Andronescu crede că ar trebui gândit un sistem de evaluare a profesorilor din preuniversitar: Noi îl aplicăm în învăţământul superior

Ministrul Educaţiei Naţionale, Ecaterina Andronescu, crede că ar trebui gândit un sistem de evaluare periodică a profesorilor din învăţământul preuniversitar.
"În legea japoneză, două lucruri mi s-au părut absolut speciale, şi anume - din trei în trei ani profesorii sunt mutaţi între şcoli de către autorităţile locale. Profesorii cei mai buni sunt trimişi în şcolile unde copiii au nevoi speciale - să spunem aşa. Nu cred că putem să aplicăm noi această metodă, pentru că am produce prea mult deranj şi cred că acest lucru nu avem cum să-l aplicăm la mentalitatea noastră, la modul în care noi ne raportăm şi la şcoală, şi la profesori, şi la autorităţi. A doua chestiune care mi s-a părut foarte interesantă este evaluarea profesorilor din 10 în 10 ani. Din 10 în 10 ani toţi profesorii susţin, după un program de formare, două examene: unul - disciplina pe care fiecare profesor o predă şi celălalt în metodele noi de pedagogie. Poate ne gândim că o asemenea abordare am putea să o avem şi noi", a spus ministrul Andronescu.
Ea a menţionat că această metodă de evaluare este aplicată în învăţământul superior.
"Este o idee, până când ajunge să fie în lege calea e foarte lungă, ea poate fi în dezbatere publică şi lăudată şi criticată. Dacă şi Parlamentul o va accepta, dacă discutând în teritoriu colegii profesori vor accepta, poate vom introduce un procent de evaluare, însă trebuie să gândim, indiferent că e modelul japonez sau altul, pentru că noi îl aplicăm de foarte mulţi ani în învăţământul superior şi constat că acest lucru ne-a motivat în primul rând pe noi, pe profesori. În fiecare an, suntem obligaţi să facem autoevaluarea, iar Consiliul Departamentului face evaluarea, ceea ce înseamnă că anual noi scriem în fişă ce am făcut în acel an, ce lucrări am scris, ce lucrări de licenţă, de masterat sau de doctorat am condus şi aşa mai departe, deci un fel de a raporta activitatea care ţine strict de ceea ce suntem fiecare dintre noi, de profesia noastră", a arătat ea.
În opinia ministrului, formarea continuă a dascălilor trebuie asigurată din bugetul MEN.
"Profesorii, în acest moment, asigură programul de formare continuă din buzunarul propriu, noi cred că trebuie să prindem în buget bani, pentru a asigura formarea continuă a dascălilor nu din buzunarul domniilor lor, ci din bugetul ministerului", a precizat ministrul.
Ea a menţionat că vrea să continue proiectul din bani europeni CRED, prin care se va asigura formarea a 55.000 de cadre didactice.
Ministrul Ecaterina Andronescu a participat marţi la lansarea unui studiu realizat de Salvaţi Copiii pe tema utilizării internetului. AGERPRES/(A - autor: Iulia Carciog, editor: Georgiana Tănăsescu, editor online: Anda Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - marketing@agerpres.ro.
Alte știri din categorie
'Educație pentru nonviolență și relații sănătoase' - disciplină obligatorie, începând cu ciclul gimnazial (proiect)
'Educație pentru nonviolență și relații sănătoase' ca disciplină obligatorie ar putea fi introdusă în școli, începând cu ciclul gimnazial, potrivit unui proiect de lege depus la Camera Deputaților. 'Începând cu ciclul gimnazial, în cadrul curriculumului național, se introduce disciplina obligatorie 'Educație
Ministrul David: E mai bine să predai mai puțin, relevant și bine, decât mult, irelevant și prost
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, a declarat joi că după adoptarea noilor planuri-cadru pentru liceu se va lucra la programe și conținuturi, precizând că cele dintâi reprezintă un element fundamental, iar sistemul educațional are nevoie de conținuturi mai relevante. Daniel David a fost prezent la deschiderea oficială
Bihor: Universitatea din Oradea va școlariza, în premieră, învățământ dual în Mecatronică și Robotică
Universitatea din Oradea va școlariza, pentru prima dată, în învățământ dual ingineri în Mecatronică și Robotică, oferta educațională a instituției academice pentru sesiunea de admitere 2025 fiind foarte generoasă: 2.020 de locuri bugetate pentru studii de licență, tot atâtea la cu taxă și 850 de locuri bugetate pentru masterat, la cele
Bacalaureat 2025/ Vineri se afișează rezultatele; se pot depune contestații
Rezultatele la probele scrise din cadrul primei sesiuni a examenului național de Bacalaureat se vor afișa vineri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării. Cei care vor dori să depună contestații pot să vizualizeze lucrările în intervalul orar 14:00 - 18:00, dar și în zilele de 23 și 24 iunie.
