Grindeanu: Îndemnul meu pentru ministrul care va veni este să aibă ca principală preocupare finanțarea proiectelor

Finanțarea proiectelor aflate în derulare la Ministerul Transporturilor va trebui să fie principala preocupare a oricărui ministru care vine în locul meu, în acest moment noi fiind undeva la o contractare de 300%, deci supracontractare, a transmis, luni, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, la ceremonia de semnare a contractului pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Centurii Metropolitane Cluj (Gilău - A3 - Cluj- Napoca - Apahida - DX4).
'Legat de ce o să se întâmple în viitor...eu sper, chiar sper acest lucru, ca indiferent ce guvern și cine va fi ministrul Transporturilor după instalarea noului guvern, să-l preocupe finanțarea acestui minister. Vă reamintesc că am preluat acest minister când avea buget de 14 miliarde (de lei - n. r.). Acum, când vorbim, bugetul Ministerului Transportului este de 43 de miliarde, deci 300% în trei ani și un pic. Este nevoie la rectificarea din vară, așa cum în fiecare an, vă rog să vă uitați, în rectificările care se întâmplă undeva în august am făcut reglaje și, dacă n-am primit sume în plus - deși am primit de fiecare dată - am făcut reglaje în interior, fiindcă un șantier nu este o farmacie. Unele lucruri pe care le previzionezi la începutul anului s-ar putea să nu meargă așa bine ca altele, altele să meargă mai bine și atunci trebuie să faci acest reglaj. Dar îndemnul meu, indiferent de guvernul care va veni și indiferent de ministrul care va veni, este să aibă ca principală preocupare aici finanțarea acestor proiecte, iar primul pas va fi la această rectificare', a afirmat Grindeanu.
Șeful de la Transporturi a dat asigurări că bugetul actual al MTI este suficient pentru proiectele aflate în derulare, însă, dacă nu se vor face reglajele necesare, șantierele s-ar putea închide.
'Astăzi, când vorbim, pe bugetul pe care l-am aprobat la sfârșitul anului trecut, sumele sunt absolut suficiente până la sfârșitul anului. S-ar putea să mai fie nevoie de ceva reglaje undeva pe finalul anului, dar în mod sigur în august e nevoie să umblăm între capitole. 100%. Și asta trebuie să fie preocuparea oricărui ministru care vine aici. Dacă nu va face acest lucru, nu va fi bine. Și dacă nu va avea această preocupare și dacă nu va regla foarte bine aceste cheltuieli, vom avea șantiere care se vor închide. Eu nu vreau să pun niciun fel de presiune, e o realitate pe care trebuie să o evităm. E un lucru pe care cu toții trebuie să ni-l dorim: să ajutăm acest minister să rămână prioritate națională, fiindcă a fost în acești trei ani și jumătate - și în Guvernul Ciucă, și în Guvernele Ciolacu. Dovadă, exemplul pe care l-am spus mai devreme, cu bugetul preluat de la 14 miliarde și adus la 43', a subliniat el.
Întrebat despre proiectul Comarnic - Brașov, Grindeanu a spus că atât pentru acesta, cât și pentru alte proiecte aflate în fază de studii de fezabilitate principala provocare va fi identificarea surselor de finanțare.
'Și el, și alte proiecte care sunt - să zicem - în faza de studii de fezabilitate, deci premergătoare proiectării și execuției, principala problemă pentru anii viitori este găsirea finanțării. Eu v-am spus și mai devreme: dacă am fi rămas la bugetul de 14 miliarde, care în paranteză fie spus era cel mai mare de până atunci al Ministerului Transporturilor, dacă am fi rămas la acel buget, multe dintre lucrurile despre care vorbim azi, unele dintre ele finalizate, altele în curs de finalizare, ar fi rămas tot așa, la stadiul de SF, științifico-fantastice. De aceea spuneam că principala preocupare, că vorbim de Comarnic - Brașov, că vorbim de parte din autostrada A8, că vorbim, dacă vreți, de coridorul sudic, care e foarte important - Craiova, Severin, Caransebeș, Lugoj - principala preocupare a viitorului guvern și a viitorului ministru trebuie să fie asigurarea finanțării pentru aceste proiecte', a reiterat ministrul Transporturilor.
Acesta a precizat că în acest moment gradul de contractare pe fondurile europene la MTI este de 300%, iar pe Programul Transporturi 2021 - 2027 acestea se vor termina la finalul anului 2026.
