Ecaterina Andronescu: Mă gândeam dacă am putea să gândim o formulă ca nu toate şcolile să înceapă la ora 8,00

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, a declarat miercuri, în cadrul Adunării Generale a Asociaţiei Municipiilor din România, că nu exclude adoptarea unei formule conform căreia nu toate şcolile să înceapă programul la ora 8,00.
Precizările au fost făcute după ce primarul general Gabriela Firea a vorbit despre organizarea unei reţele de microbuze şcolare în vederea decongestionării traficului din Capitală şi a cerut sprijinul ministerului în vederea implementării proiectului.
"Sunt de acord cu propunerea doamnei primar şi chiar mă gândeam - şi poate că acest lucru este valabil în mai multe oraşe - dacă am putea să gândim o formulă: nu toate şcolile să înceapă la ora 8,00. Să încercăm să decalăm programul în aşa fel încât să nu supraaglomerăm oraşele. Din punctul de vedere al ministerului, suntem extrem de deschişi spre propunerile dumneavoastră. (...) Problema cu microbuzele, propusă de doamna primar Gabriela Firea, funcţionează în Cluj şi funcţionează cu rezultate foarte bune. Poate fi o soluţie, un model pe care să îl avem în mai mute din oraşele noastre aglomerate", a spus Ecaterina Andronescu.
Ea a avansat totodată ideea organizării unor laboratoare mobile în şcoli.
"Nu mai avem laboratoare în şcoli. Sincer vă spun că mă gândesc la o formulă de a construi laboratoare mobile şi de a deplasa aceste laboratoare de la o şcoală la alta. Când am introdus clasa pregătitoare în şcolile noastre, în cele mai multe clasa pregătitoare a intrat în laboratoarele de fizică, biologie şi chimie. Şi suntem acum în situaţia să avem un deficit de cadre didactice chiar la aceste discipline, ceea ce, fără îndoială, nu este de acceptat", a precizat ministrul.
Ecaterina Andronescu a vorbit şi despre transformarea liceului tehnologic în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat.
"Mi se pare normal, este corect să creştem competenţele autorităţilor locale în ceea ce priveşte învăţământul preuniversitar. S-a făcut această solicitare de către dumneavoastră şi în viitoarea lege trebuie să o prindem. Liceul tehnologic, după opinia mea, este cea mai mare vulnerabilitate a sistemului de învăţământ românesc în acest moment. Ca urmare, încercăm să vedem cum putem să îl regândim şi să îl transformă în liceu tehnologic dual, cu un bacalaureat diferenţiat. Este nivelul următor de pregătire după şcoala profesională şi cred că lucrul acesta trebuie să îl facem şi trebuie să îl restructurăm prin lege, pentru că legea actuală nu ne permite să facem acum această transformare", a menţionat ministrul Educaţiei.
Andronescu a pledat şi pentru un cadru legislativ "mai apropiat de realităţi" în ceea ce priveşte obţinerea avizului ISU.
"În legătură cu ISU, cred că este o problemă pentru care va trebui să găsim o formulă legislativă. (...) La Politehnică am făcut două clădiri noi din fonduri europene şi în momentul în care a fost proiectată clădirea am avut avizul ISU. Am urmat construcţia în conformitate cu recomandările lor şi când am terminat clădirea aveam probleme, pentru că ei îşi schimbaseră standardele de aprobare a funcţionării. Mi se pare că aşa ceva trebuie corectat prin lege şi stabilit într-un cadru general mai aproape de realităţile noastre", a explicat ea. AGERPRES/(A - autor: Irinela Vişan, editor: Claudia Stănescu, editor online: Irina Giurgiu)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Brăila: ''Porturi pe malul românesc al Dunării', tema Simpozionului de Artă Plastică - Tabăra de pictură
'Porturi pe malul românesc al Dunării' este tema Simpozionului de Artă Plastică - Tabăra de pictură de anul acesta, eveniment dedicat elevilor din clasele I-XII din toată țara, potrivit informațiilor furnizate, joi, de organizatorul manifestării, Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Brăila. Tabă
Ministrul Educației propune extinderea influenței European Institute of Innovation and Technology în România
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi că dorește extinderea influenței European Institute of Innovation and Technology (EIT) în țară, pentru a stimula inovația în beneficiul bunăstării oamenilor și pentru creșterea competitivității țării. Ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel Davi
REPORTAJ/Dâmbovița: Învățământ dual la Moreni - între abandon școlar și dorința de a lucra pentru Armata Română
Elevii de liceu din localitatea dâmbovițeană Moreni au ocazia să facă practică, în cadrul programului de învățământ dual, la o unitate din industria de armament. Abandonul școlar a făcut ca mare parte din elevii înscriși în program să renunțe, dar cei care au mai rămas spun că sunt pasionați de mecanică și vor să înveț
MARTIE LA FEMININ/Bistrița-Năsăud: Dora Baba, dăscălița cu păr albastru care deschide copiilor poarta spre arte