Începe Forumul Național al bunelor practici în educație
Forumul Național al bunelor practici în educație începe joi, la București, la deschiderea evenimentului urmând să ia parte ministrul interimar al Educației și Cercetării, Daniel David. Evenimentul se desfășoară în cadrul proiectului 'Reglementări noi pentru un Curriculum Relevant și Educație Deschisă' - #RECRED,
Universitatea din București, pe poziția 93 la nivel mondial pentru implicarea în activități de dezvoltare durabilă
Universitatea din București (UB) este prima instituție de învățământ superior din România și pe locul 93 la nivel mondial, conform Times Higher Education Impact Rankings 2025, unul dintre cele mai cunoscute clasamente din spațiul academic internațional, care evaluează universitățile cu cea mai mare implicare în activități specifice dezvoltării
Bihor: Universitatea din Oradea a semnat un acord de colaborare cu Universitatea Națională Uzhhorod din Ucraina
Universitatea din Oradea și Universitatea Națională Uzhhorod (Ucraina) au semnat un Memorandum de Înțelegere, marcând dezvoltarea unei colaborări interinstituționale în domeniul educației și cercetării, a informat miercuri, într-un comunicat de presă, instituția de învățământ superior. Potrivit sursei citate
Sindicatele din Educație - protest în timpul activităților desfășurate la locul de muncă
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ, Federația Sindicatelor din Educație 'Spiru Haret' și Federația Națională Sindicală 'Alma Mater' au anunțat că vor organiza miercuri proteste în unitățile de învățământ preuniversitar, în instituțiile de învățământ superior, în bibliotecile centrale universitare
Geoană (Institutul Aspen) face apel la propunerea unei curricule pe biotehnologie universităților medicale din România
Președintele Institutului Aspen România, Mircea Geoană, a făcut apel la propunerea unei curricule în domeniul biotehnologiei universităților medicale din România, precizând că a vizitat marile astfel de instituții de învățământ din țara noastră și nu aveau niciun curs de biotehnologie, ceea ce este 'bizar'.
Corespondenții de război Radu Hossu și Mircea Barbu, prezenți la o dezbatere organizată de FJSC
Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării de la Universitatea din București (FJSC), în parteneriat cu Asociația 'Societatea Presei și Jurnaliștilor Francofoni' din România, organizează joi dezbaterea Breaking Spotlight Event! Between Truth and Deadly Risks: War Correspondents in Ukraine Facing Threats to Life and Family, ce îi va avea ca invi
Timiș: CJ a predat microbuze electrice pentru transportul școlar către 29 de localități
Consiliul Județean (CJ) Timiș a predat, marți, 29 de microbuze electrice pentru transportul elevilor din tot atâtea localități, valoarea totală a investiției fiind de aproape 36,5 milioane de lei, din care 30,2 milioane de lei au venit din Programul Național de Reziliență și Redresare (PNRR). Președintele CJ Timiș, Alfred Simonis, a declarat că acestea s
Ministerul Educației lansează apelul pentru înființarea și funcționarea școlilor-pilot în anul școlar 2025 - 2026
Ministerul Educației și Cercetării lansează apelul pentru înființarea și funcționarea școlilor-pilot, în cadrul rețelei naționale, pentru anul de învățământ 2025 - 2026. Potrivit Ministerului Educației, școlile pot aplica între 23 iunie și 18 iulie (ora 17:00). Evaluarea proiectelor are loc între 21 iulie și 4 august, lista
Cluj: UBB oferă 169 de locuri românilor din afara granițelor la sesiunea de admitere pentru licență
Conducerea Universității 'Babeș-Bolyai' (UBB) din Cluj-Napoca a anunțat, marți, într-o conferință de presă, că din totalul locurilor alocate la sesiunea de admitere din acest an pentru licență 198 sunt pentru românii din afara granițelor. 'Din locurile bugetate scoase în acest an la concurs de UBB, 35 sunt locuri speciale alocate
Institutul de cercetare COMOTI a contribuit la misiunea spațială europeană ''Proba 3''; imagini spectaculoase ale coroanei solare
Institutul Național de Cercetare - Dezvoltare Turbomotoare COMOTI a proiectat și livrat echipamente de manipulare la sol pentru doi sateliți în cadrul misiunii spațiale europene ''Proba 3'', a informat Autoritatea Națională pentru Cercetare. ''COMOTI - Romanian Research & Development Institute for Gas Turbines
Cluj: UBB scoate la concurs peste 15.000 de locuri bugetate și cu taxă
Universitatea ''Babeș-Bolyai'' (UBB) din Cluj-Napoca anunță că scoate la concurs pentru admiterea din acest an, la nivel de licență, peste 15.000 de locuri, dintre care 5.598 sunt bugetate, iar 10.000 de locuri sunt cu taxă. ''Ca în fiecare an vor fi cele două sesiuni, în iulie și septembrie. Ca direcții gen