'Să știți că în acest moment noi suntem la Ministerul Transporturilor, în special datorită a ceea ce a făcut CNAIR-ul, suntem undeva la o contractare de 300%, deci supracontractare. Știți că în fostele exerciții bugetare, mai puțin ăsta, ultimul, POIM, unde am luat vreo 500 de milioane (de euro - n. r.) de la alții, dacă undeva rămâneau bani tot timpul rămâneau la Transporturi, că nu se cheltuiau, fie că vorbim de bugetul de stat, fie că vorbim de programele operaționale europene. Nu e cazul. Într-un ritm normal, nu foarte accelerat, într-un ritm normal, cel să spunem în care s-a desfășurat activitatea în ultimii doi ani, Ministerul Transporturilor va accesa toate sumele undeva cred că până la sfârșitul anului viitor, deci înainte de termen. Vorbesc de Programul Operațional de Transporturi - acolo cred că suma totală e de 4,5 miliarde de euro - și vom termina cu un an înainte sau se va termina cu 1 an înainte. Asta nu înseamnă că nu e o provocare ceea ce spuneam, găsirea altor surse de finanțare pentru aceste proiecte. De fapt, asta este marea problemă pentru toate proiectele de care aminteam mai devreme și nu doar. Sunt și altele la fel de importante', a atenționat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a participat luni la semnarea contractului pentru construcția celui de-al doilea lot al Centurii Metropolitane rutiere Cluj-Napoca.
Finanțat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în baza unui protocol încheiat între CNAIR și asocierea formată din primăriile municipiului Cluj - Napoca și ale comunelor Florești, Gilău, Baciu, Apahida, contractul prevede proiectarea și execuția celor 40,67 km în termen de 48 de luni.
'Contractul semnat astăzi, cu o asociere de constructori din România, Bulgaria și Bosnia-Herțegovina, demonstrează încă o dată importanța colaborării dintre autoritățile centrale și locale pentru dezvoltarea regiunilor României. Derulatorul acestui contract, în valoare de 4,72 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027, este Primăria Cluj-Napoca. Lotul 2 al Centurii Metropolitane Cluj-Napoca este format din 23,67 km de drum național nou, construit la profil de 4 benzi (2 benzi pe sens), la care se adaugă aproximativ 17 km de drumuri de legătură și se va desfășura între Nodul Florești, Nodul Calea Turzii și Nodul care asigură conexiunea cu Varianta Ocolitoare Cluj Est. Drumurile de legătură vor permite conexiunea noului sector de Centură cu localitățile din zona periurbană a municipiului Cluj-Napoca, printre care și comuna Florești', a notat Grindeanu, pe pagina sa de Facebook.
Pe traseu vor fi construite inclusiv: cinci tuneluri în lungime totală de aproape 2 km, 14 noduri rutiere; un pod peste râul Becaș, piste de biciclete cu o lungime totală de 30,35 km; un Centru întreținere și Coordonare (CIC); un Spațiu Servicii, care va permite ulterior inclusiv construcția unor spații comerciale, în baza unor contracte de concesiune și două parcări de scurtă durată. AGERPRES/(A - redactor: Oana Tilică, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Ministerul Mediului: Un rest de plată de 8,75 milioane de lei către Romsilva se află 'în curs de soluționare'
Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) a efectuat, în perioada 2022-2025, plăți în valoare de peste 61 milioane lei către Regia Națională a Pădurilor - Romsilva, aferente lucrărilor derulate, iar în prezent există un rest de plată în valoare de 8,75 milioane lei, aflat în curs de soluționare, a menționat instituția într-o
PAID a plătit primele două daune totale, în urma inundațiilor din Broșteni
Primele două daune totale, în valoare de câte 100.000 de lei, au fost achitate proprietarilor afectați de inundațiile din Broșteni, a anunțat marți Pool-ul de Asigurare Împotriva Dezastrelor Naturale (PAID), pe pagina oficială de
Barbu: Fermele care integrează producția, procesarea și distribuția sunt cheia pentru o agricultură modernă și competitivă
Fermele românești care integrează producția, procesarea și distribuția sunt cheia pentru o agricultură modernă și competitivă, a declarat, marți, ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR), în timpul unei vizite de lucru efectuate în județul Sălaj, pentru monitorizarea proiectelor derulate prin Programul Național de Dezvoltare Rurală 2014-2
UNSAR: Evoluția primelor RCA e în directă legătură cu numărul mare de accidente pe care vehiculele înmatriculate în România le produc
Evoluția primelor RCA este în directă legătură cu numărul foarte mare de accidente pe care vehiculele înmatriculate în România le produc atât în țară, cât și în străinătate, susțin reprezentanții Uniunii Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România (UNSAR). Reprezentanți
Romsilva: Risc major privind îndeplinirea jaloanelor din PNRR, din cauza întârzierii plăților de către Ministerul Mediului
