ACAROM: Ne dorim să nu mai avem ''Rabla Clasic'' și ''Rabla Plus'', ci un singur program ''Rabla''

Programul ''Rabla'' trebuie să fie unul singur, fără variantele ''Clasic'' și ''Plus'', iar la momentul actual suntem în discuții cu Ministerul Mediului și Administrația Fondului pentru Mediu pentru a ''desena'' noul program, a afirmat, joi, într-o dezbatere de specialitate, secretarul general al Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Adrian Sandu.
''Încă de anul trecut, când nici nu se încheiase Programul 'Rabla' am început dialogul cu Administrația Fondului pentru Mediu și cu Ministerul Mediului pentru a desena noul program. Noi susținem un program multianual, un program pe cinci ani, cum erau 'cincinalele' pe vremuri, să știm sigur ce se întâmplă. Asta deoarece dorim predictibilitate, așa cum declarăm de fiecare dată. Vrem predictibilitate fiscală, legislativă, reglementară, pentru că e prima bază a dezvoltării pe principii sănătoase a unui business. În ceea ce privește Programul 'Rabla', ne dorim să fie un singur program, să nu mai avem Programul 'Rabla Clasic' și 'Rabla Plus', care să înceapă cât mai repede. În privința valorii ecobonusului, aceasta încă nu este stabilită. Există discuții la nivelul Ministerului Mediului și al Administrației Fondului pentru Mediu pentru o valoare a ecotichetului oferit atât pentru achiziția de vehicule electrice sau vehicul hibride sau cu altă propulsie, gen GPL sau benzină. Nu vor mai fi incluse vehiculele pe motorină, cel puțin așa s-a discutat și așa s-a convenit. Sperăm să fie o sumă care să mulțumească cât mai mulți clienți'', a declarat Sandu.
În opinia acestuia, valoarea ecobonusului ar putea fi mai mare dacă suma va fi acoperită din certificate verzi.
''Ce observăm astăzi și ce am observat anul trecut este că scăzând ecobonusul pentru vehicule electrice de la 10.000 la 5.000 de euro, automat și piața a scăzut cu circa 32%. Automat, bonusul nu a fost suficient de atractiv pentru clienții potențiali de vehicule electrice. Noi ne dorim să fie ceva mai mare de 5.000 de euro, dar nu știm la cât se va ajunge. Depinde și de Ministerul Finanțelor, depinde și de Ministerul Mediului. Dacă noul program va fi acoperit prin certificate verzi, poate fi o sumă mai importantă. Dacă suma va fi acoperită de la buget, după cum vedem Ordonanța 'Trenuleț', nu prea sunt bani la buget. Deci, depinde de anumiți factori, dar noi sperăm ca, în perioada următoare, să finalizăm aceste discuții și Administrația Fondului pentru Mediu și Ministerul Mediului să pună în dezbatere publică noul ghid pentru Programul 'Rabla''', a punctat reprezentantul ACAROM.
La începutul lunii februarie, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA) a transmis, într-un comunicat de presă, că susține implementarea unui nou Program ''Rabla'' cu subvenții eficiente, de 8.500 de euro pentru mașinile electrice (EV), care să ofere predictibilitate cel puțin până în anul 2030.
''APIA continuă să fie un pilon de referință în furnizarea de analize precise și perspective vizionare asupra industriei auto din România, cu o marjă de precizie de până în 1%. Evoluția pieței în 2025 va depinde atât de factori economici și de cererea consumatorilor, cât și de deciziile politice ce pot accelera sau frâna tranziția către electromobilitate. Așa cum am văzut în 2024, reducerea bruscă a subvențiilor pentru mașinile electrice a avut un puternic impact negativ asupra pieței. APIA rămâne și în 2025 un partener activ în dialogul cu autoritățile și susține implementarea unui nou Program Rabla cu subvenții eficiente, de 8.500 euro pentru EV-uri și care să ofere predictibilitate cel puțin până în 2030 și sprijin adevărat creșterii segmentului de vehicule verzi. Milităm pentru măsuri legislative complementare pentru dezvoltarea infrastructurii stațiilor de încărcare și pentru adoptarea unor pași concreți, planificați, în direcția unei mobilități sustenabile în România'', a spus președintele APIA, Dan Vardie.