Clubul Scenica din Bistrița a devenit, în ultimii ani, unul din locurile de educație non-formală cele mai frecventate la nivel local, unde o dăscăliță cu părul albastru le deschide copiilor poarta spre arte, prin clase de pictură și teatru. Nonconformista crescută într-o familie tradițională de dascăli se numește Dora Baba și misiunea ei declarată
Ministrul Educației a decis lansarea unui proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale în unități educaționale
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a decis lansarea unui proiect-pilot de utilizare a inteligenței artificiale în unități educaționale. 'După o întâlnire cu conducerea Microsoft România, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a decis să implementeze un proiect-pilot de u
Simulare Evaluare Națională/ Prezență de 92% la proba de Limba și literatura maternă
Prezența la proba de Limba și literatura maternă din cadrul simulării Evaluării Naționale a fost miercuri de 92%, informează Ministerul Educației. Potrivit datelor furnizate de inspectoratele școlare județene, au participat circa 9.600 de elevi din totalul celor aproximativ 10.400 de elevi așteptați să susțină proba și niciun elev nu a fost el
Simularea Evaluării Naționale se încheie cu proba la limba și literatura maternă
Simularea Evaluării Naționale se încheie miercuri cu proba la limba și literatura maternă, care va fi susținută de elevii din partea minorităților naționale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației. Pentru proba de limbă maternă sunt înscriși circa 10.000 de elevi. Rezultatele vor fi comunicate individu
Proiectul privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru anul de învățământ 2025 - 2026, în consultare
Ministerul Educației și Cercetării a lansat marți în consultare publică proiectul de hotărâre de Guvern privind aprobarea cifrelor de școlarizare pentru învățământul preuniversitar de stat și pentru învățământul superior de stat în anul 2025 - 2026. Potrivit ministerului, cifrele de școlarizare propuse
Ministerul Educației a pus în consultare un proiect de metodologie pentru predarea Religiei
Ministerul Educației și Cercetării a pus în consultare publică un proiect de metodologie pentru predarea Religiei, care reglementează organizarea predării acestei discipline în învățământul preuniversitar, inclusiv modalitatea de înscriere a elevilor la cursuri. 'Părinții/reprezentantul legal, pentru elevul mi
Prezență de 92,7% la proba de Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale
Prezența la proba de Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale a fost de 92,7%, iar cinci elevi au fost eliminați pentru tentativă de fraudă, informează, marți, Ministerul Educației și Cercetării. 'La proba de Matematică, desfășurată astăzi, 18 martie, în cadrul simulării EN VIII 2025, au participat, potrivit informațiilor
Brăila: Echipa de robotică 'Helix' a Bibliotecii Județene a obținut Premiul 2 INNOVATE în finala 'First Tech Challenge'
Echipa de robotică 'Helix' a Bibliotecii Județene 'Panait Istrati' din Brăila a obținut Premiul 2 INNOVATE în finala Campionatului Național de Robotică 'First Tech Challenge' România, obținând pentru al treilea an consecutiv rezultate remarcabile la această competiție. 'Premiul 2 INNOVATE pentru ec
Cluj: Studenți ai UBB au obținut patru medalii la Balcaniada de Matematică 2025
Studenți ai Universității 'Babeș-Bolyai' (UBB) din Cluj-Napoca au obținut patru medalii la Balcaniada de Matematică 2025. 'Studenții Facultății de Matematică și Informatică a Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (UBB) au obținut patru medalii de argint și de bronz la Balcaniada Studențească de Matematică SEEMOUS 2025 (
Salvați Copiii: Suma plătită de părinți pentru educația copiilor a crescut cu aproape 45% față de 2021
Suma pe care părinții o plătesc pentru educația copiilor a crescut cu aproape 45% față de 2021 și s-a triplat față de cea din 2018, iar cei mai mulți bani se duc pe meditații, care au apărut și la ciclul primar, potrivit unui sondaj al Salvați Copiii, realizat pe baza datelor culese la finalul anului 2024. Părinții sunt nevoiți să plătească, în medie, ap
Simularea Evaluării Naționale continuă cu proba la Matematică
Elevii din clasele a VIII-a susțin, marți, proba la Matematică din cadrul simulării Evaluării Naționale, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației. Elevii din partea minorităților naționale vor susține miercuri proba de limba și literatura maternă. Rezultatele vor fi comunicate individual în data de 31 martie și vor fi analizat
O nouă creșă și-a deschis porțile pentru copii, în Piatra-Neamț
Creșa ''Alba ca Zăpada'' și-a deschis porțile, luni, pentru două grupe de câte 22 copii, urmând ca până în toamnă să funcționeze la capacitatea maximă de 70 locuri. Creșa a fost realizată cu fonduri de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), prin Compania Națională de Inv