (UB), cel al Facultății de Istorie, este planificată vara aceasta, a declarat, marți, rectorul acestei instituții de învățământ superior, Marian Preda. 'Conform planificării, în această vară ar trebui să avem gata primul tronson, pe cel central

Educatie - Stiinta 21-01-2025 16:29

Dâmbovița: 'SMART - Studenți motivați să ajungă antreprenori de succes', proiect cu fonduri europene derulat de Universitatea Valahia

Universitatea Valahia din Târgoviște anunță, marți, derularea unui proiect cu fonduri europene pentru formarea și dezvoltarea de competențe profesionale cerute pe piața muncii, studenții putând participa la programe de învățare la locul de muncă prin stagii de practică. Proiectul, intitulat 'SMART - Studenți motivați să a

Educatie - Stiinta 21-01-2025 15:01

Cluj: UBB a lansat un volum omagial dedicat academicianului Ioan-Aurel Pop, la împlinirea a 70 de ani

Universitatea 'Babeș-Bolyai' (UBB) din Cluj-Napoca i-a dedicat un volum omagial academicianului Ioan-Aurel Pop, la împlinirea vârstei de 70 de ani. 'Lansarea volumului 'Episoade și reverberații ale Evului Mediu', dedicat academicianului Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române și fost rector al UBB, l