Conform Prognozei Pieței Auto, realizată de APIA, în 2025, piața generală de autovehicule noi înmatriculate nu va mai fi în creștere ca în ultimii trei ani, fiind estimată o ușoară scădere de 0,4%, cu un număr de 179.000 de unități comercializate.
În același timp, autovehiculele ''electrificate'' vor avea o creștere de 34,6% față de 2024, înregistrând un ritm mult mai intens decât în anii precedenți, tendință ce va direct influențată de viitoarele condiții de subvenționare ce vor fi stabilite prin Programul 'Rabla 2025'.
Coaliția Pentru Libertatea Comerțului și a Comunicării (CLCC) a organizat, joi, dezbaterea profesională cu tema ''Exportul, motor de creștere a economiei. Cum facem să nu îl 'gripăm' ?''. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Nicoleta Gherasi, editor online: Gabriela Badea)
Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Informaţiile transmise pe www.agerpres.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislaţia aplicabilă, în limita a 500 de semne. Detalii în secţiunea Condiţii de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactaţi Direcţia Marketing - [email protected].
Alte știri din categorie
STB: Parada tramvaielor de odinioară, muzică de fanfară și povești din Capitală, de 1 Mai
Tramvaiele de odinioară vor circula de 1 Mai alături de noile tramvaie din flota Societății de Transport București (STB) pe calea dintre Depoul Victoria - Bucur Obor - Piața Sfântu Gheorghe, într-o călătorie desfășurată pe muzică de fanfară și și povești despre oameni, tramvaie și oraș, a anunțat, marți, STB. 'Societatea de Tra
ANRE introduce activitatea de market making pe piețele de energie și gaze
Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) a aprobat Ordinul privind Regulile generale pentru implementarea activității de market making pe piețele organizate de energie electrică, începând din 1 iulie 2025, respectiv pe cele centralizate de gaze naturale, de la 1 aprilie 2026. Potrivit unui comunicat d
Grindeanu, despre pana de curent din Spania: Situații de acest tip, care par de domeniul SF-ului, ar trebui luate în calcul
Scenariile în care ar putea avea loc o pană masivă de curent, precum cea de Spania, deși par să țină de domeniul științifico-fantastic (SF), ar trebuie să fie luate în calcul de cei care se ocupă cu situațiile de urgență, a afirmat, marți, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu. Acesta a fost întrebat d
Un sfert dintre români asociază ziua de 1 Mai cu grătarele și socializarea (studiu)
Un sfert dintre români consideră sărbătoarea de 1 Mai în primul rând o zi dedicată grătarelor și socializării (24%), în special tinerii cu vârste între 25-34 de ani (29%), relevă rezultatele unui studiu dat publicității marți. Potrivit datelor centralizate de Reveal Search Marketing, în topul semnifica
Chirițoiu: Telekom de doi ani tot se grăbește să vândă și cred că în curând îi va reuși; important e să luăm și o decizie bună
Telekom de doi ani se tot grăbește să vândă și cred că în curând îi va reuși treaba asta, însă piața de telecomunicații trebuie să rămână o piață care să funcționeze bine atât din punct de vedere al prețului, cât și al calității, a declarat, marți, președintele Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, la un eveniment
Grindeanu: N-am știut că șapte spitale în București sunt blocate și fără autorizație de construcție; asta spune multe
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat marți că a aflat de la dezbaterea electorală de luni că în București sunt opt spitale care așteaptă după autorizații de construcție, iar dacă instituția pe care o conduce s-ar afla în aceeași situație și autostrăzile ar aștepta după autorizații ar fi asaltat de presă și acuzat că nu
