ACAROM: Ne dorim să nu mai avem ''Rabla Clasic'' și ''Rabla Plus'', ci un singur program ''Rabla''

Programul ''Rabla'' trebuie să fie unul singur, fără variantele ''Clasic'' și ''Plus'', iar la momentul actual suntem în discuții cu Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu pentru a ''desena'' noul program, a afirmat, joi, într-o dezbatere de specialitate, secretarul general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Adrian Sandu.
''Încă de anul trecut, când nici nu se încheiase Programul 'Rabla' am început dialogul cu Administrația Fondului pentru Mediu și cu Ministerul Mediului pentru a desena noul program. Noi susținem un program multianual, un program pe cinci ani, cum erau 'cincinalele' pe vremuri, să știm sigur ce se întâmplă. Asta deoarece dorim predictibilitate, așa cum declarăm de fiecare dată. Vrem predictibilitate fiscală, legislativă, reglementară, pentru că e prima bază a dezvoltării pe principii sănătoase a unui business. În ceea ce privește Programul 'Rabla', ne dorim să fie un singur program, să nu mai avem Programul 'Rabla Clasic' și 'Rabla Plus', care să înceapă cât mai repede. În privința valorii ecobonusului, aceasta încă nu este stabilită. Există discuții la nivelul Ministerului Mediului și al Administrației Fondului pentru Mediu pentru o valoare a ecotichetului oferit atât pentru achiziția de vehicule electrice sau vehicul hibride sau cu altă propulsie, gen GPL sau benzină. Nu vor mai fi incluse vehiculele pe motorină, cel puțin așa s-a discutat și așa s-a convenit. Sperăm să fie o sumă care să mulțumească cât mai mulți clienți'', a declarat Sandu.
În opinia acestuia, valoarea ecobonusului ar putea fi mai mare dacă suma va fi acoperită din certificate verzi.
''Ce observăm astăzi și ce am observat anul trecut este că scăzând ecobonusul pentru vehicule electrice de la 10.000 la 5.000 de euro, automat și piața a scăzut cu circa 32%. Automat, bonusul nu a fost suficient de atractiv pentru clienții potențiali de vehicule electrice. Noi ne dorim să fie ceva mai mare de 5.000 de euro, dar nu știm la cât se va ajunge. Depinde și de Ministerul Finanțelor, depinde și de Ministerul Mediului. Dacă noul program va fi acoperit prin certificate verzi, poate fi o sumă mai importantă. Dacă suma va fi acoperită de la buget, după cum vedem Ordonanța 'Trenuleț', nu prea sunt bani la buget. Deci, depinde de anumiți factori, dar noi sperăm ca, în perioada următoare, să finalizăm aceste discuții și Administrația Fondului pentru Mediu și Ministerul Mediului să pună în dezbatere publică noul ghid pentru Programul 'Rabla''', a punctat reprezentantul ACAROM.
La începutul lunii februarie, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) a transmis, într-un comunicat de presă, că susține implementarea unui nou Program ''Rabla'' cu subvenții eficiente, de 8.500 de euro pentru mașinile electrice (EV), care să ofere predictibilitate cel puțin până în anul 2030.
''APIA continuă să fie un pilon de referință în furnizarea de analize precise și perspective vizionare asupra industriei auto din România, cu o marjă de precizie de până în 1%. Evoluția pieței în 2025 va depinde atât de factori economici și de cererea consumatorilor, cât și de deciziile politice ce pot accelera sau frâna tranziția către electromobilitate. Așa cum am văzut în 2024, reducerea bruscă a subvențiilor pentru mașinile electrice a avut un puternic impact negativ asupra pieței. APIA rămâne și în 2025 un partener activ în dialogul cu autoritățile și susține implementarea unui nou Program Rabla cu subvenții eficiente, de 8.500 euro pentru EV-uri și care să ofere predictibilitate cel puțin până în 2030 și sprijin adevărat creșterii segmentului de vehicule verzi. Milităm pentru măsuri legislative complementare pentru dezvoltarea infrastructurii stațiilor de încărcare și pentru adoptarea unor pași concreți, planificați, în direcția unei mobilități sustenabile în România'', a spus președintele APIA, Dan Vardie.
Conform Prognozei Pieței Auto, realizată de APIA, în 2025, piața generală de autovehicule noi înmatriculate nu va mai fi în creștere ca în ultimii trei ani, fiind estimată o ușoară scădere de 0,4%, cu un număr de 179.000 de unități comercializate.
În același timp, autovehiculele ''electrificate'' vor avea o creștere de 34,6% față de 2024, înregistrând un ritm mult mai intens decât în anii precedenți, tendință ce va direct influențată de viitoarele condiții de subvenționare ce vor fi stabilite prin Programul 'Rabla 2025'.