Regia Națională a Pădurilor - Romsilva atrage atenția asupra unui risc major privind îndeplinirea jaloanelor asumate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în contextul întârzierii plăților aferente lucrărilor realizate în lunile mai și iunie 2025. Potrivit unui comunicat remis AGERPRES, regia precizează c
CNAB: Echipamentele de control de securitate ce permit ridicarea restricțiilor privind lichidele vor fi puse în funcțiune până în T1 2026
Compania Națională Aeroporturi București a încheiat un contract al cărui obiect îl constituie livrarea de echipamente de control de securitate ce permit inclusiv ridicarea restricțiilor asociate procesării lichidelor, aerosolilor și gelurilor (LAGs), finalizarea operațiunilor de instalare și punere în funcțiune a acestor echipamente fiind estimată cel mai t
Bistrița-Năsăud: Producția de porumb, cultura predominantă a județului, estimată sub nivelul anului trecut
Agricultorii bistrițeni se așteaptă la o producție de porumb sub nivelul celei de anul trecut, din cauza ploilor de la sfârșitul lunii mai și începutul lunii iunie, estimările fiind, în prezent, de aproximativ 5.000 de kilograme la hectar, potrivit Direcției pentru Agricultură Bistrița-Năsăud. Porumbul, cultura predominantă &
Ministrul Agriculturii: Pe sectorul de porc, politicile nu au fost făcute corect
Ministrul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, Florin Barbu, a declarat marți, la Zalău, că România a investit foarte mult în creșterea porcilor, fără a ține cont de partea de reproducție, ceea ce nu a fost corect, din punctul său de vedere. 'Și pe partea de sector de porc, politicile care au fost, nu vreau să le comentez, au fo
CNIR lansează o versiune îmbunătățită a aplicației pentru verificarea imobilelor aflate pe coridoarele de expropriere
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) lansează o versiune îmbunătățită a aplicației dedicate verificării imobilelor aflate pe coridoarele de expropriere aferente proiectelor de infrastructură rutieră, conform unui comunicat de presă. Noua versiune a fost dezvoltată în urma sugestiilor primite prin formularul de feedback, disponibil î
CFR SA: Linia Agigea Ecluză - Constanța Port Ferry-Boat a fost redeschisă pentru traficul de marfă
Traficul feroviar de marfă pe distanța Agigea Ecluză - Constanța Port Ferry-Boat a fost reluat în cursul nopții de luni, la ora 22:50, cu tracțiune Diesel, informează marți Compania Națională de Căi Ferate CFR SA. Circulația trenurilor de marfă a fost închisă vineri, pe distanța Agigea Nord - Agigea Ecluză - Constanța Port Ferry-Boat, după ce un va
COTAR: Prețul poliței de asigurare obligatorie pentru vehiculele grele a crescut cu 19%, după 1 iulie
Prețul poliței de asigurare obligatorie pentru vehiculele grele a crescut cu 19%, de la 9.000 de lei la 11.000 de lei pe an pentru un camion nou, clasa B0, după expirarea plafonării tarifului RCA, la 1 iulie 2025, iar tendința este de majorare continuă, atrage atenția Confederația Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR). Potrivit
APIA lansează Portalul unic al solicitanților de sprijin în agricultură
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a semnat contractul de finanțare pentru proiectul ''Portal unic al fermierilor solicitanți ai sprijinului în agricultură'', un demers strategic de digitalizare destinat simplificării accesului fermierilor la serviciile publice gestionate de agenție. Conform unui co
O coaliție în domeniul securității cibernetice s-ar putea constitui între România, Republica Moldova și Ucraina (DNSC)
Inițiativa de a constitui o coaliție în domeniul securității cibernetice între România, Republica Moldova și Ucraina este una oportună, pragmatică și în acord cu obiectivul României de a se poziționa ca actor activ și relevant în regiune, susțin reprezentanții Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC).
Bursa de la București a închis în creștere ședința de luni
Bursa de Valori București (BVB) a închis în creștere pe aproape toți indicii ședința de luni, iar valoarea tranzacțiilor a fost de 75,24 milioane de lei (14,82 milioane de euro). Principalul indice al Bursei de Valori București, BET, care include cele mai tranzacționate 20 de companii listate pe Piața Reglementată,
OMV Petrom a solicitat eliberarea de țiței și motorină din stocurile de urgență, pentru a asigura operarea rafinăriei Petrobrazi (minister)
Ministerul Energiei a declarat stare de urgență - nivel de criză și a autorizat eliberarea din stocurile constituite de OMV Petrom a 80.000 tone de țiței și 30.000 tone de motorină, pentru a asigura continuitatea operării rafinăriei Petrobrazi și menținerea echilibrului pe piața națională de produse petroliere. Conform unor precizări transmise