A murit Valeriu Tabără, președintele ASAS și fost ministru al Agriculturii
Academia de Științe Agricole și Silvice 'Gheorghe Ionescu-Șișești' a anunțat marți decesul președintelui instituției și fost ministru al Agriculturii, Valeriu Tabără. 'Cu imens regret, Academia de Științe Agricole și Silvice 'Gheorghe Ionescu-Șișești' anunță trecerea în eternitate a eminentului om de știință, Prof. un
Chiriţoiu: Piaţa de energie poate să funcţioneze bine, dar nu înseamnă că energia va fi şi ieftină
Piaţa de energie poate să funcţioneze bine, dar asta nu înseamnă că energia va fi şi ieftină, iar pentru competitivitate economică trebuie să ai energie ieftină, a declarat, marţi, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, la un eveniment de specialitate. "Piaţa asta de energie poate să funcţioneze bine, dar nu înseam
Grindeanu: Ministerul Transporturilor nu va fi în situația de a pierde nici măcar un euro din PNRR
Ministerul Transporturilor nu se va afla în situația de a pierde nici măcar un euro din PNRR, în condițiile în care valoarea totală a proiectelor finanțate prin PNRR este de 20 de miliarde de euro, dar suma din PNRR este de 7,2 miliarde de euro, a explicat marți ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferi
Grindeanu: Suntem la al cincilea contract de pe A8; aproape 40% din lungime, acoperită de contracte
Autostrada A8 prinde contur, marți fiind semnat al cincilea contract, astfel că mai mult de 40% din lungimea acesteia este acoperită de contracte, a declarat marți, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferință de presă. 'Suntem la al cincilea contract de pe A8. Un A8 care încet, încet p
Buzău: Ambasadorul Argentinei consideră România o putere agricolă în UE care poate crește prin sistemul No-till
Ambasadorul Argentinei în România, Carlos Alejandro Poffo, a declarat, cu ocazia unui eveniment de promovare a tehnologiei No-till în agricultură, faptul că România este una dintre marile puteri agricole ale Uniunii Europene (UE) și are un potențial remarcabil pentru a-și extinde producția prin sistemul respectiv. DAJ Buzău a organizat
Ministerul Finanțelor lansează, din 9 mai, a patra ediție FIDELIS din 2025, cu dobânzi de până la 7,80%
Ministerul Finanțelor lansează a patra ediție FIDELIS din 2025, ce se va desfășura între 9 și 16 mai și care vine cu dobânzi de până la 7,80% la emisiunile în lei și de până la 6,25% la cele în euro, informează MF printr-un comunicat. Cei care vor să-și investească economiile în Programul FIDELIS, ediț
Producția de hidrocarburi a Romgaz a crescut în primul trimestru din 2025 cu 0,04%
Romgaz a înregistrat în primul trimestru al acestui an o producție totală de hidrocarburi de 8,36 milioane barili echivalent petrol (bep), cu 0,04% mai mare față de cea din perioada similară a anului trecut, conform unui raport remis, marți, Bursei de Valori București. Cantitatea de gaze naturale extrase, brut, a fost de 8,26 milio
Amenzi de 2,8 milioane lei aplicate de inspectorii ANSVSA, în perioada 17-28 aprilie
Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) a desfășurat, în perioada 17 - 28 aprilie 2025, la nivel național, acțiuni de control, prevenție și consiliere, vizând unitățile din industria alimentară, în urma cărora au fost aplicate amenzi de peste 2,84 milioane lei, conform unui comunicat remis, marți, AGERPRES.
RetuRo: Numărul ambalajelor SGR returnate de către consumatori a ajuns la 1,06 miliarde, de la începutul anului
Numărul ambalajelor returnate de către consumatori prin Sistemul Garanție-Returnare (SGR), de la începutul anului și până în prezent, a fost de 1,06 miliarde, arată datele administratorului SGR, RetuRo, publicate marți. 'De la începutul anului, 1,06 miliarde de ambalaje au fost returnate de către consumatori, iar Re