Coaliția Pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) a organizat, joi, dezbaterea profesională cu tema ''Exportul, motor de creștere a economiei. Cum facem să nu îl 'gripăm' ?''. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
Bursa de la București a închis pe roșu prima ședință a săptămânii
Bursa de la București a închis în scădere pe aproape toți indicii ședința de luni, iar valoarea totală a tranzacțiilor a fost de 56,28 milioane de lei (11,30 milioane de euro). Acțiunile Banca Transilvania au fost cele mai lichide, generând schimburi de 9,25 milioane de lei pe Piața Reglementată, urmate de ti
Wizz Air a transportat o sută de milioane de pasageri, în 18 ani de activitate în România
Wizz Air a transportat, în cei 18 ani de activitate în România, o sută de milioane de pasageri, mai mult de cinci ori populația țării, a anunțat, luni, operatorul aerian. În prezent, compania are șapte baze la nivel național și oferă mai mult de 173 de rute de pe 13 aeroporturi din România, conectând pasager
Senat/ Moțiunea simplă - Burduja: Sectorul energetic e vital, pentru că o țară care are energie e o țară puternică, de care alții depind
O țară care are energie este o țară puternică, de care alții depind, de aceea toate investițiile sunt importante, a declarat, luni, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, în Plenul Senatului, la dezbaterea moțiunii simple împotriva sa. ''Nu pot să nu mă refer la dimensiunea geopolitică, geostrategică. Sectorul energetic est
Sebastian Burduja: Interesul este să nu fim vulnerabili în fața experților în șantaj energetic de la Est
Primul interes ar trebui să fie să livrăm românilor securitate energetică, să nu depindem de alții, să nu fim vulnerabili în fața celor care sunt experți în șantaj energetic de la Est, așa cum am fost ani de zile, a afirmat, luni, în plenul Senatului, ministrul Energiei, Sebastian Burduja. ''România are, a
Valentin Ștefan: Modernizarea Poștei Române depinde și de partenerii săi economici sau de instituțiile statului
Modernizarea Poștei Române nu depinde numai de companie, ci și de partenerii săi economici sau instituțiile statului, a declarat, luni, directorul general al Companiei Naționale Poșta Română (CNPR), Valentin Ștefan, la ''Conferința Tendințe Economice 2025'', aflată la a treia ediție, sub egida BNR. ''Moderni
Ministerul Finanțelor a atras, luni, 930,6 de milioane lei de la bănci
Ministerul Finanțelor (MF) a împrumutat, luni, 930,6 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligațiuni de stat de tip benchmark, cu o maturitate reziduală la 25 luni, la un randament mediu de 6,93% pe an, potrivit datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). Valoarea nominală a emisiunii de luni a fost de 500
Sterică Fudulea: Decizia politică se vede mai mult decât dialogul social din spatele acesteia
Decizia politică este aceea care se vede mai mult decât orice dialog social din spatele deciziei, noi neavând o cultură a dialogului social și civic privind implementarea și parcursul legislativ, a declarat, luni, președinte al Consiliului Economic și Social (CES), Sterică Fudulea, la Conferința ''Tendințe Economice 2025'', aflată la a tre
Tarifele vamale ale lui Trump apasă pedala de frână a industriei auto; tarife reciproce la orizont (analiză)
Anunțul de săptămâna trecută al președintelui Donald Trump privind introducerea, din data de 2 aprilie, a unor tarife vamale de 25% pentru automobilele și principalele componente importate a provocat o undă de șoc în industria mondială a automobilelor, cu posibile implicații grave pentru producătorii europeni, este de părere analistul eToro, Bogdan Maiore
Niculescu (ANRE): Prin scăderea birocrației și măsuri de eficientizare un anumit sector din domeniul energiei poate să se dezvolte sănătos
Prin scăderea birocrației și măsuri de eficientizare un anumit sector din domeniul energiei poate să se dezvolte sănătos, iar în perioada următoare Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) dorește simplificarea modalității prin care operatorii economici obțin autorizații de înființare și licențe, a afirmat, luni, președintel
România produce carne de pui în proporție de 100% față de nevoile naționale, cu posibilități de export (președinte companie)
România produce carne de pui, în ferme, în proporție de 100% față de nevoile naționale, având și posibilități de export, a afirmat luni Ioan Popa, președinte și fondator Transavia. ''Este singura zonă, mă refer la mâncare, la produse alimentare, în care producem în proporție de 100% față de nev
România poate exporta produse alimentare de origine vegetală proaspătă către Indonezia
Laboratorul de testare a siguranței alimentelor al Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a obținut recunoașterea oficială din partea Autorității de Carantină din Indonezia și, în acest fel, România are posibilitatea să exporte produse alimentare de origine vegetală proaspătă (FFPO), în special grâu,
Apostol (FPE): Proiectul privind impozitul pe construcții speciale, așa cum e lansat în transparență, presupune ca această taxă să devină permanentă
Proiectul privind impozitul pe construcții speciale, așa cum este lansat în transparență decizională, presupune ca această taxă să devină una permanentă, ceea ce ar însemna o penalizare permanentă a proiectelor de investiții, a declarat, pentru AGERPRES, directorul general al Federației Patronale a Energiei (FPE), Daniel Apostol. &
Oprea: România are oportunitatea de a fi cel mai bun hub logistic pentru reconstrucția Ucrainei
România se pregătește pentru momentul reconstrucției Ucrainei, având oportunitatea de a fi cel mai bun hub din punct de vedere logistic pentru aceasta, a declarat, luni, șeful Cancelariei prim-ministrului, Ștefan Radu Oprea, la ''Conferința Tendințe Economice 2025'', aflată la a treia ediție, sub egida BNR. '
APIA a publicat Ghidul informativ pentru sprijinul financiar în sectorul apicol; cererile de plată se depun până la 31 iulie
Cererile pentru acordarea de sprijin financiar în sectorul apicol se pot depune până la data de 31 iulie 2025, iar Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a publicat Ghidul informativ dedicat acestui segment. Potrivit unui comunicat de presă al instituției, transmis luni AGERPRES, materialul de informare intitulat
Jianu: IMM-urile au început să investească în noile tehnologii, nu și în resursele umane
Întreprinderile Mici și Mijlocii (IMM) au început să investească mai mult în noile tehnologii, dar mai puțin în resursele umane, a afirmat, luni, senatorul PSD Florin Jianu, fost președinte al Consiliului Național al IMM-urilor, la